Урок з інформатики і образотворчого мистецтва"поняття композиційного центру. Виділення головного в композиції. Практична робота: «Сонце – господар неба». Ознайомлення

Про матеріал
Комбінований урок з інформатики і образотворчого мистецтва"Поняття композиційного центру. Виділення головного в композиції. Практична робота: «Сонце – господар неба». Ознайомлення з графічним редактором Paint
Перегляд файлу

Тип уроку: інтегрований урок з образотворчого мистецтва і інформатики, вивчення нових знань

Тема: поняття композиційного центру. Виділення головного в композиції. Практична робота: «Сонце – господар неба». Ознайомлення з графічним редактором Paint.

Мета: актуалізувати знання учнів про композицію. Ознайомити  з поняттям «композиційний центр»  за допомогою програми графічного редактора Paint. Навчити учнів виділяти в композиції головні та другорядні об’єкти; користуватися графічним редактором Paint. Формувати образне, логічне і просторове мислення.  Розвивати уміння виділяти у композиції головне та передавати уявні образи на площині, створюючи цілісну композицію;  дрібну моторику рук. Виховувати пізнавальний інтерес, естетичне сприйняття навколишнього світу.

Оснащення. Зоровий ряд: репродукції картин відомих художників, матеріали для послідовності і  техніки виконання роботи.

Обладнання: проектор, комп’ютер, екран, педагогічний навчальний  засіб, Інтернет-ресурси, художні матеріали і інструменти.

Хід уроку

І Організаційний момент

Доброго дня шановні гості!

Раді вітати вас на нашому незвичайному уроці.

Ми запрошуємо вас на територію креатива і позитива.

ІІ Стимулювання і мотивація навчально-пізнавальної діяльності.

Разом з нами в таку цікаву подорож відправиться наш знайомий герой інопланетянин Елзік.

Нещодавно ми отримали повідомлення від Елзіка. Давайте разом його послухаємо.

(Елзік)

Так, дійсно, мешканці нашої планети творчі, можуть створювати красу своїми руками.

ІІІ Актуалізація опорних знань і вмінь

  1. Усне опитування з елементами бесіди

А що ж допомагає нам творити?

(малюнок фарби олівці…)

Які вони, фарби?

(кольорові)

Уявіть, що ми прокидаємося вранці, а сонечко не зійшло. У світі зникли світло, кольори – тільки суцільна темрява. Уявили?

(уявлення дітей)

Справді, світ без кольорів – це дуже сумний світ. Адже нам складно уявити  своє життя без барв і веселки. Уважно роздивіться зображення спектрального кола.

На які дві групи поділяються кольори?

VІ Повідомлення теми й мети уроку

Сьогодні ми ознайомимося з поняттям композиційного центру, навчимося виділяти головне в композиції, створювати справжні шедеври за допомогою, не тільки фарби і пензликів, але й будемо використовувати технічне приладдя – ноутбуки, планшети, смартфони, на які встановлена спеціальна програма для малювання Paint.

А супроводжувати нас у подорожі, освітлювати такий важкий шлях, зігрівати своїм теплом, піднімати настрій нам буде сонце – господар неба.

V Вивчення нового матеріалу

  1. Розповідь вчителя

Китайська приказка каже: « Те, що може показати одна картина, не можна розповісти тисячею слів»

Можна навчитися перемальовувати інші картини, гарно розфарбовувати, але справжній художник, не просто повторює, копіює те, що зробили інші, але створює власний світ. У цьому світі все давно знайоме і звичне стає дивним і казковим, чарівним. А, щоб передати свої почуття, враження, емоції, потрібно знати закони композиції.

Давайте пригадаємо роботу над нашим проектом. Скажіть, будь ласка, що ми створювали?

Композиція – це певне розташування предмета у просторі і його зв'язок з іншими предметами. Слово має латинське походження, а в перекладі означає «складання, з’єднання». Тобто, ми з’єднуємо багато різних елементів в одне ціле. Саме композиція допомагає художнику передати задум з найбільшою  силою і повнотою.

Хочу привернути вашу увагу – у кожній композиції є центр, головний об’єкт. Центр композиції – це головне зображення. Воно може знаходитися в центрі картини. Або ж головне зображення зміщене від центру, але другорядні об’єкти його врівноважують.

  1. Робота з графічним редактором Paint

Щоб розповісти про що-небудь, потрібні слова.  Щоб кого-небудь у чомусь переконати, потрібні влучні слова. Щоб донести свої почуття до інших, схвилювати глядача, художник прагне побудувати свою композицію таким чином, щоб показати головне зображення у найвиразнішій формі.

Пояснення до творчого завдання

Ти вмієш малювати олівцями, пензлями на папері. Крейдою на асфальті, дошці, навіть пальчиками на папері. Створювати власні малюнки можна також за допомогою електронних пристроїв: комп’ютерів, планшетів, сучасних телефонів. Для створення таких зображень використовують спеціальні програми – графічні редактори. Сьогодні ми ознайомимося з програмою Paint.

Знайдіть, будь ласка на своїх пристроях таку піктограму.

Відкрийте програму.

Внизу екрана ви можете побачити палітру кольорів. Зліва на екрані  розташована панель пензлів і графічних ефектів. Коли ви натискаєте пальчиком певні опції, вони починають працювати. Спробуйте провести лінії. Для того, щоб видалити створений малюнок, вгорі екрану є панель, де можна побачити піктограму кошик. Натисніть на цю піктограму. У вас знову чисте полотно. А зараз спробуйте створити композицію, центром якої буде веселка. Додайте другорядні елементи (сонечко, хмаринку, квіти). Презентуйте ваші роботи.

Фізкультхвилинка

VI Засвоєння знань, формування вмінь і навичок

1 Пояснення до творчого завдання.

Ваші веселки радують очі. Вже зовсім скоро земля буде пробуджуватися від зимового сну. Зніме снігову ковдру, почне посміхатися ніжними квітами. І з кожним днем ставатиме все тепліше. Хто ж зігріває землю?

Правильно, це – сонце.

Сьогодні ми також привітаємо тепле сонечко: створимо власну композицію «Сонце – господар неба». Ми будемо малювати сезонні пейзажі, де центром композиції буде сонце. 

Пейзажі бувають різними літніми, весняними зимовими, осінніми. При цьому використовуємо палітру холодних або теплих кольорів. Нам потрібно розділитися на дві команди. Але, щоб все було чесно, ми зробимо це незвичайним чином. Підніміть руку кому більше подобаються мандарини, а апельсини?  Хто обрав мандарини, той малює зимовий пейзаж, а хто обрав апельсин, той малює літній пейзаж.

А допомагати нам буде дуже талановита дівчинка, яка неодноразово давала майстер-класи.

Аня:

Діти, гості! Доброго дня!

До вас  прийшла я недарма.

Ми будем малювати пейзаж

Працюйте ретельно, вийде все враз!

У своєму звертанні Елзік просив створити красу власними руками. Тож давайте працювати.

2  Робота над індивідуальним творчим завданням

Розташуйте аркуш паперу горизонтально, продумайте, де у вас буде розташований центр композиції, уявіть собі, де будуть розташовані другорядні об’єкти, не забувайте про пропорційність деталей – гриби не можуть бути більшими, ніж дерева.

VIІ Підбиття підсумків

Обговорення учнівських робіт, створення арт-галереї.

Аня Як ви вважаєте, чи ми впоралися?

Так, дійсно, наші учні впоралися. Вони можуть створювати красу власними руками.

У мене є чарівний конверт, який обов’язково знайде свого адресата Елзіка та його друзів.

Ви сьогодні дуже гарно попрацювали. Тож у нас є невеличкий сюрприз від Елзіка.

 

 

 

docx
Додано
23 вересня 2021
Переглядів
486
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку