Тема: Молдавська народна казка «Щедрі ополоники». Формування емоційно-особистісного ставлення читача до тексту.
Мета:
Формування предметних компетентностей: навчати учнів сприймати текст на слух, розкрити причинно-наслідкові зв’язки стосунків персонажів; удосконалювати навички читання, самостійної та групової роботи; розкрити зміст одного із найпоширеніших пороків людини - жадібності, виробити неприйняття цієї якості в собі та інших; допомогти усвідомити виховну спрямованість казки; формувати оцінні судження; учити застосовувати набуту інформацію для розв’язання навчально-пізнавальних та практичних завдань; формувати вміння брати участь у діалозі в процесі обговорення прочитаного твору; учити з повагою ставитися до оточуючих, виявляти турботу один до одного.
Формування ключових компетентностей:
уміння вчитися: формувати вміння висловлювати рефлексивні та оцінні судження, моделювати і прогнозувати в межах певного завдання;
комунікативної: удосконалювати вміння співпрацювати в парі, колективі;
соціальної: навчати продуктивно співпрацювати з різними партнерами у парі, команді, виконувати різні ролі та функції в колективі, проявляти ініціативу, розвивати спостережливість, вміння
Тип уроку: комбінований
Обладнання: таблиця з чистомовкою, картки з прислів’ями, в’язка бубликів.
Здоровʼязбережувальна оздоровча діяльність
Учні залучатимуться до:
Очікувані результати:
учень
Структура уроку
І. Організаційний етап – 1хв.
ІІ. Актуалізація і корекція опорних знань учнів – 5хв.
ІІІ. Перевірка домашнього завдання – 4 хв
IV. Повідомлення теми, мети і завдань уроку.
Мотивація навчальної діяльності – 3хв.
V. Сприймання і усвідомлення учнями нового матеріалу –10 хв
VI. Осмислення, узагальнення і систематизація знань – 13 хв.
VIІ. Підсумок уроку – 4 хв.
І. Організаційний етап
1.Вступне слово вчителя
Всі почули ви дзвінок, він покликав на урок.
Працюватимем старанно, щоб почути у кінці,
Що у нашім дружнім класі, діти – просто молодці!
Визначення емоційного стану учнів.
2. Розгадати анаграму (усмішка).
3. Гра «Фотооко»
- Що нагадують вам кольори слів ? (веселку).
- Тож бажаю вам веселкового настрою впродовж всього уроку.
ІІ. Актуалізація і корекція опорних знань учнів.
Мовленнєва розминка
1.Робота над чистомовкою.
- Щоб наше мовлення було правильне, чітке, виразне, попрацюємо над чистомовкою. Пригадаємо, як набираємо дихання.
Ами-ами-ами - вже весна не за горами.
Іти-іти-іти - їй зрадіють усі діти.
Ки-ки-ки - і звірята, і пташки,
Ля-ля-ля - зрадіє матінка-земля!
Читаємо повільно, швидше, ніжним голосом матусі, весело прочитаємо усі.
Гра «Будь уважний!»
Гра «Діряві слова»
Гра «Віднови слова» Читання тексу методом Едигея.
Гра «Хто це»
IІІ. Повідомлення теми, мети і завдань уроку.
Мотивація навчальної діяльності.
На наших уроках ми часто говоримо про те, якою повинна бути людина. Про людські гідності та недоліки. Як ви думаєте, навіщо ми це робимо і чи не зарано нам говорити про такі серйозні речі ?
Перед вами на дошці 2 ряди карток. У першому ряді назва якості, у другому - визначення. Складіть правильну пару: поняття та визначення.
ІV. Сприймання і усвідомлення учнями нового матеріалу.
1.Словникова робота
Щоб робота з текстом була більш зрозумілою, розпочнемо свою роботу з читання колонки слів.
Ополоник
Кліпати
Скіпка
Держак
Доповіді учнів:
Ополоник – рідше поло́ник, черпак, заст. варе́ха - велика ложка, якою наливають рідку страву (борщі, компоти).
Кліпати - мимоволі швидко опускати та підіймати повіки, вії; моргати.
Скіпка - невелика тонка пластинка, відколота, відрубана від деревини вздовж по волокнах; те саме, що тріска.
Держак - частина якогось виробу, що слугує для його утримання руками або перенесення за допомогою рук .
2. Читання казки вчителем
- Сядьте, щоб вам було зручно слухати та відповісте на запитання: за що був покараний скупий чоловік ?
Фізкультхвилинка. Відпочинок для очей.
V. Осмислення, узагальнення і систематизація з знань
4.Робота в парах.
Складіть прислів’я та виберіть з них ті,
що відповідають змісту нашої казки
(завдання на картках).
Праця людину годує, а лінь марнує.
Умілому всяка робота легка.
Без трудів не їстимеш пирогів.
Більше діла - менше слів.
Щедрому увесь світ.
У зимку і снігу не випросиш.
І сам не гам, і другому не дам!
Як «на», то чує, а як «дай», то глухий!
Відеофрагмент.
Тест «Наодинці із самим собою»?
Подумайте і намагайтеся чесно відповісті на запитання: чи щедра ви людина
Спробуйте перевіріті самих себе. Відповідайте: завжди, іноді або ніколи.
Тест на чесність «Наодинці із самим собою».
1.Ділюся з товаришем усім, что є у мене.
2.Сам з'їм смачний шматочок тортика, який мені пропонують близькі.
3.Якщо у мене просять яку-небудь річ, я не відмовляю.
4.Випрошую в батьків, те що мені хочеться, а вони не можуть одразу купити.
5. Ходжу до магазину і віддаю батькам здачу, всю до останньої копійки.
7. Роблю уроки, бо знаю: від моїх нінішніх успіхів залежить моє майбутнє.
- Цікаво, що у вас вийшло ?
VI. Підсумок уроку.
1.Бесіда
Вдячна вам за поради. Сподіваюсь, що ви всі взяли їх до уваги.
2.Рефлексія