ЯДС 4 клас
Тема 7 Як це влаштовано
Тема уроку: Навіщо нам ліси?
Мета: збагачувати знання учнів про ліс; розширити уявлення дітей про значення лісу в житті людини; вдосконалювати навички виконання арифметичних дій з іменованими числами, закріплювати вміння розвязувати задачі; розвивати навички роботи в парах, групах, пізнавальну активність учнів, уміння використовувати знання, які одержали раніше; виховувати у дітей любов до рідного краю і бережливе ставлення до лісів.
Очікувані результати навчання:
своєю роллю;
результату.
Обладнання: ілюстрації із зображенням лісу, предметні картки, картки для роботи в парах, групах, відео «Правила поведінки в лісі», «Дерево думок».
Хід уроку
І. Організація учнів до уроку. Емоційне налаштування.
1.Емоційна вправа «Сонячний зайчик».
2. Вправа «Погода»
Яка зараз пора року? (Весна)
Який місяць? (Березень)
Яке число? ( )
Який день тижня? (середа)
Яка погода? (температура, стан неба, опади).
ІІ. Повідомлення теми і мети уроку. Мотивація навчальної діяльності.
1. Загадка.
Навесні веселить, влітку холодить, восени годує, а взимку гріє? Що це? (Ліс)
2. Слово вчителя.
- 21 березня – людство відзначає Міжнародний день лісів. Тому сьогодні ми будемо говорити про ліс, його значення в природі та житті людини.
3. Очікувані результати.
- Чого ви очікуєте від сьогоднішнього уроку?
III. Актуалізація опорних знань.
1. Складання асоціативного куща.
- Що ж таке ліс?
(На партах картинки з різними предметами навколишнього середовища, у кожного різні. Обрати ті предмети, які викликають асоціацію зі словом ліс, прикріпити на дошці.)
ЛІС
2. Вправа «Доповни речення»
-- Якщо з космосу подивитися на нашу планету, можна побачити, що наша Земля ніби поділена на два величезних океани: океан води та океан зелені.
Згадайте, що ви знаєте про ліс, доповніть і продовжіть речення.
Завдання:
IV. Повторення та аналіз основних фактів, подій, явищ.
1. Розповідь вчителя.
-- З давніх-давен природа була основою життя людини. У ній людина знаходила все необхідне для життя: їжу, одяг, житло. Ліс – невичерпне багатство нашої країни. Він був другом людини, захищав її у лиху годину, дарував свої запаси. Немає на землі людини, чиє життя не було б повязане з життям лісу. З деревини виготовляють меблі, папір, розчинники фарб, спеціальні масла, ліки, вітаміни. Ліс дарує нам ягоди, гриби, лікарські рослини. Це джерело кисню, захисник грунтів та річок.
2. Гра «Чи знаєте ви?»
Перед вами картки з певною інформацією. Прочитайте текст, позначте відповідними знаками подані факти.
+ Це я вже знаю
- Нова для мене інформація
! Цікаво і несподівано
? Хочу дізнатися більше
|
Ліси існували на нашій планеті навіть тоді, коли ще не було людей. |
|
Ліси – «легені» нашої планети, а також цінний ресурс, що приносить гроші. |
|
Ліс може відновлюватися без втручання людини. |
|
Гектар лісу виділяє 3–4 тонни кисню і поглинає 4-5 тонн вуглекислого газу. Здатний відфільтровувати 50-70 тонн пилу |
3. Проблемне питання.
-- Чому ліси називають «легенями планети»? (відповіді дітей)
Органами дихання рослини є листочки, через які вони поглинають вуглекислий газ і кисень, а виділяють у повітря кисень, необхідний живим істотам.( повязати з цікавими фактами)
4. Руханка.
V. Творче перенесення знань та навичок учнів у нові ситуації.
1. Робота в парах.
Об’єднатися в пари з сусідом по парті.
Завдання на картках. (учні пояснюють розв’язання задач)
Бліц-турнір
1. Одне дерево середньої величини за 25 годин дає стільки кисню, скільки необхідно для дихання трьох людей. Для скількох людей виділять кисень 4 дерева?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2. Одне дерево освіжає повітря, як 10 кондиціонерів. Скільки кондиціонерів замінять 18 висаджених дерев?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3. У лісі липа росте до 420 років, а в міських умовах – у 3 рази менше. Скільки років може прожити липа в місті?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
-- Як ви гадаєте, чому тривалість життя дерев у місті скорочується?
3. Робота в групах. Побудова діаграми «Життя дерев».
-- Пригадайте, які умови необхідні для життя та розвитку рослин. (Для життя та розвитку рослин необхідні світло, тепло, вода, грунт.)
Завдання:
Відомо, що життя дуба становить 1500 років, липи – 800 років, сосни – 450 років, ялини – 350 років, берези – 150 років, верби – 100 років. Побудуйте діаграму тривалості життя цих дерев.
VI. Узагальнення і систематизація навчальних досягнень учнів.
1. Гра «Рослини лісу». (наклеїти картки рослин у верхній ряд)
Завдання: дослідити рослини лісу, дані записати в таблицю.
Рослина, яку досліджують |
Калина |
Дуб |
Конвалія |
Дерево, кущ чи трав’яниста рослина ? |
|
|
|
Хвойна чи листяна? |
|
|
|
Як її використовують люди? |
|
|
|
2. Робота з медіа.
Перегляд відео «Правила поведінки в лісі» https://www.youtube.com/watch?v=KcmOqU-2WqY
VII. Підбиття підсумків уроку, рефлексія.
Ось і добіг кінця наш урок. Пропоную на «Дереві думок» відмітити свої враження, побажання та запитання стосовно теми.