Урок з математики для 1 класу на тему " Властивості величин"

Про матеріал
Ознайомлення учнів з властивостями відношень між величинами. Конспект уроку з використанням стратегії розвитку критичного мислення.
Перегляд файлу

 

                            Урок з математики для 1 класу

Тема. Властивості величин.

Тип уроку: урок відкриття нових знань.

Основні цілі уроку:

а) навчальні: ознайомити з властивостями відношень між величинами;

б)  діяльнісні:  сформувати  здібність  до   запису   властивостей   величин   в   буквеному   вигляді,   розвивати навички усної лічби, логічне мислення, пам’ять, увагу, математичну мову, інтерес до математики;

в) знання: знати властивості величин ;

г) уміння: уміти записувати властивості величин в буквеному вигляді.

Розумові операції: аналіз, аналогія, порівняння, узагальнення.

Роздатковий матеріал: муляжі, відрізки, сигнальні картки .

Технічне забезпечення: магнітофон, терези.

Оформлення дошки: тема уроку, план-схема порятунку річки, картина із зображенням річки, предметні малюнки, очікування від уроку.

Перебіг уроку

І. Організаційний момент.

Вже дзвінок нам дав сигнал – Працювати час настав.

Тож і ви часу не гайте Працювати починайте.

ІІ. Самовизначення до діяльності.

- Діти , погляньте на цю картину.( Картина із зображенням річки) Сохне річка від безводдя.

Стала зовсім заболочена й мілка. Тільки жаби хороводять,

Де рогіз і осока.

А там , де у спеку купались, Вода ж була , як шовк м’яка. Нині ж – захімізувалась

І від річки все втіка.

  • Який настрій викликала ця картина?
  • Яка річка протікає через наше місто?
  • На вашу думку , наша річка чиста чи забруднена?
  • Діти , сьогодні я підслухала розмову пташок. І ось , що почула: Ой , біда, біда, біда!

Гине наша річечка.

(звучить запис звернення річки)

Ой, мене рятуйте , діти!

Витягайте із мене сміття, Що кидають у мене всюди. І не дають мені життя.

Помирати рибка стала, Так забруднена вода, Вже купатись перестала В каламуті дітвора.

Задихаюсь від бензину, Масла, бруду, хоч умри, Як почнуть свої машини Мити в річці шофери.

Я прошу вас, діти любі! Порятуйте ви мене!

Проявіть знання, кмітливість, Розум, вміння і добро!

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

-У нас є план порятунку річки.

  1.                     Побудувати місток через річку.
  2.                     Врятувати рибку в річці.
  3.                     Очистити річку від банок і врятувати качечку.
  4.                     Витягнути з річки розбиту частину пляшки і врятувати гусака.
  5.                     Очистити річку від нафтових плям.
  6.                     Зняти відеофільм на березі річки.

6) Виконати завдання одного із мешканців річки.

1.Усний рахунок.

а) Гра «Хто швидше?»

  • Наше перше завдання – побудувати місток через річку. А зробимо ми це, якщо ви покажете гарні знання складу чисел 7, 8, 9.

7

 

8

 

9

 

1

 

*

 

*

 

1

 

2

 

*


  • Молодці, міст побудували.

б)Гра «Сигнальники».Тестування (так чи ні ).

  • Наступне наше випробування – гра «Сигнальники».Виконавши це завдання, ми витягнемо із річки черевик і врятуємо рибку.

(Вчитель читає висловлювання, а діти сигнальними картками сигналізують: зелений колір – так, червоний – ні.)

*Я вважаю, що зменшуване, від’ємник, різниця – це компоненти дії віднімання.(Так)

*Я вважаю, що 9-3=5.(Ні).

*Я вважаю, що чотирикутник має 4 сторони, 4 вершини.(Так).

*Я вважаю, що сантиметр – це величина.(Ні).

*Я вважаю, що довжина, маса, об’єм – це величини.(Так).

  • Молодці, врятували рибку.

в) Каліграфічна хвилинка. Гра «Конкурс красунь».

- Продовжити закономірність.

60 61 62 …

(Після того, як учні написали цифри, їм пропонується серед цифр вибрати «Красуню» і вдягнути їй корону (намалювати над нею) і «Попелюшку» (найгірше написану цифру) і поставити над нею лише крапку).

г) Колективна робота.

