Урок -казка. "Склад числа 10. Послідовність чисел в межах 10."

Про матеріал

Мета. Закріпити знання дітей про нумерацію чисел першого десятка, формувати навики кількісної і порядкової лічби; продовжувати вчити порівнювати числа на основі знань послідовності чисел в натуральному ряді; вправляти у складанні і розв 'язуванні прикладів на додавання. Розвивати вміння аналізувати і порівнювати, вдосконалювати навички самоконтролю. Виховувати бережливе ставлення до природи.

Перегляд файлу

Урок - казка

           1 клас

Тема. Склад числа 10. Послідовність чисел в межах 10.

Складання і розв'язування прикладів на додавання.

Мета.    Закріпити знання дітей про нумерацію чисел першого

десятка, формувати навики кількісної і порядкової лічби; продовжувати вчити порівнювати числа на основі знань послідовності чисел в натуральному ряді; вправляти у складанні і розв 'язуванні прикладів на додавання. Розвивати вміння аналізувати і порівнювати, вдосконалювати навички самоконтролю. Виховувати бережливе ставлення до природи.

 

І. Організація класу.

ІІ. Вступна бесіда. Повідомлення теми уроку.

  •         Діти, ви любите казки?

Сьогодні у нас не простий урок, а урок - казка. З ким ми будемо подорожувати, скажете самі, коли відгадаєте загадку.

Старенька бабуся край лісу жила, Гостинці для неї онука несла...

Хто дівчинку цю по дорозі зустрів?

Як казка ця зветься? Хто відповість?

 

А ми з вами складемо іншу - математичну казку про „ Червону Шапочку". Ваше завдання - уважно слухати, допомагати мешканцям казкового лісу у всіх завданнях.

Ш. Закріплення вивченого матеріалу. Усний рахунок.

  •         Пригадайте про що йдеться у казці?

( У неділю мама напекла пиріжків і попросила дівчинку, щоб вона віднесла бабусі гостинець.)

Ось і пішла Червона Шапочка. Доходить до лісу, а там щось написано. Дівчинка погано вміла читати , бо вона ще в школу не ходила. Тож давайте їй допоможемо.

Багато лісу — не губи, Мало лісу - бережи. Нема лісу - посади.

  •         Діти, що ви зрозуміли з цього прислів'я?

Червона Шапочка вдячна вам, тепер і вона розуміє, що ліс треба оберігати.

 

1 Лічба у межах 10.

Йде далі Червона Шапочка, сонечко яскраво світить. Першим по дорозі зустрівся їй - Горобчик.... Він нещодавно навчився рахувати. Хотів порахувати насіннячко, яке висипалось з шишки і порахував його так:

 

2, 4, 5, 7, 9, 10.  -Правильно?

  • А як правильно?

 

  1. Гра „ Долоньки". (Горобчик хоче погратись з вами)

Вчитель показує малюнки з різною кількістю предметів, а діти плещуть у долоні, відповідно до намальованої кількості предметів.

 

  1. Весела лічба. Мовчанка.

(Відповіді учні показують за допомогою математичного віяла)

 

  •   Скільки сонечок у небі?
  •   Скільки вогників у світлофора?
  •   Скільки коліс у машини?
  •   Скільки вушок у котика?
  •   Скільки кольорів у веселки?
  • Скільки сторін у п'ятикутника?

Усні відповіді.

о Яке число стоїть між числами 4 і 6 ?

о Яке число передує числу 7?

о Яке наступне число після числа 4?

о Яке число дістанемо, коли до 9 додати 1?

о До задуманого числа додали 2 і одержали 6. Яке число задумали?

о Назвіть число на 1 менше від шести

 

 

  1. На дошці записаний числовий ряд.

Необхідно записати пропущені числа.

--, --, 3,--, 5, 6,--, 8, --,10

 

  1. Горобчик пропонує задачі про птахів.

 

 На березі, біля криниці

їло зерня 3 синиці.

Та ще дві маленькі птиці.

Скільки птиць біля криниці?

 

На травиці біля хатки Метушаться пташенятка:

 2 білих, наче сніг

Та 1 чорний.

 Скільки всіх?

 

Каже мати-квочка:

«В мене 2 синочки і 4 дочки.»

Скільки діточок у квочки?

 

 

6. Логічне завдання.

Відомо, що Червона Шапочка несла у кошику пиріжки своїй бабусі. У кожному наступному кошику на 1 пиріжок більше, ніж у попередньому. Знаємо, що у другому кошику - 5 пиріжків.

 

Учень біля дошки записує числа на паперових кошиках.

Задоволений Горобчик вашими відповідями. Пурхнув крильцями і полетів на галявину.

IV. Порівняння чисел.

Йде далі лісовою галявиною Червона Шапочка, пісеньку наспівує, квіточки збирає.

Коли це чує, хтось сперечається. Оглянулася і побачила двох білочок. Вони не могли поділити горішки. В кого з них горішків більше, а в кого менше? Давайте ми їм допоможемо.

4...6 5...5

8...2 2...4

9...3 9...10

(Діти самостійно ставлять знаки <, >, =)

Фізкультхвнлинка

Засиділись в царстві казки, Встали дружно,

Лапки в боки, вгору вушка - Скачуть білочки - подружки,

 

1,2, 3,4, 5.

По гілках вони летять. Кожен ранок на галяві Спритно роблять вільні вправи...

1,2, 3, 4, 5.

Люблять білочки стрибать.

  1. Розв'язування прикладів.

Раптом бачить Червона Шапочка: їжачок грибочки збирає. А грибочки не прості, Ці грибочки чарівні. (На грибочках написані приклади, діти читають їх, говорять відповіді.)

 

  1. Повторення складу чисел.

—Що збирала Червона Шапочка, ідучи стежкою?

(Квіти для своєї бабусі)

—Послухайте віршик і порахуйте, скільки квітів зібрала у букет Червона Шапочка?

(Одна квітка - одна паличка)

Я у лузі квіти збирала,

Для бабусі ромашку зірвала

Мак червоний сюди ще додала

Три нагідки в букет ще поклала

Два дзвіночки, що любить бабуся,

Ще... волошку та ніжну фіалку.

Хай зрадіє бабуся Наталка.

 

—Порахуйте палички.Скільки їх?

—Отже, скільки квітів у букеті? (9)

 —Пригадайте, як утворилось число 9?

—Як по-різному можна скласти число 9?

 —Яке двоцифрове число ми вивчили?

  • Чому воно називається двоцифрове?

 —Як утворилось число 10?

—Пригадайте склад числа 10.

 

 

  1. Складання прикладів на додавання.

З допомогою лічильного матеріалу діти самостійно складають приклади.

 

  1. Робота з геометричним матеріалом.

Весела і радісна дівчинка йде до бабусі. Адже стільки добрих справ зробила. —Діти, а кого ще зустріла Червона Шапочка, йдучи до бабусі? (вовка) —Так, але у нашому казковому лісі Червона Шапочка зустріла веселого і доброго вовка.

І разом вони пішли до бабусиної хати. Та поки вовк з Червоною Шапочкою йдуть, ми повинні скласти математичний будиночок, в якому живе бабуся. (Діти з геометричного матеріалу складають будиночок)

  •        Назвіть, скільки у будиночку трикутників, чотирикутників.

 

  1. Підсумок уроку.

—Чи сподобалась вам наша математична казочка? —Чим саме?

— Що вам найбільше запам'яталось?

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Тутова Оксана Федорівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
26 жовтня 2018
Переглядів
1802
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку