Урок з математики для 2 –го класу (НУШ)
Засвоєння таблиць множення та ділення на 2 і 3
Розв’язування задач
«Космічна подорож»
Мета: формування предметних компетентностей з теми «Множення та ділення», актуалізувати знання таблиці ділення на 2 та 3;удосконалювати вміння обчислювати вирази,розв’язувати здачі, розвивати критичне мислення, вміння виділяти головне; формування ключових компетентностей.
Уміння вчитися: розвивати вміння організовувати своє робоче місце, планувати власні дії, оцінювати свою роботу та діяльність однокласників; розвивати пізнавальний інтерес.
Комунікативної: розвивати математичне мовлення, вміння доводити власну думку, правильно формулювати висловлювання з використанням термінів;
Соціальної: розвивати вміння продуктивно працювати в парах, групах, виявляти ініціативу, докладати власних зусиль для досягнення спільного результату.
Загальнокультурної: виховувати цікавість до математики.
Тип уроку: комбінований
Освітні галузі:математична, природнича.
Обладнання : картки для роботи в парі, в групі, зображення планет Сонячної системи, цеглинки LEGO, відео.
Хід уроку
І. Вступна частина.
1. Вітання.
Станьте діти всі рівненько
Посміхніться всі гарненько
Привітайтесь! Добрий день!
Нехай успішним буде день.
Щоб добре все знати
ми будемо міркувати
А також задачі розв’язувати
Свій розум розвивати
Настрій на урок візьмемо
Й працювати розпочнемо.
«Сьогодні буду працювати так»
Згуртовано, старанно,дружно,сміливо,ввічливо,наполегливо.
2. Організація класу
- Дорогі діти! Сьогодні в нас незвичайний урок математики. Ми з вами відправимося в захоплюючу подорож, де будемо працювати над темою «Засвоєння таблиць ділення на 2 та 3, складання та обчислення виразів. Розв’язування задач». А щоб дізнатися, яка буде подорож, вам потрібно обчислити вирази та зібрати літери розташувавши їх у порядку спадання.
Гра «Шифрувальник» (робота в парах)
2*3=6 (ч) 6*3=18(о)
16:2=8(і) 12:3=4(а)
3*4=12(с) 3*7=21(к)
27:3=9(м) 10:2=5(н)
КОСМІЧНА
Наша подорож буде проходити через планети Сонячної системи: (на дошці зображення планет)
На кожній планеті вас очікує маса цікавих завдань. З цього моменту ви стаєте справжніми космонавтами. Команда космічного корабля називається… екіпаж, отже з цього моменту ви всі члени екіпажів. Діти поділені на групи.
Дружба з математикою допоможе здійснити цей політ.
Вашими вірними друзями під час польоту будуть: уважність, кмітливість, взаємодопомога, винахідливість.
Протягом уроку буде видно, екіпаж якого корабля працював найкраще. За правильні відповіді ви будете отримувати космічні відзнаки,які наприкінці уроку допоможуть визначити ваші досягнення.
А чи готові ви до польоту зараз дізнаємось
(за кожну відповідь команди отримують зірочки)
«Закінчи речення»
Ми відправляємося в політ на космічному кораблі. Займайте свої місця, полетіли.
(Відео космосу з музикою)
Починаємо працювати в бортових журналах, вказуємо час відльоту:
……… лютого……
Класна робота
А ось і наша перша планета
Названа в честь богині красоти,
Планета з блискавками та атмосферою,
Але ніхто на цій планеті не живе.
А зветься ця краса ВЕНЕРОЮ
Вене́ра — друга за відстанню від Сонця планета, майже такого ж розміру, як Земля. Венера — третій за яскравістю об’єкт. Поверхня різноманітна, складно влаштована і змінюється тільки від ударів метеоритів.
Завдання для екіпажів:скільки звуків в назві планети на якій ми зараз, таку цифру пропишемо каліграфічно (6) 6 6 6
ІІ. Основна частина.1. Удосконалення вмінь складати,записувати,читати та обчислювати вирази.
Ми продовжуємо наш політ. І наступна планета,на якій ми зупинимося це -ЮПІТЕР.
ЮПІТЕР- найбільша загадка для нас,
яку розгадати ніяк не вдається.
І пляма червона – одна із гримас,
Мов бог – олімпієць ще й досі сміється.
Юпітер – найбільша з планет, за об’ємом він переважає Землю більше, ніж у 1000 разів. Але цей гігант складається в основному із рідин та газів. Доба на Юпітері не перевищує 10 годин. Зате юпітеріанський рік майже в 12 разів довший за земний (скільки за цей час мине років на Землі?( 12р.)). У Юпітера є 1 кільце і 16 супутників.
Щоб не заблукати на планеті, давайте звернемося до нашого дороговказа – підручника.
