Тематичний тиждень "Професії"

Про матеріал
На кінець тижня учні знатимуть: види професій, їх значення в житті людини; розв’язувати математичні задачі, які пов’язані з профорієнтаційною спрямованістю, різновиди мистецьких творів та як використовувати інформаційні технології для отримання потрібної інформації. умітимуть: орієнтуватися в світі професій, володітимуть умінням розв’язувати задачі професійної спрямованості, продовжують взаємодіяти з іншими дітьми у групі для навчання та гри, сприймати монологічне мовлення (казку, вірш, розповідь), використовувати інформацію, отриману з відомих та запропонованих іншими джерел (книги, фільми тощо).
Перегляд файлу

Тема: «Професії»

Порядковий номер: № 12

Орієнтовні дослідницькі питання

  1. Значення праці в житті людини
  2. Види професій батьків.
  3. Значення професії.
  4. Виховання поваги до людей різних професій.
  5. Вибір професій в майбутньому.

 

Тема  дня:

Вівторок «Професії наших батьків»

 

 

 

Очікувані результати:

 

На кінець тижня учні 

знатимуть: види професій, їх значення в житті людини; розв’язувати  математичні задачі, які пов’язані з профорієнтаційною спрямованістю, різновиди мистецьких творів та як використовувати інформаційні технології для отримання потрібної інформації.

умітимуть: орієнтуватися в світі професій, володітимуть умінням розв’язувати задачі професійної спрямованості, продовжують взаємодіяти з іншими дітьми у групі для навчання та гри, сприймати монологічне мовлення (казку, вірш, розповідь), використовувати інформацію, отриману з відомих та запропонованих іншими джерел (книги, фільми тощо).

 


Очікувані результати

за навчальними предметами та курсами

Я досліджую світ

Українська мова

 

Математика

Мистецтво

Тема: «Професії наших батьків»

Тема: «Професії моїх батьків»

 

Всього 5 годин

Вказується тема(и) на тиждень (зміст навчання)

Всього 6 годин

Тема: Складання задачі за малюнком. Задачі на знаходження остачі. Складання задач за поданою рівністю.

Всього 4 годин

Тема. Праця батьків, їхні професії. Вшанування праці.

Всього 2 годин

Очікувані результати.

Природнича галузь

Знайомиться зі світом професій батьків.

Розпізнають найпопулярніші професії.

Залучення батьків, щоб довідатися більше про світ професій.

 

Очікувані результати.

Учень розуміє роль математики в пізнанні явищ і закономірностей навколишнього світу; володіє умінням розв’язувати задачі професійної спрямованості; володіє здатністю розпізнавати практичні проблеми, що розв’язуються із застосуванням математичних методів, на матеріалі практичних задач, а також у процесі виконання найпростіших навчальних досліджень.

Очікувані результати.

Розрізняє види мистецтва; використовує інформаційні технології для отримання мистецької інформації, художнього творення; розуміють поняття «професія», «форми» і «композиція»; уміють за алгоритмом поданим вчителем, створювати власні творчі композиції; застосовують одержані знання: при виборі професії у майбутньому.

 

Технологічна

Планує послідовність технологічних операцій, робота з різними видами матеріалів.

 

Соціальна і здоров’язбережна

Взаємодіє з однокласниками.

Взаємодіє з дорослими.

Об’єднується з іншими дітьми у групу для навчання та гри.

Громадянська та історична

Знаходить у художніх  творах приклади патріотизму і людяності.

Визначають історичну цінність професій минулих часів.

 

 

 

 

 

 

 

 


 

Вівторок

1. Я досліджую світ

2. Математика

3. Мистецтво

4. ……..

5. ……….

Я досліджую світ

 

Тема «Професії моїх батьків»

І.1.Ранкова зустріч

  1.       Вітання.

“Добрий день!”

 Учні по черзі торкаються однойменних пальців рук свого сусіда, починаючи з великих пальців і кажуть:

 

бажаю (стикаються великими пальцями);

успіху (вказівними);

великого (середніми);

у всьому (безіменними);

і всюди (мізинцями);

Вітаю! (Дотик всією долонею)

 

  1.       Енерджайзер «Ось який я!».

Хто народився навесні, плесніть двічі у долоні, хто влітку – стрибніть тричі на одній нозі, хто восени – доторкніться правою рукою до лівого вуха, хто взимку – присядьте стільки разів, скільки вам років

  1. Оголошення теми дня
  2. Групове заняття.

 

  1.       Назвіть по черзі одну професію, з якою ви стикалися нещодавно.

(Діти називають, намагаються не повторюватись).

  1.       Вправа «З ким я маю справу?» - діти групуються по 4 і доповнюють речення
  • Якщо я учень, то я маю справу з учителем.
  • Якщо я пацієнт,…
  • Якщо я пасажир у таксі,…
  • Якщо я пасажир автобуса, …
  • Якщо я пасажир літака,  
  • Якщо я покупець,…
  • Якщо я потерпілий,…
  • Якщо я клієнт у їдальні,…
    1.       Гра «Без труда нема плода»

– Діти діляться на 2 групи. Одна група сідає ліворуч від вчителя, інша – праворуч, навпроти першої групи. Вчитель зачитує запитання, яка група готова відповісти – плескає в долоньки.

 

Учитель. Уявімо собі життя без роботи: і на виробництві, і в школі ніхто нічого не робить. Що трапилося б? Наприклад, не працює електрик...

Учні. Немає світла. У квартирі темно, не пра­цюють телевізори, холодильники, праски, пилососи.

У ч и т є л ь . Не вийшов на роботу пекар...

Учні. Усі залишилися без хліба.

Учитель. Вирішив відпочити кочегар.

Учні. Буде холодно в школі, вдома, в дитячому садку, в лікарні. Ми не зможемо відвідувати школу, ходити у кіно, до театру, музею.

Учитель. А якщо всі хлібороби й доярки не вийдуть на роботу?

Учні. Не буде хліба й молока.

Учитель. Правильно, люди кожної професії повинні добросовісно виконувати свою роботу. Та людина, яка робить все із задоволенням, — це людина відповідальна, працьовита. Вона береться з охотою за справу. Хочеш жити добре, бути заможним — працюй наполегливо і завзято. Навіть «ма­ленька праця краща за велике безділля», бо вона теж приносить свої плоди й дає хороший результат.

  1.       Розгадування загадок про професії

 

1.У пору літню, в час осінній,  навесні — в гарячий час —

Косять, жнуть вони і сіють,  орють лан у котрий раз! (Хлібороби)

 

2.Хто у ліс приходить рано, кожне дерево огляне,

Всякий звір до нього звик? Ну, звичайно ж, це... (лісник).

 

3.Хто розносить нам листи, телеграми і газети?

Ой, важка у нього ноша! Хто він, діти?.. (Листоноша).

 

4.Як рубанком дошку чистить, летить стружка золотиста.

 З-під рук майстра — той же колір. Як цей майстер зветься?.. (Столяр).

 

5.У шапочці біленькій, у білім халаті,

Він здоров'я повертає дорослим і малятам. (Лікар)

 

6.      Тільки зуб заболить,

Людина до нього мчить. (Стоматолог)

 

7.Швидко двір він прибере, чисто вулицю мете. (Двірник)

 

8.Він нам, як мама, дорогий, він хоче нас навчити

Любити край чудовий свій. Це мудрий наш... (учитель).

 

9. Срібні сипляться опилки з-під напилка і з-під пилки,

Якщо я за них беруся, недарма ж я звуся... (слюсар).

 

10. Твій одяг вийде, мов картинка. Все по тобі — рукав і спинка.

Тож на примірці, як годиться, Стій рівно і не смій крутиться! (Кравець)

 

11.    Є паличка у нього в руках чарівна,

За мить сто машин зупиняє вона.

Ось паличку вгору він прудко підняв —

Одразу «Москвич» як укопаний став! (Регулювальник)

 

12.    Глина в кого ожива?

Творить з неї хто дива?

В кого посуд, ніби жар?

Ну, звичайно ж, це… (гончар).

 

  1.       Думки вголос «Чи є професія найважливіша?» - діти висловлюються, аргументують свою відповідь.
  2.       Робимо висновки,обговорюємо зміст вірша;
  3.       Вірш Ольги Шнуренко «Всі професії важливі»

Столяр в майстерні стругає,

Стружку збирає в корзинку -

Потім про яблука дбає,

Робить їм ліжко узимку.

 

Доярка доїть молоко в корови -

Я п‘ю щодня стакан і йду до школи.

 

Лікар ліки призначає,

Якщо захворіли раптом,

Але кожен добре знає,

Що найкращі ліки – жарти.

 

Продавець у магазині

Усміхається привітно -

Ця весела господиня

Продає осінні квіти.

 

Моряк - закоханий у море,

А в мріях бачить океан,

І хоче стати командором,

здолати бурю й ураган.

 

Листоноша лист мені приніс,

Затанцюю я йому на біс,

І дізнаюсь про новини

Від подружки Катерини.

 

Льотчик обіймає небо синє,

І від того дійсно він щасливий.

 

Кухар їжу нам готує смачно -

Ми за це йому безмежно вдячні!

 

Швачка шиє одяг для людей,

В неї так багато є ідей.

Прикрашає всіх сучасна мода,

І хороший настрій – нагорода!

 

ВСІ ПРОФЕСІЇ ДЛЯ НАС ВАЖЛИВІ,

РУКІ ЗОЛОТІ - ЦЕ СРАВЖНЄ ДИВО!

 

3.8. Дидактична гра ,,Агроном”

 

Дидактичне завдання: закріпити знання дітей про професію агроном. Чим користується агроном  в роботі.

Уважно розглянути предмети намальовані на картках.

Картинки по запросу дидактична гра професії в картинкахЗнайти саме ті предмети, які використовує агроном.

Взяти олівець і обвести вибрані предмети.

Гра буде завершеною, коли хтось із дошкільнят правильно вибере і обведе всі предмети.

Результат: переможе та дитина, яка найшвидше знайде і обведе потрібні предмети для роботи агронома.

 

3.9. Практична робота

 

– Ну що ж, давайте і ми сьогодні на уроці спробуємо виконати гончарську справу.

– Перед тим, як розпочати роботу, слід пригадати правила роботи з пластиліном .

– Скажіть, що ви знаєте про іграшки?

– Де їх виготовляють?

– Колись давно люди для своїх дітей виготовляли іграшки власноруч. Учитель демонструє малюнки із зображенням народних іграшок.

Картинки по запросу малюнки народних іграшок з пластиліну

– Оберіть, яка іграшка вам найбільше сподобалася, і спробуйте відтворити її, або придумати свою. Також зверніть увагу на її оздоблення.

V.Бесіда з батьками про особливості їхньої професії.

Запрошення декількох батьків,які цікаво розкажуть про особливості своеї професії,продемонструють інструменти, які вони використовують у своїй професії.

Запропонують дітям придумати цікаві запитання і на згадку зробити спільне фото наприкінці зустрічі.

4. Складання листа-подяки батькам за їхню працю. Заповнення лепбука.

5. Крісло автора.

Обговорення та презентування  своїх робіт учнями

  1. Щоденник вражень зустрічі з батьками.

Діти виражають своє враження від зустрічі з батьками у вигляді малюнків створюючи епізод професії яка найбільше сподобалась.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Урок математики

 

Тема: Складання задачі за малюнком. Задачі на знаходження остачі. Складання задач за поданою рівністю.

 

  1. Усний рахунок

а) Дітям пропонується малюнок. на якому зображений різний вид транспорту:

  •         Картинки по запросу завдання з математики 1 клас склад числа 3трамвай, літак, швидка допомога, вертоліт, автобус

 

 

 

- Назвіть кожну іграшку. Скільки всього іграшок?

- Який по порядку літак, вертоліт, автобус?

- Як називаються професії людей, які керують цими видами транспорту?

- У кого із вас батьки мають такі професії?

б) Порівняння кількості предметів:

  • Картинки по запросу завдання з математики 1 клас склад числа 3малюнок із зображенням предметів: 4 листочки і 5 квіточок; 4 сонечка і 3 метелика.

 

 

 

 

 

 

 

  • Скільки на 1 малюнку листочків? Скільки квіточок? Чого більше і на скільки?
  • Що необхідно зробити, щоб їх було  порівну?

в) Порівняння кількості хлопчиків і дівчаток у своєму класі:

Вчитель пропонує дітям стати парами (хлопчик і дівчинка).

Хто може порахувати, скільки вийшло пар? Потім поглянути, хто залишився і визначити кого більше і наскільки?

  1. Каліграфічна хвилинка
    •    Дітям пропонується подивитися на малюнок , на якому зображено уривок із казки «Троє поросят».

 

 

 

 

 

 

  • До якої казки цей малюнок?
  • Кого на малюнку три?(поросят) Чого на малюнку три? (будинків)
  • Які предмети можна порівняти за кольором? (Штанці у поросяток)
  • Які предмети можна порівняти за формою? (Дахи в будиночків)
  • Які предмети можна порівняти за матеріалом? (Будиночки)
  • Для того, щоб побудувати будинки необхідна співпраця не однієї професії.
  • Давайте згадаємо, які професії допомагають їм у цьому?
  • Можливо, у кого з вас батьки також працюють на будівництві?

3.Робота над задачами.

  • Дітям вчитель демонструє малюнок, за яким вони повинні скласти умову задачі і розв’язати її.
  • На годівниці сиділо 4 пташки. Дві полетіли.

 

  • Пекар спік 10 пиріжків. Продавчиня п’ять  з них вже продала. Скільки пиріжків залишилося?
  • Клоун підкидав 5 кілець. 2 з них впали на арену. Скільки кілець він продовжив підкидати?
  • Скласти задачу за рівністю. Розв’яжіть її.

               -        =

 

  • В магазині було 9 іграшок. Продавчиня продала 3 іграшки. Скільки іграшок  залишилось?
  • Фокусник виніс на арену велику клітку з 10 голубами. 7 голубів вилетіли з клітки. Скільки голубів залишилось у клітці?
  1. Підсумкова бесіда
  • Діти, крім тих професій, які ми сьогодні згадали є ще такі, які мають також важливе значення.
  • Які саме це професії, ви дізнаєтесь, коли відгадаєте загадки:
  •    Він з комп’ютером на ти,

Розумніших не знайти,

Віртуальний творить міст,

Диво-майстер…(програміст)

  •    Професії (це кожен знає)

Важливішої немає!

Він – наставник і навчитель

Мудрий, приязний…(учитель)

  • Хто людей з біди рятує

І хвороби всі лікує –

Призначає процедури

І таблетки, і мікстури? (лікар)

  • Хто на кухні хазяйнує,

Хто каструлями керує.

Із ножем працює вправно

І смачні готує страви? (кухар)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Урок образотворчого мистецтва

 

Тема. Праця батьків, їхні професії. Вшанування праці.

 

1. Психологічно налаштування на урок. Вправа «Скринька поганого настрою»

2. Перевірка готовності учнів до уроку.

3. Слово вчителя

- Як називаються люди, найрідніші, найдорожчі для кожного з нас?

- Я вдячна вам за родинні дерева, які ви підготували разом з батьками. Тож почнемо наш урок словами пісні «Родина» у виконання Н. Яремчука

4. Аудіозапис пісні «Родина». (https://www.youtube.com/watch?v=COOrPVgXbrY )

5. Бесіда на тему «Професії моїх батьків»

- Ким працюють батьки?

-Яку назву має підприємство, де працюють батьки?

- Чиї батьки працюють на підприємствах нашого селища?

6. Бесіда з елементами профорієнтації.

- Сьогодні ви дізналися, які ще професії існують, і, можливо це допоможе вам у майбутньому правильно вибрати професію для себе, що самим отримувати задоволення й приносити користь іншим людям.

  1. Дидактична гра «Чия це праця?»

Види  витрат

 Вчитель  пропонує  дітям  серед  карток  із  зображенням  обрати  ті,  зображення  яких  є основними витратами будь-якої людини.

Гроші   ціна

Ця гра має декілька варіантів:

а) вихователь пропонує дітям зробити покупки, обираючи найдешевші  товари,  але  з  найкращою  якістю; 

б)  вчитель  пропонує  написати  цінники  для  продажу різних товарів – діти повинні проаналізувати якість товару та, відповідно до цього, визначити вартість товару;

в) скласти перелік найкращих та найкорисніших товарів, які можна купити на конкретну суму грошей.

 

Покупки

 Вчитель пропонує  дітям  для  ігри  в  супермаркет  розташувати  полички  з  товаром  за спільними характеристиками   зробити відділи товарів (молочні продукти, іграшки, одяг, канцелярські товари, фрукти тощо). Після цього  дітям пропонується обрати найкоротший шлях до якогось із товарів.

 

Банк

Діти, ознайомлені  з  діяльністю банка, можуть виконувати  наступні банківські операції: знімання  грошей  з  картки,  обмін  валют,  оплата  комунальних  послуг,  оплата  за  дитячий  садок,  обмін старих  купюр  на  нові.  Діти  розподіляють  ролі  між  собою:  декілька  дітей  стають  касирами,  інші  – відвідувачами банку. Гра може повторюватися декілька разів зі зміною ролей.

 

Корисна  річ

Вчитель  пропонує  дітям  уважно  роздивитися  запропонований  предмет  (олівець, книжка, подушка, ложка тощо) та визначити його основне функціональне призначення. Після цього діти намагаються придумати якомога більше способів використання цього предмету.

 

Впізнай  професію

Діти зображують за допомогою пантоміми людей різних професій. Кожен з дітей загадує собі професію. Після починає розповідати про себе. Наприклад: я варю суп, готую печиво, годую дітей – хто я? Діти намагаються впізнати професію.

 

8. Інтерактивне завдання. Організація сприйняття творів мистецтва.

Картинки по запросу малюнки людей різних професій- Людей яких професій ви бачите на малюнку?

Чи усі професії, які ви бачите на малюнку, існують в реальному світі?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Руханка. Дитяча народна пісня «Два півники»

https://www.youtube.com/watch?v=mFGHJ3Uso2c

10. Алгоритм виконання роботи.

11. Творче завдання. Індивідуальна робота.

  1. Гра «Людина - професія».

 

Правила гри

Учню пропонується велика карта із зображеним представником професій (міліціонер, вчитель, доктор, повар, швачка, пожежник, фермер тощо).
Вчитель  демонструє малу картку із зображеним на ній річчю. Дитина повинна назвати цю річ, подумати, людині якої професії він належить і для чого вона йому, а потім покласти малюнок на відповідну карту.
Це приблизно те саме, що й гра в лото — виграє той, хто перший правильно заповнить свої картки.

Профессии-игра-4Профессии-игра-1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- Які предмети зайві?  З якою професією вони асоціюються?

 

13. Закінчи прислів’я.

- Що посієш… (те й пожнеш)

- Землю красить сонце, а людину… (праця).

- Маленька бджілка, а й та … (працює).

14. Перегляд робіт учнів.

15 . Відгадування загадок:

Твій одяг вийде, мов картинка:

Все по тобі – рукав і спинка.

Тож на примірці – так годиться –

Стій рівно і не смій крутиться!

Ти будеш просто «молодець»

Як постарається…кравець

 

Хто розносить нам газети,

телеграми і листи?

Ой, важка у нього ноша!

Діти, хто він? Листоноша

 

Розробили: Юношева О.О., Литвиненко Г.С., вчителі Коротичанського ліцею; Кіданова О.В., Бондарцова К.В., вчителі Роганського аграрного ліцею; Волкова К.Г., Тарасюк Н.В., вчителі Березівської ЗОШ.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Пов’язані теми
Математика, 1 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
12 травня
Переглядів
475
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку