Конспект комплексно-хвильового уроку математики у 2 класі
Хоменко Л.М., учитель початкових класів, вищої категорії, «вчитель методист».
Тема хвилі: «Осінь золотокоса красуня!»
Тема урока: Досліджуємо залежність суми і різниці від зміни одного з компонентів.
Мета:
Обладнання: картки для групової роботи, ілюстративний і роздатковий матеріал, проектор, комп’ютер.
Тип уроку: комбінований.
Форма проведення: урок - подорож.
Освітні галузі: математична.
Хід уроку
І. Вступна частина
1.Організація класу.
І сувора, й солов’їна
Математики країна.
Праця тут іде завзята,
Вмій лиш спритно працювати.
Вмій кмітливо все збагнути,
Першим у відповіді бути.
Вирушаємо у путь –
Нас цікаві речі ждуть!
2. Мотивація навчальної діяльності.
Вчитель: Любі діти і наші гості. Ми будемо подорожувати країною Математики в таку казкову і красиву пору року, як золотокоса красуня Осінь. І попливемо – помандруємо на «хвилі» Листопад вересню онук, жовтню син, а зимі рідний брат, країною Математики. Сьогодні під час подорожі ми продовжимо досліджувати залежність суми і різниці від зміни одного з компонентів. Наприкінці уроку ми повинні знайти головний скарб – знання. Нас чекають декілька зупинок:
1. Річка «Пригадай».
2. Море Числове.
3. Село Дужкове.
4. Озеро Прикладове.
5. Місто Задачник.
6. Гора Таємнича.
Зупинка «Річка Пригадай».
Вправа «Мікрофон».
13 6 7 8 6 10 13 21 14 16 49
На це дерево напали короїди. Треба його полікувати, обчисливши правильно вирази.
ІІ. Основна частина.
Пливемо на хвилі листопада і зупиняємося «Зупинка Село «Дужкове».
-До числа 6 додати суму чисел 7 і 4;
-Число 6 збільшити на суму чисел 7 і 4;
-Сума чисел 6 і суми чисел 7 і 3.
-Від числа 17 відняти різницю чисел 12 і 8;
-Число 17 зменшити на різницю чисел 12 і 8.
-Різниця чисел 17, і різниця чисел 12 і 8.
3. Первинне закріплення. Робота в групах.
Учитель: Осінь принесла чарівні листочки з дерев із завданнями, кожна група уважно читає завдання, записує вираз і обчислює його значення.
|
Завдання |
Відповідь |
1-ша група |
•До числа 50 додати суму чисел 6 та 30 •Число 13 зменшити на різницю чисел 14 і 5 |
50+(6+30)= 86 13-(14-5)= 4 |
2-ша група |
•Від числа 12 відняти різницю чисел 76 і 70 •Сума числа 40 і суми чисел 6 і 4 |
12-(76-70)= 6 40+(6+4)= 50 |
3-ша група |
•Число 60 збільшити на суму чисел 2 і 8 •Різниця числа 90 і ризниця чисел 16 і 6 |
60+(2+8)= 70 90-(16-6)= 80 |
4-ша група |
•Від числа 45 відняти різницю чисел 12 і 7 •Сума чисел 1 і суми чисел 6 і 7 |
45-(12-7)= 40 1+(6+7)= 14 |
5-ша група |
•Сума чисел 50 збільшити на суму чисел 3 і 7 •Від числа 15 відняти різницю чисел 96 і 90 |
50+(3+7)= 60 15-(96-90)= 9 |
Зупинка «Озеро Прикладове»
4.Актуалізація знання залежності значення суми або різниці від зміни одного з компонентів.
1) Робота з виразами зі змінною. Практична робота.
-Значення якого виразу в кожному стовпчику легше обчислити? Обчисліть його. Користуючись залежністю результату від зміни компонента, обчисліть значення іншого виразу.
2)Дослідження.
Прочитайте суми у кожному стовпчику. Що змінюється? Що залишається сталим? Як мають змінитись обидва доданки, аби значення суми залишилось сталим. (Якщо один доданок збільшується, то інший повинен зменшитися на ту саму кількість одиниць, щоб значення суми не змінилося).
Фізкультхвилинка.
5.Формування вміння обчислювати значення виразу зі змінною.
1)Фронтальна робота.
-Який компонент у виразі є змінним? Як змінюється від’ємник? Як ця зміна впливає на значення різниці? Обчисліть значення різниці.
8 6 5 2
6.Удосканалення вміння розв’язувати задачі.
1)Розв’яжіть осінні задачі на картках.
•В осінньому букеті 5 дубових листочків і 6 кленових. Скільки всього листочків у букеті?
•Щоб яр не збільшувався, його засаджують деревами. В листопаді другокласники посадили 10 саджанців сосни, а третьокласники – на 7 саджанців більше, ніж другокласники. Скільки саджанців сосни посадили третьокласники?
7. Гра «Веселі приклади».
•До кількості ніг у павука додайте кількість коліс на автомобілі. (8+4=12)
•До улюбленої оцінки учня додайте кількість барв веселки. (12+7=19)
•До кількості місяців осені додайте число голів у Змія Горинича. (3+3=6)
•Від кількості пальців на двох руках відніміть порядковий номер суботи. (10-6=4)
Відповіді діти показують на математичних віялах.
ІІІ. Заключна частина.
1.Математика – наука
Точна і серйозна,
І прожить без неї нам
Навіть дня не можна.
І ми закінчуємо урок «хвилею», а як вона називається ви дізнаєтесь, якщо правильно складете пазли з листочків. (Осінь заспіває пісеньку казкову)
2.Підсумок уроку. Рефлексія.
Вправа «Кошик емоцій».
-Виберіть емоцію і наклейте її на плакаті, де ви вважаєте потрібним.
Було цікаво |
Навчились ще краще розв’язувати вирази і задачі |
Було важко |
Мені все сподобалось |