Тема уроку: Розв’язування текстових задач на множення і ділення натуральних чисел.
Мета уроку:
Формування предметних компетентностей: удосконалення вміння множення і ділення натуральних чисел, розв’язування текстових задач.
Формування ключових компетентностей: відповідальності та екологічної свідомості, соціальної активності, готовності брати участь у вирішенні питань збереження довкілля, усвідомлення важливості сталого розвитку для майбутніх поколінь.
Очікувані результати: учні повинні вміти розв’язувати задачі на множення і ділення натуральних чисел; розуміти цінність своїх знань та прагнення дізнаватися про нове..
Тип уроку: комбінований
Обладнання:
Підручник- Математика 5 кл.: підруч. для закладів загальної середньої освіти/Н.А. Тарасенкова, І. М. Богатирьова, О.П. Бочко, О.М. Коломієць, З.О. Сердюк.
Технічне забезпечення - мультимедійна дошка.
Дидактичне забезпечення - збірник задач «Математика 5 клас. Наскрізні лінії». Укладач Оксана Буковська, збірник задач з математики. 5-9 класи: Наскрізні лінії компетентностей та їх реалізація/ Д. В. Васильєва, Н. І. Василюк.
Хід уроку
|
Зміст і завдання |
Ключові компетенції |
1. |
Організаційний момент. Налаштування дітей на добрий настрій за допомогою вправи « Бажаю…» (учні по черзі бажають один одному плідної роботи, прекрасного настрою, хороших оцінок…). На полях в зошиті фіксують свій настрій (смайлик). |
Соціальна, комунікативна |
2. |
Перевірка домашнього завдання. №569 (фінансові розрахунки) з рубрики «З’ясуй на практиці». Учні зачитують свої складені задачі про купівлю канцелярських товарів.
|
Математична, пізнавальна |
3. |
Актуалізація опорних знань. I. «Пригадай головне» (стор. 109 в підручнику):
II. Прочитай «Словничок» (стор. 109 в підручнику)
|
Математична, соціальна |
4. |
Мотивація навчання. Фронтальна бесіда. Учням пропонується подивитися на слайд і дати відповідь на запитання, що це? (учні дають свої відповіді).
Доповідь вчителя. Сьогодні ні для кого не є секретом те, що людство варварськи використовує багатства своєї планети , при цьому, не тільки забираючи все, що можна, але й знищуючи те ,що залишилося. Ось чому вирубка лісів у наш час стала однією з найбільш важливих проблем екології. Адже якщо ми будемо продовжувати такими темпами знищувати «легені» Землі, то дуже скоро на ній не залишиться жодного дерева. І що ж стане з нами ? (учні дають свої відповіді) Адже ліси не тільки збагачують навколишню атмосферу необхідним киснем, але і є основною рушійною силою в процесі кругообігу води. Збиток, який завдає вирубка лісів, настільки великий, що загрожує планеті глобальним потеплінням, оскільки з їх зменшенням збільшується кількість парникових газів. Ліси є основним постачальником кисню. Деревина використовується як паливо, як цінний матеріал для будівельної та хімічної індустрії. Ліси виконують ґрунтозахисну та водоакумулятивну функцію, є місцем відпочинку, відіграють надзвичайно важливу природоохоронну роль. Як учням 5 класу можна долучитися до збереження лісів? (учні дають свої відповіді) У жовтні в школі пройшов збір макулатури. Ваш клас брав активну участь у цій акції. Скільки макулатури ваш клас зібрав ? Скільки макулатури зібрав кожен учень у вашому класі? (учні дають відповіді) Вчитель зясовує, що учні цього класу зібрали 80кг., а учні школи-1160 кг макулатури. (Фіксуємо цю інформацію на дошці). |
Комунікативна, пізнавальна |
5. |
Повідомлення теми і мети уроку і фізкультхвилинка.
|
|
6. |
Практичне усвідомлення знань, вмінь і навичок. Розв’язування задач зі збірника «Наскрізні лінії. 5 клас» та збірника задач з математики 5 – 9 класи «Наскрізні лінії компетентностей та їх реалізація». Умова задач на мультимедіймедійній дошці. №23.(Екологічна безпека й сталий розвиток) Вторинна переробка 1 т паперу зберігає близько 30000л води і 6т деревини. Підрахуйте, скільки збережеться води і деревини, якщо ваш клас здав 80 кг макулатури?
№65. (Екологічна безпека й сталий розвиток) Одна тонна макулатури економить 1000кВт/год. електроенергії. Яку економію електроенергії можна отримати від 1160 кг ?
№2.9. (Екологічна безпека й сталий розвиток) В Україні на кожного жителя виробляється в середньому 31 кг паперу на рік. Відомо, що 20 кг макулатури зберігає одне велике дерево. Розрахуйте кількість дерев, що збереглися за рахунок повернення макулатури вашим класом та загалом школою.
№86. (Громадянська відповідальність) Після уроків у кабінетах школи зібрано 1кг паперового сміття. Якщо учні школи залишатимуть щодня таку кількість паперу, то скільки його буде за 190 навчальних днів у нашій школі? Як можна використати паперові відходи, якщо вони вже є? (Учні дають свої відповіді)
№88. (Громадянська відповідальність) При переробці 100кг макулатури виходить 80кг чистого паперу. Скільки кг чистого паперу можна отримати після переробки зошитів учнів нашої школи, якщо в середньому кожен учень списує 50 зошитів вагою 30г? |
Пізнавальна, соціальна, ціннісна, самовизначення, математична
|
7. |
Підведення підсумків. Учні обговорюють тему, підняту на уроці і систематизують набуті знання за допомогою фронтальної бесіди.( Рефлексія). Фіксують психологічний стан на кінець уроку (смайлик). |
Комунікативна, математична, самовизначення |
8. |
Домашнє завдання. №70. (Екологічна безпека і сталий розвиток, громадянська відповідальність) Кожна людина щодня має справу з продуктами, які швидко стають відходами. Для їх прибирання в будинках існують сміттєпровід, пластмасові мішки або звичайне відро, а також каналізація. В середньому щодня житель міста викидає в сміттєпровід від 500г до 2 кг тільки домашніх відходів. Коли утилізують 1кг відходів, то вважають, що викидають ще 25кг, бо в процесі виробництва продукту, що використовує людина вже виникло 25кг відходів. Таким чином, весь процес виробництва, вся наша економіка – це гігантська машина з виробництва відходів. Визначте кількість відходів, які викидає місто Кривий Ріг: а) за день; б) за тиждень; в)за рік. Як можна знизити кількість відходів? Як це робиться у вашій родині? |
Математична, соціальна, підприємливості
|