ЗНОБ-НОВГОРОДСЬКИЙ ЛІЦЕЙ
Математика 1 кл.
Числа 21-40.
Круглі числа. Утворення чисел.
Підготувала
С.І.Кановець
2022 рік
Тема: Числа 21-40. Круглі числа. Утворення чисел. Задача на збільшення числа на кілька одиниць.
Мета: актуалізувати поняття «десяток», навички лічби десятками; ознайомити з поняттям «кругле число», учити записувати круглі числа та пояснювати, що позначає кожна цифра в запису круглого числа; формувати вміння розв’язувати задачі, розрізняти геометричні фігури; розвивати обчислювальні навички; розвивати логічне мислення, мовленнєві навички, уміння доводити свою думку; виховувати працьовитість.
Обладнання: картки для роботи в групах, ноутбук, відеозаписи, ілюстративний та роздавальний матеріал.
Тип уроку: комбінований урок.
Хід уроку
I.Вступна частина
1. Організація класу (Слайд 2)
2. Усне опитування
- Як називаються числа при додаванні?
- Як називаються числа при в відніманні?
- Додаючи й віднімаючи число 0 , дістаємо….(те саме число).
- Додаючи число 1, дістаємо …(наступне число)
- Віднімаючи число 1 , дістаємо… (попереднє число).
- Як називають числа, що записуються однією цифрою ?
- Назвіть найменше натуральне число ? (1)
- Назвіть найменше відоме вам число ? (0)
- Назвіть найменше число що записується двома цифрами ? (10)
3. Гра «Хто я ?». Повторення розташування чисел у числовому ряду.
Учень витягує картку. Називає «сусідів» числа. Учні повинні відгадати число.
4. Каліграфічна хвилинка. Написання цифри 15. (Слайд 3).
II. Основна частина
1.Ознайомлення з круглими числами
2.Ознайомлення з поняттям «круглі числа» (с. 91, завдання 1) (Слайд 4).
Як записати число 4 десятки? Як напишемо, що в числі 4 десятки? (На першому місці ліворуч напишемо цифру 4) А як напишемо, що всі одиниці об’єднані й окремих одиниць немає? (На другому місці напишемо 0.)
Аналогічно опрацювати всі числа.
Що спільного в усіх цих числах? (Ці числа закінчуються нулем.) Це – круглі числа. Прочитайте назви круглих чисел на дошці.
Запис чисел по порядку в зошит.
3. Дослідження. Утворення круглих чисел(с. 91, завдання 2) (Слайд 5)
4. Первинне закріплення. Гра «Загадкова скринька»
Учень отримав картку з числом 30. Дітям говорить: «У цьому числі три десятки». Відповідь учнів: «Це число 30, щоб його отримати, треба до 39 додати 1».
- Що означає цифра ліворуч в запису двоцифрового числа?
- Цифра праворуч? (Слайд 6).
5. Робота з нумераційною таблицею. (с.91 завдання 3) (Слайд 7)
Число |
Десятки |
Одиниці |
34 |
|
|
51 |
|
|
92 |
|
|
60 |
|
|
33 |
|
|
- Поясніть, що позначає кожна цифра в записі поданих чисел.
- Запишіть в таблицю числа, які складаються з:
Десятки |
Одиниці |
|
|
|
|
|
|
|
|
2д. і 8 од. ;
3д. і 2 од. ;
2д. і 0 од. ;
3д. і 3 од. (Слайд 8)
Фізкультхвилинка (Слайд 9)
6. Засвоєння розташування двоцифрових чисел в межах 40 (с. 91, завдання 4)
(Слайд 10).
- Назвіть пропущені числа. Зазначте в кожному кількість десятків та одиниць.
- Назвіть сусідів цих чисел.
- Проаналізуйте ряди чисел. Збільшуються чи зменшуються числа в кожному ряду? На скільки? (Числа збільшуються на 1.)
-Проаналізуйте стовпчики. Як змінюються числа в стовпчиках, рухаючись зверху вниз? (Числа збільшуються на 1 десяток.)
7 Формування вміння розв’язувати задачі. Колективна робота (с. 91, завдання 5)
(Слайд 11).
- У якому посуді готували котлети? Скільки котлет умістилося на маленькій сковорідці? А на великій? Що сказали про чисельність котлет на великій сковорідці? Яке запитання задачі?
- Що позначає число 6 ? На що вказує число 4? Яку дію потрібно використати, аби відповісти на запитання?
8. Розвиток обчислювальних навичок. (с. 91, завдання 6) (Слайд 12)
III Заключна частина. Рефлексія.