Тема: Гривня.
Мета: ознайомити учнів із грошовою одиницею - гривнею; продовжити формування навичок додавання і віднімання чисел по одиниці, розвивати вміння розв’язувати задачі на знаходження невідомого доданка; розвивати навички усної лічби, логічне мислення, пам'ять, увагу, інтерес до математики, виховувати уважність.
Обладнання: презентація, моделі копійок і гривні, портрет Володимира Великого, пазли, картки для роботи в парах, предметні малюнки, схема до задачі, сигнальні картки, смайли.
Хід уроку
ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
Продзвенів уже дзвінок,
Всім пора нам на урок,
Встаньте всі рівненько,
Привітаймось гарненько:
«Добрий день!»
ІІ. Актуалізація опорних знань учнів. Мотивація навчальної діяльності.
На всі питання відповідаю:«Я, братці, нічогісінько не знаю!»
- У Незнайка виникла проблема. Він зібрався піти до магазину «Кроха», щоб придбати собі іграшки, але не знає, чи вистачить йому грошей. Тому він потребує нашої допомоги. Допоможемо?
- Але перед тим, як відправитися до магазину, давайте дещо пригадаємо.
- Як нам з вами відомо, щоб піти до магазину потрібні гроші, а гроші люблять рахунок. Отож і ми з вами потренуймося в усній лічбі.
2. Усна лічба
а) Завдання з використанням кубиків «Лего» (слайд 2, 3)
- Побудуйте башточку з цеглинок Лего у порядку зростання чисел.
- Перевіримо. Яке з чисел найбільше?
б) Каліграфічна хвилинка
- Відкрийте свої зошити та запишіть це число каліграфічно.
в) Гра «Виправ помилку» (Слайд 4)
- Незнайко вчиться обчислювати вирази і просить нас перевірити, чи вірно він виконав їх .
-Давайте перевіримо за допомогою сигнальних карток.
ІІІ. Робота над темою урока.
-Молодці діти! Тепер ми можемо сміливо відправитися до магазину .
-Діти, а чи знаєте ви, як саме виникли гроші, з якими ми зустрічаємось щодня?
2. Повідомлення фактів з історії виникнення грошей.
-З історією виникнення грошей вас ознайомлять (повідомлення учнів)
2 учень. Грошова одиниця України – гривня – вперше з’явилася ще за часів Володимира Великого. (портрет князя).
Гроші змінювалися. У 1996 році в Україні знову була введена гривня, яка і є сучасною грошовою одиницею нашої країни.
3.Перегляд відео «Гривня» (Слайд 7)
4. Гра «Полічи монети»
- Полічіть, скільки копійок у гривні? (слайд 8)
Запис в зошиті: 100 к. = 1 грн
5. Гра «Магазин»
- Ось ми з вами завітали до магазину разом з нашим другом. Незнайкохоче купити ось ці іграшки, але подивіться, що вони мають незвичайні цінники. А щоб дізнатись їх ціну необхідно обчислити вирази.
- Давайте порахуємо, скільки ж коштують іграшки. (один учень біля дшки)
Запис в зошитах: 10+10= 20 (к.) 10+50= 60 (к.) 50+ 50= 100 (к.)= 1 (грн)
VІ. Фізкультхвилинка (Слайд 9)
6. Робота в парах . Гра «Гаманець» (Слайд 10)
- Скажіть, а де потрібно зберігати гроші, щоб вони не загубились? (в гаманці)
- Попрацюйте в парах. У вас на столах картки. За допомогою стрілочок, з’єднайте , з якого гаманця платили за ту чи іншу іграшку. Кожну іграшку купували з окремого гаманця.
- Перевірте правильність виконання завдання. (Слайд 11)
- У гаманці якого кольору найбільше грошей? А найбільше монет?
7. Задача ( робота за картками)
- Подивіться, у вас на партах знаходиться картки із задачею від Незнайка.
- Давайте її розв’яжемо .
- Прочитайте задачу.
Запис розв'язання ( один учень біля дошці, інші – в зошитах)
8. Робота з геометричним матеріалом. Гра «Збери пазли» (в грпах)
- А ви любите складати пазли? .Незнайко пропонує нам скласти пазли, що знаходяться у ваших конвертах .
- А працювати ви будете в групах.
- Складіть пазли та прочитайте, хто зображений на вашій купюрі?
Презентація роботи груп.
-Яка вартість вашої купюрі?
- Яку геометричну фігуру мають ці купюри?
V. Підсумок уроку. (Слайд 12)
VІ. Рефлексія