Тема уроку. Додавання та віднімання дробів з однаковими знаменниками.
Мета:
навчальна: встановити правила додавання і віднімання дробів з однаковими знаменниками; формувати вміння застосувати правила додавання і віднімання дробів з однаковими знаменниками для розв'язання вправ на додавання і віднімання;
розвивальна: розвивати елементи творчої діяльності – інтуїцію, уяву, кмітливість, логічне мислення; виховна: розвивати елементи творчої діяльності – інтуїцію, уяву, кмітливість, логічне мислення;
Хід уроку І. Організаційний етап.
Перевірка готовності учнів до уроку, привітання учнів. Гра «Передай далі » .
Я ставлю запитання і називаю учня , хто буде відповідати на поставлене запитання, якщо він не знаєте на нього відповідь, то передаєте відповідь однокласнику, який його виручить.
Запитання.
n Що позначає риска дробу?
n Як називають число, записане над рискою дробу?
n Як називають число, записане під рискою дробу?
n Що показує знаменник дробу?
n Що показує чисельник дробу?
n Як порівняти дроби з однаковими знаменниками?
n Як порівняти дроби з однаковими чисельниками?
n Як порівняти правильний і неправильний дріб?
n Як порівняти правильний дріб і одиницю?
n Як порівняти неправильний дріб і одиницю?
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. Проблемне питання:
Фермер вирішив виділити під моркву городу , під буряк , під цибулю --
, під горох, під картоплю . Чи зможе він реалізувати свій план ? ІV. Формування теми та завдань уроку.
Тема нашого уроку «Додавання і віднімання дробів з однаковими знаменниками.»
На сьогоднішньому уроці ми повинні познайомитися з правилами додавання і віднімання звичайних дробів з однаковими знаменниками, застосовувати ці правила до розв’язування вправ.
Пояснення нового матеріалу
Щоб знайти суму двох дробів з однаковими знаменниками, треба:
1) спільний знаменник записати в знаменнику суми;
2) додати чисельники і результат записати в чисельнику суми.
- Нагадайте правило віднімання дробів з однаковими знаменниками.
Правило віднімання дробів з однаковими знаменниками.
Щоб знайти різницю двох дробів з однаковими знаменниками, треба:
1) спільний знаменник записати в знаменнику різниці;
від чисельника зменшуваного відняти чисельник від`ємника і результат записати в чисельнику різниці.
V.Формування практичних вмінь.
Робота з підручником
№1064(усно, індивідуальні відповіді учнів )
№1070(біля дошки )
• «Знайдіть помилку»
.
• Порівняти :
А) Б);
В) .
• Встановити відповідність між рівняннями (1-3) та їх коренями (А-Г).
1. А)
2. Б)
3. В)
Г).
Фізкультхвилинка.
правильний дріб – руки вгору; неправильний дріб – 1 раз присідаємо.
• Виконати дії :
Самостійно ( по рядах)
1)
2)
3).
Історична цікавинка
Математики стародавнього Єгипту замість звичних для нас знаків «+» і « -» використовували знаки « » і « » (ноги, що йдуть). І зараз ви можете дізнатися, яку із дій позначили цими знаками:
3
. 7
Розв’язати задачу :
1)Кіт Базиліо з’їв на обід сосисок , а лисиця Аліса більше, ніж Базиліо. Скільки кілограмів сосисок з’їли на обід Базиліо та Аліса разом ?
2)Перевіряючи роботу газового автомобіля , який змайстрував Гвинтик і Шпунтик , Незнайко за першу хвилину витратив більше , ніж за другу хвилину. Визнач , яку
частину всього пального витратив Незнайко за дві хвилини ?
VI. Рефлексія.
Що вам найбільше сподобалося на сьогоднішньому уроці?
v На уроці я…
v Дізнався…
v Навчився…
v Зрозумів…
v Не вмів, а тепер умію… VII. Підсумок уроку.
Чи маємо змогу допомогти фермеру ( розв’язання проблемного завдання )?
Фермер вирішив виділити під моркву городу , під буряк , під цибулю --
, під горох, під картоплю . Чи зможе він реалізувати свій план ?
VIII.Домашнє завдання.
Вивчити правила з параграфа32, виконати номери 1071,1073,1076.