«Моя Батьківщина - Україна»

Про матеріал

Інтегрований урок для 4 класу: «Моя Батьківщина - Україна» (урок з інформаційної, природничої та соціальної галузей (інформатика, природознавство, Я у світі) )

Перегляд файлу

Інтегрований урок з інформаційної, природничої та соціальної галузей (інформатика, природознавство, Я у світі) для учнів 4 класу

Тема: «Моя Батьківщина - Україна»

Мета:

навчальна: формувати природознавчу  компетентность  учнів за допомогою використання ІКТ, розширити і поглибити знання учнів про Україну, продовжувати формувати уявлення учнів про природу рідного краю, про розташування місцевості, національну свідомість, продовжити ознайомлювати учнів із середовищем редактора презентацій;

розвивальна: розвивати загально пізнавальні вміння, інтерес до історичного минулого і сучасного нашої держави, увагу, спостережливість, уміння слухати, працювати самостійно та у групі, розвивати пам'ять і логічне мислення, підвищувати інформаційну культуру учнів;

виховна: виховувати почуття любові і поваги до своєї Батьківщини – України та бережливе ставлення до культурної спадщини свого народу, почуття патріотизму, ощадливе ставлення до її природи.

Тип уроку: Інтегрований

Обладнання: проектор, мультимедійна дошка, карта України, контурна карта України, плакати з символікою, інструкційні картки, різнокольорові маркери, комп’ютери, підключені до мережі Інтернет, програмне забезпечення  Microsoft PowerPoint 2010

Очікувані результати: свідоме патріотичне ставлення до рідного краю, шанування символіки та мови, традицій, уміння створювати прості презентації

Хід уроку

  1. Організаційна частина
  1. Привітання

Методичний коментар

Емоційне налаштування на урок.

Доброго ранку тобі, Україно,

Сяє сонцем світанок ясний,

Доброго ранку тобі , Батьківщино,

Рідний краю ти мій дорогий.

Доброго ранку тобі, Україно моя,

Розквітай серцю рідна земля!

  1. Перевірка готовності до уроку

Учитель 2. Діти, оскільки ми проводимо цей урок в кабінеті інформатики, то давайте пригадаємо правила з техніки безпеки.

Суворо забороняється:

  • заходити в кабінет без дозволу учителя; 
  • знаходитися в кабінеті у верхньому одязі;
  • включати або виключати апаратуру без вказівки вчителя;
  • починати роботу на комп’ютері  без  дозволу вчителя;
  • торкатися до апаратури вологими або брудними руками;
  • вставати без дозволу викладача зі своїх місць під час роботи за комп’ютерами;
  • торкатися до захисного екрану або до екрану монітора;
  • торкатися до роз'ємів системного блоку, кабелів, дротів, розеток і пристроїв заземлення;
  •  класти книги і зошити на монітор або клавіатуру;
  • самостійно усувати несправність в роботі комп'ютера;
  •  бігати по кабінету;
  • працювати при поганому самопочутті;
  •  заважати роботі інших учнів;
  • заважати роботі викладача.
  1. Повідомлення теми уроку

Робота над загадкою І. Січовика

Учитель1. Красивий, щедрий рідний край,

                            І мова наша солов’їна.

                            Люби, шануй, оберігай

                            Усе, що зветься... (Україна).

    Діти, як називається країна, у якій ми живемо?

    Україна — наша земля. Ми називаємо Україну нашою Батьківщиною, тому що тут народжувалися, жили та вмирали наші далекі пращури. Це велика, багата і прекрасна країна.

Тема нашого уроку — «Моя Батьківщина - Україна». Ми здійснимо мандрівку Україною, про яку ви мрієте.

Учитель2. На минулих уроках ви навчилися створювати прості презентації, а на цьому уроці – закріпите  свої знання, уміння і навички.

  1. Повторення та аналіз основних фактів, актуалізація знань

Фронтальна робота (учитель задає питання, а учні відповідають по черзі- всі разом обговорюють відповіді )

Тест «Як я знаю свою Батьківщину?»

  1. Що відзначають українці 22 січня? ( День Соборності)
  2. Що таке День Соборності? (возз’єднання  ЗУНР і УНР)
  3. Як називалися воїни, що майже 300 років боронили Україну від зовнішніх ворогів? (Козаки)
  4. Яку назву мала козацька держава, створена за Дніпровськими порогами? (Запорізька Січ)
  5. Який гетьман зображений на 5 грн? (Хмельницький)
  6. Автор слів гімну України? (Павло Чубинський)
  7. Як називається основний закон України? (Конституція)
  8. Назвіть композитора, який поклав вірш Чубинського, що став гімном, на музику? ( Михайло Вербицький)
  9. Коли Україна здобула незалежність? ( 24 серпня 1991)
  10.  Як  називається грошова одиниця України?  (гривня)
  11.  Хто написав «Кобзар»? (Т.Шевченко)
  12.  Які  кольори містить прапор? (жовтий і блактний)
  13.  Столиця України? (Київ)
  14.  Президент сучасної України? (П.О.Порошенко)
  15.  Державна мова в Україні? (українська)
  16.  Які два дерева є символами України? (верба і калина)
  17.  Це розмальоване символічними знаками яйце. (писанка)
  18.  Їх вишивають до певного свята, обряду чи важливої події (Рушник)
  19.  Головний убір української дівчини. Їх пускають на воду під час свята Івана Купали (вінок)
  20.  Як називають воїнів, що боронили Донецький аеропорт? (Кіборги)

Учитель 1. А під час уроку ми ще раз впевнимося, яка прекрасна і багата наша рідна Батьківщина. Подивіться на її карту.

– На які чотири географічні напрямки вона поділяється? (Східна, західна, північна, південна).

Щойно ви пригадали географічні напрямки. Пропоную об’єднатися в 4 групи (1 група- Східна Україна; 2 група- Західна Україна; 3 група- Північна Україна; 4 група-Південна Україна).

  1. Узагальнення та систематизація навчальних досягнень учнів

«Асоціативний кущ»

Учитель .

  • Що ви пригадуєте чи уявляєте, коли чуєте слово «Батькiвщина»?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

— Кожна людина найбiльше любить той край, де народилася i живе. Кожен пишається своєю рiдною землею. Завжди хоче сказати про неї найкраще. Що ви знаєте про Україну?

Повiдомлення учнiв.

• Простiр землi, яку заселяють українцi, є таким великим, що аби перетнути його пiшки iз заходу на схiд, треба йти 90 днiв, долаючи щодня 30 км. Територiя України простягається iз заходу на схiд на 1316 км, а з пiвночi на пiвдень — на 893 км.

• За площею територiї (603,7 тис. кв. км) серед європейських держав вона поступається лише Росiї.

• Протяжнiсть державного кордону України становить 7 590 км, iз них на морськi кордони припадає 1 959 км.

• Нашими найближчими сусiдами є росiяни, бiлоруси, поляки, чехи, словаки, угорцi, румуни, молдавани, болгари.

• Україна — це держава. Вона має свою Конституцiю — Основний Закон, тобто правила, за якими живуть українці. Її прийнято Верховною Радою України 28 червня 1991 року.

• 24 серпня 1991 року прийнято Акт проголошення незалежностi України.

Україна є суверенною i незалежною, демократичною, соцiальною, правовою державою.

Робота в групах

Учитель 2 . Представник від кожної команди вибирає одну з карток, в якій вказана тема та інструкція до виконання практичного завдання за комп’ютером.

Картка 1. Створіть презентацію в середовищі  Microsoft PowerPoint 2010, обсягом 5 слайдів на тему «Національний одяг українців».

Картка 2. Створіть презентацію в середовищі  Microsoft PowerPoint 2010, обсягом 5 слайдів на тему «Традиції українців».

Картка 3. Створіть презентацію в середовищі  Microsoft PowerPoint 2010, обсягом 5 слайдів на тему «Національна кухня українців».

Картка 4. Створіть презентацію в середовищі  Microsoft PowerPoint 2010, обсягом 5 слайдів на тему «Народні музичні інструменти».

  1. Фізкультхвилинка «Веселi малята».

Дружно разом піднялись,  (Встати з-за парт.)

Влiво, вправо подивились. (Нахилити голову ліворуч, праворуч.)

Потiм хутко повернулись, (Руки на пояс, зробити поворот.)

Всiм навколо посмiхнулись, (Посміхнутися iншим дітям.)

Поплескали у долонi (Поплескати в долонi.)

І побiгали, як понi. (Біг на мiсці.)

Хай лунає всюди смiх:

«Ми — малята кращi всiх!». (Цi слова всi вимовляють хором.)

  1. Відпрацювання набутих знань та навичок
  1. Показ презентації «Національний одяг українців»

Перша наша презентація присвячена національному одягу українців.

  1. Показ презентації «Традиції  українців»
  • Кожен українець має знати свої традиції.
  1. Показ презентації «Національна кухня українців»

І звичайно, як же українці без традиційних страв.

  1. Показ презентації «Народні музичні інструменти»
  • В українців, як і у кожного народу є свої музичні інструменти.
  1. Підбиття підсумків інтегрованого  уроку

Творча вправа «Скажи та намалюй  своє слово про Україну»

Учитель1.    Розкажіть, якою ви хочете бачити нашу державу. Що для неї можете зробити сьогодні?

Учитель пропонує учням працювати у «Колі», що дає можливість усім присутнімна уроці дітям дати свій варіант відповіді, хоча під час цієї форми роботи відповіді обов’язково повторюватимуться.

Учитель 2. – Пропоную «розмалювати» контурну карту України, зображену на дошці, різнокольоровими маркерами. Кожен в вас намалює той елемент нашої картини, який бажаєте бачити в нашій майбутній країні.

Учитель1. - Хотілось би завершити наш урок такими словами:

У всiх людей одна святиня,

Куди не глянь, де не спитай,

Рiднiша їм своя пустиня,

Анiж земний в чужинi рай.

Їм красить все їх рiдний край.

Нема без кореня рослини,

А нас, людей, без Батькiвщини.

                                                 М. Чернявський

Учитель 2.  - Я щиро бажаю, щоб ваші мрії здійснилися! Не забувайте, що ви – діти землі, що зветься Україною. Любіть Батьківщину. Вона у вас єдина. Ви її майбутнє. Тож своїми знаннями, працею підносьте її культуру, бережіть волю і незалежність, поважайте народ і нашу мелодійну мову.

  1. Інформація про домашнє завдання

Намалювати малюнок на тему «Моя квітуча Батьківщина»

 

docx
Додано
9 квітня 2018
Переглядів
2303
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку