Урок з математики на тему : Знаходимо невідомий від’ємник і зменшуване.

Про матеріал
Мета: формувати в учнів обчислювальні навички; уявлення про обернену задачу. Дидактична задача: актуалізувати правила знаходження невідомих компонентів арифметичних дій, вміння розв’язувати задачі на знаходження невідомого доданка; закріплювати уявлення про обернену задачу;
Перегляд файлу

Тема уроку . Знаходимо невідомий від’ємник і зменшуване.

Мета: формувати в учнів обчислювальні навички; уявлення про обернену задачу.

Дидактична задача: актуалізувати правила знаходження невідомих компонентів арифметичних дій, вміння розв’язувати задачі на знаходження невідомого доданка; закріплювати уявлення про обернену задачу; закріплювати вивчені випадки додавання і віднімання, вміння обчислювати значення виразів на дві дії; формувати вміння розв’язувати задачі, знаходити довжину ламаної лінії; формувати навички креслення відрізків.

Розвивальна задача: розвивати в учнів увагу, пам'ять, мислення шляхом відновлення цифр і знаків арифметичних дій.

Хід уроку

І. Мотивація навчально-пізнавальної діяльності учнів.

Сьогодні закріпимо знання про обернену задачу. Ви маєте бути уважними до себе, щоб установити, чи все зрозуміло, чи є труднощі, над чим ще треба попрацювати.

ІІ. Актуалізація опорних знань і способів дій.

1. Геометрична хвилинка.

Робота за сходинками складності: перша сходинка – назвати геометричні фігури; друга – визначити ознаку, що змінюється; третя – продовжити послідовність; четверта – з пам'яті відтворити послідовність фігур.

2. Усна лічба. Завдання № 1 (підручник, с. 130).

3. Усне опитування.

  Як називаються числа при додаванні?

  Як називаються числа при відніманні?

  Яке число найбільше при відніманні? (Зменшуване). Чому?

• З чого складається зменшуване? (Зменшуване складається з від’ємника та різниці).

• Як одержати зменшуване? (Треба до різниці приєднати від’ємник).

• Як одержати від’ємник? (Треба від зменшуваного виключити різницю).

• Значення різниці більше чи менше за зменшуване? (Значення різниці часто менше за зменшуване.

• Чи може значення різниці дорівнювати зменшуваному? У якому випадку? (Якщо від’ємник нуль, то значення різниці дорівнює зменшуваному).

Покажи дужками суму, різницю. Доповни рівності.

 C:\Users\user\Desktop\AppData\Local\Temp\FineReader10\media\image4.jpeg               C:\Users\user\Desktop\AppData\Local\Temp\FineReader10\media\image2.jpeg

--Давайте розглянемо, як знаходили невідомі компоненти дії віднімання.

--Щоб знайти невідоме зменшуване,…

--Щоб знайти  невідомий від’ємник,…

C:\Users\user\Desktop\AppData\Local\Temp\FineReader10\media\image5.jpeg    C:\Users\user\Desktop\AppData\Local\Temp\FineReader10\media\image6.jpeg

 

ІІІ. Закріплення вивченого. Формування вмінь і навичок.

1. Закріплення правила знаходження невідомого компонента. Завдання № 2    ( підручник, с.130). Виконується з коментованим письмом.

- Який компонент невідомий? Як знайти невідомий компонент? Запишіть нижче рівність для знаходження невідомого компонента.

( Наприклад, 5 + □ = 9

                        9 – 5 = 4).

2. Закріплення поняття оберненої задачі. Завдання № 3 (підручник, с. 130). Робота в групах. Що цікавого ви помітили.

3. Формування вмінь розв’язувати задачі. Завдання  № 1 ( робочий зошити). Самостійна робота.

Фізкультхвилинка. ( на вибір вчителя )

Фізкультхвилинка для очей.

1. Швидко покліпати очима, заплющити очі та посидіти спокійно, повільно рахуючи до 5. Повторити 4 -5 разів.

2. Міцно замружити очі. Порахувати до 3, відкрити очі та подивитися вдалечінь. Порахувати до 5. Повторити 4 – 5 разів.

3. У середньому темпі проробити 3 – 4 кругових рухів очима в правий бік, стільки ж само - у лівий. Розслабивши очні м’язи, подивитися вдалечінь – на рахунок 1 – 6. Повторити 1 – 2 рази.

4. Витягнути руку вперед. Подивитися на вказівний палець витягнутої руки на рахунок  1 – 4. Потім перенести погляд вдалечінь на рахунок 1 – 6. Повторити 4 – 5 разів.    

4. Формування навичок додавання і віднімання одноцифрового або круглого числа.

Завдання № 4 ( підручник, с. 130). Виконується з коментарем.

- Чи будуть однакові результати у виразах кожного стовпчика? ( Ні, у першому виразі одиниці додають ( віднімають) до (від) одиниць – змінюються одиниці. У другому – десятки додають ( віднімають) до (від) десятків – змінюються десятки.

Завдання № 5 ( підручник, с. 130). Робота в групах.

5. Формування вмінь знаходити довжину ламаної лінії. Завдання № 2 ( робочий зошит). Виконується з коментарем.

 - З чого складається ламана?

- Як обчислити довжину ламаної?

Далі самостійна робота учнів.

6. Розвиток логічного мислення.

Які числа або знаки потрібно вставити, щоб одержати істинні рівності?

64 +O = 68                      O + 3 = 24                                 24 O 30 = 54

71 – O = 21                      43 O 5 = 48

ІV. Підсумок уроку.

--Як знайти невідоме зменшуване?

--Як знайти невідомий від'ємник?

      Завдання за таблицями. Вставимо потрібні числа.

 

Зменшуване

 

 

 

 

 

 

Від'ємник

8

10

40

1

6

7

Різниця

2

2

20

30

4

8

 

Зменшуване

30

10

18

9

90

12

Від'ємник

 

 

 

 

 

 

Різниця

10

3

10

4

20

2

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 1 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
5 травня
Переглядів
676
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку