Розробка уроку
з курсу за вибором
Розвиток продуктивного мислення
2 клас
Підготувала:
вчитель початкових класів
Фастівського НВК
«ДНЗ-ЗОШ І-ІІ ст.№ 12»
Іваніцька Зоя Григорівна
Розділ: Еврестичне мислення
Тема:Гнучкість мислення. Читання шифрограм. Кодування.
Мета:Роблячи логічні зіставлення ,вчити розшифровувати слова та речення за їх числовим або символьним кодом. Формувати аналітичне мислення ,синтезувати свої думки при розв’язуванні завдань. Розвивати пізнавально-мовленнєві компетентності , пам ять, мислення ,увагу. Виховувати в собі успішну людину,уміння працювати в колективі.
Очікувані результати:Мати уявлення про шифрограму,кодування. Розшифровувати слова та речення за символьним кодом,роблячи логічні зіставлення.
Обладнання:Посібник «Планета Міркувань»,картки для розвитку уваги , пам яті ,мислення,карта подорожі,мультимедійна презентація,скринька.
Тип уроку:комбінований,урок-подорож.
Зміст уроку
1 слайд
І. Організаційна частина.
1.Привітання
Треба дружно привітатись
_Добрий день!
Дружно голосно сказати:
_Добрий день!
Вліво,вправо подивіться!
_Добрий день!
Усім друзям посміхніться.
_Добрий день!
У долоні поплескайте!
_Добрий день!
Усіх гостей привітайте!
_Добрий день!
2 слайд
3 слайд
2.Починаєм наш незвичайний урок курсу за вибором «Розвиток продуктивного мислення »
Наш девіз уроку: Думай мисли і твори ,
кмітливість свою прояви.
Уважним ,активним будь
та гарні знання здобудь.
Наша емблема уроку: ? Питайлик , якого треба оживити.
(діти домалювують на зображенні очі,ніс та ротик)
ІІ. Тема та завдання уроку
4 слайд
Одного разу видатний математик Піфагор відпочивав під деревом і думав,щоб відкрити нове.Але враз йому на голову впало яблуко .Він вскочив і вигукнув «Еврика _ я придумав» і винайшов Закон земного тяжіння .В честь цього слова «Еврика»_я знайшов ,придумав ,склав, говорять про незвичайне евристичне мислення,яким ми сьогодні будемо займатися і розглядати його складові: гнучкість мислення, шифрограми, кодування.
5 слайд
Отже завдання нашого уроку:
1.Навчитись розшифровувати та кодувати слова та речення;
2.Удосконалювати вміння керувати своїми думками
3.Розвивати пам ять ,мислення ,увагу;
4.Виховувати в собі успішну людину..
ІV.Актуалізація опорних знань. (звучить мелодія із кінофільму про пригоди ДВ та ШХ)
_Що сьогодні саме головне в нашому житті? Бути успішним. Сьогодні ми відправимось в подорож за скарбом,який допоможе вам у цьому . (на дошці висить карта подорожі )Але з кінофільмів ,мультфільмів ви знаєте ,що так просто скарби не дістаються .Подивіться на карту ,нас теж чекає багато перешкод. Проте з нами будуть наші старі знайомі Агент Пігулкін та інспектор Розкодуйко(виходять діти в костюмах, вітаються)
Агент Пігулкін: Після подолання кожної перешкоди на вас буде чекати підказка про скарб.
Вчитель:Сьогодні ми працюєм в групах . Тому потрібно повторити правила роботи разом .
(Діти повторюють правила роботи в групах,дають назву своїй команді ,вибирають лідера)
1
2
3
4
6 слайд
Ми починаємо подорож з Країни Знань .А як називається наша країна? (Україна).
Давайте спочатку дізнаємось що таке скарб.
Вправа «Криголам»
7 слайд
Перед нами Річка Хитрощів.Яка головна річка України Дніпро ?
Щоб почати путь та її подолати треба зробити логічну розминку .
V Логічна розминка
1.Розвиток уваги:
Закреслити цифру ,букву +, знак О.Сказати результат.
2.Розвиток пам яті «Асоціативний малюнок»
*Люди,знання,комп ютер,книга,допитливість,здоров я, режим.
Всі ці фактори впливають на успіх
3.Розвиток мислення: Вправа «Кола на воді»
Слово- УСПІХ У
С
П
І
Х
Підказка № 1
«Усе ,що необхідно робити,щоб бути наполегливим,ніколи не здаватись»
Вінстон Черчіль
-Ми справились із завданнями, перепливаємо річку на чарівному пароплаві.
Фізкульпауза (імітація рухів пароплава)
VІ.Основна частина
8 слайд
-А на нас чекає гора Незвіданості .Які в Україні гори?(Карпати,Кримські)
-Біля підніжжя гори нас зустрічає Інспектор Розкодуйкін. Він розкаже ,що таке Шифр,Ключ,Шифрограма,Гнучкість мислення.
-А може ви знаєте?(проблемне запитання) Відповіді дітей
Інспектор Розкодуймо:Шифрограма-це запис в якому замість літер використовують різноманітні знаки,цифри.Цей процес називається кодуванням.Існує шифр,знак заміни та ключ при допомозі якого розкривають таємницю запису.
Шифр |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
Ключ |
СМ |
БИ |
ЛА |
ВК |
НХ |
ОГ |
НД |
УЗ |
ТП |
РУ |
Наприклад: Шифрограма 3592
-Зроби так:
3 |
5 |
9 |
2 |
ВК |
ОГ |
РУ |
ЛА |
КОРА
Вчитель:
-Перевіримо ,як ви зрозуміли,потренеруємось:
«Планета Міркувань» с.59 № 1
1група_ рука,риба;
2 група_ кров,зуби;
3 група_птах ,вовк;
4група_хата ,муха;
Підказка 2.Немає у світі такої гори – вершини якої, наполегливість_ зрештою не досягне.
Чарльз Діккенс
Швидко перелітаєм через гору Незвіданості,
Фізкультпауза.(імітація рухів літака)
9 слайд
Далі наш путь через море Думок Які є моря в Україні?(Чорне,Азовське).
Вам шлють привіт жителі Планети Міркувань .Вони прислали радісне повідомлення- шифрограму. Працюєм колективно (робота на дошці за посібником «Планета Міркувань» с.60 № 2
_Сьогодні вранці зійшло вранці.
Справились із завданням. Молодці! Перепливаемо це море на підводній лодці.
Фізкультпауза.(імітація рухів підводної лодки)
Підказка 3 «Тільки наполегливість дозволяє досягти мети»
Фрідріх Шиллер
10 слайд
А зараз дуже великий та небезпечний відрізок шляху. Ми добираємось до вулкану Несподіванок На Україні теж є вулкан .Це Ведмежа гора в Криму..Щоб перебратись через нього треба виконати відразу 4 завдання .Тому працюємо в групах ,швидко та злагоджено.
«Планета Міркувань»С.60-61 № 3,4,5,6
1група. Ти справді молодець
2 група. Зуби має ,а зубного болю не знає. Гребінець
3 група. Що можна готувати та неможливо їсти. Уроки
4 група. Не одяг прикрашає людину,а людина одяг.
Молодці!Перелітаємо на повітряній кулі.
Фізкультпауза.(імітують рухи повітряної кулі)
Підказка 4. «Щоб стати успішною людиною,потрібно працювати за
п ятьох»
Павло Павленко
11 слайд
-Ми опинилися біля пустелі Мороку .Чи є в Україні пустелі ? Так. Це Олешківські піски на Херсонщині.
-Чуєте ?Таємний Інспектор Розкодуйко зве нас на допомогу .Таємний Агент Пігулка Закодував деякі слова ,а ключа до коду не надіслав. Допоможемо йому.
«Планета Міркувань» С.62 № 7 колективно № 8
Сало корова
Лось морока
Сила рукави
комора
сорока
Із цим завданням МИ справились. Можемо сміливо минати пустелю.
Фізкультпауза.(діти імітують рухи всюдиходу)
Відкриваємо останню підказку- 5
«Істинний скарб людини _ уміння працювати»
Езоп
12 слайд
Дивіться на горизонті вже немає перешкод .Б є тільки гейзер Радості,який є в різних місцях України : в Закарпатті та Херсонщині. Напевно тут ми знайдемо свій скарб. А щоб нікому поганому він не дістався ,закодуйте своє ім. я.
(Учні кодують ім я, повертаються, показують гостям,В цей час на карті та на столі з являється скринька ,Діти відкривають скриньку. Скарбом виявляється РЕЦЕПТ УСПІХУ та талісман удачі.)
13 слайд
Рецепт успіху зачитується
1.Щоб бути успішною людиною треба стати дуже відповідальним та уважним;
2 На уроках не відволікайся! Намагайся зрозуміти та запам ятати все побачене й почуте.
3. Почнеш _ включишся! Працюй із задоволенням,виконуй завдання щонайкраще
4.Будь завжди охайним!
5.Звечора збирай речі,ніколи не запізнюйся на уроки.
6.Не кажи «не вмію»,кажи «навчуся».
7.Будь успішним,якщо ти справді цього хочеш.
14 слайд
VІІ. Рефлексія та підсумок уроку
Гра «Так чи ні?»
Працювали ви не марно ?
Постаралися ви гарно?
Вам сподобався урок?
Ви навчились шифрувати
та розгадувати код?
Смайликами позначте ,чи досягнули ви мети уроку,чи справилися із завданням.
Ви сьогодні молодці!
Я вітаю щиро Вас
І хай УСПІХ не покине клас»
При написанні конспекту уроку використовувалися інтернет-ресурси