- Відкрийте свої підручники на стор.110 № 663,664 Робота з цеглинками LEGO
Прокладемо доріжку із відповідей. Обчислить вирази і викладіть цеглинки в лінію. Значення кожного виразу – відповідного кольору цеглинка.
№663 7,23,21
№664 18,8,27
Відправимо привіт Землі фізхвилинка
Я планета, я – Земля,
Я велика – не мала (зведення і розведення рук в сторони)
Навкруги себе кружляю,
Так у космосі літаю. (крокування навколо себе)
Ніч і ранок, день і вечір –
Всі вони завжди доречні (нахили тулуба вправо, вліво)
Літо, осінь, зима, весна
Змінюються теж здавна.(нахили тулуба вперед)
Заслуга в цьому є моя.
Я планета, я – Земля. (руки в боки, пружинка)
2. Формування вмінь розв’язувати задачі.
І ось планета МАРС
Розгніваний Марс, як вогонь на виду.
Тож римляни давні недаром назвали,
Як бога війни, і планету оту,
Що нам за сусіда найближчого стала.
Марс називають червоною планетою. Там багато піску червоного кольору. На Марсі дуже холодно.Поверхня його – це гори, пустелі, вулкани, кратери, каміння. На Марс уже кілька разів прилітали справжні космічні кораблі і сьогодні ми теж тут.
Діти, у нас на Землі є безліч гарних квітів, а уявіть собі, які квіти є на Марсі. Кожному екіпажу завдання викласти із цеглинок марсіанську квітку. (діти викладають квітку).
Марсіанці приготували вам ще одне завдання.
Задача : Одна родина марсіан зібрала 9 букетів марсіанських квітів,а інша – утричі менше. Скільки всього букетів зібрали дві родини?
9:3=3(б.)- зібрала друга родина
9+3=12(б.)
Відповідь: всього 12 букетів.
3. Формування обчислювальних навичок. Гра «Збери планету»
Продовжуємо нашу подорож, летимо на планету ….Проблема! Потрібна ваша допомога: планета вибухнула, потрібно її зібрати і тоді дізнаємось на яку планету ми малися прилетіли. На ваших партах лежать картки з відповідями, коли ви з’єднаєте вираз з правильним розв’язанням ви відновите планету.
Кожному екіпажу видані «шматочки» планети, потрібно обчислити приклад і скласти планету.
6:3 |
7*2 |
27:3 |
21:3 |
24:3 |
15:3 |
9*2 |
2*5 |
3*4 |
2*2 |
18:3 |
2*8 |
2 |
14 |
9 |
7 |
8 |
5 |
18 |
10 |
12 |
4 |
6 |
16 |
НЕПТУН
Планету НЕПТУН укриває синь хмар,
І він виглядає як зірочка хмура.
Владика морів два ім’я йому в дар,
А ще на убрання - морської лазурі.
Нептун належить до планет-гігантів. Своєю синявою газовий велетень зобов’язаний газу метану. У нього є кілька вузьких кілець і 8 супутників.
Проведемо математичний бліцтурнір.
Задача 1. Скільки очей у інопланетянина ,якщо у 3 інопланетян 24 ока?(8 очей)
Задача 2. Довжина стрибка космонавта 2 м. Скількома стрибками він подолає відстань 12 м? (6 стрибків)
ІІІ. Заключна частина.
Наш політ успішно завершується. Час підбити підсумки, якій з екіпажів працював старанніше. Підрахуйте отримані відзнаки (зірочки).
(вчитель на дошці креслить діаграму) -Найкраще у нас сьогодні працював під час польоту_3_ екіпаж.
Центр управління польотами оголошує всім подяку!
Ось і скінчилась наша космічна подорож. Пам’ятайте про те, що кожна людина, і я, і ви – частинка безмежного і прекрасного Всесвіту. Тому ми маємо оберігати все, що є довкола.
- Що вам найбільше сподобалося?...
- на уроці я дізнався (лася)……
-Мій успіх..
Скільки очей у інопланетянина,
якщо у 3 інопланетян 24 ока?
Довжина стрибка космонавта 2 м. Скількома стрибками він подолає відстань 12 м?
У марсіанської рослини 3 квітки. Скільки квіток у 9 таких рослин?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2×3= 2×3=
16:2= 16:2=
З×4= З×4=
27:3= 27:3=
6×3= 6×3=
12:3= 12:3=
3×7= 3×7=
10:2= 10:2=
8 |
5 |
12 |
4 |
21 |
6 |
18 |
9 |
І |
Н |
С |
А |
К |
Ч |
О |
М |
8 |
5 |
12 |
4 |
21 |
6 |
18 |
9 |
І |
Н |
С |
А |
К |
Ч |
О |
М |