Урок з математики 5 клас "Розв'язування текстових задач на множення і ділення натуральних чисел"

Про матеріал
Реалізація наскрізних ліній "Екологічна безпека і сталий розвиток", "Громадянська відповідальність" через розв'язування задач практичного змісту.
Перегляд файлу

           Тема уроку: Розв’язування текстових задач на множення і ділення натуральних чисел.

           Мета уроку:    

           Формування предметних компетентностей: удосконалення вміння  множення і ділення натуральних чисел, розв’язування текстових задач.

           Формування ключових компетентностей:  відповідальності та екологічної свідомості, соціальної активності, готовності брати участь у вирішенні питань збереження довкілля, усвідомлення важливості сталого розвитку для майбутніх поколінь.

         Очікувані результати: учні повинні вміти розв’язувати задачі на множення і ділення натуральних чисел; розуміти  цінність своїх знань та прагнення дізнаватися про нове..

          Тип уроку: комбінований

Обладнання:

 Підручник- Математика 5 кл.: підруч. для  закладів загальної середньої освіти/Н.А.        Тарасенкова, І. М. Богатирьова, О.П. Бочко, О.М. Коломієць, З.О. Сердюк.

 Технічне забезпечення - мультимедійна дошка.

Дидактичне забезпечення - збірник задач «Математика 5 клас. Наскрізні лінії». Укладач Оксана Буковська, збірник задач з математики. 5-9 класи: Наскрізні лінії компетентностей та їх реалізація/ Д. В. Васильєва, Н. І. Василюк.

 

                                                        Хід уроку

 

Зміст і завдання

Ключові компетенції

1.

Організаційний момент.

Налаштування  дітей на добрий настрій за допомогою вправи « Бажаю…» (учні по черзі бажають один одному плідної роботи, прекрасного настрою, хороших оцінок…).

На полях в зошиті фіксують свій настрій (смайлик).

Соціальна, комунікативна

2.

Перевірка домашнього завдання.

№569 (фінансові розрахунки) з рубрики «З’ясуй на практиці».

Учні зачитують свої складені задачі про купівлю канцелярських товарів.

 

Математична,

пізнавальна

3.

Актуалізація опорних знань.

  I. «Пригадай головне» (стор. 109 в підручнику):

  1. Поясніть, як розв’язують задачі за допомогою арифметичного способу.
  2. Поясніть, як розв’язують задачі за допомогою алгебраїчного способу.
  3. Поясніть, як розв’язують задачі на вартість.
  4. Поясніть, як розв’язують задачі на роботу.
  5. Поясніть, як розв’язують задачі на рух.
  6. Поясніть, як розв’язують задачі на рух за течією річки; проти течії річки.

II. Прочитай «Словничок» (стор. 109 в підручнику)

Математична,

соціальна

4.

Мотивація навчання.

Фронтальна бесіда.

Учням пропонується подивитися на слайд і дати відповідь на запитання, що це? (учні дають свої відповіді).

Доповідь вчителя.

Сьогодні ні для кого не є секретом те, що людство варварськи використовує багатства своєї планети , при цьому, не тільки забираючи все, що можна, але й знищуючи те ,що залишилося. Ось чому вирубка лісів у наш час стала однією з найбільш важливих проблем екології. Адже якщо ми будемо продовжувати такими темпами знищувати «легені» Землі, то дуже скоро на ній не залишиться жодного дерева.

І що ж стане з нами ? (учні дають свої відповіді)

Адже ліси не тільки збагачують навколишню атмосферу  необхідним киснем, але і є основною рушійною силою в процесі кругообігу води. Збиток, який завдає вирубка лісів, настільки великий, що загрожує планеті глобальним потеплінням, оскільки з їх зменшенням збільшується кількість парникових газів. Ліси є основним постачальником кисню. Деревина використовується як паливо, як цінний матеріал для будівельної та хімічної індустрії. Ліси виконують ґрунтозахисну та  водоакумулятивну функцію, є місцем відпочинку, відіграють надзвичайно важливу природоохоронну роль.

Як  учням 5 класу  можна долучитися до збереження лісів?

(учні дають свої відповіді)

У жовтні  в школі пройшов збір макулатури. Ваш клас брав активну участь у цій акції.

Скільки  макулатури ваш клас  зібрав ?

Скільки макулатури зібрав кожен учень у вашому класі?

(учні дають відповіді)

Вчитель зясовує, що учні цього класу зібрали 80кг., а учні школи-1160 кг макулатури. (Фіксуємо цю інформацію на дошці).

Комунікативна,

пізнавальна

5.

Повідомлення теми і мети уроку і фізкультхвилинка.

 

 

6.

Практичне усвідомлення знань, вмінь і навичок.

Розв’язування задач зі збірника «Наскрізні лінії. 5 клас» та збірника задач з математики 5 – 9 класи «Наскрізні лінії компетентностей та їх реалізація».

Умова задач на мультимедіймедійній дошці.

№23.(Екологічна безпека й сталий розвиток)

Вторинна переробка 1 т паперу зберігає близько 30000л води і 6т деревини. Підрахуйте, скільки збережеться води і деревини, якщо ваш клас здав 80 кг макулатури? 

 

№65. (Екологічна безпека й сталий розвиток)

Одна тонна макулатури економить 1000кВт/год. електроенергії. Яку економію електроенергії можна отримати від 1160 кг ?

 

№2.9. (Екологічна безпека й сталий розвиток)

В Україні на кожного жителя виробляється в середньому 31 кг паперу на рік. Відомо, що 20 кг макулатури зберігає одне велике дерево. Розрахуйте кількість дерев, що збереглися за рахунок повернення  макулатури вашим класом та загалом школою.

 

№86. (Громадянська відповідальність)

Після уроків у кабінетах школи зібрано 1кг паперового сміття. Якщо учні школи залишатимуть щодня таку кількість паперу, то скільки його буде за 190 навчальних  днів у нашій школі?

Як можна використати паперові відходи, якщо вони вже є?

(Учні дають свої відповіді)

 

№88. (Громадянська відповідальність)

При переробці 100кг макулатури виходить 80кг чистого паперу. Скільки кг чистого паперу можна отримати після переробки зошитів учнів нашої школи, якщо в середньому кожен учень списує 50 зошитів вагою 30г?

Пізнавальна,

соціальна,

ціннісна,

самовизначення,

математична

 

7.

Підведення підсумків.

Учні обговорюють тему, підняту на уроці і систематизують набуті знання за допомогою фронтальної бесіди.( Рефлексія).

Фіксують психологічний стан на кінець уроку (смайлик).

Комунікативна,

математична,

самовизначення

8.

Домашнє завдання.

№70. (Екологічна безпека і сталий розвиток, громадянська відповідальність)

Кожна людина щодня має справу з продуктами, які швидко стають відходами. Для їх прибирання в будинках існують сміттєпровід, пластмасові мішки або звичайне відро, а також каналізація. В середньому щодня житель міста викидає в сміттєпровід  від 500г до 2 кг тільки домашніх відходів. Коли утилізують 1кг відходів, то вважають, що викидають ще 25кг, бо в процесі виробництва продукту, що використовує людина вже виникло 25кг відходів. Таким чином, весь процес виробництва, вся наша економіка – це гігантська машина з виробництва відходів.

Визначте кількість відходів, які викидає місто Кривий Ріг:

 а) за день; б) за тиждень; в)за рік.

Як можна знизити кількість відходів? Як це робиться у вашій родині?

Математична,

соціальна,

підприємливості

 

 

 

docx
Додано
5 листопада 2021
Переглядів
1369
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку