Урок з математики для 5 класу на тему : "Рiвняння"

Про матеріал
Конспект уроку з математики, 5 клас.Тема уроку "Рiвняння" Мета уроку: Формування поняття рівняння, кореня рівняння; вироблення навичок розв’язування рівнянь за правилами знаходження невідомих компонентів дій. Розвивати всі види пам’яті, увагу, уяву, творче мислення, вміння висловлювати свою думку. Виховувати старанність, щирість, наполегливість.
Перегляд файлу

Тема уроку: Рівняння.

Мета уроку: Формування поняття рівняння, кореня рівняння (розв’язку); вироблення навичок розв’язування рівнянь за правилами знаходження невідомих компонентів дій. Розвивати всі види пам’яті, увагу, уяву, творче мислення, вміння висловлювати свою думку. Виховувати старанність, щирість, наполегливість.

Тип уроку: Засвоєння нових знань.

Обладнання: Таблиця-схема «Рівняння».

Хід уроку

І. Організаційна частина.

Розпочинаємо наш урок. 

     -  Слово урок… Таке звичне для нас, але дуже вагоме. Скільки слів можна утворити з його літер. І всі ці слова потрібні нам будуть для успішної роботи на уроці.

 Інтерактивний Метод – «Мікрофон»

    - Складемо невеличкий словничок. Наприклад, усмішка, увага, успіх. Продовжте. 

 У – успіх, увага

 Р – радість, робота

 О – обдарованість, організованість

 К – кмітливість, колективізм

Сподіваюсь, що на уроці на  нас чекає   успіх.

ІІ. Усний рахунок.

Зараз розгадаємо ключове слово нашого уроку,виконавши  усно обчислення:

1. 58+35 =  93       О                        7. 56+87+144  = 287      С

2. 92-54 =   38       Е                        8. 27+58 + 73  = 158      Ч

3. 103-29 = 74       Д                        9. 128-(67+28) = 33       Н

4. 48+56 =  104       М                     10. 183+49+217 =449     Л

5. 36 · 2 =72          И                        11. (94+28)-84   = 38       Е

6. 204:4 = 51          В                         12. 147-(39+47) =           І

33

38

51

61

74

93

104

38

Н

Е

В

І

Д

О

М

Е

158

72

287

449

93

Ч

И

С

Л

О

 

 

 

 

 

 

 

 ІІІ. Повідомлення теми, мети уроку. Мотивація.

Коли ми вживаємо словосполучення «невідоме число»?(вираз зi змiнною)

А щоб з’ясувати, що ж буде темою сьогоднішнього уроку, давайте спробуємо виконати таке завдання.

Завдання. Вибери зайве:  а+34, 52+х, х-13=48, с-57, у+41.   (х-13=48)

Чому ви так вирішили? (це рівність)

А що ви знаєте про  такi рівностi? Чи ми вмієте їх розв’язувати? Ні. А чи хочемо ми з вами навчитися це робити? Тому сьогодні на уроці ми з вами з’ясуємо, що таке рівняння та розглянемо основні правила розв’язування найпростіших рівнянь.

Отже, тема нашого уроку «Рівняння». Записуємо дату, тему уроку. 

ІV. Вивчення нового матеріалу.

1.Приклади рівнянь, означення рівняння.

Всі ви любите розгадувати кросворди. Рівняння можна теж уявити як кросворд, де в порожню клітинку потрібно поставити деяке число. Наприклад, 4     - 48 = 4, але ніхто не записує порожню клітинку, а на її місце ставить букву, що називають змінною або невідомим. Невідомі найчастіше позначають буквами х та у, але можна позначити змінну будь-якою літерою латинського алфавіту.

Рівність, яка містить невідоме число, позначене буквою, називається рівнянням. Якщо в рівнянні 4х-48=4 замість змінної х написати число 13, то дістанемо правильну числову рівність 4·13-48=4. Кажуть, що число 13 задовольняє дане рівняння.

2. Корінь рівняння.

Коренем рівняння називають те значення невідомого, за якого рівняння перетворюється на правильну рівність.

Так, число 4 є коренем рівняння 3х-4=8, а число 5, наприклад, не є коренем цього рівняння

Рівняння не обов’язково має один корінь. Наприклад, рівняння 2х-5+5-2х=0 має нескінченно багато коренів, а рівняння 2х-2х=5 взагалі не має коренів.

Розв’язати рівняння — означає знайти всі його корені або переконатися, що їх взагалі немає. Часто корінь рівняння називають розв’язком рівняння.

3. Приклади розв’язування рівнянь. (Вчитель)

1) х+6=15;. Відповідь: 9

2) х-26=15; Відповідь: 41.

 

3) 26-х=15; Відповідь: 11.

4)(134 + x) – 583 = 426;    х=909-134=775;

5)(у – 506) + 215 = 429;    у=214+506=720;

6)(942 – a) – 126 = 254;    а=942-380=562.

 

 

 V. Історична довідка про рівняння (повідомлення учня).

 

Алгебра як мистецтво розв’язувати рівняння зародилась дуже давно в зв’язку з практичними потребами, в результаті пошуку загальних прийомів розв’язування однотипних задач. В найдавніших рукописах, що дійшли до нас, свідчать про те, що в Давньому Вавилоні і Давньому Єгипті були відомі прийоми розв’язування рівнянь. Єгипетські вчені майже 4 тис. років тому невідоме число в рівнянні називали «хау» (у перекладі – купа) і позначали спеціальним знаком. У папірусі, що дійшов до нас, є така задача: «Купа і її сьома частина становлять 19. Знайдіть купу». Сьогодні ця задача виглядала б так: «Сума невідомого числа і його сьомої частини дорівнює 19. Знайдіть невідоме число».  Щоб розв’язати цю задачу, слід скласти рівняння:

х+1/7 х=19.

Пізніше рівняння назвали мовою математики. Тому, щоб мати гарні оцінки з математики, слід гарно навчитися розв’язувати рівняння.

VІ. Фізкультхвилинка.

VІІ. Виконання вправ.

1.Розв’яжіть рівняння (колективне виконання вправ) .

Усно : №270,письмово: №272,274(2,4,6).

2.Робота в парах з наступним записом на дошці.

№ 274(1,3,5)

3.(Додатково) Розв’яжіть рівняння:

1) 11х + 8х = 456;                   4) 38х – 14х = 1608;                                 2) 8у + 7у + 15 = 420;             5) 16у – 7у + 38 = 3683;

3) 8(х – 13) = 48;                     6) 16(4х – 26) = 224;

ІХ. Підсумки уроку.

Прийом «Чорна скринька».

Учитель вносить чорну скриньку. У скриньці містяться запитання (кожне на окремому аркуші). Учні по черзі витягують запитання, зачитують його і дають відповідь.

1. Що таке рівняння?

2. Що називають коренем рівняння?

3. Що означає «розв’язати рівняння»?

4. Як знайти невідомий доданок?

5. Як знайти невідоме зменшуване? Невідомий від’ємник?

6. Як знайти невідомий множник?

7. Як знайти невідоме ділене? Невідомий дільник?

Оголошення оцінок за урок з детальним коментуванням.

Отже, підсумовуючи  все  вищесказане,  на  уроці  ми досягли успіху завдяки:
У- увазі
Р – роботі
О – організованій
К – кмітливості.

Х. Домашнє завдання.

Опрацювати П.10. Виконати №273,№275(1-3)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
17 лютого 2021
Переглядів
938
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку