Урок з літературного читання для 4 класу на тему: "А. Костецький "У сузір'ї Гончих Псів" "

Про матеріал
Конспект уроку з літературного читання для 4 класу на тему : "А. костецький "У сузір'ї Гончих Псів""
Перегляд файлу

 

Конспект уроку з літературного читання                        4 клас

Тема: А. Костецький «У  сузір’ї Гончих Псів»

ЛОЗУВАТСЬКА СІЛЬСЬКА РАДА

КРИВОРІЗЬКОГО РАЙОНУ ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

 

ФІЛІЯ  ЛОЗУВАТСЬКА  ГІМНАЗІЯ

ЛОЗУВАТСЬКОГО ЛІЦЕЮ ІМЕНІ Т.Г.ШЕВЧЕНКА

 

 

2024 – 2025 н.р.

 

                                                                      Вчитель : Стрибайло Т.Б.

Тема.   Анатолій Костецький «У сузір’ї Гончих Псів».

Мета уроку:

  •          вчити аналізувати прочитане; удосконалювати навички правильного, свідомого і виразного читання;
  •          удосконалювати навички свідомого, виразного читання, роботи з текстом;
  •          розвивати зв’язне мовлення, критичне мислення, творчу уяву;
  •          виховувати інтерес до читання віршованих творів.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу.

Обладнання: презентація, паперові зірочки різного кольору.

Хід уроку

І. Організація класу до роботи.

1. Забезпечення емоційної готовності до уроку.

Вправа «Щира посмішка». Вчитель говорить – діти відтворюють слова рухами:

  •          Хто прийшов із гарним настроєм – рукою махніть.
  •          Хто чує мене – головою кивніть.
  •          Хто найвеселіший – ви всім усміхніться і посмішкою побажайте всім гарного настрою.

2. Фонетична розминка.

- Виконаємо з вами фонетичну розминку.

  1.     Вправа «Озвучте малюнок».
  2.     Читання скоромовки.

Завірюха залетіла,

Замести усе хотіла.

Загула, заметушилась,

За пагорби зачепилась. (Прочитати очима - повільно, напівголосно – швидше, вголос - швидко,)

 

ІІ. Актуалізація знань.

Гра «Пароль»

  •          Невеликий поетичний твір, який відзначається особливим ритмом, найчастіше – римуванням рядків, це - … (вірш)
  •          Співзвучне закінчення слів у віршованих рядках, це - …(рима)
  •          Твори, у яких розповідається про незвичайні події, які неможливі у повсякденному житті, називають … (фантастичними)

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

  1. Відгадування загадки.

Поле не міряне, вівці не лічені, пастух рогатий. (небо, зорі, місяць).

  1. Цікавинка для допитливих.
  •          Ще в давнину люди помітили, що яскраві зорі утворюють скупчення, які назвали сузір’ями, Спостерігаючи за сузір’ями, люди уявляли різноманітні фігури і давали їм назви, наприклад: Андромеда, Персей, Велика Ведмедиця.
  1. Рефлексія.
  •          У вас є зірочки, це допоможе вам назбирати зірочок, щоб створити своє сузір’я.

Синя зірочка – відповідь правильна, повна, розгорнута.

Жовта зірочка – відповідь правильна, але  потрібне доповнення.

Червона зірочка – відповідь гарна, але є неточності.

  •          І від того, як ви будете працювати на уроці, буде залежати розмір вашого сузір’я.

IV. Опрацювання навчального матеріалу.

  1. Прочитаємо назву фантастично – новорічної пригоди, яку написав Анатолій Костецький

«У сузір’ї гончих псів».

Вправа «Передбачення»

  •          За назвою   спробуйте передбачити, про що буде йтися у творі?
  1. Слухання вірша «У сузір’ї гончих псів»
  •          Про що йдеться у творі?
  •          Чи справдилось ваше передбачення?
  1. Словникова робота. Прочитай правильно.
  2. Читаємо разом. (Читання тексту).
  3. «Поміркуй»
  •          До якого жанру належить прочитаний твір?
  •          Чому автор назвав описану пригоду фантастичною?

ФІЗХВИЛИНКА

  1. Досліджуємо текст.
  •          Хто герой-оповідач у творі? Про що він мріяв?
  •          Коли і куди хлопчик здійснив подорож? Розкажи, як він туди потрапив? Кого він там побачив?
  •          Що в тексті сказано про те, чому на планеті було так багато різних цуценят?
  •          Породи яких песиків бачив герой твору на планеті?
  •          Чим закінчилася пригода?
  •          Які слова свідчать про те, що головний герой дуже зрадів подарунку?
  •          Знайди і прочитай опис цуценяти.
  •          «Знайди відповідність»         Добери синоніми до слів.
  1. Технологія «Мозковий штурм»
  •          Які епізоди твору здались тобі найцікавішими?
  •          Про щоб ти запитав у хлопчика, якби з ним зустрівся?
  1. Аналізуємо разом.
  •          Користуючись  текстом, прослідкуй, як змінювалися почуття головного героя впродовж пригоди?

Спочатку – жах.

Потім – розгублення, подив, надію.

В кінці пригоди – щастя, радість.

 

ГІМНАСТИКА ДЛЯ ОЧЕЙ

 

  1. Дослідницько – пошукове завдання.
  •          Знайти інформацію про те, чи існує насправді сузір’я Гончих Псів.
  1. Виразне читання вірша. Конкурс декламаторів.

 

V.  Закріплення вивченого матеріалу.

  1. Робота з репродукцією картини .
  •          Розгляньте картину відомої української художниці Катерини Дудник.
  •          Кого ти бачиш на картині? Чи можна їх назвати друзями?
  •          Де зараз знаходяться друзі?
  •          Прочитай назву картини. Що означає «Разом цілий рік»?
  •          Як це відображено на картині? Знайди ознаки кожної пори року.
  •          Які почуття викликає у тебе ця картина?
  1. Робота із хмарою слів.
  •          Користуючись хмарою слів, виберіть, на вашу думку, слова , які характеризують друга.
  1. Технологія «Знайди пару» (Робота з прислів’ям)

Людина без друзів,…

Без вірного друга - …

Справжній друг …

Друга шукай,…

… а знайдеш – тримай.

… велика туга.

… мов дерево без коріння.

… пізнається в біді.

 

  1. Складання сенкану до слова «Друг».
  2. Мікродискусія «Обери позицію»
  •          Кого можна назвати справжнім другом?...

 

VI. Рефлексія.

  1. Чи здійснилась мрія хлопчика у Новорічну ніч?
  2. Складання сузір’я.
  •          Підрахуйте кількість зірочок за кольорами. Визначте якого кольору зірочок у вас більше. Оцініть свою роботу на уроці.
  •          З листочків, які ви отримали протягом уроку складете своє сузір’я.
  1. ДЗ.

Виразно читати вірш. Твір – роздум «Який він, мій друг?»

 

Ось і уроку кінець.

Хто працював – молодець!

За роботу – по заслузі!

Щиро дякую вам, друзі!

docx
Додано
2 січня
Переглядів
22
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку