Завдання уроку допомагають розширити знання про свійських тварин; розкрити їх значення для людини; пробуджувати у дітей цікавість до життя тварин; учити правильно доглядати домашніх улюбленців; виховувати особистість із позитивним ставленням до всього живого, прищеплювати гуманізм та милосердя.
УРОК З КУРСУ ЗА ВИБОРОМ « ЕКОЛОЛОГІЯ» У 2 класі
Тема. СВІЙСЬКІ ТВАРИНИ. БРАТИ НАШІ МЕНШІ. ЯК ПРАВИЛЬНО ДОГЛЯДАТИ Д ОМАШНІХ УЛЮБЛЕНЦІВ.
Мета: розширити знання про свійських тварин; розкрити їх значення для людини; пробуджувати у дітей цікавість до життя тварин; учити правильно доглядати домашніх улюбленців; виховувати особистість із позитивним ставленням до всього живого, прищеплювати гуманізм та милосердя.
Обладнання: маски тваринок, малюнок дівчинки Калинки, малюнки свійських тварин, дитячі малюнки своїх улюбленців, іграшка-киця, м’ячик, відеоролик про те, як тварини рятують один одного, робочий зошит «Калинка», мікрофон, паперові заготовки для виготовлення котика та собачки з паперу.
Хід уроку:
І. Організація класу.
Пролунав уже дзвінок —
Тож починаємо урок.
Працювати будем старанно,
Щоб почути у кінці,
Що у нашім дружнім класі
Діти — просто молодці!
(привітання дітей до гостей – подарувати посмішку)
Вчитель:
- Щоб урок пройшов не марно, треба сісти рівно, гарно,
Не крутитись на уроці як папуги чи сороки.
Сказати хочеш – не кричи , лише руку підніми.
Не просто слухати, а чути.
Не просто дивитись, а бачити.
Не просто відповідати, а міркувати,
Дружно й плідно працювати.
ІІ. Повідомлення теми і мети уроку.
ІІІ. Вивчення нового матеріалу.
« Теплий сонячний ранок…. Калинку розбудив незвичний «концерт». Ще не розплющуючи очей, вона вслухалась у незвичні для міської дівчинки звуки.»
Капусту погризла,
Трясе бородою,
Називається …. (козою)
День і ніч він все пильнує. (собака)
Росте за десятьох,
В калюжі купається,
Як називається? (свиня)
Носить повідок від бліх.
Довгі вуса, хитрий хвіст,
Муркотіти має хист! (Котик)
Їсть лише овес та сіно
І працює він охоче
Зранку до самої ночі. (кінь)
«.. Вийшла здивована Калинка на подвір’я, побачила бабусю і зрозуміла, що їй треба допомогти. Адже «концерт» цей нагадував господарям, що тварин пора годувати. Старанно допомогла бабусі у догляді за тваринами. А за якими, здогадайтесь самі…. »
(учитель називає тваринку, а дитина , яка спіймала м’яча, говорить, до якої групи вона належить)
«Калинці здавалося, що вже всіх тваринок нагодували, але бабуся у фартушок дівчинки насипала зерна. Сама взяла відро з водою і пішли вони ще на одне подвір’я. а слідо за ними і дідусь із кошиком для яєць…. »
«Нарешті впорались по господарству. Пора й самим поснідати. Чого тільки не було на щедрому столі у дідуся і бабусі впродовж всього літа. І все це завдяки тваринкам, які віддячували за турботу про них…»
«Літо добігало до кінця. Калинка збиралась додому. Скоро до школи. А вдома її, крім батьків, чекали її домашні мешканці….»
має здібності до мови.
Слово птаху лиш скажіть,
він його повторить вмить. (Папуга)
Мишка, та не польова.
Їсти просить і вночі -
Булку, хлібчик, калачі... (Морська свинка)
Є в них мама, є в них тато.
Менші, ніж заморські свинки,
Ці пухкі, малі тваринки. (Хом'яки)
З скла прозорого вона.
Табунцями, як у річці,
рибки плещуться в водичці. (Акваріу
Киця в школу захотіла,
Носик вмила і вушка вмила,
Вдягла пухнастий кожушок
І завітала на наш урок.
ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА
Знають всі давно, малята,
Любить котик пострибати,
Вигнути дугою спинку,
Потягнутись на хвилинку.
Цуценятко не дрімає:
Хвостик власний доганяє.
І вертить ним вліво – вправо -
Фізкультурні робить вправи.
Папужка теж не ловить гав:
Крильця в сторони підняв,
Вгору – вниз ними махає,
Наче в джунглях, він літає.
Хом’ячок і морська свинка
Роблять вправи фізхвилинки.
Їм на місці не сидиться,
Швидко бігають по клітці.
Рибки пірця піднімають
І повільно опускають
- Чи здорові ви, малята?
- Так! - Сідайте працювати
(розповіді дітей з демонстрацією малюнків)
(діти розповідають чи читають своє повідомлення.)
VI. Закріплення набутих знань.
1.Міжпредметні зв’язки. Дидактична гра «Добери риму»
- Ми з вами багато разів звертались до різних тварин.
На математиці - рішали задачі про них, на письмі записували речення про них, на малюванні малювали, на праці робили аплікації із зображенням тварин. А коли ми згадували про тварин на уроках читання?
(читаємо оповівідання і вірші про різних тварин)
Мій пухнастий гарний …… (кіт).
Їсть сметану на …. (обід).
Потім слухає у тиші,
Де шурхочуть сірі …. (миші).
2. Хвилинка-веселинка.
- А зараз давайте трішки відпочинемо і повеселимо один одного.
(діти розповідають смішинки)
1)
–Богдане, скажи одне речення.
-Собака голосно гавкає на вулиці.
- А коротше?
- Гав!
2)
- Чому , Тимко, подряпаний? – Юрко пита Тимка.
Тимко йому відказує:
3. Повідомлення «Відповідаємо за тих, кого приручили»
— Коли я готувалась до нашого уроку, я побувала в гостях у ветлікаря і взяла у нього інтерв’ю, де дізналась - про що повинен подбати господар , щоб його домашнім улюбленцям було зручно й комфортно у людській оселі. Думаю, що ця інформація стане корисною і для вас.
—Собакам не можна давати шоколад, бо він отруйний для них. Не можна давати торти, печиво, цукор, бо це може викликати сльозотечу і нагноєння очей.
—Котам необхідне різноманітне харчування: м’ясо, риба, сир, вівсяні пластівці, вітаміни. У визначеному місці завжди повинна стояти мисочка з чистою водою.
—Клітка для папуги повинна бути простора й зручна. Птах має вільно махати крилами, не зачіпаючи стінок клітки. У клітці треба встановити поїлку, годівницю, купіль, мінеральний камінь та іграшки.
—Житло морських свинок тримати треба у чистоті, постійно міняти тирсу, покласти сіно. Бажано покласти у житло свинки великий камінь – з нього тваринка оглядатиме свої володіння і точитиме об нього пазури.
—Для хом’ячка клітка повинна бути металевою, бо він спритно гризе дерево. Треба, щоб у клітці були сіно і папір для гнізда. Важливо для тваринки більше рухалася, щоб не розтовстіти.
—Дуже важливо, щоб рибки не переїдали, а корм не залишався на дні. На сніданок давати сухий корм, на вечерю – живий. Регулярно треба міняти воду, але тільки частину, бо чиста вода шкідлива для рибок.
Ніколи не …
(Не ображай, не бий, не виганяй, не дражни, не катуй, не знущайся, не каліч, не знищуй, не принижуй).
Висновок: Люди повинні любити, піклуватися, дбати про тваринок.
— Сьогодні на уроці у кожного з нас з'явиться новий хвостатий друг — ми його зробимо в техніці оригамі.
(діти, за зразком учителя, виготовляють котика і песика) (слухання пісні Н.Май «Котик-мурчик»)
7. Перегляд відео про те, як тварини допомагають і рятують один одного.
8. Робота в зошиті. (завдання 3,4 ст. 19)
- Тварини весь час поряд з людиною. І тому нас не дивує, що вони зустрічаються в казках, піснях, скоромовках, іграх.
(відгадати з якої казки уривки. )
V . ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ.
(робота кореспондента – бере інтерв’ю у дітей)
— Як треба ставитися до тварин?
— Який найголовніший висновок зробили? (Ми несемо відповідальність за тих живих істот, життя яких залежать від уваги та догляду за ними з боку людини)
Закінчився наш урок.
За роботу по заслузі
Щиро дякую вам, друзі!
ДОДАТКИ
РЕБУСИ:
ПАПУГА,
ХОМ'ЯК ,
РИБКИ
'
1