  • Для того, щоб очистити річку від банок і врятувати качечку, нам потрібно виконати завдання з числами, які виражають кількісну характеристику груп предметів:
  • Вставте у «віконечко» знак >,< або = :

1)Якщо  а = 2, то 2 а. 3)Якщо а = в, а в = 2,то а              2.

2)Якщо а > 2, то2 а. 4)Якщо а > в, а в > 2, то а              2.

  • Чи будуть ці твердження вірні, якщо замість числа 2 взяти інші числа? Доведіть.

-Молодці, ось ми і врятували качечку.

ІV. Фізкультхвилинка. (Танець маленьких каченят.)

  1.                   Постановка проблеми.
    • Діти, на попередньому уроці ми з’ясовували,чи будуть «4 рівності» (взаємозв’язки між частиною і цілим) виконуватися для вивчених величин довжина, маса, об’єм.
    • Який висновок ми отримали?

 

  • Чи можемо ми те ж саме сказати про отримані властивості чисел?
  • Яку ми поставимо мету перед собою на уроці?
  • Яка ж буде тема нашого уроку?
  • А що ви очікуєте від нашого уроку?
  1.                Проектування та фіксація нового знання.
  • Далі нам потрібно очистити річку і витягнути з неї частинку пляшки і врятувати гусака. І для цього ми повинні розв’язати поставлену проблему.
  • Які величини ви знаєте?
  • Чому довжину, масу, об’єм називають величинами?
  • Які одиниці вимірювання довжини (маси, об’єму) ви знаєте?
  • А зараз спробуємо виконати одне завдання. Погляньте на дошку на відрізки. Що можна сказати про величини а і в?
  • Чи порушиться рівність, якщо поміняти місцями відрізки? А яблуко чи персик? Банки?
  • Давайте хором прочитаємо твердження, яке записано на дошці, і вставимо відсутній знак.

Якщо а = в, то в = а .

  • Спробуйте виразити словами зміст записаних рівностей.

Аналогічно вводяться наступні три властивості:

Якщо а > в, то в < а.

Якщо а = в, в= с, то а = с. Якщо а > в, в > с, то а > с.

  • Ось і врятували ми гусака.
  1.             Первинне закріплення.
  1.         Практична робота.
  • А тепер нам потрібно очистити річку від нафтових плям. А зробимо це тільки тоді, коли виконаємо наступне завдання.

(Вчитель визиває трьох учнів до дошки).

  • Порівняйте дітей за зростом.
  • Порівняйте мене (вчителя) і Вікторію за віком.
  • Ось ми і очистили річку від нафтових плям.
  1.           Фізкультхвилинка

 

  • Діти, а тепер давайте уявимо, що знаходимося на березі річки і знімаємо про неї відеофільм. (Кожен рядочок вірша супроводжують відповідними рухами)

Річку зараз ми знімаємо, Хвилі всі ми зображаємо. Вліво, вправо нас гойднуло, Пташка крилами змахнула. Раз, два – всі пірнають.

Три, чотири – виринають. П’ять, шість – на воді Міцніють крильця молоді. Сім, вісім – що є сили,  Всі до берега приплили.

Дев’ять, десять – розгорнулись, Обсушились, потягнулись.

Покружляли, повертілись І тихесенько усілись.

  • А тепер з новими силами приступимо далі до роботи.
  1.           Самостійна робота із взаємоперевіркою за еталоном.
  • До нас завітав один із мешканців річки. А хто це дізнаєтесь, коли відгадаєте загадку. Хто річкою завжди мандрує , Хатки біля берега будує?(Бобер).
  • Він підготував вам одне цікаве завдання.

Завдання ғ 5 ( в зошиті)

Перевірте правильність виконання завдання за зразком. Хто виконав завдання по – іншому – поставте собі знак «?» У кого так же – знак «+».Що і де зробили не так? Яка причина припущення помилок? Виправте їх.

  1.                Творча робота.

- Скласти задачу за поданою схемою.(Завдання ғ6)

  1.                   Рефлексія діяльності на уроці.
    • Чи сподобався вам наш урок?
    • Що ми робили сьогодні на уроці?
    • Чи досягли ви особисто очікуваних результатів?
    • Бережіть природу , любі діти! Дбайте про неї і будьте їй вірним другом!

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Гончарук Ольга Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Математика, 1 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
13 березня 2023
Переглядів
337
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку