Практичний посібник «Кубик Блума - ігровий метод для формування ключових учнівських компетентностей з математики у 5 класі»

Про матеріал
Практичний посібник «Кубик Блума - ігровий метод для формування ключових учнівських компетентностей з математики у 5 класі»
Перегляд файлу

Download School Frames And Borders Clipart Borders - Pencil Frame PNG Image  | Transparent PNG Free Download on SeekPNG     

                                          

 

Старокотельнянська гімназія

Андрушівського району Житомирської області

 

 

 

 

Практичний посібник

«Кубик Блума -

ігровий метод для формування ключових учнівських компетентностей з математики

у 5 класі»

Кубик Блума" з пластику

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Стара Котельня – 2021р.

 

 

Рішення засідання науково-методичної ради Старокотельнянської гімназії

Протокол №3 від 01.12.2020р.

 

 

 

Укладач:

Нишпал Тетяна Леонідівна – вчитель математики Старокотельнянської гімназії

 

Рецензент:

Лящук Олена Миколаївна – заступник директора з навчально-методичної роботи Старокотельнянської гімназії

 

 

    

У практичному посібнику «Кубик Блума- ігровий метод для формування ключових учнівських компетентностей у 5 класі» наведенні приклади застосування навчального прийому для розвитку критичного та креативного мислення учнів середньої школи. Цей прийом можна використати при актуалізації знань учнів для зацікавлення у вивченні нового матеріалу, а також під час закріплення теми. Кубування сприяє невимушеній перевірці рівня опанування учнями навчального матеріалу.

       З метою активізації пізнавальної діяльності на уроках можна застосовувати зразки кубів Блума , які подано у роботі.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Яндекс.ФоткиЗміст

Вступ………………………………………………………………………4

  1. Методика використання «Кубика Блума»………………………….…...4
  2. Фрагменти уроків математики в 5 класі…………………………….…..6
  • Додавання натуральних чисел……………………………...…….…..6
  • Розв’язування задач геометричного змісту………………………….7
  • Розв’язування вправ на всі дії з десятковими дробами……………..8
  • Розв’язування рівнянь………………………………………………...9
  1. Варіанти карток для практичного використання прийому на уроках відповідно до тем:
    1.        Натуральні числа ……………………………………………………..10
  • Цифри. Десятковий запис натуральних чисел…….……….....10
  • Відрізок. Довжина відрізка…………………………………….11
  • Порівняння натуральних чисел………………………………..12
    1.        Додавання і віднімання натуральних чисел………………………....13
  • Числові і буквені вирази……………………………………....13
  • Рівняння………………………………………………………..14
  • Рівняння із компонентами додавання………………………..15
  • Рівняння із компонентами віднімання………………….……16
  • Рівняння із компонентами множення………………………...17
  • Рівняння із компонентами ділення…………………………...18
  • Кути. Види кутів. Вимірювання кутів………………………..19
  • Многокутники. Рівні фігури…………………………………..20
  • Трикутник та його види……………………………………….21
  • Прямокутник. Периметр прямокутника……………………...22
    1.        Множення і ділення десяткових дробів……………………………...23
  • Степінь числа..………………………………………………….23
  • Площа прямокутника і квадрата ……………………………...24
  • Прямокутній паралелепіпед та його об’єм ..…………………25
    1.        Звичайні дроби………………………………………………………...26
  • Поняття про звичайні дроби…………………………………...26
  • Додавання і віднімання дробів з однаковими знаменниками..27
  • Дроби і ділення натуральних чисел…………………………...28
  • Мішані числа………………………………………………...…29
    1.        Десяткові дроби……………………………………………………….30
  • Поняття про десяткові дроби………………………………….30
  • Порівняння десяткових дробів………………………………...31
  • Множення десяткових дробів………. ………………………...32
  • Ділення десяткових дробів ………………………………………….33
  • Середнє арифметичне ……………………………………………….34
  • Відсотки. Знаходження відсотків від числа ……………………….35
  • Знаходження числа за його відсотком ……………………………..36
  1. Висновок………………………………………………………………..... 37
  2. Список використаних джерел……………………………………………38

 

Яндекс.ФоткиВступ

Проблема формування пізнавальних інтересів, логічного мислення учнів на уроках математики – одне з найважливіших завдань сучасної школи, це частина широкої проблеми виховання всебічно розвиненої особистості.

Сучасна освіта будується на принципі «вчити не науці, а вчити вчитися». А як розвивати в дитині навички критичного, логічного мислення? Один із популярних прийомів був розроблений американським вченим і психологом Бенджаміном Блумом.

https://www.thoughtco.com/thmb/K9AUTtf2r9F_cY5InxmQjqDy0SQ=/1195x1705/filters:fill%28auto,1%29/Benjamin_Bloom_photo-5c73234a46e0fb0001076305.jpgПрийом називається «Кубик Блума». Він допомагає в цікавій і активній формі перевірити знання і вміння учнів в будь-який момент уроку та зрозуміти чи дійсно ми розвиваємо критичне мислення, виховуємо інтерес до навчання, цікавість і допитливість.

Перш ніж провести урок, учитель ставить перед собою конкретні завдання та цілі, серед яких — дати знання учням, навчити їх висловлювати власну думку, сформувати у вихованців критичне мислення. Перевірити, чи досягнуто поставлених цілей, педагог може через опитування учнів. Для цього можна використати шість критичних запитань, побудованих на загальновідомій таксономії навчальних цілей та результатів.

Бенджамін Семюел Блум – відомий американський психолог методів навчання, творець таксономії Блума (таксономії педагогічних цілей в пізнавальній сфері). Під його керівництвом було визначено цілі когнітивної групи, цілі афективної групи (виражаються через сприймання, інтереси, нахили, здібності тощо) та цілі психомоторні (навички письма, мовні, фізичні, трудові навички). Іншими словами ці цілі можна позначити блоками “Знаю“, “Творю” і “Вмію“. Тобто, дитині пропонують не готове знання, а проблему. А вона, використовуючи свій досвід і знання, повинна знайти шляхи вирішення цієї проблеми.

Саме таксономія Блума й стала основою методу “Кубик Блума”.

Таксономія — ієрархічно побудована система цілей і результатів від простої до складної. Поняття «таксономія» виникло вперше в біології. Термін запропонував швейцарський ботанік Огюстен Декандоль у 1813 році. Американський психолог Бенджамін Блум у 1956 році розробив класифікацію рівнів мислення, яку назвав таксономією 

Що ж потрібно для його використання та як це можна зробити?

1. Знадобитися звичайний паперовий куб, на гранях якого написано:

  • Яндекс.Фоткиhttp://teach-hub.com/wp-content/uploads/2019/01/%D0%9A%D1%83%D0%B1-%D0%91%D0%BB%D1%83%D0%BC%D0%B0-%D0%BA%D0%BE%D0%BB%D1%8C%D0%BE%D1%80%D0%BE%D0%B2%D0%B8%D0%B9-1024x837.pngНазви
  • Чому
  • Поясни
  • Запропонуй
  • Придумай
  • Поділися

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2. Формулюється тема уроку (має містити ряд питань, на які доведеться відповідати).

3. Учитель кидає кубик. Грань, що випала, вказує: якого типу питання слід задати. Зручніше орієнтуватися по слову на гранях кубика – з них і повинні починатися питання.

4. Учень/учениця відповідає на запитання. Якщо відповідь неповна, то однокласники можуть доповнити її та скоригувати неточності.

Примітка. Кожного разу, коли ви кидаєте кубик, ви залучаєте до обговорення більшу кількість дітей. Що це дає? Це підвищує ефективність заняття та розуміння теми, чи допоможе вчителю виявити прогалини у знаннях учнів. Крім того, цей метод навчає дітей аналізувати та інтерпретувати інформацію, будувати гіпотези і відстоювати власну точку зору.

КЛАСИФІКАЦІЯ ЗАПИТАНЬ «Кубик Блума» дозволяє формувати запитання різного характеру.

Назви. Виявлення набутих знань. Це самі прості питання. Пропонується просто назвати предмет, явище, термін та інші.

Можливо різноманітними варіативними запитаннями, які допоможуть перевірити набуті знання по темі.

Чому. Цей блок запитань дозволяє сформувати причино- наслідкові зв’язки , описувати процеси, які відбуваються з тим чи іншим предметом, або об’єктом, чи явищем.

Поясни. Це уточнюючі питання. Допомагають побачити проблему в різних аспектах, тримати увагу на усіх сторонах даної проблеми.(додаткові фрази, які допоможуть сформулювати запитання: Ти дійсно вважаєш, що… , ти думаєш, що…)

Запропонуй. Дитина повинна пояснити, як використовувати ті чи інші знання на практиці, для вирішення проблеми, чи ситуації.

Придумай —це творчі питання, які мають елементи пропонування.

Поділись — питання цього блоку потрібні для активації розумової діяльності, вчать аналізувати, виділяти факти, оцінювати значність отриманого досвіду.

Яндекс.Фотки                                     Фрагменти уроків

Тема: Додавання натуральних чисел

    Мета:

  • навчальна: удосконалювати вміння застосовувати правила додавання натуральних чисел, законів додавання до розв’язування вправ;
  • розвивальна: розвивати творчі здібності, пізнавальний інтерес до математики;
  • виховна: виховувати працьовитість, старанність, організованість.

 Етап уроку:

 Перевірка домашнього завдання

  • Колективна робота, прийом «Кубик Блума»

 Учень підкидає кубик і відповідає на питання грані, яка йому випала. Потім він передає кубик іншому учневі, який бажає відповідати, або сам вирішує хто продовжить роботу.

 Решта учнів класу доповнюють або виправляють зроблені помилки. Завдання для граней куба:

  1. Назви компоненти дії додавання.
  2. Чому дорівнює сума, якщо один із доданків дорівнює нулю?
  3. Поясни і сформулюй сполучну властивість додавання.
  4. Запропонуй, як зручно обчислити значення виразу 

                         789 + 1049 + 211 = 951

  1. Придумай і запиши числовий вираз, значення якого дорівнює 92.
  2. Поділись, як розв’язати задачу:

Під час літніх канікул учні 5 класу проводили мандрівку. Вони пройшли 28 км., проїхали 220 км. поїздом і 115 км. автомобілем. Постав питання до задачі і дай на них відповідь.

Математика вокруг нас - Мир математики 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Яндекс.ФоткиТема: Розв’язування задач геометричного змісту

Мета:

  • навчальна: узагальнити та систематизувати знання геометричного матеріалу;
  • розвивальна: розвивати просторову уяву, пам'ять, мислення;
  • виховна: виховувати охайність, наполегливість, працьовитість.

Етап уроку:

Актуалізація опорних знань.

  • Групова робота, прийом «Кубик Блума»

Кожна група усно обговорює завдання і відповіді, роблячи записи на папері. Учні вирішують між собою, хто буде виступати по кожній грані при перевірці завдань.

Завдання для граней куба:

  1. Назви геометричні фігури, які трапляються в повсякденному житті.
  2. Чому дорівнює об’єм прямокутного паралелепіпеда? куба?
  3. Поясни відмінності між прямою, променем і відрізком
  4. Запропонуй, як зобразити розгортку куба?
  5. Придумай задачу про прямокутник із сторонами 12см і 15см
  6. Поділись, як розв’язати задачу:

Довжина басейну, що має форму прямокутного паралелепіпеда дорівнює 25м., ширина – 10м., а глибина – 1,8м. За який час можна наповнити басейн водою на висоту 1,5м., коли щохвилини до басейну надходить 2,5м³ води.

libro di matematica con la matita e righello immagini grafiche vettoriali clipart vc011116 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Яндекс.ФоткиТема: Розв’язування вправ на всі дії з десятковими дробами

Мета:

  • навчальна: узагальнити і систематизувати знання учнів про дії з дробами;
  • розвивальна: розвивати обчислювальні навички, увагу, вміння грамотно висловлювати свої думки;
  • виховна: виховувати відповідальність за результат своєї роботи, працьовитість, позитивне ставлення до знань.

Етап уроку:

Закріплення вивченого матеріалу.

Індивідуальна робота, прийом «Кубик Блума»

Вчитель оголошує завдання, які записані на гранях кубика, потім пропонує дітям по черзі відповідати на завдання кожної грані, або учень сам обирає грань, яка його зацікавила.

Завдання для граней куба.

  1. Назви послідовність виконання арифметичних дій у виразі: 8080 : (9400 – 92 ‧102)
  2. Чому дорівнює значення виразу: (108,4 ‧ 6,6 – 255,84 : 78) : 1,25 + 25,112
  3. Поясни, як знайти корінь рівняння: 15,2 ‧ х – 32,5 = 423,5
  4. Запропонуй, як розв’язати задачу: периметр рівнобедреного трикутника дорівнює 12,2см.. Довжина основи 3,2см. Знайди довжину бічної сторони.
  5. Придумай і запиши рівняння, корінь якого дорівнює 18.
  6. Методична розробка. Тестові завдання з алгебри 7 клас.Поділись, на скільки різниця чисел 34,16 і 21,29 більша від частки чисел 23,68 і 3,7

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Яндекс.ФоткиТема: Розв’язування рівнянь

Мета:

  • навчальна: удосконалювати вміння складати та розв’язувати рівняння на основі залежностей між компонентами арифметичних дій;
  • розвивальна: розвивати комунікативні здібності, логічне мислення учнів, вміння аналізувати умову завдання;
  • виховна: виховувати уважність, працьовитість, старанність.

Етап уроку:

Закріплення знань та вмінь учнів

Робота в парі, прийом «Кубик Блума»

Кожна пара усно обговорює відповіді, розв’язання завдань записуються в зошиті. Учасники кожної пари по черзі працюють при колективній перевірці завдань, доповнюють відповіді інших учнів, виправляють помилки, пропонують свої варіанти розв’язання завдань.

Завдання для граней куба

  1. Назви компоненти дій додавання, віднімання, множення і ділення.
  2. Чому дорівнює корінь рівняння: 12 ‧ (х – 8) = 148
  3. Поясни, як розв’язати рівняння: (5х – 75) ‧ (х – 19) ‧ (76 – 4х) = 0
  4. Запропонуй,  як знайти невідомий доданок: х + 283 = 145 + 355
  5. Придумай, запиши і розв’яжи рівняння, ліва частина якого дорівнює 25, а права – сума чисел х і 12.
  6. Поділись, як знайти суму коренів рівнянь: (х – 20) – 35 = 65 і

https://ilquotidianoinclasse.ilsole24ore.com/wp-content/uploads/2018/03/2e5f703f5fc00b41742dfce1490777da.png45 – (15 – у) = 40

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Яндекс.Фотки          Натуральні числа. Цифри.

        Десятковий запис натуральних чисел

                             

                              Назви числа, які використовують при                   

                                       лічбі предметів

                             Чому дорівнює найменше натуральне

                               число?

                             Поясни значення цифри 7 у записі

                               числа 7502

                             Запропонуй,  як записати в порядку

                             зростання числа 942, 753, 829, 568, 935

                             Придумай числовий вираз і зручний

                              спосіб його обчислення

                             Поділися, як записати всі натуральні

                             числа більші за 625, але менші за 632

http://teach-hub.com/wp-content/uploads/2019/01/%D0%9A%D1%83%D0%B1-%D0%91%D0%BB%D1%83%D0%BC%D0%B0-%D0%BA%D0%BE%D0%BB%D1%8C%D0%BE%D1%80%D0%BE%D0%B2%D0%B8%D0%B9-1024x837.png

 

 

 

 

 

 

 

 

Яндекс.Фотки            Відрізок. Довжина відрізка

                                Назви приклади геометричних фігур                 

                                      Чому дорівнює довжина відрізка 

                                           А                                      В

                                      Поясни, як знайти довжину ламаної

                                                                 

 

                              Запропонуй, як виміряти довжину і

                              ширину зошита 

                              Придумай, як провести усі можливі

                             відрізки з кінцями в точках A, B, C, D.

                                   A                       B

  D 

                                      C                       

                              Поділися, як  побудувати відрізок АВ

                              довжиною 4 см і відрізок CD, який

                               довший за відрізок АВ на 3 см 8мм.

 

 

 

 

                     

 

Яндекс.ФоткиПорівняння натуральних чисел

                             

                               Назви число, яке менше від

                                      будь-якого натурального числа                

                                      Чому дорівнює сума цифр 

                                      числа  30256

                              Поясни, як порівняти числа 386 і 332

                              Запропонуй, як за допомогою

                               координатного променя порівняти

                               числа 17 і 23

                              Придумай і запиши 4 числа, які

                              лежать на координатному промені         

                               лівіше від числа 15

                              Поділися, як записати числову

                               нерівність: 60 більше за 45, але

                               менше від 102

Інтерактивні ігри з математики

 

     

 

 

 

 

 

Яндекс.Фотки Числові і буквені вирази

                               Назви порядок виконання дій у

                                        числовому виразі

                                        Чому дорівнює значення числового

                                       виразу (45+5):10×14 - 18

                                        Поясни скільки існує двоцифрових

                                        чисел, складених із цифр 1,2,3,4,  у

                                        яких цифри записані у порядку

                                        зростання

                               Запропонуй, як записати для

                                натурального числа а  чотири

                                наступні натуральні числа

                                Придумай і запиши три числових

                                вирази, які мають одне й те ж саме

                                значення, що дорівнює 120

                                Поділися, як записати усі

                                 натуральні числа, які можна  

                                поставити замість зірочки, щоб

                                отримати правильну числову 

                                нерівність

                                                 235 < * < 243

 

 

 

Яндекс.Фотки                   Рівняння

                               Назви число, яке є коренем рівняння

                                                             2х+5=67

                                       Чому число 3 не є коренем рівняння

                                                            12х+15=75

                                       Поясни, що означає розв’язати

                                       рівняння

                               Запропонуй, як не розв’язуючи

                               рівняння (24-х)+37=49, встановити,

                               яке з чисел 19,7,12 є його коренем

                               Придумай і запиши рівняння,

                               коренем якого є число 14

                              Поділися, як за допомогою рівняння

                               розв’язати задачу:

                               Михайлик задумав число. Якщо до

                               нього додати число 16 і від знайденої

                               суми відняти 42, то одержимо число

                               24. Знайди задумане число.

ТЕСТ 4 Додавання і віднімання в межах 10. | Тест з математики – «На Урок»

 

 

 

 

 

Яндекс.Фотки                       Рівняння

                               Назви компоненти дії додавання

                                                           a + b = c

                                      Чому дорівнює корінь рівняння

                                                            х+120=300

                              Поясни, як знайти невідомий доданок                                      

                              Запропонуй, як розв’язати рівняння

                                             (х + 48) + 15 = 423

                              Придумай рівняння із компонентами

                              додавання і розв’яжи його 

                              Поділися, як не розв’язуючи 

                              рівняння  65 + (х + 28) = 135,   

                              встановити, чи є  число 42 його 

                              коренем

 

Домашнє завдання 18 травня математика | Тест з математики – «На Урок»

 

 

 

 

 

 

 

 

Яндекс.Фотки                    Рівняння

                               Назви компоненти дії віднімання

                                                          а – b = c

                                      Чому дорівнює невідоме зменшуване

                                                           а – 7 = 28

                              Поясни, як знайти невідомий

                               від’ємник  360 – х = 132                                    

                              Запропонуй, як перевірити чи є число

                              191 коренем рівняння

                                             273 – (х - 54) = 136

                              Придумай рівняння в якому

                               зменшуване 59, а різниця 24

                              Поділися, як за допомогою рівняння

                              розв’язати задачу:

                               Юля задумала число. Якщо це число

                               відняти від 132 і отриману різницю

                               відняти від 516, то одержимо 458.

                               Яке число задумала дівчинка

Математична гра-подорож для учнів 5-6 класів "Математичний експрес"

 

 

                                 

 

 

Яндекс.Фотки                         Рівняння

                               Назви компоненти дії множення

                                                           a × b = c

                                      Чому дорівнює невідомий множник

                                                          х × 15 = 360

                                      Поясни, як знайти корінь рівняння

                                                        12 × х = 600                                      

                              Запропонуй, як перевірити чи є число

                               28 коренем рівняння, х × 24 = 672

                              Придумай рівняння із компонентами

                              множення і розв’яжи його 

                              Поділися, як за допомогою рівняння

                               розв’язати задачу:

                               Перше число у сім разів більше від

                               другого, а третє у тричі більше від

                               другого. Знайди ці числа, якщо їх

                               сума дорівнює 253

Тестові та практичні завдання з теми "Повторення та узагальнення вивченого  за 6 клас". ІІІ-ІV варіанти.

                                  

 

 

 

 

 

Яндекс.Фотки Рівняння

                             

                               Назви компоненти дії ділення

                                                           a : b = c

                                      Чому дорівнює невідомий дільник

                                                           84 : х = 1

                                      Поясни, як знайти невідоме ділене

                                                           х : 17 = 204

                                      Запропонуй, як перевірити чи є число

                              5 коренем рівняння, х : 19 = 95

                              Придумай рівняння із компонентами

                              ділення, коренем якого є число 12                                 

                              Поділися, як за допомогою рівняння

                              розв’язати задачу:

                              Якщо від невідомого числа відняти 99,

                              а результат поділити на 3, то

                              одержимо 17. Знайди невідоме число

Троянська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів - Математика

 

 

 

 

 

 

Яндекс.Фотки         Кути. Види кутів. Вимірювання кутів

                                 Назви назву фігури, утворену двома

                                       променями, які виходять з однієї

                                       точки

                                       Чому дорівнює градусна міра

                                       прямого кута?

                                       Поясни, які є види кутів

                               Запропонуй, як шукати градусну 

                              міру кута, якщо відомі градусні міри 

                              його частин

                               Придумай, як використовуючи

                               шаблон кута, градусна міра якого

                               дорівнює 13°, побудувати кут

                               градусна міра якого дорівнює 2°

                         Поділися, як виміряти величину 

                        кута за допомогою транспортира

 

Картинки для оформления школьной тематики. | Картинки, Школьники,  Воспитание детей

 

Яндекс.ФоткиМногокутник та його периметр

                                Назви фігури, які є прикладами  

                                       многокутників

                                       Чому дорівнює периметр

                                      многокутника ABCD, якщо AB

                                       дорівнює 3 см., BC дорівнює 6 см.,

                                       AD дорівнює 5см., CD дорівнює 7см.

                                       Поясни, які многокутники

                                       називаються рівними

                               Запропонуй, як обчислити периметр

                               шестикутника, три сторони якого по

                               10см., а три інші по 7см.

                               Придумай  і нарисуй два

                             многокутники в яких рівні периметри

                              Поділися, як знайти сторону  

                               квадрата якщо його периметр        

                               дорівнює 16 m

 

https://fs01.vseosvita.ua/0100i7wp-d9b6-300x168.jpg

 

 

 

 

 

 

Яндекс.Фотки 

                   Трикутник та його види

                              

                               Назви види трикутників за кутами

                                      Чому дорівнює периметр трикутника

                              Поясни класифікацію трикутників за

                              кількістю рівних сторін

                              Запропонуй спосіб побудови

                              трикутника із сторонами 2см і 3 см і

                              кутом між ними 50°

                              Придумай задачу про рівнобедрений

                              трикутник

                              Поділися, як побудувати

                              рівносторонній трикутник

 

 

 

 

 

Яндекс.Фотки                                     Прямокутник. 

Периметр прямокутника

                               Назви основні елементи

                                      прямокутника

                                      Чому дорівнює периметр

                                      прямокутника

                              Поясни, як знайти периметр

                               прямокутника із сторонами 10см і

                               18см.

                               Запропонуй, як побудувати 

                               прямокутник, сторони якого

                               дорівнюють 7см і 11см

                              Придумай, як потрібно розрізати

                               прямокутник із сторонами 14см і

                               8см на чотири частини так, щоб із

                               них можна було б скласти квадрат

                              Поділися, як перевірити чи дві  

                              фігури school project, mathematics Royalty Free Vector Clip Art illustration  -vc011128-CoolCLIPS.comрівні

 

 

 

 

 

 

Яндекс.Фотки Степінь числа 

                               Назви вираз, що складається із суми

                                       куба числа 4 і квадрата числа 5

                                      Чому дорівнює куб числа 6?

                              Поясни, як знайти значення виразу 

                                                 40³ - 20² + 250

                               Запропонуй, як порівняти вирази

                                                     12² + 6 і 13² - 9

                              Придумай числовий вираз і знайди

                               його значення

                              Поділися, як знайти значення виразу

                                       12а³ - 5а + 3, якщо а = 3

400+ лучших изображений доски «Школьная тематика» в 2020 г | школьные темы,  школа, школьные идеи

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Яндекс.ФоткиПлоща прямокутника, квадрата

                               Назви одиниці вимірювання площі

                                      Чому дорівнює площа

                                      прямокутника? квадрата?

                              Поясни, як знайти площу квадрата із

                               стороною 15см.

                              Запропонуй, як виміряти площу

                               фігури прямокутної форми

                              Придумай, як знайти площу фігури,

                               знаючи площі всіх її частин

                              Поділися чи можуть рівні фігури

                               мати різні площі?

Блог учителя : Контрольна робота з геометрії за темою "Ознаки рівності  трикутників"

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Яндекс.Фотки Прямокутний паралелепіпед

                               Назви предмети, які дають уяву про

                                      прямокутний паралелепіпед

                                      Чому дорівнює об’єм прямокутного 

                                      паралелепіпеда із вимірами а,b,c 

                                      Поясни, що означає виміряти об’єм

                                      фігури 

                              Запропонуй, як обчислити площу

                               поверхні прямокутного

                               паралелепіпеда, виміри якого 9см,

                               24см, 11см.

                              Придумай, як змінити об’єм

                               паралелепіпеда, якщо його довжину

                               збільшити у 5 разів

                               Поділися, яку властивість мають

                               грані прямокутного паралелепіпеда

 

Названия школьных предметов на английском - Секреты английского

 

 

 

 

Яндекс.Фотки Звичайні дроби

                               Назви декілька прикладів звичайних

                                       дробів

                                      Чому дорівнює     від числа 240

                                      Поясни що показує знаменник дробу?

                                       чисельник дробу?

                              Запропонуй, як записати усі

                               правильні звичайні дроби із

                               знаменником 9

                               Придумай, як знайти усі натуральні

                                числа а при яких дріб    буде

                               неправильним

                               Поділися, як розташувати в порядку

                               спадання дроби , , , , , .

 

Супер клас. Сайт 3 - А класу КСШ №118 м. Кривий Ріг - ЛІТНЯ ШКОЛА

 

 

 

 

Яндекс.ФоткиДодавання і віднімання з однаковими знаменниками

                               Назви декілька правильних дробів з

                                      однаковими знаменниками

                                      Чому дорівнює сума дробів з

                                       однаковими знаменниками

                                      Поясни, як знайти різницю двох

                                       дробів з однаковими знаменниками 

                              Запропонуй, які цифри можна

                               підставити замість зірочки, щоб дріб

                               був правильним

                                                         

                              Придумай і розв’яжи рівняння із

                               звичайними дробами 

                               Поділися, як знайти корені рівняння

                                                -

Супер клас. Сайт 3 - А класу КСШ №118 м. Кривий Ріг - Довідничок-помічничок

 

 

 

 

Яндекс.ФоткиДроби і ділення натуральних чисел

                               Назви арифметичну дію, яку

                                      позначає риска дробу

                                      Чому дорівнює корінь рівняння

                                                           

                              Поясни, яким числом може бути

                              результат ділення двох натуральних

                              чисел

                              Запропонуй, як розділити три

                              пряники порівну на чотирьох

                              Придумай, яким повинен бути

                              чисельник дробу із знаменником 5,

                              щоб цей дріб дорівнював 4

                              Поділися, як записати число 12 у

                              вигляді дробу із знаменником 5

ᐈ Школьные предметы клипарт фон, фотографии школьные принадлежности клипарт  | скачать на Depositphotos®

 

 

 

 

 

 

 

 

Яндекс.Фотки Мішані числа

                               Назви яким дробом є дробова

                                       частина мішаного числа

                                      Чому дорівнює корінь рівняння

                                                           

                              Поясни, як у записі мішаного числа

                               називають натуральне число?

                               правильний дріб?

                              Запропонуй, як записати мішане 

                               число   у вигляді неправильного

                               дробу

                              Придумай декілька неправильних

                               дробів і запиши їх у вигляді мішаних

                               чисел

                              Поділися, як розв’язати задачу

                               На 15 однакових суконь потрібно 36

                               метрів тканини. Чи вистачить 2

                               метри тканини на пошиття однієї

70+ mejores imágenes de ARTE | manualidades, manualidades infantiles, arte  de preescolar                               сукні

 

 

 

Яндекс.Фотки                                 Десяткові дроби

                               Назви і запиши декілька прикладів

                                       десяткових дробів

                                      Чому дорівнює 253 кг від тонни

                              Поясни чи зміниться величина

                               десяткового дробу, якщо приписати

                               до нього праворуч один або кілька

                               нулів? чому?

                              Запропонуй зручний спосіб

                               обчислення виразу 

                                      15,85 + 3,97 – 2,87 + 4,15

                              Придумай, які цифри можна

                               підставити замість зірочки, щоб

                               утворилася правильна нерівність

                                                   6,* 7 < 6,13

                              Поділися, скільки чисел можна

                               записати, які більші за 5,1 і менші за

                               5,9

Картинки про школу и класс. Классные и простые рисунки.

 

 

 

 

Яндекс.ФоткиЯндекс.ФоткиПорівняння десяткових дробів

                               Назви який із двох десяткових дробів

                                     із нерівними цілими частинами

                                     більший

                                      Чому дорівнює множина розв’язків

                                     нерівності    6,38 < b < 6,43

                              Поясни, як порівняти десяткові

                              дроби  з рівними цілими частинами й

                             однаковою кількістю цифр після

                             коми

                              Запропонуй, як записати десяткові

                              дроби в порядку зростання

                                       8,6; 8,1; 8,56; 8,01; 8,723

                              Придумай задачу про прямокутник,

                              якщо одна його сторона 8,2 см., а

                              друга на 1,38 коротша від неї

                              Поділися, як записати суму числа

                             18,94 і різниці чисел 95,02 і 89,493.

                             Знайди значення одержаного виразу

  

 

 

 

Яндекс.ФоткиМноження десяткових дробів

                                Назви властивості множення

                                       натуральних чисел, які виконуються

                                       і для дробових чисел

                                      Чому дорівнює добуток чисел

                                                         52,47 ‧ 1000

                              Поясни правило множення двох

                               десяткових дробів   5,2 ‧4,25

                              Запропонуй, як знайти значення

                               виразу  12,3 ‧ 0,8 – 5,4 ‧ 1,6

                              Придумай число, на яке треба

                               помножити 0,97, щоб отримати 9700

                              Поділися, як обчислити значення

                               виразу зручним способом

                                              85,6 ‧ 9,2 – 85,3 ‧ 9,2

Une Jolie Fille Dans Un Uniforme Scolaire Avec Un Crayon De Dessin Animé |  Vecteur Premium

 

 

 

 

 

 

Яндекс.Фотки                           Ділення десяткових дробів

                               Назви у скільки разів треба

                                       зменшити число 500, щоб отримати

                                       0,05

                                      Чому дорівнює значення виразу

                                                     3,6 : 9 + 0,18 ‧ 5 + 7,2

                              Поясни правила ділення десяткового

                               дробу на десятковий дріб

                               Запропонуй, як знайти корінь

                               рівняння   9,2 ‧ у = 3,68

                              Придумай вираз із десятковими       

                               дробами і обчисли його значення

                              Поділися, як знайти розв’язок

                               рівняння 17 ‧ (1,6 – 5х) = 2,38

Контрольна робота з теми "Стильова норма" ІІ варіант.

 

 

 

 

 

 

 

Яндекс.ФоткиСереднє арифметичне чисел

                               Назви четверту частину різниці

                                                               5,2 - 2,4

                                      Чому дорівнює середнє арифметичне

                                       чисел 3,8; 15,9; 22.

                              Поясни правило знаходження

                               середнього арифметичного декількох

                               чисел

                              Запропонуй, як знайти число х, якщо

                               число 3,639 є середнім

                               арифметичним чисел 2,36 і х

                              Придумай і запиши чотири числа,

                               середнє арифметичне яких

                               дорівнює  28

                              Поділися, як розв’язати задачу:

                               За першу годину літак пролетів

                               793,5 км., за дві наступних –

                               1532,4 км., а за четверту – 832,7 км. 

                               Знайди середню швидкість літака

school project, mathematics Royalty Free Vector Clip Art illustration  -vc011114-CoolCLIPS.com

 

 

 

Яндекс.ФоткиВідсотки.

Знаходження відсотків від числа

                               Назви скільки відсотків становить

                                       вся величина?

                                      Чому дорівнює 1% від величини

                              Поясни, що треба зробити, щоб

                               записати десятковий дріб або

                               натуральне число у відсотках

                              Запропонуй, як розв’язати задачу:

                               обчислити площу прямокутника

                               довжина якого на 36% більша, а

                               ширина на 16% більша від сторони

                              квадрата, площа якого дорівнює 64см²

                              Придумай вираз на відсотки і

                               обчисли його значення

                              Поділися, чому дорівнює 39% від

                                                1,016 : 8 + 3 : 25

Дидактичний матеріал з математики

 

 

 

 

Яндекс.ФоткиЗнаходження числа за його відсотками

                               Назви правило знаходження числа за

                                      його відсотками

                                      Чому дорівнює число, якщо 16%

                                      цього числа дорівнює 80

                              Поясни, як порівняти 40% від числа

                               80 і 80% від числа 40 

                              Запропонуй, як побудувати кут, 40%

                               величини якого становить 60°

                              Придумай, як розв’язати задачу:

                               Одне число становить 50% другого.

                               У скільки разів друге число більше

                               за перше

                              Поділися, чи можливо на аркуші із

                               зошита побудувати відрізок, 2%

                               довжини якого становлять 2см.

Mathematics graphics png 2 » PNG Image

 

 

 

 

 

Яндекс.ФоткиВисновок

Навчання учнів на практиці розв’язує широке коло проблем, з якими їм доведеться зіткнутися в житті. В умовах компетентісного підходу результатом навчальної діяльності учнів має бути застосування знань, умінь відповідно до ситуації – навчальної чи життєвої. Метод «Кубик Блума» допомагає вчителю в цікавій та активній формі перевірити знання і вміння учнів, в будь-який момент уроку зрозуміти чи дійсно ми розвиваємо критичне мислення, практичні вміння і навички, творчі здібності учнів.

Цей прийом дуже подобається учням, адже вони самі обирають питання, на які вони повинні відповідати. Даний прийом швидко освоюють і використовують. А для вчителя ця технологія зробить урок не тільки цікавим і успішним, а й дасть можливість вчителю перевірити, систематизувати і узагальнити знання учнів з вивченої теми.

Ця технологія сприяє формуванню наступних вмінь:

  • висловлювати свою думку чітко, зв’язно, логічно;
  • формувати свою точку зору, думку, самостійно працюючи над новим матеріалом;
  • запам’ятовувати та оцінювати факти;
  • вміння відстоювати свою позицію;
  • вміння застосовувати свої знання в різних навчальних і життєвих ситуаціях.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Яндекс.ФоткиСписок використаних джерел

  1. Бевз Г.П., Бевз В.Г. Математика. 5 клас. – К.: Зодіак – ЕКО, 2005.
  2. Бевз Г.П., Бевз В.Г. Уроки математики в 5 класі. Посібник для вчителя. – К.: Пед. преса, 2006.
  3. Мерзляк А.Г., Полонський В.Б., Якір М.С. Математика. 5 клас. Підручник для закладів середньої освіти. – Х.: Гімназія, 2018.
  4. Мерзляк А.Г., Полонський В.Б., Якір М.С., Рабінович Ю.М. Математика. Збірник задач і контрольних робіт для 5 класу. – Х.: Гімназія, 2020.
  5. Мерзляк А.Г., Полонський В.Б., Якір М.С. Математика.5 клас. Робочий зошит. – Х.: Гімназія, 2018.
  6. Мерзляк А.Г., Полонський В.Б., Якір М.С. 5 клас. Книга для вчителя. – Х.: Гімназія, 2013.
  7. Пометун О., Пироженко Л.. Сучасний урок. Інтерактивні технології навчання. – К.: Видавництво А.С.К., 2003.

 

 

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Вовк Оксана Володимирівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
18 лютого 2021
Переглядів
5190
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку