Урок з інформатики на тему "Кодування та декодування повідомлень"

Про матеріал
Конспект уроку з інформатики для 8 класу на тему "Кодування та декодування повідомлень"
Перегляд файлу

Тема: Кодування та декодування повідомлень

Мета: Вивчити поняття кодування та декодування повідомлень, з’ясувати в чому полягає необхідність використання даних інформаційних процесів.

Розвинути критичне мислення, увагу, спостережливість, пам'ять.

Виховувати повагу до рідної мови, до традицій своєї країни, співрозмовників.

Формувати компетентність спілкуватися рідною мовою, соціальну, громадянську, інформаційно-цифрову компетентності, обізнаність та самовираження у сфері культури, уміння вчитися впродовж життя, основні компетентності у природничих науках і технологіях

 

Структура уроку

 

  1.                Актуалізація опорних знань
  2.                Оголошення теми уроку
  3.                Викладання нового матеріалу
  4.                Закріплення нового матеріалу
  5.                Підведення підсумків

План уроку

 

І  Актуалізація опорних знань

Фронтальна бесіда

Що таке інформація?

Що таке інформаційні процеси?

Які інформаційні процеси Ви знаєте?

Наведіть приклади з життя інформаційних процесів.

 

ІІ Оголошення теми уроку

Постановка проблемного питання

Перед тим як оголосити тему уроку треба показати наступні малюнки

1.

Скорик мелодія, ноти - вик. Юджин Фодор, дир. В. Сіренко

 

Шрифт Брайля и благотворительный проект в Украине – bit.ua Медіа про життя  і технології в ньому
2.

3.

та запитати, що в них спільного

 

ІІІ Викладання нового матеріалу

Розповідь

  1. Дати означення кодування та декодування
  2. Пояснити навіщо вони виконуються
  3. Навести приклади використання
  4. Звернути увагу на різницю між поняттями «кодування» та «шифрування»

 

IV Закріплення нового матеріалу

З давніх давен наш народ використовував кодування для створення різноманітних оберегів.

Завдання № 1

Використовуючи мережу Інтернет:

  1. З’ясувати, що таке оберіг?
  2. Знайти малюнки різноманітних оберегів українського народу.

 

Познайомити з принципами роботи з програмою https://ornament.name/

Завдання № 2

Запропонувати створити схему оберегу-вишивки в якій буде закодовано скорочене власне ім’я та розмістити його з власним підписом на запропонованій онлайн дошці padlet.

Пам’ятка        Приклад

Презентація. "Символи в вишивці"

Звернути увагу, що цей оберіг-вишивку потім можна створити на уроках технологій, роздрукувати на одяг чи зробити чеканку медальйону.

 

Завдання № 3

Уявіть що Вам подарували наступні ляльки-мотанки, використовуючи опис ляльок виконайте декодування повідомлення яке вони в собі несуть та з’ясуйте їх назву.

лялька-мотанка немовля

лялька-мотанка берегиня

Лялька Мотанка «На прибуток» (30 см)

1

2

3

4

5

 

Опис

Назва

Мала вигляд молодої дівчини з довгою косою — символом довгого подружнього життя

Наречена

Мала вигляд жіночки з великою кількістю дітей. Дарували з побажанням створення великої родини

Родючість

Мала вигляд жіночки з покритою головою, великими грудьми та хрестом на обличчі. Асоціювали з образом Матері — символом турботи, любові й збільшення достатку

Берегиня

Мала велику кількість рук. Завжди допомагала господині в домашніх справах

Десятиручка

 Мала вигляд немовлята. Вберігала дитину від хвороби

Пеленашка

 

 

 

V Підведення підсумків

Блиць опитування

  1. Що таке кодування і навіщо його виконувати?
  2. При якій умові можна зробити декодування повідомлення?
  3. Чим відрізняється кодування від шифрування?

Обов’язково продемонструвати, який спільний оберіг класу діти створили на онлайн дошці.

 

Використані інтернет ресурси

  1. Види українских ляльок мотанок | Дослідники (doslidnyky.com)
  2. Лялька-мотанка: традиції, види й символи — Миколаївський обласний центр народної творчості (ocnt.com.ua)
  3. Лялька мотанка – родинний оберіг українців (etnoxata.com.ua)
  4. Лялька Мотанка «На прибуток» (30 см) - 17189 - купити в Києві і Україні, вигідна ціна | Folkmart

 

docx
Додав(-ла)
Щербак Ольга
До підручника
Інформатика 8 клас (Казанцева О.П., Стеценко І.В.)
Додано
27 серпня
Переглядів
569
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку