Конспект виховного заходу на тему: "Збережемо красу нашого краю"

Про матеріал

Матеріал містить інформацію екологічного спрямування, який можна використовувати в позакласній роботі , у проведенні виховних заходів. Ця тематика роботи є досить актуальною в наш час, коли природа потребує захисту.

Перегляд файлу

 

 

 

 

Конспект виховного заходу

на тему:

«Збережемо красу нашого краю»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ведуча: Мати – земле моя! У біло-рожевому вінку з весняних квітів, у смарагдовім вбранні із зелених шат, у золотавому багрянці щедрої осені – ти завжди прекрасна.

  Любов до природи, бережливе ставлення до неї, тісно пов’язане з поняттям «Батьківщина». Калина під вікном рідної оселі, тополя на околиці міста, лелече гніздо та запах лісової конвалії – усе це картини нашого дитинства, наш духовний світ, з яким ми вирушаємо у життя. Напевно, всі ми любимо природу, милуємось нею, але мабуть, не всі задумуємось над тим, що природа – це наша домівка.

Учень: Хоч іноді, хоч раз в житті

            На самоті з природою залишся,

            І подивуйся ніжній чистоті

            Того зеленого затишшя.

Учень:

Прислухайся як трави шелестять, як розмовляють і дерева й квіти… які предивні літні дні стоять! Спробуй  це збагнути й зрозуміти. І ти відчуєш, як очиститься душа, як серце легко стрепенеться та як народяться рядки вірша, спіши… Бо все от- от минеться.

Учень: Нашу планету часто порівнюють з кораблем, який летить просторами Всесвіту. А людство – екіпаж всього корабля.

  Красиве, мудре порівняння. Але ми всі повинні знати, що у нашого майбутнього космічного корабля немає аварійного виходу. І лунає сьогодні… Тривога на космічному кораблі Земля! Майбутнє Землі в небезпеці!

Переорано землю, переорано небо,

Наче нам на цім світі більш нічого не треба –

Ні трави, ні повітря. Ні річок, ані квітів.

Наче прагнемо разом на край світу злетіти.

Загубили ми душі і розвіяли думи.

Зупинись людино, хоч на мить, і подумай –

Роки мчать, скаженіють, ми спішим за прогресом.

Тільки ставлять навіщо нам під ліжко АЕСи.

трощим ліс і дерева, що в гаях причаїлись.

Та невже ми нічому за життя не навчились?!

Усіх. Хто в природі існує,

Ми будем щиро поважать.

Нехай то будуть квіти. Звірі,

Без них ми не зможем існувать.

 

Учень: Це крик! За цими словами гірка істина. Людство стоїть на порозі екологічної катастрофи: парниковий ефект і зменшення озонового шару в стратосфері; проблема чистої води і кислотні дощі є причиною 70% ракових захворювань; у людей і тварин є порушення взаємодії організму і навколишнього середовища; щорічно планета втрачає десятки видів тварин, які занесені до Червоної книги, важко поранена, плаче хвора земля, і чорнобиль – тривожний сполох – закликає до розуму.

  І на пам’ять впливає пророцтво великого Кобзаря: «Схаменіться, добрі люди, бо лихо вам буде!»

Учень:

Земле рідна – природи ім’я.

Як могла в цім світі жити ?

Як могла благоденствувати? Як?

В ніжності прокидатись рано,

Коли ти помираєш в ранах?

Як могла ти плекати квіти,

Коли так благаєш жити?

Як не чула моя душа,

Що здригається від ножа?

Я дивлюся, вам, природа у вічі

Перед вами я винна тричі.

Ведуча:

І справді, в цьому винна людина – у нерозумній змові з технікою.

  Коли б можна було на машині часу перенестися в минуле, то чимало б розповіли про згубний вплив людини на природу: тоді не чекали милості від природи, а намагалися лише якнайбільше взяти. І народжувались лозунги.

Підкоримо природу!

Сказано – зроблено: слово людини.

Бути в усьому неситним повинно.

Будували, трощили, ламали, бульдозером, ескаватором місце розчищали.

Учень:

Я останній кущ ожини, всі пішли під сокири й машини

Того дня наче смерч пронісся: трощив коріння і листя.

Потоптали, переорали. Як просилися ми , як кричали.

Ми за планом під рубку попали, і глушив наші крики трактор

Документ нам якийсь показали –

Боротьба за високу культуру.

Ой, не вимірять в серці зажуру.

Де он клумба – там ожина родила.

Скільки ягід – дивитись мило.

Хтось отримав за клумбу вимпел.

А ожина, було, всім насипле

Дивних ягід пригорщі повні. Ти чуєш Земле,

Як ожина стогне.

 

Пісня: «Подивіться навкруг, що з природою стало.»

Подивіться навкруг, що з природою стало:

Дихать зовсім нічим, люди всі у печалі.

Може, десь у лісах ще щебече пташина,

Але вже у містах сум мелодії лине.

Приспів

Чистеньку воду

Не шукай у джерелах,

Бо Чорнобильський дим

Вже і тут повір,

А колишня врода

Зелененьких листочків

Відійшла в давнину

Ти повір

Так що треба. Повір,

об’єднатись нам дружньо,

щоб собі повернуть

і діброви й стежини.

І ми будем нести

Людям квітку надії,

Бо давно уже це

Увійшло в наші мрії.

 

Приспів

Чистеньку воду

Не шукай у джерелах,

Бо чорнобильський дим

Вже і тут, повір

А колишня врода

Зелененьких листочків

Відійшла в давнину,

Ти повір.

 

Учень:

Щогодини тисяча чоловік помирають від отруєння водою; п’ять-шість видів рослин чи тварин щезають з обличчя Землі.

  Щорічно знищуються 50 тон родючого грунту. Якщо сьогоднішні підходи до експлуатації природнього середовища збережуться протягом наступних 40 років, настане остаточна деградація природи й життя на Землі стане неможливим.!!!

  Екологічна ситуація в Україні є кризовою! Уся країна – зона екологічного лиха. Ця криза не отруєні води, озонові дірки, мертві ліси… Це насамперед – отруєні душі.

  Погіршилось фізичне і моральне здоров’я населення планети. 80% сучасних хвороб людини спричинені екологічними негараздами.

 

Учень:

Щось не те на Україні

Щось не все в порядку:

Сади вишневі похилились,

Хрущі вже давно не гудуть,

Лише дощі кислотні йдуть,

І хімікати розчиняють

Ту рідну землю.

 

Дивлюсь я на небо і думку гадаю,

Що ми після себе на світі лишаєм.

Ліси наші в’януть, нема більше рік,

Пташки покидають край рідний навік.

 

Не чисте повітря, у грунті нітрати.

І слово «Чорнобиль» нам страшно згадати.

І щоби на світі не сталось біди,

Шануймо природу усюди й завжди.

 

Людино, схаменися! Може, досить?

Чи до душі нам річки каламуть?

Адже отруту править хімія завзято.

Чи, може смак у картоплі додасть?

Світе, схаменись! І петлю грізну

Не затягуй, досить.

Відкрито в очі правді подивись!

Останній шанс1 Живе пощади просить!

 

Учень:

Сьогодні ми з вами зібрались, щоб сказати ні таким вчинкам! Щоб зрозуміти, до чого може призвести безгосподарське, жорстоке ставлення до природи.

  У процесі виробництва щороку в ріки, озера, моря в середньому викидається близько 6,5 кмᶾ забрудненої води. А це десятки мільйонів тон шкідливих речовин. Викиди в атмосферу становлять на рік понад 200 млн тон оксидів Карбону. Близько 46 млн тон двооксиду сульфуру. Це дуже небезпечні речовини.

На сьогодні у світі втрачено 1200 видів тварин, щороку зникає по одному виду тварин.

  Протягом останніх столітьв Україні повністю зникли: тарпан (дикий кінь) та тур український.

 На межі зникнення норка.

 

Учень:

Моя земля!

Ти – очі, повні сліз.

Ти трав гірких повільне проростання,

Хто ж знав, що ми поїдемо у ліс

Гриби збирати. Але вже в останнє.

Двадцятий вік створив свою чуму,

біда полів. Озер, і плеса.

Хто скаже нам – куди?

Хто скаже нам – чому?

І скрізь які терни лягли шляхи прогресу.

Ліси мої, хто вас убереже?

Чи є ж тепер у вас хоч синій клапоть

Що людству залишилися?

Невже – обнятися з лелеками і плакать.

 

Учень: Чуєте, хтось плаче? 9на сцені стоїть рибка)

Учень: хто ти ?

Рибка6 я – рибка.

Учень: а чого ти плачеш, рибко?

 

Рибка:

Ой, біда! Люди, що це за вода?

Може, вам і добре пити хімікати і ній усі,

А вода ж була колись!

А мені в ній важко жити

І на дні і у воді.

Люди, звідки, звідки ви взялись?

Люди, трохи совість майте,

Бідну річечку спасайте.

 

Учень:

Є давня приказка мого народу,

Що має мораль, нашій темі близьку:

Той, хто може понівечити природу,

Той здатний понівечити душу людську.

 

Учень:

Кожна річка, велика чи найменша, має своє значення. У кожної є свої права, своє серце, своя неповторна краса. А зараз чому ці річки так обміліли? Чому не приваблюють своєю чарівністю, а викликають лише співчуття?

  Раніше річка дарувала радощі відпочинку і тишу, прохолодну воду та чисте повітря. А зараз результати невтішні – перевищена доза допустимих бактерій кишкової палички. Наша річка забруднена різними відходами. А люди повирізували верби біля річки. Нехай вибачає риба, вибачають живі істоти за каналізаційні стоки, промислові відходи, за сміття, що викидають господарі в річку. Так, на жаль. Ми не завжди шануємо чарівну вроду природи. Ця історія сталась насправді.

У березовий день її зрубали,

Вона немов лебідонька стала,

Стан обвили шовкові коси,

Була нам мила в спеку і морози.

У березневий день її зрубали,

Від болю застогнала, затремтіла.

Мов скошена, упала при дорозі,

Весняним соком проронила сльози.

Той сік цілющий, а вона вже мертва,

Рука не заніміла, не затерпла.

Яке жорстоке серце треба мати,

Щоб ту красу навіки зруйнувати.

Стікали долу ще живі сльозинки,

А небо чисте – жодної хмаринки.

Весна зійшла – життя всім дарувала,

А на землі берізка помирала.

 

Лист до людини від рослинного і тваринного світу:

Людино! Розумна істото!

До тебе звертаємось ми,

Бо гинемо, гинемо, гинем!

Будь ласка, ти нас захисти!

Хай будуть в нас цілі дерева, рослини, тварини, пташки!

Будь ласка ти нас захисти!

 

Ведуча:

  Любі друзі! Спробуємо разом врятувати землю від екологічної катастрофи. Ми ж молоді, сильні і мудрі, було б тільки бажання.

  Давайте усвідомимо. Що ми – частина планети, що її доля в наших руках! Врятуймо землю. Якщо кожен з нас врятує свою маленьку Батьківщину – свій край, то через десятки, сотні років він озветься в серцях вдячним, малиновим дзвоном.

  Земля – не рабиня наша . а мати!

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Danylenko Yulia Volodymyrivna
    Дуже цікава інформація...
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Природничі науки, Сценарії
Додано
29 березня 2018
Переглядів
964
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку