Розробка інтегрованого уроку з літературного читання і образотворчого мистецтва у 4 класі на тему : "Василь Сухомлинський «Восени пахне яблуками».Прислів'я. Опис картини К.Білокур « Богданівські яблука»"
Розробка інтегрованого уроку
з літературного читання і образотворчого мистецтва у 4 класі
Тема уроку:
Василь Сухомлинський «Восени пахне яблуками».
Прислів’я. Опис картини К.Білокур « Богданівські яблука».
Мета уроку: Вдосконалювати навички свідомого виразного читання
художніх творів; вміння розрізняти засоби художньої вираз-
ності; вчити аналізувати прочитане, висловлювати свої почут-
тя, враження від картин художника; розвивати зв’язне
мовлення; виховувати естетичне сприймання навколишнього
світу, любов до прекрасного та рідного краю.
Обладнання: Портрети В. Сухомлинського, К. Білокур, репродукція картин
К. Білокур «Богданівські яблука».
Хід уроку
І. Організаційний момент
Видумуй, пробуй, твори!
Розум, фантазію прояви!
Активним і уважним будь
І про кмітливість не забудь!
ІІ. Перевірка домашнього завдання
Гра « Хто краще?»
Конкурс на краще виразне читання вірша напам’ять В. Сосюри «Як не любити той край».
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.
Повідомлення теми і мети уроку
- Відгадайте загадку.
Сумно у гаях блукає,
Жовті шати одягає.
Золотисту стелить постіль -
Жде сестрицю білу в гості. (Осінь)
- Сьогодні наш урок присвячений порі року, яку, мабуть чи не найбільше оспівано і художниками, і композиторами, і, звісно ж, майстрами художнього слова. На уроці ми поринемо у чарівну красу осені за допомогою твору художньої літератури і живопису.
ІV. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу
Самостійне мовчазне читання тексту оповідання учнями.
Читання колонок слів «луною» за вчителем
День тече
Джмелі замовк
Цвіркун заспівав
Сполоханий спалахнула
Джмелі пролетів
Яблуко тече
Сік пахнуть
Цвіркун літають
Птах впало
Зірка виплив
Місяць заспівав
Яблука спалахнула
8. Гра « Уяви собі»
Уявіть,що ви прийшли в сад.
- Які звуки можна почути в саду?
- Які кольори побачити?
- Які запахи можна відчути?
9. Презентація зображення саду в різні пори року.
Саме такими садами милувалася художниця Катерина Білокур.
Послухайте розповідь про автора картини «Богданівські яблука».
.
Ознайомлення з картиною К.Білокур « Богданівські яблука».
10. Словникова робота
Живопис- вид образотворчого мистецтва.
Натюрморт- картина, на якій зображені предмети побуту, квіти, овочі та фрукти.
Пастельний- неяскравий колір, забарвлення.
Пейзаж – картина із зображенням краєвиду.
Портрет - мальоване, скульптурне або фотографічне зображення людини.
Репродукція – картина, малюнок, відтворені поліграфічним способом.
11. Аналіз змісту репродукції картини
- Мовчки розгляньте картину, запам’ятайте всі предмети, які намалював художник: хустка, яблука, гілля яблуні, яблуневий цвіт, синички, листя , небо;
- Визначте , до якої мистецької групи належить репродукція: пейзаж, натюрморт, портрет;
- Зверніть увагу на те, що зображено на передньому плані картини (передній план картини- те, що зображено ближче до глядача, у центрі картини) : хустка, яблука, яблуневий цвіт;
- Зверніть увагу на те, що зображено на задньому плані картини:
небо, синички, яблуневе гілля;
12. Добір опорних слів та виразів.
Хустка – велика, картата, синьо-фіолетова, ніжно-лілова.
Цвіт яблуні – рожевий, ніжний, привабливий.
Пташки – веселі, жовтогруді, співучі, метушливі.
Яблуня – щедра, розлога, родюча, багата.
Небо – високе, блакитне, чисте, прозоре, безхмарне.
Зелень – ясна, ніжна, світло-зелена, чиста.
13. Словесний опис картини учнями.
V. Підсумок уроку
Гра «Котись, котись яблучко»
(Діти стоять у колі. Вчитель ставить запитання. Відповідає той, хто
Отримав яблуко.)
VІ. Домашнє завдання
Скласти коротку розповідь за одним із прислів’їв, поданих у підручнику
(с. 62 – 63).