Тема . Рекорди Європи
Мета
Поглибити та систематизквати знання учнів про країни Європи, розширити уявлення дітей про Європейський континент, ознайомити з
його місцезнаходженням, водами, що його омивають, розвивати мислення, сприяти формуванню національної свідомості, виховувати повагу та дружбу між країнами.
Результати навчання
Наприкінці заняття учні:
показують Європу на карті світу;
розповідають про Європу як про континент;
називають деякі особливості Європи та європейських країни.
Обладнання і матеріали
Класна дошка і кольорова крейда або фліпчарт і фломастери;
Комп’ютер, доступ до інтернету, мультимедійний проектор (бажано), сигнальні картки, підручник « Я досліджую світ» Т.Воронцова, В.Пономаренко.
Інтеграція наскрізних вмінь у навчальний процес
Наскрізні вміння
Читати з розумінням
Висловлювати власну думку усно й письмово
Критично й системно мислити
Логічно обґрунтовувати позицію
Креативність
Хід уроку
Ранкове коло (зворотний зв’язок, вступ до теми)
Доброго ранку, діти!
Погляньте у віконечко. (Діти протягують руку).
Чомусь сховалось сонечко. (Знизують плечима).
А ми засвітимо сонечко. (Показують на себе).
Таке велике сонечко. (Руки в сторони).
Таке веселе сонечко. (Посміхаються один одному).
Я – сонечко! (Показують на себе).
Ти – сонечко! (Показують один на одного).
Ми – сонечка! (Беруться за руки).
Ми – світимося всі!
Погода нам сприяє для продовження нашої подорожі по континентам планети
Діти, вам необхідно по черзі передавати глобус, назвати своє ім’я, і сказати, яка із вивчених країн сподобалась найбільше і чому?
ІІ .Актуалізація опорних знань
1.Новини дня.
2.Дитина дня.
3.Календар погоди.
ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку
-Діти, ви всі любите подорожувати?
-Сьогодні я пропоную вам пригодницьку подорож деякими країнами. А ось в якій частині світу знаходяться ці країни, відгадайте анаграмму:
роЄвпа
-Так, дійсно – це Європа. ( Показ на карті).
-Яку країну ми вивчали на минулому уроці?
-Так, ми вивчали Азію і продовжуємо свою подорож світом, вирушаючи до наступного континенту – Європи. А що саме ми будемо вивчати пропоную дізнатися прямо зараз.
- Пропоную розглянути в підручнику малюнок на с.108 та прочитати текст.
(читають діти план роботи на тиждень ланцюжком)
Запитання для обговорення:
-Які з перелічених слів ви вже знаєте?
-Що вас найбільше зацікавило з того, що ви дізнаєтесь цього тижня?
ІV. Вивчення нового матеріалу.
1.Бесіда «Рекорди Європи»
-Прочитайте, будь ласка, текст і розгляньте карту Європи у підручнику на с. 109.
2.Запитання для обговорення
-Ми пролітаємо над Європою. Які океани і моря її омивають?
-Яку ви бачите найменшу державу світу? Де вона розташована?
(Так, Ватикан найменша держава світу і вона розташована в Європі)
-Діти, ми пролітаємо над різними країнами. Послухайте, як вітаються з нами діти різними мовами країн Європи. Ми виховані діти і тому всі разом голосно привітайтесь у відповідь також різними мовами.
3.Вправа «Вітання»
Італійська — Buon giorno! (бон жорно)
Французька — Bonjou r (бонжур)
Польська — Dzien dobry (джен добрий)
Норвезька — Hei (хай)
Німецька — Guten tag (гутен таг)
Чешська — Ahoj (ахой)
Румунська — Hi (хай)
4.Фізкультхвилинка
Пропоную вам виконати танок, який є традиційним танцем іспанського
народу під назвою «Тарантела».
https://drive.google.com/file/d/18V4Y94cb9cxH0fvIuzJWuy8IzuwzPt8O/view
5.Перегляд відео Континент Європа
-Наша подорож продовжується. Погляньте відео чим ще особлива Європа. https://www.youtube.com/watch?v=F3gPtuXvSxA
-Діти, наприкінці відео будуть тестові завдання. Для цього вам знадобляться цеглинки лего синього, зеленого та червоного кольорів.
Повторіть почуте з відео своїми словами.
- Подорож наша закінчується і ми повертаємось на Україну . А чи знали ви, що наша країна – найбільша європейська держава серед тих, чия територія повністю лежить в її межах?
6.Фізхвилинка:
Ми крокуєм, ми крокуєм,
Ми країнами мандруєм
Ось побачили Карпати:
Як вершини нам дістати?
Заглядаємо в озерця-
Не торкнутися нам денця!
Далі ми йдемо поважно,
Шлях долати нам неважко.
Порівняйтесь, усміхніться,
Батьківщині поклоніться
За щасливі дні в любові,
За пісні за колискові.
Кругом себе обкрутіться
Раз присядьте, два присядьте,
На місця тихенько сядьте.
7. Гра «Так чи ні?»
- Я буду показувати малюнки із зображенням різних предметів, явищ. Якщо вони якимось чином стосуються нашої держави, ви показуєте зелену цеглинку лего, якщо ні –червону.
( +Т.Шевченко, тризуб, вишиванка, калина, прапор, Київ, Дід Мороз зі Снігуронькою.
-Ейфелева вежа, Колизей, Санта Клаус, прапор ЄС).
Висновок. Так, прапор ЄС не є символом нашої держави, але Україна з її культурною спадщиною достойна зайняти гідне в Європі місце. У нас спільні з Європою ідеали.
V. Підсумок уроку.
Підсумкові завдання (зворотний зв’язок, рефлексія, релаксація)
- Наша подорож підходить до завершення. Сподобалось подорожувати?
В яку країну Європи ви хотіли б повернутися і побувати там ще раз? Чому?
- Ви другокласники - маленькі громадяни нашої країни. На вашу думку,
що ви можете зробити, щоб Україна була дійсно європейською
державою?
( Учні кольоровими фломастерами записують свої думки на
аркушах і прикріплюють біля карти України)
-Підростаюче покоління - майбутнє нашої країни. Ви діти не просто
України, а діти європейської родини. А в родині повинні панувати мир
і злагода, достаток і радість. Чого я і вам всім бажаю.
Рефлексія
Вправа «Енергізатор»
-Якщо ви вважаєте,що кожен повинен любити і піклуватись про свою Батьківщину, - сплесніть у долоні.
-Якщо ви згодні з тим, щоб рухатися вперед, потрібно не лише любити свою країну, а й знати і поважати інші держави, вивчати їх досвід, - візьміться за руки і підніміть їх вгору.
-Якщо ви знаєте,що треба берегти довкілля, економити чисту воду,-дайте один одному руку.
-Якщо ви впевнені,що треба з повагою ставиться до герба, прапора і гімна будь-якої країни, встаньте.
- Якщо ви задоволені тим, як працювали на уроці, поплескайте в долоньки.
- Всі разом гучно промовте: «Подорож розпочалась, ми великі молодці». Поаплодуйте собі та одне одному.