Урок з курсу за вибором "Основи екології" на тему: "СВІЙСЬКІ ТВАРИНИ. БРАТИ НАШІ МЕНШІ. ЯК ПРАВИЛЬНО ДОГЛЯДАТИ Д ОМАШНІХ УЛЮБЛЕНЦІВ"

Про матеріал

Завдання уроку допомагають розширити знання про свійських тварин; розкрити їх значення для людини; пробуджувати у дітей цікавість до життя тварин; учити правильно доглядати домашніх улюбленців; виховувати особистість із позитивним ставленням до всього живого, прищеплювати гуманізм та милосердя.

Перегляд файлу

УРОК З КУРСУ ЗА ВИБОРОМ « ЕКОЛОЛОГІЯ»                    У   2 класі                  

 

Тема. СВІЙСЬКІ  ТВАРИНИ.  БРАТИ НАШІ МЕНШІ.  ЯК ПРАВИЛЬНО ДОГЛЯДАТИ  Д ОМАШНІХ  УЛЮБЛЕНЦІВ.

 

Мета: розширити знання про свійських тварин; розкрити їх значення для людини; пробуджувати у дітей цікавість до життя тварин; учити правильно доглядати домашніх улюбленців; виховувати особистість із позитивним ставленням до всього живого, прищеплювати гуманізм та милосердя.

Обладнання: маски тваринок,  малюнок дівчинки Калинки, малюнки свійських тварин, дитячі малюнки своїх улюбленців, іграшка-киця, м’ячик, відеоролик про те, як тварини рятують один одного, робочий зошит «Калинка», мікрофон,  паперові заготовки  для виготовлення котика та собачки з паперу.

Хід уроку:

І. Організація класу.

Пролунав уже  дзвінок —

Тож починаємо урок.

Працювати  будем старанно,

Щоб почути у кінці,

Що у нашім дружнім класі

Діти — просто молодці!

(привітання дітей до гостей – подарувати посмішку)

Вчитель:

- Щоб урок пройшов не марно, треба сісти рівно, гарно,

   Не крутитись на уроці як папуги  чи сороки.

 Сказати хочеш – не кричи , лише руку підніми.

  • А працювати будемо під таким девізом:

Не просто слухати, а чути.

Не просто дивитись, а бачити.

Не просто відповідати, а міркувати,

Дружно й плідно працювати.

 

ІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

  • Деякі люди вважають, що всі тварини повинні давати користь: кішки – виловлювати мишей, собака – охороняти дім. Та це не зовсім так. Тварини нам потрібні, щоб ми ставали добрішими і щасливішими. Про них треба піклуватися, адже вони – брати наші менші. Ось сьогодні ми більше дізнаємося про них, про взаємозбагачення від спілкування людини і тварини, про відповідальність людини перед тваринами, які весь час поруч.

ІІІ. Вивчення нового матеріалу.

  1. Розповідь Калинки.
  • А працювати з нами на уроці буде як завжди дівчинка Калинка. Вона у нас мешканка міста, але дуже любить гостювати у дідуся та бабусі у селі.  Давайте послухаємо історію, що відбулася з нею під час гостювання в селі.

 

« Теплий сонячний ранок….  Калинку розбудив незвичний «концерт». Ще не розплющуючи очей, вона вслухалась у незвичні для міської дівчинки звуки.»

 

  • Уявімо, що могло розбудити дівчинку літнього ранку в селі. А допоможуть нам загадки. (діти відгадують загадки, одягають маски і виходять до дошки)

 


  1. На город залізла,

Капусту погризла,

Трясе бородою,

Називається …. (козою)

 

  1. Без зарплати сторожує,

День і ніч він все пильнує.   (собака)

 

  1. Їсть за п’ятьох,

Росте за десятьох,

В калюжі купається,

Як називається?  (свиня)

  1. Сама ряба, їсть зелене, а дає біле.  (корова)

 

  1. Ніжно лащиться до ніг,

Носить повідок від бліх.

Довгі вуса, хитрий хвіст,

Муркотіти має хист!                 (Котик)

  1. Звідкіля береться сила?

Їсть лише овес та сіно

І працює він охоче

Зранку до самої ночі.    (кінь)


 

 

  • Тепер давайте покажемо цей дивний «концерт» нашим гостям. 

«.. Вийшла здивована  Калинка на подвір’я, побачила бабусю і зрозуміла, що їй треба допомогти. Адже «концерт» цей нагадував господарям, що тварин пора годувати. Старанно допомогла бабусі у догляді за тваринами.   А за якими, здогадайтесь самі…. »

  1. Дидактична гра «Свійські та дикі тварини.»

(учитель називає тваринку, а дитина , яка спіймала м’яча, говорить, до якої групи вона належить)

  1. Робота в зошиті (завд. 1, с т. 19)
  2. Продовження бесіди.

«Калинці здавалося, що вже всіх тваринок нагодували, але бабуся у фартушок дівчинки насипала зерна. Сама взяла відро з водою і пішли вони ще на одне подвір’я. а слідо за ними і дідусь із кошиком для яєць…. »

  • Що це за подвір’я?  (пташине)
  • А про яке подвір’я так кажуть? (про те подвір’я, де живе свійська птиця)
  • А які свійські птахи  птахи можуть жити на цьому подвір’ї ми дізнаємося коли відгадаємо загадки які ви самі підготували. (діти загадують загадки)

«Нарешті впорались по господарству. Пора й самим поснідати. Чого тільки не було на щедрому столі у дідуся і бабусі впродовж всього літа. І все це завдяки тваринкам, які віддячували за турботу про них…»

  • Назвіть продукти, якими могли частувати Калинку у селі. (молоко, сир, сметана, масло, яйця, м'ясо.)

         «Літо добігало до кінця. Калинка збиралась додому. Скоро до школи. А вдома її, крім батьків, чекали її домашні мешканці….»

  • А хто саме, дізнаємось, коли  розшифруємо ребуси   (загадки.)

  1. Як веселка кольоровий,

має здібності до мови.

Слово птаху лиш скажіть,

він його повторить вмить.               (Папуга)

 

  1. Свинка, але не з хліва,

                 Мишка, та не польова.

                   Їсти просить і вночі -

                 Булку, хлібчик, калачі...      (Морська свинка)

 

  1. Народилось їх багато,

            Є в них мама, є в них тато.

              Менші, ніж заморські свинки,

             Ці пухкі, малі тваринки.                     (Хом'яки)

 

  1. Що за хатка-дивина?

                 З скла прозорого вона.

                  Табунцями, як у річці,

                 рибки плещуться в водичці. (Акваріу


  • Ну і найбільша улюблениця Калинки – кицька  Сільва. Яка до речі завітала сьогодні до нас на урок.

Киця в школу захотіла,

Носик вмила і вушка вмила,

Вдягла пухнастий кожушок

І завітала на наш урок.


 

  • І зараз вона дуже хоче подивитись, як школярі вміють відпочивати.

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА


Знають всі давно, малята,

Любить котик пострибати,

Вигнути дугою спинку,

Потягнутись на хвилинку.

 

Цуценятко не дрімає:

Хвостик власний доганяє.

І вертить ним вліво – вправо -

Фізкультурні робить вправи.

 

Папужка теж не ловить гав:

Крильця в сторони підняв,

Вгору – вниз ними махає,

Наче в джунглях, він літає.

 

Хом’ячок і морська свинка

Роблять вправи фізхвилинки.

Їм на місці не сидиться,

Швидко бігають по клітці.

 

Рибки пірця піднімають

І повільно опускають

- Чи здорові ви, малята?

- Так! - Сідайте працювати


  1. Робота з дитячими малюнками.
  • На сьогоднішній урок ви підготували розповіді про своїх домашніх улюбленців.  Тому зараз пропоную вам познайомити усіх присутніх зі своїми тваринками.  

(розповіді дітей з демонстрацією малюнків)

  1. Виступи дослідників.
  • Кожен з вас готуючись до уроку побував у ролі дослідника. Вам було завдання підготувати цікаве повідомлення про одну якусь домашню тваринку. Тож давайте послухаємо ваші повідомлення. 

(діти розповідають чи читають своє повідомлення.)

  1.          Собака найвірніший і найвідданіший друг людини. Собаки бувають різними: службовими, мисливськими, декоративними і, на жаль, бродячими. До службових собак належить вівчарка. Вівчарки розумні, сильні. Вони служать на кордоні, охороняють заводи, склади, шукають злочинців і наркотики, допомагає пастухам випасати худобу. Собаки допомагають і рятівникам, і пожежникам. Мисливські собаки допомагають людям на полюванні. А є ще і декоративні породи собак: пудель, пекінес, мопс, чіхуахуа.

 

  1.    Кішки - дивовижні тварини, ласкаві, ніжні, із шовковистою шерстю й очима, що світяться вночі. Кішки мають витончений слух, вони чистюлі— можуть умиватися кожної години. Ходять нечутно, бо при ходьбі ховають кігті й наступають тільки на подушечки лапок. До Європи кішки потрапили з Єгипту. У давніх єгиптян кішка вважалася священною твариною. У нас кішок теж поважають. Є повір'я, що в нову хату спочатку потрібно запустити кішку. Це принесе господарям здоров'я і щастя в новій оселі. Коти  дуже корисні тварини. Вони знищують мишей і пацюків. А вчені провели дослідження і встановили, що коти мають здатність заспокоювати нервову систему і позитивно впливають на здоров’я людини.

 

  1.      Папуги – птахи, які прибули до нас з Америки та Австралії. Вони здатні наслідувати людську мову й голоси різних тварин. Найбільший серед них – ара. Його розмір від дзьоба до хвоста майже метр. Найбалакучіші – жовтоголові амазони. Вони можуть говорити до ста слів і багато фраз. А найрозумніший серед папуг – жако. З ним можна навіть розмовляти. Живуть папуги довго, навіть, у неволі доживають до 100 років. У середні віки цих балакучих птахів жило багато у Ватикані. Там їх називали «папа галл», що означає «папський півень». Звідси і назва – папуга.

 

 

  1.         Морські свинки – добродушні й симпатичні тварини. Якщо до них турботливо ставитися, вони стають зовсім ручними. Незважаючи на свою назву, вони не є навіть далекими родичами справжніх свиней. На волі ця рослиноїдна тварина ховається у траві. Морські свинки – гризуни, живуть на суші далеко від моря. А морськими назвали за те, що привезли їх до нас із – за моря.

 

 

  1.         Хом’яки - добре приручаються і живуть у домашніх умовах. Випускати цих звіряток у кімнату не рекомендується: надто великий ризик, що вони загубляться або потраплять комусь під ноги. Цікаво спостерігати за тваринкою. Наївшись, він набиває крупою, насінням або морквою защічні мішки й несе у гніздо. Так робить свої запаси й користується ними у розвантажувальні дні.

 

  1.       Акваріумні рибки. Батьківщина золотих рибок — Китай. Китайські імператори тримали їх у своїх палацах і не дозволяли вивозити дорогоцінних рибок з країни. Вони вважали, що екзотичні рибки наділені магічною силою. Хто володіє такою рибкою, той володіє розумом, успіхом, має можливість здійснювати свої бажання.

VI. Закріплення набутих знань.

1.Міжпредметні зв’язки.  Дидактична гра «Добери  риму»

          - Ми з вами багато разів звертались до різних тварин.

      На математиці  - рішали задачі про них, на письмі записували речення про них, на малюванні малювали, на праці робили аплікації  із зображенням тварин. А коли ми згадували про тварин на уроках читання?

(читаємо оповівідання і вірші про різних тварин)

  • Пропоную побути зараз вам юними поетами і пограти в гру «Добери риму»

 

Мій пухнастий гарний ……  (кіт).

Їсть сметану на …. (обід).

Потім слухає у тиші,

Де шурхочуть сірі …. (миші).

 

  • Молодці, діти. Можливо хтось із вас захоче ще спробувати себе у ролі поета і на наступний урок  складе свій невеличкий віршик про якусь тваринку.

 

2.  Хвилинка-веселинка.

- А зараз давайте трішки відпочинемо і повеселимо один одного. 

(діти розповідають смішинки)


1)

 –Богдане, скажи одне речення.

-Собака голосно гавкає на вулиці.

- А коротше?

- Гав!

 

 

2)

- Чому , Тимко, подряпаний? – Юрко пита Тимка.

Тимко йому відказує:

  • Та я купав кота.
  • А я от не подряпаний, хоч теж купав свого.
  • Еге ж, ти не викручував і не сушив його.

3. Повідомлення  «Відповідаємо за тих, кого приручили»

 

— Коли я готувалась до нашого уроку, я побувала в гостях у ветлікаря і взяла у нього інтерв’ю, де дізналась -  про що повинен подбати господар , щоб його домашнім улюбленцям було зручно й комфортно у людській оселі. Думаю, що ця інформація стане корисною і для вас.

 

—Собакам не можна давати шоколад, бо він отруйний для них. Не можна давати торти, печиво, цукор, бо це може викликати сльозотечу і нагноєння очей.

—Котам необхідне різноманітне харчування: м’ясо, риба, сир, вівсяні пластівці, вітаміни. У визначеному місці завжди повинна стояти мисочка з чистою водою.

—Клітка для папуги повинна бути простора й зручна. Птах має вільно махати крилами, не зачіпаючи стінок клітки. У клітці треба встановити поїлку, годівницю, купіль, мінеральний камінь та іграшки.

—Житло морських свинок тримати треба у чистоті, постійно міняти тирсу, покласти сіно. Бажано покласти у житло свинки великий камінь – з нього тваринка оглядатиме свої володіння і точитиме об нього пазури.

—Для хом’ячка клітка повинна бути металевою, бо він спритно гризе дерево. Треба, щоб у клітці були сіно і папір для гнізда. Важливо для тваринки більше рухалася, щоб не розтовстіти.

—Дуже важливо, щоб рибки не переїдали, а корм не залишався на дні. На сніданок давати сухий корм, на вечерю – живий. Регулярно треба міняти воду, але тільки частину, бо чиста вода шкідлива для рибок.

  • І головне, про що ми повинні пам’ятати це те, що ми несемо відповідальність за тих, живе  у наших оселях.  Якщо тваринкам буде добре і комфортно жити у нас, то вони обов’язково віддячать нам за це своєю Любов’ю і відданістю. Пам’ятайте про це завжди.

 

  1. Складання правил про бережливе відношення до тваринок, які починаються словами.

Ніколи не …

 

(Не ображай, не бий, не виганяй, не дражни, не катуй, не знущайся, не каліч, не знищуй, не принижуй).

 

Висновок: Люди повинні любити, піклуватися, дбати про тваринок.

 

  1. Виготовлення собачки і котика у техніці оригамі.

— Сьогодні на уроці у кожного з нас з'явиться новий хвостатий друг — ми його зробимо в техніці оригамі.

 (діти, за зразком учителя, виготовляють котика і песика)  (слухання пісні Н.Май «Котик-мурчик»)

 

7. Перегляд відео про те, як тварини допомагають і  рятують один одного.

 

8. Робота в зошиті. (завдання 3,4 ст. 19)

- Тварини весь час поряд з людиною. І тому нас не дивує, що вони зустрічаються в казках, піснях, скоромовках, іграх.

(відгадати з якої казки уривки. )

V . ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ.

(робота кореспондента – бере інтерв’ю у дітей)

— Як треба ставитися до тварин?

— Який найголовніший висновок зробили? (Ми несемо відповідальність за тих живих істот, життя яких залежать від уваги та догляду за ними з боку людини)

 

  • Ось і пролунав дзвінок

Закінчився наш урок.

За роботу по заслузі

Щиро дякую вам, друзі!

 

  • А вдома пропоную вам записати по п’ять кличок для домашніх улюбленців.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ДОДАТКИ

РЕБУСИ:

https://image.jimcdn.com/app/cms/image/transf/dimension=666x10000:format=png/path/sf25be40600c699c9/image/i911bb13566bde762/version/1427725891/image.png ПАПУГА,

Картинки по запросу ребус хомяк ХОМ'ЯК ,

 

 

РИБКИ

D:\для школи\для відкритого уроку екології\реб 1.jpg               '          

 

1

 

docx
Додано
25 березня 2018
Переглядів
1056
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку