Урок з інтегрованого курсу "Пізнаємо природу" в 6 класі для учнів з ООП

Про матеріал
Розробка уроку для 6 класу на тему : "Комахи.Різноманіття комах.Їх зовнішня будова".Метою даного заняття є сформувати в учнів уявлення про різноманітність тваринного світу,вчити групувати за допомогою вчителя різних тварин в належні групи,ознайомити із загальними ознаками і особливостями зовнішньої будови комах.
Перегляд файлу

Тема уроку: «Комахи. Різноманіття комах. Їх зовнішній вигляд.»

Мета уроку: ознайомити здобувачів освіти із різноманітністю комах в природі; формувати уявлення про загальні ознаки комах, про особливості їх будови ;

розвивати мислення, пам’ять на основі формування вміння розпізнавати та називати тварин різних груп; збагачувати активний словник новими поняттями;

коригувати мисленнєві операції аналізу та порівняння;

формувати природничі та екологічні компетентності.

Обладнання: картки із завданнями , підручник , презентація, шаблони геометричних фігур з кольорового паперу, клей.

                                     Хід уроку.

Загальнокорекційний етап.

Організаційна підготовка учнів.

- Доброго дня всім. Раджу вам посміхнутися один до одного. Візьмемо на наш урок хороший настрій ,щоб досягти успіху і поставленої мети.

Де лягає сонце спати,

Звідки вітер,звідки тінь.

Сніг чому такий лапатий,

Заєць чом такий вухатий.

Чому бджолі дрімати лінь,

Чи справді гірша стала глина.

Від чого запашна малина.

Маєм всі таку нагоду,

Дізнатися про це , пізнаючи природу.

Хвилинка спостережливості.

-Яка пора року?

-Який місяць?

-Яке число?

-Який день тижня?

-Яке небо?

-Яка температура повітря?

-Чи є вітер?

-Чи є опади?

Основний етап.

Актуалізація опорних знань.

Гра «Збиранка»

Му\ха\ра        мураха              рел \О        орел

бан\Ка             кабан                рась\Ка     карась

єць\За              заєць

-Яке узагальнююче слово групує ці назви?(Тварини).

Бесіда.

-Чи схожі всі тварини між собою?

-Чим вони відрізняються?

-Всі тварини різні.Вони відрізняються будовою тіла , способом добування їжі , місцем проживання .Тому вчені їх розділили на групи.Пригадаємо,які групи тварин вам відомі.

Інтерактивна вправа «Кластер».

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Повідомлення теми і мети уроку.

-На сьогоднішньому уроці ми ознайомимось із однією із цих груп. Щоб дізнатись,про яку групу тварин будемо говорити, виконайте завдання.

Вправа «Забери зайве»

-Колорадський жук,комар,заєць,сонечко,коник-стрибунець.

-Як назвати тварин,які лишились?(Комахи).

-Тема уроку сьогодні «Комахи. Різноманіття комах . Зовнішня будова».

-Пригадайте,яких комах ви зустрічаєте навколо себе найчастіше?

-Що вони мають спільного ?

Вправа «Оживи метелика»(діти записують на крилах метелика слова,які асоціюються в них з комахами).

Вивчення нового матеріалу.

Розповідь вчителя.

Щодня ви зустрічаєтесь з комахами.Це і не дивно,адже комах на нашій планеті налічують дуже багато,майже втричі більше ніж інших живих істот.Комахи-це найчисленніша група тварин на Землі.Багато видів науці ще не відомо.Комахи-перші живі істоти,що з’явились на нашій планеті.В 2013 році було відомо 1070781 видів комах,але вчені припускають,що їх є від 2 до 8 мільйонів.

 Живуть комахи в будинку,квартирі,лісах і горах.Вони є мешканцями по всій Землі,крім морських глибин.Серед них є корисні й шкідливі.Одні комахи можуть запилювати квіти,знищувати шкідників - бути корисними,інші - бути небезпечними - переносити хвороби.

 Досить різноманітними є й розміри цих тварин.Серед них є карлики,завдовжки до 1 см. Наприклад, наносела грибна досягає в розмірах від 0,25 до 0,26 мм.Найменший жук в Європі має довжину 0,45мм. Відомі й комахи-велетні.В Південній Америці зустрічається жук-слон величиною до 15 см.Таким великим є і жук-голіаф,який поширений в Африці .В Україні найбільшими комахами є жук-олень(завдовжки 8 см) та павичеве око(розмах крил до 15 см).

Розповідь з елементами бесіди.

-Ви дізнались,яким захоплюючим є світ комах. Не менш цікавою є і зовнішня будова цих тварин. Відгадайте загадки.

Хто пронизливо пищить,

Ні на мить не замовчить.

Ніс тонкий як голку має,

Дуже боляче кусає.(Комар)

Цей маленький робітник

Змалку працювати звик.

Тягне мушок,соломинки

До великої хатинки.(Мураха)

Посмугована комашка

Працювати звикла тяжко.

Із квіток нектар збирає

Мед смачненький виробляє.(Бджола)

Ой маленький вертоліт

Вирушив у свій політ.

Він прозорі крила має

Понад річкою літає.(Бабка)

-Розгляньте ілюстрації цих комах. З яких частин складається їх тіло?(Голова ,груди , черевце)

-Що є на голові у комах?(Очі та вусики)

-Що розташоване на грудях?(Крила та ніжки)

-Скільки пар ніг мають комахи?(3 пари)

-Тіло комах вкрите твердим покриттям,яке називається екзоскелет. Екзоскелет захищає тіло цих тварин.

-Чи однакова форма тіла в цих комах?

Вправа «Встанови відповідність»(навпроти зображення комах діти прикріплюють відповідні написи,що характеризують форму тіла).

Пухке тіло (бджола)            Роздільно-подовжене тіло(мураха)

Вузьке витягнуте тіло (комар)    Тонке і довге тіло(бабка)

-Відрізняються комахи і способом харчування. Бджоли харчуються нектаром квітів,який вони збирають за допомогою своєї хоботової частини рота. Бабки полюють на інших комах і харчуються ними в повітрі. Мурахи є всеїдними. Вони збирають нектар,полюють на комах,вирощують гриби в мурашнику. Комари харчуються кров’ю. Для цього вони проколюють своїми хоботовими апаратами шкіру тварин. Це лише декілька прикладів. Різноманітність комах у харчуванні вражає.

Закріплення вивченого.

-Користуючись текстом підручника,с.106-108,заповніть таблицю.

 

 

комаха

форма

тіла        

харчування

значення

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вироблення аплікації «Комашка»(за допомогою геометричних фігур діти складають тіло метелика).

Заключний етап.

Рефлексія.

Сенкан

Іменник Комахи

Які?(два прикметника)____________________________

Що роблять?(три дієслова)________________________

Фраза про комах із чотирьох слів____________________________________________

Синонім________________

Домашнє завдання.

Опрацювати в підручнику текст ,с.106-108.