Урок з математики 1 клас До Дня українського козацтва

Про матеріал
Тематичний урок з математики для 1 класу до Дня українського козацтва « Як козаки сіль продавали» Мета: закріплювати уявлення про арифметичні дії додавання і віднімання за предметними множинами, а також на основі складу чисел 2-6; виховувати інтерес учнів до історії своєї країни; в ігровій формі прививати інтерес до математики;розвивати логічне мислення; активізувати розумові здібності учнів.
Перегляд файлу

Тематичний урок з математики для 1 класу до Дня українського козацтва

 « Як козаки сіль продавали»

Мета: закріплювати уявлення про арифметичні дії додавання і віднімання за предметними множинами, а також на основі складу чисел 2-6; виховувати інтерес учнів до історії своєї країни; в ігровій формі прививати інтерес до математики;розвивати логічне мислення; активізувати розумові здібності учнів.

Хід роботи:

І Мотивація навчальної діяльності.

На уроці математики ми продовжимо знайомитися з життям козаків. Ви вже знаєте, що жили вони на Січі. Тут  козаки  рибалили  й  переробляли  рибу,  а  також  полювали,  розводили  бджіл.    На  освоєних  землях  козаки  сіяли  хліб,  копали  городи,  закладали  сади,  організовували  різні  ремесла.  Умови  степу були  пригідними  і  для  вирощування  коней,  великої  рогатої  та  дрібної 

худоби.

ІІ Актуалізація опорних знань

Завдання 1.

І почнемо ми з того, що дізнаємось, як називалася будівля, де жили козаки

Отже, щоб дізнатись, треба розмістити у порядку зростання числа на числовому промені і спробувати прочитати слово (діти, які вміють читати)

2  4  1  5  3  6

у  і   к  н   р  ь

Відповідь: куріньhttp://kalnysh.at.ua/gal_5.jpg

Звалися поділи Війська Запорозького куренями через те, що у перші часи існування Січі запорожці жили по куренях. Ті курені були довгі, щоб у кожному можна було міститися кільком сотням товариства, і вкривалися вони очеретом, а зверху ще й звіриними шкурами, щоб було зимою тепліше. З часом замість куренів по січах почали будувати для товариства довгі хати, по 12-15 сажнів завдовжки кожна хата. І хоч запорожці жили вже по хатах з самого початку XVII століття, та проте вже й ті хати почали зватися куренями, бо запорожці звикли до тієї назви. Під Січ запорожці завжди обирали сухе й високе місце на березі Дніпра або якоїсь його протоки і, лишивши посередині того місця майдан, будували навкруг нього довгі хати (курені). В такому місці і була заснована Запорізька Січ.

Завдання 2.

  • Скласти курінь із геометричних фігур і назвати їх.

(1 команда складає з плоских геометричних фігур, а 2 команда з обємних)

Математичний диктант

Козакам часто приходилось воювати. Допоможемо їм у військовій справі та визначимо скільки ядер було витрачено під час битви.

 

  •  
  • Обведіть в зошиті клітинки, щоб їх було:
  1. Менше, ніж ядер;
  2. Стільки ж, скільки ядер;
  3. Більше, ніж ядер.

Актуалізація складу числа. Усна лічба, практичні вправи.

  Чим харчувалися козаки

Їли сушену рибу і печене м’ясо та риб’ячу юшку, бо риби в ріках та вся­кого звіра і птахів у степу було дуже багато.  Пекли хліб з пшеничної муки. Як, було, зготують у Січі обід, то кухарі ставлять їжу на низенький столик у дерев’яних ваганках. Прийдуть козаки з отаманом обідати, помоляться Богу й починають їсти. Як кухарі розносять рибу, то голови за звичаєм складають перед отаманом. Пообідавши, моляться Богові, кланяються один одному й ота­манові та дякують кухареві. Виходячи, отаман і всі козаки клали по копійці та розходились куди кому треба. Кухар збирав гроші й купував на базарі харчі на завтрашній обід. Варили тричі на день у мідних казанах на плитах, вкопаних у землю.

  • Які арифметичні дії ви знаєте? Що означає додати? відняти?
  •  Як змінюється кількість предметів, коли об’єднуємо? коли вилучаємо?
  •  Покладіть зліва 4 жовті чотирикутники, а справа — 2 зелені. Об’єднайте чотирикутники. Усього фігур більше чи менше, ніж окремо жовтих? окремо зелених? Скільки всього чотирикутників? Покладіть 6 кружків. 4 кружки відсуньте (вилучіть). Залиши­ лося кружків більше чи менше, ніж було? Скільки залишилося кружків?

 

Актуалізація складу чисел.

Але найулюбленішою стравою козаків був куліш. Кулі́ш — страва української кухні, зварена з пшоняних круп. Куліш —переважно готували з пшоняних круп. Куліш легко готувати в домашніх і польових умовах. Звідси й інша його назва  польова каша.

F:\DCIM\108NIKON\DSCN4760.JPGПромите пшоно засипали у казан з киплячою водою, для смаку додавали одну-дві картоплини, сіль, коріння, по можливості зелень. Готовий куліш затирали салом із цибулею й часником. Особливо смачним був із салом, шматком м'яса (навіть солонини) або рибиною. Готовим куліш вважався тоді, коли пшоно розварювалось повністю й утворювалася кашоподібна маса. 

  • Щоб куліш був смачним, його треба посолити. Достатньо 4 ложок солі. Скількома способами це можна зробити?

( завдання виконується в групах)

Молодці! Одним з найдавніших промислів козаків, уло чумацтво. Основним продуктом продажу чумаків, була сіль і риба. Козаки-чумаки возили їх до Росії, Польші, Литви та інших країн Європи.

F:\DCIM\108NIKON\DSCN4761.JPGОтже, відправляємось чумакувати.

Але перш ніж у подорож збиратися,

Всім треба добре розім’ятися.

 Відеозапис Це наше і це твоє. Всесвітньовідомий танок Гопак - наш!

Фізхвилинка «Затанцюєм гопака»

(Наступне завдання для груп на знання складу числа 5)

IІІ. Закріплення вивченого. Формування вмінь і навичок Формування вміння складати дві рівності на додавання і дві рівності на віднімання за малюнком

Робота в зошиті

 1. Фронтальна робота з класом.

 2. Завдання № 3. Розгляньте перший малюнок. За якою озна­ кою виділили з множини дві групи — підмножини? Об’єднайте ці групи — підмножини — в одну множину. Запишіть відповідну рів­ ність. Вилучіть з усієї множини її частину — підмножину. Запи­ шіть відповідну рівність... (Завдання виконується з коментованим письмом.

  Формування вміння виконувати додавання та віднімання на числовому промені.

F:\DCIM\108NIKON\DSCN4759.JPGГра з козаками «Футбол»

 

  • Яка команда забє більше голів. 1 правильний

Приклад – 1 гол.

 

 

 

 

 

 

 

 IV. Рефлексія навчально-пізнавальної діяльності учнів

Що означає додати? відняти? Як можна міркувати при дода­ванні? [Об’єднувати предметні множини й перелічувати, скільки всього елементів.] при відніманні? [Вилучати підмножину з мно­ жини й перелічувати решту.] Чи можна виконувати арифметичні дії додавання та віднімання інакше? [Так. На числовому промені.] Що сподобалося на уроці найбільше?

 

docx
Додано
28 липня
Переглядів
155
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку