Тема. Властивості величин.
Тип уроку: урок відкриття нових знань.
Основні цілі уроку:
а) навчальні: ознайомити з властивостями відношень між величинами;
б) діяльнісні: сформувати здібність до запису властивостей величин в буквеному вигляді, розвивати навички усної лічби, логічне мислення, пам’ять, увагу, математичну мову, інтерес до математики;
в) знання: знати властивості величин ;
г) уміння: уміти записувати властивості величин в буквеному вигляді.
Розумові операції: аналіз, аналогія, порівняння, узагальнення.
Роздатковий матеріал: муляжі, відрізки, сигнальні картки .
Технічне забезпечення: магнітофон, терези.
Оформлення дошки: тема уроку, план-схема порятунку річки, картина із зображенням річки, предметні малюнки, очікування від уроку.
Перебіг уроку
І. Організаційний момент.
Вже дзвінок нам дав сигнал – Працювати час настав.
Тож і ви часу не гайте Працювати починайте.
ІІ. Самовизначення до діяльності.
- Діти , погляньте на цю картину.( Картина із зображенням річки) Сохне річка від безводдя.
Стала зовсім заболочена й мілка. Тільки жаби хороводять,
Де рогіз і осока.
А там , де у спеку купались, Вода ж була , як шовк м’яка. Нині ж – захімізувалась
І від річки все втіка.
Гине наша річечка.
(звучить запис звернення річки)
Ой, мене рятуйте , діти!
Витягайте із мене сміття, Що кидають у мене всюди. І не дають мені життя.
Помирати рибка стала, Так забруднена вода, Вже купатись перестала В каламуті дітвора.
Задихаюсь від бензину, Масла, бруду, хоч умри, Як почнуть свої машини Мити в річці шофери.
Я прошу вас, діти любі! Порятуйте ви мене!
Проявіть знання, кмітливість, Розум, вміння і добро!
ІІІ. Актуалізація опорних знань.
-У нас є план порятунку річки.
6) Виконати завдання одного із мешканців річки.
1.Усний рахунок.
а) Гра «Хто швидше?»
7 |
|
8 |
|
9 |
|||
1 |
* |
* |
1 |
2 |
* |
б)Гра «Сигнальники».Тестування (так чи ні ).
(Вчитель читає висловлювання, а діти сигнальними картками сигналізують: зелений колір – так, червоний – ні.)
*Я вважаю, що зменшуване, від’ємник, різниця – це компоненти дії віднімання.(Так)
*Я вважаю, що 9-3=5.(Ні).
*Я вважаю, що чотирикутник має 4 сторони, 4 вершини.(Так).
*Я вважаю, що сантиметр – це величина.(Ні).
*Я вважаю, що довжина, маса, об’єм – це величини.(Так).
в) Каліграфічна хвилинка. Гра «Конкурс красунь».
- Продовжити закономірність.
60 61 62 …
(Після того, як учні написали цифри, їм пропонується серед цифр вибрати «Красуню» і вдягнути їй корону (намалювати над нею) і «Попелюшку» (найгірше написану цифру) і поставити над нею лише крапку).
г) Колективна робота.
1)Якщо а = 2, то 2 а. 3)Якщо а = в, а в = 2,то а 2.
2)Якщо а > 2, то2 а. 4)Якщо а > в, а в > 2, то а 2.
-Молодці, ось ми і врятували качечку.
ІV. Фізкультхвилинка. (Танець маленьких каченят.)
Якщо а = в, то в = а .
Аналогічно вводяться наступні три властивості:
Якщо а > в, то в < а.
Якщо а = в, в= с, то а = с. Якщо а > в, в > с, то а > с.
(Вчитель визиває трьох учнів до дошки).
Річку зараз ми знімаємо, Хвилі всі ми зображаємо. Вліво, вправо нас гойднуло, Пташка крилами змахнула. Раз, два – всі пірнають.
Три, чотири – виринають. П’ять, шість – на воді Міцніють крильця молоді. Сім, вісім – що є сили, Всі до берега приплили.
Дев’ять, десять – розгорнулись, Обсушились, потягнулись.
Покружляли, повертілись І тихесенько усілись.
Завдання ғ 5 ( в зошиті)
Перевірте правильність виконання завдання за зразком. Хто виконав завдання по – іншому – поставте собі знак «?» У кого так же – знак «+».Що і де зробили не так? Яка причина припущення помилок? Виправте їх.
- Скласти задачу за поданою схемою.(Завдання ғ6)