урок з інформатики "Средовище текстового редактора" 4 клас

Про матеріал

Допомагає ознайомити учнів із середовищем текстового редактора; правилами введення тексту; сформувати вміння зберігати текстовий документ; удосконалювати навички роботи закомп'ютером; розвивальна: розвивати мислення, увагу; формувати вміння узагаль­нювати, міркувати; виховна: виховувати увагу, грамотність.

Перегляд файлу

УРОК 9                                ДАТА ________               КЛАС_________

 

Тема уроку: Середовище текстового редактора. Поєднання елементів на аркуші текстового документа: взаємне розміщення тексту, зображень, схем.

Мета уроку: навчальна:ознайомити учнів із середовищем текстового редактора; правилами введення тексту; сформувати вміння зберігати текстовий документ; удосконалювати навички роботи закомп’ютером; розвивальна: розвивати мислення, увагу; формувати вміння узагаль­нювати, міркувати; виховна: виховувати увагу, грамотність.

Обладнання та наочність: навчальна презентація, програма Word Pad, картки з текстами (завдання)

 

ХІД УРОКУ

І. Організація учнів до уроку

Постановка проблеми БУКВА, СЛОВО, РЕЧЕННЯ, АБЗАЦ

У нас на дошці є набір слів, що спільного в цих словах?  (Із них складається текст )

ІІ. Оголошення теми і завдань уроку

Сьогодні на уроці ми ознайомимося з середовищем текстового редактора, як поєднувати елементи на аркуші текстового документа, взаємно розміщувати текст, зображення, схеми, тощо. Дізнаємось як правильно вводити текст та зберігати його.

ІІІ. Вивчення нового матеріалу

1. Розповідь вчителя

Людина у своїй роботі дуже часто працює з текстом — пише листи, статті до газети, твори, повідомлення тощо, тобто створює текстові документи. Основним об’єктом текстових документів є текст, який склада­ється із символів, слів, речень, абзаців, сторінок тощо. У текстовий документ також можна вставити інші об’єкти — таблиці, діаграми, рисунки, схеми тощо.

Редактор — це людина, яка редагує тексти.

Редагувати — виправляти, доповнювати, змінювати що-небудь (текст).

Для створення та опрацювання текстових документів викорис­товують спеціальні програми. Працювати з текстовими документами можна ще в текстових редакторах. Текстовий редактор — це теж програма для створення та опрацювання текстових документів.

Один із текстових редакторів називається WordPad.
З його допомогою можна вводити тексти з клавіатури,
змінювати їх, зберігати на носії, роздруковувати.

Один із текстових редакторів називається WordPad. З його допомогою можна вводити тексти з клавіатури, змінювати їх, зберігати на носії, роздруковувати.

Існують певні правила введення тексту

  •                 Між словами завжди ставиться тільки один пропуск.
  •                 Перед розділовими знаками (; :., !?) пропуск не ставиться.
  •                 Дефіс у словах вводиться без пропусків.
  •                 Перед тире і після нього завжди ставиться пропуск.
  •                 Коли при введенні тексту курсор доходить докраюрядка, він автоматично переходить на наступнийрядок.
  •                 Клавішу Enter треба натискати тільки в тому разі, коли потрібно почати новий абзац.

2. Фізкультхвилинка

І направо, і наліво,

Щоб нічого не боліло.

Один і два, три і чотири —

Набираємося сили.

Нахилились, повернулись,

До товариша всміхнулись.

IV. Формування вмінь та навичок

  1. Повторення правил т/б в комп’ютерному класі.

Гра «Правильно - неправильно!»

  •            Учитель розповідає правила гри: зачитуються віршовані рядки, які обов'язково відповідають або не відповідають якомусь правилу поведінки в комп'ютерному класі.

  •       В клас комп'ютерний спітнілі ми вбігаємо щосили...(ні)
  •       Витри старанно взуття, нам не потрібне сміття! (так)
  •       За улюблений комп'ютер падаєм, мов спілі фрукти...(ні)
  •       А щоб сісти нам за парту, вчитель нам дає команду! (так)
  •       Ти підсунь дисплей близенько і шнури поправ хутенько! (ні)
  •       Від екрана ти відсядь... Сантиметрів п'ятдесят! (так)
  •       Голова болить моя, Потерплю годину я! (ні)
  •       Я дротів не зачіпаю, правило це добре знаю! (так)
  •       Як відчую щось горіле, промовчу я всім на диво...(ні)
  •       В електронний клас науки сміло входь! Лиш вимий руки! (так)

  1. Інструктаж вчителя

1. Запусти на виконання текстовий редакторWordPad.

2. Введи своє ім’я та натисни клавішу Enter.

3. Виділи введене ім’я установи на ньому вказівник і двічі клацни ліву кнопку миші. За допомогою кнопки зроби його жирним.

4. Введи своє прізвище та натисни клавішу Enter.

5. Виділи введене прізвище і за допомогою кнопок    зроби його з нахилом та підкресленим.

6. Введи назву школи та класу, в якому ти навчаєшся.

7. Збережи набраний текст.

Завдання*** збережи свій текстовий документ

Алгоритм збереження текстового документа

1. Вибери кнопку , яка міститься у верхній лівій частині вікна WordPad. Відкриється вікно із заголовком Збереження документа.

2. У рядку Ім’я файлу введи ім’я, під яким текстовий документ буде записано на диск.

3. Вибери кнопку Зберегти.

4. Закрий текстовий редактор WordPad.

  1. Самостійна робота учнів за комп’ютером

V. Закріплення вивченого матеріалу.

1. Робота в зошиті ст..10-11


Завд.1,2

Завд.3,4,5


VI. Підсумок уроку.

  1.             Фронтальне опитування
  •            Що нового сьогодні дізналися?
  •            Чого навчилися
  •            Що сподобалось на уроці, а що ні?
  •            Чи виникали труднощі?
  •            Як називається програма, призначена для створення й опрацювання текстів?
  •            Опиши алгоритм запуску на виконання текстового редактораWordPad.
  1.               Логічне завдання підручник завдання 2.

Відповідь: ЄДИНА Україна

 

IX. Домашнє завдання.

Виконати   у зошиті завд. 5, 6 (с. 11)

 

 

 

docx
Додано
13 листопада 2018
Переглядів
3749
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку