Урок з курсу за вибором " Читаємо. Розуміємо. Творимо"- "Молдавська народна казка «Щедрі ополоники». Формування емоційно-особистісного ставлення читача до тексту."

Про матеріал
На уроці вчитель має дбати не тільки про пізнання дітьми навколишнього світу через аналіз тексту, а й про виховання глибоких і стійких почуттів, про високу культуру емоцій­ного, чуттєвого сприймання. За допомогою художнього твору учитель може мобілізувати на розв'язання цих зав­дань психіку дітей і водночас активізувати й розвивати їхній інтелект. так, щоб емоційний заряд не минув дитячих сердець.
Перегляд файлу

Тема:  Молдавська народна казка «Щедрі  ополоники». Формування  емоційно-особистісного ставлення читача до тексту.

 

Мета:

Формування предметних компетентностей: навчати учнів сприймати текст на слух, розкрити причинно-наслідкові зв’язки стосунків персонажів; удосконалювати навички читання, самостійної та групової роботи; розкрити   зміст  одного із найпоширеніших  пороків людини - жадібності, виробити  неприйняття цієї якості  в собі  та інших; допомогти усвідомити виховну спрямованість  казки; формувати оцінні судження; учити застосовувати набуту інформацію для розв’язання навчально-пізнавальних та практичних завдань; формувати вміння брати участь у діалозі в процесі обговорення прочитаного твору;  учити з повагою ставитися до оточуючих, виявляти турботу один до одного.

Формування ключових компетентностей: 

уміння вчитися: формувати вміння висловлювати рефлексивні та оцінні судження, моделювати і прогнозувати в межах певного завдання;

комунікативної: удосконалювати вміння співпрацювати в парі,  колективі;

соціальної: навчати продуктивно співпрацювати з різними партнерами у парі,  команді, виконувати різні ролі та функції в колективі, проявляти ініціативу, розвивати спостережливість, вміння

Тип уроку: комбінований

Обладнання: таблиця з чистомовкою, картки з прислів’ями, в’язка  бубликів.

Здоровʼязбережувальна оздоровча діяльність

 Учні залучатимуться до:

  • тренування мовленнєвого апарату;
  • формування правильної постави;
  • формування правильного дихання;
  • покращення роботи зорових м’язів;
  • запобігання втомі.

 

Очікувані результати:

учень

  •             виконує за завданням вчителя спеціальні вправи, метою яких є тренування мовленнєвого апарату;
  • розповідає про риси  характеру, передає це голосом під час читання;
  • висловлює елементарні узагальнені оцінні судження;
  • уміє знаходити в тексті відповіді на відтворення змісту прочитаного.

 

 

Структура уроку

І. Організаційний етап – 1хв.

ІІ. Актуалізація і корекція опорних знань учнів – 5хв.

ІІІ. Перевірка домашнього завдання – 4 хв

IV. Повідомлення теми, мети і завдань уроку.

Мотивація навчальної діяльності – 3хв.

V. Сприймання і усвідомлення учнями нового матеріалу –10 хв

VI. Осмислення, узагальнення і систематизація знань – 13 хв.

VIІ. Підсумок уроку  – 4 хв.

І. Організаційний етап

1.Вступне слово вчителя

Всі почули ви дзвінок, він покликав на урок.

Працюватимем  старанно, щоб  почути  у  кінці,

Що  у  нашім  дружнім  класі, діти – просто  молодці!

Визначення  емоційного  стану учнів.

2. Розгадати анаграму (усмішка).

3. Гра «Фотооко» 

- Що нагадують вам кольори  слів ? (веселку).

- Тож бажаю вам веселкового настрою впродовж всього уроку.

ІІ. Актуалізація і корекція  опорних знань учнів.

 Мовленнєва розминка

1.Робота над чистомовкою.

- Щоб наше мовлення було правильне, чітке, виразне, попрацюємо над  чистомовкою.  Пригадаємо, як набираємо дихання.

Ами-ами-ами - вже весна не за горами.
Іти-іти-іти - їй  зрадіють усі діти.
Ки-ки-ки - і звірята, і пташки,
Ля-ля-ля - зрадіє матінка-земля!

Читаємо повільно, швидше, ніжним голосом матусі, весело прочитаємо усі.

Гра  «Будь уважний!»

Гра «Діряві  слова»

Гра  «Віднови  слова»   Читання   тексу   методом  Едигея.

Гра «Хто це»

IІІ. Повідомлення теми, мети і завдань уроку.

Мотивація навчальної діяльності.

На  наших  уроках  ми  часто  говоримо  про те, якою  повинна  бути  людина. Про  людські  гідності  та недоліки.  Як  ви  думаєте, навіщо  ми  це  робимо і  чи  не зарано  нам  говорити про  такі  серйозні  речі ?

Перед  вами  на  дошці 2 ряди  карток. У першому  ряді  назва  якості,                       у другому - визначення. Складіть  правильну  пару: поняття та визначення.

 

  ІV. Сприймання і усвідомлення учнями нового матеріалу.

1.Словникова робота

 Щоб робота з текстом була більш зрозумілою, розпочнемо свою роботу з читання колонки слів.

Ополоник

Кліпати

Скіпка

Держак

Доповіді учнів:

Ополоник –  рідше поло́ник, черпак, заст. варе́ха - велика ложка, якою наливають рідку страву (борщі, компоти).

Кліпати -  мимоволі швидко опускати та підіймати повіки, вії; моргати.

Скіпка - невелика тонка пластинка, відколота, відрубана від деревини вздовж по волокнах; те саме, що тріска. 

Держак -  частина якогось виробу, що слугує для його утримання руками або перенесення за допомогою рук .

2. Читання казки вчителем

- Сядьте, щоб вам було зручно слухати та  відповісте на запитання: за що  був  покараний скупий  чоловік ?

 Фізкультхвилинка. Відпочинок  для  очей.

V. Осмислення, узагальнення і систематизація з знань

  1. Читання казки учнями  (ланцюжком)
  2. Робота  за  завданнями (у зошиті)
  3. Індивідуальні  карточки.

4.Робота в парах.

Складіть прислів’я та виберіть з них ті,

що відповідають змісту нашої казки

(завдання на картках).

Праця людину годує, а лінь марнує.

Умілому всяка робота легка.

Без трудів не їстимеш пирогів.
Більше діла - менше слів.

Щедрому  увесь світ.

У зимку  і снігу  не випросиш.

І сам не гам, і другому не дам!

Як «на», то чує, а як «дай», то глухий!

Відеофрагмент.

                                  Тест «Наодинці із самим собою»? 

Подумайте і намагайтеся чесно відповісті на запитання: чи щедра ви людина 

Спробуйте перевіріті самих себе.  Відповідайте: завжди, іноді або ніколи. 

 

                    Тест на чесність «Наодинці із самим собою». 

 1.Ділюся з товаришем усім, что є  у  мене.

 2.Сам з'їм смачний шматочок тортика, який мені пропонують  близькі.

 3.Якщо  у мене просять яку-небудь річ, я не відмовляю. 

 4.Випрошую в батьків, те що мені  хочеться, а вони не можуть одразу купити. 

 5. Ходжу до магазину і віддаю батькам здачу, всю до останньої копійки.

 7. Роблю уроки, бо знаю: від моїх нінішніх успіхів залежить моє майбутнє. 

 

 - Цікаво, що  у вас вийшло ? 

VI. Підсумок уроку.

1.Бесіда

  •               Який висновок ви зробили з цієї казки для себе ?
  •               Які поради ви дали своїм друзям, щоб вони не потрапили в таку неприємну ситуацію ?

Вдячна вам за поради. Сподіваюсь, що ви всі взяли їх до уваги.

2.Рефлексія

  •               На уроці мені сподобалось….
  •               Цей урок мене навчив …
  •               Я знаю…
  •               Я умію…

 

docx
Додано
19 березня 2020
Переглядів
991
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку