5 клас. Вступ до історії України.
Тема уроку. Як заговорили письмена.
Очікувані результати. Після цього уроку учні зможуть:
Тип уроку: комбінований урок.
Обладнання: підручник П. В. Мороз, І. В. Мороз «Вступ до історії», ілюстративний матеріал (приклади давньої писемності), картки для перевірки Д/З.
Хід уроку.
І. Підготовчий етап.
1.Організаційний момент.
2. Активізація пізнавальної діяльності.
Вправа Пароль. Учням пропонується назвати по одному слову, що відображає попередню тему уроку, своєрідний пароль, який дає змогу працювати на уроці. Діти називають по черзі слова, щоб не повторювались. Гру завершує бесіда.
ІІ. Перевірка вивченого матеріалу.
Вчитель організовує перевірку домашнього завдання за завданнями ДОДАТКУ.
ІІІ. Вивчення нового матеріалу.
Вчитель організовує роботу з підручником § 11 (стр. 72 - 76) послідовно, відповідно до пунктів параграфа.
Вправа «Коло думок»:
Вправа «Вузлики на пам’ять»
Робота в групах «Юні дослідники»
Завдання: працюючи з текстом та ілюстраціями підручника ознайомитися з особливостями
Група І. Піктографічного письма
Група ІІ. Ієрогліфічного письма.
Група ІІІ. Клинопису.
Представники груп трьома реченнями презентують свої «дослідження».
Вправа «Три речення»
Завдання: самостійно прочитати матеріал підручника стр. 76, п.4, та трьома стислими реченнями (від кожного ряду) визначити значення писемності для людства.
ІV. Рефлексія.
Завдання: закінчить речення «На уроці я дізнався (дізналась) про …», «Мене вразило те, що …», «Я запам’ятав (запам’ятала) …»
V. Узагальненн і систематизація вмінь і навичок.
Вправа «Реставрація»
Завдання: пропонується вставити пропуски.
Сукупність предметів, речей, які штучно створюються однією людиною для передачі інформації іншій людині – це …письмо. Воно існувало у ….. часи. У …… письмі інформацію передавали у вигляді малюнка або певної послідовності малюнків. Кожен китайський …. Означає окреме слово і є складовою комбінацією рисок.
Розвяжіть хронологічну задачу.
Ієрогліфічне письмо виникло в Єгтпті наприкінці ІV тис. до н.е. Скільки тисячоліть минуло з того часу?
VІ. Підсумки уроку.
VІ Домашнє завдання.
ДОДАТОК
Завдання для перевірки знань з теми
«Історичні джерела. Речові історичні джерела»
Поняття |
Визначення |
А) археологія |
1) наука, що вивчає герби |
Б) нумізматика |
2) наука, що досліджує печатки |
В) геральдика |
3) наука, що досліджує історію за речовими історичними джерелами |
Г) сфрагістика |
4) наука, що досліджує монети |
Відповідь: А) - ____, Б) - ____, В) - ___, Г) - ___
Нумізматика |
Геральдика |
Сфрагістика |
|
|
|