Тема: Кодування та декодування повідомлень
Мета: Вивчити поняття кодування та декодування повідомлень, з’ясувати в чому полягає необхідність використання даних інформаційних процесів.
Розвинути критичне мислення, увагу, спостережливість, пам'ять.
Виховувати повагу до рідної мови, до традицій своєї країни, співрозмовників.
Формувати компетентність спілкуватися рідною мовою, соціальну, громадянську, інформаційно-цифрову компетентності, обізнаність та самовираження у сфері культури, уміння вчитися впродовж життя, основні компетентності у природничих науках і технологіях
Структура уроку
План уроку
І Актуалізація опорних знань
Фронтальна бесіда
Що таке інформація?
Що таке інформаційні процеси?
Які інформаційні процеси Ви знаєте?
Наведіть приклади з життя інформаційних процесів.
ІІ Оголошення теми уроку
Постановка проблемного питання
Перед тим як оголосити тему уроку треба показати наступні малюнки
1.
2.
3.
та запитати, що в них спільного
ІІІ Викладання нового матеріалу
Розповідь
IV Закріплення нового матеріалу
З давніх давен наш народ використовував кодування для створення різноманітних оберегів.
Завдання № 1
Використовуючи мережу Інтернет:
Познайомити з принципами роботи з програмою https://ornament.name/
Завдання № 2
Запропонувати створити схему оберегу-вишивки в якій буде закодовано скорочене власне ім’я та розмістити його з власним підписом на запропонованій онлайн дошці padlet.
Пам’ятка Приклад
Звернути увагу, що цей оберіг-вишивку потім можна створити на уроках технологій, роздрукувати на одяг чи зробити чеканку медальйону.
Завдання № 3
Уявіть що Вам подарували наступні ляльки-мотанки, використовуючи опис ляльок виконайте декодування повідомлення яке вони в собі несуть та з’ясуйте їх назву.
|
|
|
|
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
Опис |
Назва |
Мала вигляд молодої дівчини з довгою косою — символом довгого подружнього життя |
Наречена |
Мала вигляд жіночки з великою кількістю дітей. Дарували з побажанням створення великої родини |
Родючість |
Мала вигляд жіночки з покритою головою, великими грудьми та хрестом на обличчі. Асоціювали з образом Матері — символом турботи, любові й збільшення достатку |
Берегиня |
Мала велику кількість рук. Завжди допомагала господині в домашніх справах |
Десятиручка |
Мала вигляд немовлята. Вберігала дитину від хвороби |
Пеленашка |
V Підведення підсумків
Блиць опитування
Обов’язково продемонструвати, який спільний оберіг класу діти створили на онлайн дошці.
Використані інтернет ресурси