Урок з математики для 2 –го класу (НУШ) Засвоєння таблиць ділення на 2 та 3

Про матеріал
Розробка цього уроку допоможе закріпити знання на закріплення таблиці множення та ділення на 2 і 3.Удосконалить обчислювальні навички, вміння розв’язувати задачі на дві дії, розвивати вміння продуктивно працювати в парах, групах, виявляти ініціативу, докладати власних зусиль для досягнення спільного результату. Сприяє розвитку пізнавального інтересу до Всесвіту.
Перегляд файлу

Урок з математики для 2 –го класу (НУШ)

Засвоєння таблиць множення та ділення на 2 і 3

Розв’язування задач

«Космічна подорож»

 

Мета: формування предметних компетентностей з теми «Множення та ділення», актуалізувати знання таблиці ділення на 2 та 3;удосконалювати вміння обчислювати вирази,розв’язувати здачі, розвивати критичне мислення, вміння виділяти головне; формування ключових компетентностей.

Уміння вчитися: розвивати вміння організовувати своє робоче місце, планувати власні дії, оцінювати свою роботу та діяльність однокласників; розвивати пізнавальний інтерес.

Комунікативної: розвивати математичне мовлення, вміння доводити власну думку, правильно формулювати висловлювання з використанням термінів;

Соціальної: розвивати вміння продуктивно працювати в парах, групах, виявляти ініціативу, докладати власних зусиль для досягнення спільного результату.

Загальнокультурної: виховувати цікавість до математики.

Тип уроку: комбінований

Освітні галузі:математична, природнича.

Обладнання : картки для роботи в парі, в групі, зображення планет Сонячної системи, цеглинки LEGO, відео.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Хід уроку

І. Вступна частина.

1. Вітання.

                                             Станьте діти всі рівненько

Посміхніться всі гарненько

 Привітайтесь! Добрий день!

Нехай успішним буде день.

  • А тепер девіз згадаймо і урок розпочинаймо.

Щоб добре все знати

ми будемо міркувати

А також задачі розв’язувати

Свій розум розвивати

Настрій на урок візьмемо

Й працювати розпочнемо.

«Сьогодні буду працювати так»

Згуртовано, старанно,дружно,сміливо,ввічливо,наполегливо.

2. Організація класу

- Дорогі діти! Сьогодні в нас незвичайний урок математики. Ми з вами відправимося в захоплюючу подорож, де будемо працювати над темою «Засвоєння таблиць ділення на 2 та 3, складання та обчислення виразів. Розв’язування задач». А щоб дізнатися, яка буде подорож, вам потрібно обчислити вирази та зібрати літери розташувавши їх у порядку спадання.

Гра «Шифрувальник»  (робота в парах)

2*3=6 (ч)     6*3=18(о)

16:2=8(і)       12:3=4(а)

3*4=12(с)     3*7=21(к)

27:3=9(м)     10:2=5(н)

КОСМІЧНА

 

Наша подорож буде проходити через планети Сонячної системи: (на дошці зображення планет)

На кожній планеті вас очікує маса цікавих завдань. З цього моменту ви стаєте справжніми космонавтами. Команда космічного корабля називається… екіпаж, отже з цього моменту ви всі члени екіпажів. Діти  поділені на групи.

Дружба з математикою допоможе здійснити цей політ.

Вашими вірними друзями під час польоту будуть: уважність, кмітливість, взаємодопомога, винахідливість.

Протягом уроку буде видно, екіпаж якого корабля працював найкраще. За правильні відповіді ви будете отримувати космічні відзнаки,які наприкінці уроку допоможуть визначити ваші досягнення.

А чи готові ви до польоту зараз дізнаємось

  1. Усне опитування         «Мозковий штурм».
  • Назвіть компоненти дії додавання
  • Назвіть компоненти дії віднімання
  • компоненти множення…
  • компоненти ділення…

(за кожну відповідь команди отримують зірочки)

«Закінчи речення»

  • Щоб збільшити число у кілька разів потрібно…(*)
  • Щоб збільшити число на кілька одиниць потрібно…(+)
  • Щоб зменшити число на кілька одиниць потрібно…(-)
  • Щоб зменшити число у кілька разів потрібно…(:)

 

Ми відправляємося в політ на космічному кораблі. Займайте свої місця, полетіли.

(Відео космосу з музикою)

 

  •   У кожного космонавта є бортовий журнал, де він записує свої спостереження – це ваші зошити. Дороговказом буде підручник.

   Починаємо працювати в бортових журналах, вказуємо час відльоту:

 

……… лютого……

Класна робота

 

  1. Каліграфічна хвилинка

А ось і наша перша планета

Названа в честь богині красоти,

Планета з блискавками та атмосферою,

Але ніхто на цій планеті не живе.

А зветься ця краса  ВЕНЕРОЮ

Вене́ра — друга за відстанню від Сонця планета, майже такого ж розміру, як Земля. Венера — третій за яскравістю об’єкт. Поверхня різноманітна, складно влаштована і змінюється тільки від ударів метеоритів.

Завдання для екіпажів:скільки звуків в назві планети на якій ми зараз,  таку цифру пропишемо каліграфічно (6) 6 6 6

ІІ. Основна частина.1. Удосконалення вмінь складати,записувати,читати та обчислювати вирази.

Ми продовжуємо наш політ. І наступна планета,на якій ми зупинимося це -ЮПІТЕР.

ЮПІТЕР- найбільша загадка для нас,

яку розгадати ніяк не вдається.

І пляма червона – одна із гримас,

Мов бог – олімпієць ще й досі сміється.

Юпітер – найбільша з планет, за об’ємом він переважає Землю більше, ніж у 1000 разів. Але цей гігант складається в основному із рідин та газів. Доба на Юпітері не перевищує 10 годин. Зате юпітеріанський рік майже в 12 разів довший за земний (скільки за цей час мине років на Землі?( 12р.)). У Юпітера є 1 кільце і 16 супутників.

Щоб не заблукати на планеті, давайте звернемося до нашого дороговказа – підручника.

- Відкрийте свої підручники на стор.110 № 663,664 Робота з цеглинками LEGO

Прокладемо доріжку із відповідей. Обчислить вирази і викладіть цеглинки в лінію. Значення кожного виразу – відповідного кольору цеглинка.

 

 

№663  7,23,21

     №664  18,8,27

 

Відправимо привіт Землі фізхвилинка

Я планета, я – Земля,

Я велика – не мала (зведення і розведення рук в сторони)

Навкруги себе кружляю,

Так у космосі літаю. (крокування навколо себе)

Ніч і ранок, день і вечір –

Всі вони завжди доречні (нахили тулуба вправо, вліво)

Літо, осінь, зима, весна

Змінюються теж здавна.(нахили тулуба вперед)

Заслуга в цьому є моя.

Я планета, я – Земля. (руки в боки, пружинка)

2. Формування вмінь розв’язувати задачі.

 І ось планета МАРС

Розгніваний Марс, як вогонь на виду.

Тож римляни давні недаром назвали,

Як бога війни, і планету оту,

Що нам за сусіда найближчого стала.

 

Марс називають червоною планетою. Там багато піску червоного кольору. На Марсі дуже холодно.Поверхня його – це гори, пустелі, вулкани, кратери, каміння. На Марс уже кілька разів прилітали справжні космічні кораблі і сьогодні ми теж тут.

Діти, у нас на Землі є безліч гарних квітів, а уявіть собі, які квіти є на Марсі.  Кожному екіпажу завдання викласти із цеглинок марсіанську квітку. (діти викладають квітку).

Марсіанці приготували вам  ще одне завдання.

Задача : Одна родина марсіан зібрала 9 букетів марсіанських квітів,а інша – утричі менше. Скільки всього букетів зібрали дві родини?

  • Скільки одна родина зібрала букетів?(9).
  • Що сказано за другу родину? (що вони зібрали втричі менше).
  • Що запитується в задачі? (скільки всього букетів зібрали)
  • Чи зможемо зразу відповісти на запитання?(Ні. Треба дізнатися скільки букетів зібрала друга родина)
  • якою дією? (діленням).
  • Що означає всього? (разом, додавання).

9:3=3(б.)- зібрала друга родина

9+3=12(б.)

Відповідь: всього 12 букетів.

3. Формування обчислювальних навичок. Гра «Збери планету»

Продовжуємо  нашу подорож, летимо на планету ….Проблема! Потрібна ваша допомога: планета вибухнула, потрібно її зібрати і тоді дізнаємось на яку планету ми малися прилетіли. На ваших партах лежать картки з відповідями, коли ви з’єднаєте вираз з правильним розв’язанням ви відновите планету.

Кожному екіпажу видані «шматочки» планети, потрібно обчислити приклад і скласти планету.

6:3

7*2

27:3

21:3

24:3

15:3

 9*2

2*5

3*4

2*2

18:3

2*8

Картинки по запросу рисунок планеті нептун2

14

9

7

8

5

18

10

12

4

6

16

 


 

НЕПТУН

Планету НЕПТУН укриває синь хмар,

І він виглядає як зірочка хмура.

Владика морів два ім’я йому в дар,

А ще на убрання - морської лазурі.

Нептун належить до планет-гігантів. Своєю синявою газовий велетень зобов’язаний газу метану. У нього є кілька вузьких кілець і 8 супутників.

Проведемо математичний бліцтурнір.

Задача 1. Скільки очей у інопланетянина ,якщо у 3 інопланетян 24 ока?(8 очей)

Задача 2. Довжина стрибка космонавта 2 м. Скількома стрибками він подолає відстань 12 м? (6 стрибків)

       ІІІ. Заключна частина.

  1. Удосконалення вмінь аналізувати діаграму.

Наш політ успішно завершується. Час підбити підсумки, якій з екіпажів працював старанніше. Підрахуйте отримані відзнаки (зірочки).

(вчитель на дошці креслить діаграму) -Найкраще у нас сьогодні працював під час польоту_3_ екіпаж.

 

 Центр управління польотами оголошує всім подяку!

  1. Підсумок уроку. Рефлексія.

Ось і скінчилась наша космічна подорож. Пам’ятайте про те, що кожна людина, і я, і ви – частинка безмежного і прекрасного Всесвіту. Тому ми маємо оберігати все, що є довкола.

 

- Що вам найбільше сподобалося?...

- на уроці я дізнався (лася)……

-Мій успіх..

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Скільки очей у інопланетянина,

якщо у 3  інопланетян 24 ока?

Картинки по запросу "картинки інопланетян для дітей"

Довжина стрибка космонавта 2 м. Скількома стрибками він подолає відстань 12 м?

День космонавтики

У марсіанської рослини 3 квітки. Скільки квіток у 9 таких рослин?

***Космические цветы*** - Юлия Z

 

 

                                 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                     


 

2×3=                                        2×3=

16:2=                                      16:2=

З×4=                                       З×4=

27:3=                                      27:3=

6×3=                                       6×3=

12:3=                                     12:3=

3×7=                                       3×7=

10:2=                                      10:2=

8

5

12

4

21

6

18

9

 І

Н

С

А

К

Ч

О

М

8

5

12

4

21

6

18

9

І

Н

С

А

К

Ч

О

М

                


 

docx
Пов’язані теми
Математика, 2 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
22 вересня 2022
Переглядів
347
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку