Урок з математики 1 клас "Вправи й задачі на засвоєння таблиць додавання й віднімання числа 2 . Порівняння виразу й числа."

Про матеріал

Закріплювати знання з нумерації чисел у межах 10, таблиць додавання й віднімання числа 2; вдосконалювати вміння складати приклади на віднімання з прикладів на додавання; вчити порівнювати вираз і число; шляхом створення ситуації успіху розвивати пізнавальний інтерес, бажання вчитися, пізнавати нове; виховувати почуття доброзичливості, бажання допомагати друзям у скрутну хвилину.

Перегляд файлу

 

 

Автор. Тимощук Олена Євгеніївна, вчитель-методист

Дубенського НВК «ЗНЗ-ДНЗ»

 

Математика.  1 клас. Урок доброзичливості

 

Урок у Лісовій школі

 

 

Тема:  Вправи й задачі на засвоєння таблиць додавання й віднімання числа 2 .

Порівняння виразу й числа.

Мета:  Закріплювати знання з нумерації чисел у межах 10, таблиць додавання й віднімання  числа 2;  вдосконалювати вміння складати приклади на віднімання з прикладів на додавання; вчити порівнювати вираз і число; шляхом створення ситуації успіху розвивати пізнавальний інтерес, бажання вчитися, пізнавати нове; виховувати почуття доброзичливості, бажання допомагати друзям у скрутну хвилину.

Тип уроку:  Урок закріплення нових знань.

 

                                  Хід уроку

 

І .Організація класу

  •                                                                                Ось і дзвоник пролунав ,

Для навчання час настав.

-Діти, поверніться один до одного, подивіться в очі, приємно посміхніться і
збережіть цей лагідний настрій на весь урок.

  1.              Хвилинка каліграфії:  каліграфічне написання цифри 7.
  2.           Усна лічба:

а)   лічба від 3 до 9, від 4 до 10, від 8 до 2, від 7 до 3;

б)  лічба парами: 2, 4, 6 ,8 ,10;

в)  сусіди чисел: 2, 5 ,6 ,7;

г)  закінчи ряд: 1, 2, 3, 4, 5...

  1.            Актуалізація опорних знань учнів
  1.               Повторення складу числа 10.

 2. Усний рахунок (за таблицями )

  (з віялами)

  1.               (З’являється бджілка на фоні звучання пісні «Бджілка»)
  •                   Ой, лишенько, куди це я потрапила? Діточки , а може ви мені допоможете? Мої сестрички  зібрали багато меду, а куди його відправити не знають.

 

 

 


        

   

-Дякую, дякую . А хочете я вам за це дорогу до Лісової школи покажу? (Підлітає до столу,  на якому облаштована Лісова школа)

 

  •                   Ось і школа, ось і клас.

Тут сова чекає нас.

.

4. Математичний диктант

(Вчитель вказує на Ведмедика і розповідає )

Ведмедика зимовий сон змагає ,

Він лапу ссе і позіхає .

Сова:

-Мишко, занадто ти повільний,

Тому оцінки лиш задовільні.

Ведмедик тільки:

-Е-е, -  та, - у-у.

Не розумію, не збагну…

Насправді дуже я старався,

Не знаю,  в кого це я вдався?

Я спати хочу, я втомився,

 А тут з диктантом забарився.

З диктантом ще й незвичним, а математичним.

Допоможіть, малята,

Я вам за це, свій улюблений мед віддам.

(Діти записують математичний диктант )

Попереднє 7, наступне 9, попереднє 4, попереднє 6, наступне 8; 10 – це 8 і…;8 – це 4 і… .

(Перевірка диктанту: 4, 10, 3, 5, 9, 2, 4.)

Ведмедик:

            -Дякую, вам, малята, я вам за це свій мед віддам … (неохоче пропонує)

 

        Вчитель:

          - Діти, чи будемо брати цей мед у ведмедика ? (Діти відмовляються )

           Дякуємо, тобі, любий, не треба нам твого меду, залиш його собі, адже зима попереду.

           Він тобі більше треба.

           Ведмедик:

           -Дякую,  малята, дякую! Ви мені дуже допомогли ! Я повік цього не забуду!

 

          Повторення раніше вивченого

1.Повторення вивченого про додавання та віднімання 0 та 1.

    Тут Вовчик із Ведмедя насміхався,

             Сидів та на уроці грався .

              -Не слід на когось- то кивати,

              А краще лінощі здолати, -

              Повчально мовила Сова, -

               В якої наймудріша голова.

              -Я краще відпочину, погуляю,

              М’яча по лісі поганяю.

 

               Вчитель:

  •                               -Діти, а давайте навчимо нашого Вовка грати наш, математичний футбол !
  •                               (Вовк дуже зрадів)
  •                               Але спочатку послухай наші правила:

            -Що означає додати нуль? Відняти нуль?

             -Що значить додати 1? Відняти 1?

 

       2.    Гра «Футбол» 

(  Вчитель називає приклад на випадки додавання та віднімання нуля та 1, кидає

      м’яч дітям. Вони його ловлять і повертають, називаючи відповідь.)

                 Вовк:

               -  Дякую вам, діти! Мені дуже сподобався ваш футбол! Чим я можу вам за це віддячити?

                 Вчитель:

-Діти, що замовите Вовчику? (Нічого. Нехай нікого не ображає в лісі, особливо, Зайчика.)

 

  1.               Повторення вивченого про математичні дії

А)

-Математика – наука дуже серйозна. У ній є дії додавання та віднімання.

-Назвіть, як називаються числа при додаванні.

-Як називають знак при цій дії? Покажіть його.

-Як по-іншому називають суму? (Всього, разом.)

-Назвіть числа при відніманні.

-Покажіть знак цієї дії.

-Як можна ще сказати про результат дії віднімання? (Решта, залишок, остача.)

Б)

      Взаємозв’язок дії віднімання з дією додавання

       Вчитель:

  •                   Чуєте, хтось пихтить, працює?

І, здається, нас не чує.

-Здоров був, Їжаче!

Їжак:

-Добридень, дітки. Але мені ніколи. Складне завдання маю і ніяк не второпаю: як це  з одного прикладу на додавання можна скласти два приклади на віднімання?

А, можливо, ви мені допоможете? Я віддам всі груші й яблучка для вас, що для  сім’ї  припас.

 Робота за таблицею: (усно, з поясненням )

4+2=6            5+3= 8                  3+1=4        

6-4=           8-5=             4- 

                   6-2=           8-             4-

 

Їжачок:

       -  Дякую вам , дітки! Візьміть за це мої яблучка та груші.

Вчитель:

-Візьмемо? (діти знову відмовляються)

Вчитель:

 -Дякуємо тобі, любий друже. Неси ці ласощі для своєї сім’ї.

Їжачок:

   -Сердечно дякую вам, дорогі діти! Ви – справжні друзі!

 

                   Фізкультхвилинка

 

 Закріплення  та удосконалення вивченого

  1.               --Що означає додати 2 ? Відняти 2 ?
  2.               Повторення таблиць  додавання та віднімання числа 2.
  3.               Розв’язування прикладів , що містять випадки додавання та віднімання числа 2 коментовано

 капітанами,але спочатку знову звертаються до Лісової школи)

 

      ( Вчитель розповідає далі  про пригоди лісових героїв )

  Тут знов Сова когось навчає:

   -Ти, Зайчику, хоча й кмітливий,

   Та неуважний , полохливий, -

   Сова спокійно проказала.

   -Поводься так , як я тебе навчала!

    Зайчатко схлипує так гірко:

   -І як додати чи відняти оту двійку ?

 

          Вчитель:

     -Давай, Зайчику, разом із нами попрацюєш. Тоді , як додати та відняти 2, відразу зрозумієш.               

(діти записують та розв’язують коментовано приклади )

 

                                3-2=             8-2=            

                                9-2=             5+2=

                                6+2=            7+2=

 

     Зайчик:

       -Дякую, вам, любі друзі за науку ! Візьміть гостинці, що у моїй торбинці, які для братиків своїх припас. (зніяковіло )   

  (Діти відмовляються )

 

Вчитель:

Дякуємо тобі, миле звірятко, але неси свої гостинці братикам.

 

          Зайчик:

  -Дякую вам любі, дякую! Я ніколи вашої ласки не забуду! Прощавайте!

 

  1.               Розв’язування нерівностей

(Вчитель продовжує від імені Сови)

 

 -Ось  Білочка – відмінниця у нас,

Охайна і уроки вчить щораз.

Хоч і метка, занадто жвава,

Активна вже і вправна!

Маленька Білочка раділа:

Ще б пак! Сама Сова її хвалила!

 

    (Білочка дуже засмучено розглядає нерівності )

 

      Білочка:

-Малята, благаю, допоможіть! Я не можу виконати це завдання! Я вам за це усі свої горішки віддам.

               9-2 * 6           6+2 *9

               4+2 * 7             5-2 * 2

 

 Вчитель:

-Діти , спробуємо ми ... хоча теж таке завдання вперше бачимо .

Поміркуємо ?

Що записано зліва ? ( Вираз )

Що записано справа ? (Число )

Отже , нам треба порівняти вираз і число .

(Запис і розв’язування нерівностей)

 

  1.               Робота над задачами

 (З’являється Лисичка )

(Улесливо )

Що ж малята ?

Настав мій час працювати . 

Я руда , низького зросту ,

Маю хитру вдачу.

Розв'яжіть мою задачу.

Логічна задача : Скільки в нашій школі навчається білочок ? Зайченят ?(Полічити на таблиці кількість вух і лап, хвостів та за їх кількістю здогадатися)

    Складання та розв’язування  задачі за малюнком

     (Лисичка співає і коментує )

А щоб краща , а щоб краща була моя хатка.

Треба піти у садочок, квіточок набрати .

Полічіть : Я зібрала для букету 5 квіточок . Дві з них зів’яли . Скільки квіток залишилось ?

VII.Підсумок уроку .Рефлексія.

  •                   Діти , ви сьогодні добре працювали . Визначте , хто і в чому покращив свої знання .
  •                   Я дуже рада за вас , що цей урок пройшов не марно . А ще я приємно вражена , що ви нічого

не вимагали і не брали у звіряток за свою допомогу .

Якось сказав мудрець :

Живи, добро звершай.

Та нагород за це не вимагай.

                                                     Лише в добро і в вищу правду віра

Людину відрізня від мавпи і від звіра .

Хай оживає істина проста:

Людина починається з добра !

 

Нехай доброта живе у ваших серцях, душах, словах і вчинках !

 

          На цьому наш урок закінчено.


 


 

docx
Додав(-ла)
Тимощук Олена
Додано
26 жовтня 2018
Переглядів
634
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку