Урок з інтегрованого курсу "Я досліджую світ" на тему : «ЧОМУ М'ЯЧ ТАКИЙ ПОПУЛЯРНИЙ?»

Про матеріал
Мета: ознайомити учнів з історією виникнення м'яча, його різновидами; сформувати поняття, чому м'яч популярний в усьому світі; спонукати учнів висловлювати свою думку, уважно слухати співрозмовника, взаємодіяти з однокласниками; розвивати пізнавальний інтерес, удосконалювати навчальні навички та вміння; вчити контролювати власні емоції під час спортивних ігор, дотримуватися правил чесної гри; виховувати у школярів бажання займатися спортом.
Перегляд файлу

Інтегрований курс «Я досліджую світ»

ТЕМАТИЧНИЙ  ТИЖДЕНЬ  «СПОРТ»

ТЕМАТИЧНИЙ ДЕНЬ «ЧОМУ М'ЯЧ ТАКИЙ ПОПУЛЯРНИЙ?»

Мета: ознайомити учнів з історією виникнення м'яча, його різновидами; сформувати поняття, чому м'яч популярний в усьому світі; спонукати учнів висловлювати свою думку, уважно слухати співрозмовника, взаємодіяти з однокласниками; розвивати пізнавальний інтерес, удосконалювати навчальні навички та вміння; вчити контролювати власні емоції під час спортивних ігор, дотримуватися правил чесної гри; виховувати у школярів бажання займатися спортом.

Хід заняття

І. Ранкова зустріч.

1. Вітання

Результат пошуку зображень за запитом "гра з м'ячем"

 

 

 

 

Гра з м’ячем «Доброго ранку, Андрійку!»

Ведучий кидає м’яч будь-кому і говорить вітання, називаючи його ім’я. Учасник кидає м’яч іншому і так далі говорить привітання.

2. Групова діяльність

Вправа «Чарівна скринька»

У чарівній скриньці — м’яч. Діти ставлять учителеві навідні запитання, на які можна відповідати тільки «так» чи «ні». Виграє той, хто першим назве, що заховане в чарівній скриньці.

3. Новини дня

— М’яч виник у глибоку давнину. Спочатку його плели з трави, пальмового листя, виготовляли з плодів дерев, вовни і шкур тварин, плели з тростини, скручували з ганчірок, вирізали з деревини, шили зі шкіри, набиваючи травою або тирсою.

II. ОЗНАЙОМЛЕННЯ УЧНІВ ІЗ ТЕМОЮ ТА МЕТОЮ ДНЯ

— Сьогодні ми з’ясуємо, чому м’яч популярний в усьому світі, у які ігри з м’ячем можна гратися на дозвіллі.

 Словникова робота

— Що означає слово «популярний»?

III. РОБОТА НАД ТЕМОЮ ДНЯ

1.Робота з текстом.

ЧИ ЗНАЄТЕ ВИ, ЩО?..

А знаєте, хто підкинув людині думку про м’яч? Жуки-скарабеї, які живуть на березі річки Ніл і скочують у кульки продукти життєдіяльності крупної рогатої худоби. Це в них єгиптяни ще за 5 тис. років до нашої ери навчилися ліпити кулі з нільського мулу. А потім здогадалися робити їх із деревини, каміння, ганчірок! М’ячі набивали пір’ям і піском. Грати в них уважалося страшенно корисним, але спробуйте поганяти кам’яного м’ячика! Важкувато...

Аж якось, дві тисячі років тому в Римі, учитель гімнастики на ім’я Атціус, проходячи повз крамницю м’ясника, звернув увагу на величезний бичачий міхур. Його наповнили повітрям, перев’язали мотузкою й повісили над вхідними дверима як прикрасу. І тут Атціусову спала геніальна думка. Він купив міхур, обшив його чохлом зі шкіри, утворивши м’яч — легкий і стрибучий!

Результат пошуку зображень за запитом "гра з м'ячем"Сучасні м’ячі виготовляють із найрізноманітніших матеріалів, зате форма у них завжди однакова — кругла. Зараз ми навіть і не уявляємо свого життя без безлічі цікавих ігор, у яких бере участь наш друг — м’ячик.

- Що цікавого ви почули? Що вас вразило?

2. Практична робота

— Слово м’яч пов’язане зі словами м’який, м’якоть, м’якуш. Тобто м’яч — це м’яка кулька.

— Візьміть  м’яч. Розгляньте його.

  • Який він за формою, кольором, якістю? (Круглий, гумовий, гладкий, кольоровий, пружний.)
  • Які дії можна вчиняти з м’ячем? (Кидати, ловити, катати.)

Дидактична гра «Що можна робити з м’ячем?»

Учитель кидає м’яч дитині, вона називає дію і повертає м’яч назад.

  • Назвіть предмети з нашого життя, схожі на м’яч. (Апельсин, яблуко тощо.)
  • У які ігри ви любите грати з м’ячем?
  • А хочете зліпити свій «веселий» м’яч? (Діти ліплять м’яч з пластиліну.)

3. Довідкове бюро «Як виготовляють футбольний м’яч»

- Цікаво дізнатися як виготовляють футбольний м’яч ?

— Є дві речі, що потрібно знати про футбольний м’яч. Він круглий. Його люблять мільйони. Проте за цією, здавалося б, банальною річчю — праця десятків людей.

Щодня на заводі з виготовлення справжніх м’ячів випускають лише 750 екземплярів. Фактично — крапля в морі. Але кожен з них — справжній витвір мистецтва.

 Перегляд відео «Як виготовляють футбольний м’яч».

Режим доступу: http://24tv.ua/news/2/138/296510

4. Дослідницький практикум «Чому м’яч підстрибує?»

- А як ви думаєте, чому м’яч підструбує? (відповіді дітей).

- А давайте побудемо дослідниками.

— Натисніть на стіл, що ви відчуваєте? (Твердий стіл.)

— Спробуємо відчути повітря. Візьміть гумовий м’яч і натисніть на нього. Що ви відчуваєте? (Що м’яч не порожній, у ньому щось є.)

— Отже, повітря можна відчути завдяки напруженню м’язів руки.

— Що станеться, якщо м’яч удариться об підлогу? (Повітря в ньому стиснеться.)

— Чому м’яч підстрибує? (Завдяки пружності повітря. Стиснуте повітря пружне, воно розширюється, і м’яч із силою відскакує від підлоги.)

— Де ще міститься стиснуте повітря? Де ще люди стали застосовувати цю властивість? (У шинах велосипеда й автомобіля.)

— Чому не можна їхати на велосипеді, коли у ньому пробите колесо?

5. Гра «Математичний футбол» (3 хв)

— Визначте м’яч, яким заб’ють гол.

https://nuschool.com.ua/lessons/elementary/1thematic_1/1thematic_1.files/image100.jpg

 

6. Розучування лічилки

Нумо, друзі, всі до гри:

М’яч — один, а нас аж три.

Грав я сам,

Погрались вдвох,

А тепер пограєм втрьох.

7. Розроблення правил безпеки під час гри з м’ячем

— Від гри з м’ячем можуть траплятися і неприємності, якщо не дотримувати правил безпеки.

— Як привчити м’яч бути слухняним?

(Діти в групах розробляють правила безпеки під час гри з м’ячем.)

Орієнтовні правила

1. Гратися можна подалі від скляних вікон, вітрин магазинів. М’яч може їх розбити.

2. Гратися слід подалі від проїжджої частини дороги. М’яч може викотитися під колеса проїжджаючої машини, спричинити аварію. І, звісно, у жодному разі не можна вибігати за м’ячем на дорогу!

3. Якщо сидіти на м’ячі, то можна зіпсувати його.

8. Ігри з м’ячем.( Можна провести на перервах).

Гра «Їжачок»

Для цієї гри необхідний невеликий майданчик. Один із гравців — «їжачок». Ударами ноги він ганяє м’яч, намагаючись торкнутися ним кого-небудь із гравців, які бігають навколо «їжачка». Той гравець, у кого влучить м’яч, стає наступним «їжачком».

 

 Гра «М’яч — сусідові»

Гравці утворюють коло на відстані одного кроку одне від одного. За колом стоїть ведучий. Гравці передають м’яч то ліворуч, то праворуч, але тільки сусідові, а ведучий намагається доторкнутися до м’яча. Той гравець, до м’яча якого він торкнеться, стає ведучим.

 

 Гра «Рухома ціль»

Усі гравці стоять за лінією кола і намагаються влучити м’ячем у ведучого, який стоїть у центрі кола. Гравець, який кинув м’яч, але не влучив у ведучого, сам стає на його місце. Гра триває.

 

 Гра «Фортеця»

Гравці стоять за лінією кола і, передаючи м’яч одне одному, повинні збити предмети в центрі кола. Ведучий захищає їх будь-якою частиною тіла.

      Гра «Мисливці й качки»

Гравці об’єднуються у дві команди, одна з яких, «мисливці», утворює коло, а інша, «качки», стає всередину кола. У команди «мисливців» у руках волейбольний м’яч. За сигналом учителя «мисливці» вибивають «качок» із кола. «Качки» рятуються від м’яча, ухиляючись і підстрибуючи. Підбита «качка» залишає коло. Гра завершується, коли в колі не залишається жодної «качки», після чого команди міняються ролями.

IV. ПІДСУМОК.

Робота у щоденнику вражень

Рекомендовані теми

1. У які ігри з м’ячем я люблю грати?

2. Моя сім'я любить активний відпочинок.

3. Чи буде м’яч популярним через 100 років? Чому?



docx
Додано
1 лютого
Переглядів
310
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку