Урок з математики у 1 класі"Гривня"

Про матеріал
Мета уроку: ознайомити учнів із грошовою одиницею - гривнею; продовжити формування навичок додавання і віднімання чисел по одиниці, розвивати вміння розв’язувати задачі на знаходження невідомого доданка; розвивати навички усної лічби, логічне мислення, пам'ять, увагу, інтерес до математики, виховувати уважність.
Перегляд файлу

Тема: Гривня.

Мета: ознайомити учнів із  грошовою одиницею  - гривнею; продовжити  формування навичок додавання і віднімання чисел по одиниці, розвивати вміння розв’язувати задачі на знаходження невідомого доданка; розвивати навички усної лічби, логічне мислення, пам'ять, увагу, інтерес до математики, виховувати уважність.

Обладнання: презентація, моделі копійок і гривні, портрет Володимира Великого, пазли,  картки для роботи в парах, предметні малюнки, схема до задачі, сигнальні картки, смайли.

Хід уроку

ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

Продзвенів уже дзвінок,

Всім пора нам на урок,

Встаньте всі рівненько,

Привітаймось гарненько:

«Добрий день!»

 ІІ. Актуалізація опорних знань учнів. Мотивація навчальної діяльності.

  1. Загадка
  • Сьогодні  до нас на урок математики  завітав незвичайний гість. А хто він, дізнаєтесь відгадавши загадку.

На всі питання відповідаю:«Я, братці,  нічогісінько  не знаю!»

- У Незнайка виникла проблема. Він зібрався піти до магазину «Кроха»,  щоб придбати собі іграшки, але не знає, чи вистачить йому грошей.  Тому він потребує нашої допомоги. Допоможемо?

- Але перед тим, як відправитися до магазину, давайте дещо пригадаємо.

- Як нам з вами відомо, щоб піти до магазину потрібні гроші, а гроші люблять рахунок. Отож і ми з вами потренуймося  в усній лічбі.

2. Усна лічба

а)  Завдання з використанням кубиків «Лего» (слайд 2, 3)

          

- Побудуйте башточку з цеглинок Лего  у порядку зростання  чисел.

- Перевіримо. Яке з чисел найбільше?

б) Каліграфічна хвилинка

-  Відкрийте свої зошити та запишіть  це число каліграфічно.

в) Гра «Виправ  помилку» (Слайд 4)

- Незнайко вчиться  обчислювати вирази і просить нас перевірити, чи вірно він виконав їх .

-Давайте перевіримо за допомогою сигнальних карток.

ІІІ. Робота над темою урока.

  1. Ознайомлення з гривнею

-Молодці діти!  Тепер  ми  можемо сміливо  відправитися до магазину .

-Діти, а чи знаєте ви, як саме виникли гроші, з якими ми зустрічаємось щодня?

2. Повідомлення фактів з історії виникнення грошей.

-З історією виникнення грошей вас ознайомлять (повідомлення учнів)

2 учень. Грошова одиниця України – гривня – вперше з’явилася ще за часів Володимира Великого.  (портрет князя).

 

 
 

 Гроші змінювалися. У 1996 році в Україні знову була введена гривня, яка і є сучасною грошовою одиницею нашої країни.

3.Перегляд відео «Гривня» (Слайд 7)

4. Гра «Полічи  монети»

- Полічіть, скільки копійок у гривні? (слайд 8)

Запис в зошиті:  100 к. = 1 грн

5. Гра «Магазин»

- Ось ми з вами завітали до магазину разом з нашим другом. Незнайкохоче купити ось ці іграшки, але подивіться, що вони мають незвичайні цінники. А щоб дізнатись їх ціну необхідно обчислити вирази.

- Давайте  порахуємо, скільки ж коштують іграшки. (один учень біля дшки)

Запис в зошитах: 10+10= 20 (к.)     10+50= 60 (к.)     50+ 50= 100 (к.)= 1 (грн)

  • Яка з іграшок найдорож ча?

VІ. Фізкультхвилинка (Слайд 9)

6. Робота в парах . Гра «Гаманець» (Слайд 10)

- Скажіть, а де потрібно зберігати гроші, щоб вони не загубились? (в гаманці)

- Попрацюйте в парах.  У вас на столах картки. За допомогою стрілочок, з’єднайте , з якого гаманця платили  за ту чи іншу іграшку. Кожну іграшку купували з окремого гаманця.

- Перевірте правильність виконання завдання. (Слайд 11)

- У гаманці якого кольору найбільше грошей? А найбільше монет?

7. Задача (  робота за картками)

- Подивіться, у вас на партах знаходиться  картки із задачею від Незнайка.

- Давайте її   розв’яжемо .

       -  Прочитайте задачу.

  • Що нам відомо?  Що запитується в задачі? (з використанням схеми)
  • Який вид задачі ? (знаходження невідомого доданка)
  • Якою дією будемо розв’язувати задачу? (відніманням)

Запис розв'язання  ( один учень біля дошці, інші – в зошитах)

  • Яка відповідь?

8. Робота з геометричним матеріалом. Гра «Збери пазли» (в грпах)

- А ви любите складати пазли? .Незнайко пропонує нам скласти пазли, що знаходяться у ваших конвертах .

- А працювати ви будете в групах.

- Складіть пазли та прочитайте, хто зображений на вашій купюрі?

Презентація роботи груп.

-Яка  вартість вашої купюрі?

- Яку геометричну  фігуру мають   ці купюри? 

V. Підсумок уроку.             (Слайд 12)


  • Молодці! Я сьогодні вами задоволена і Незнайко теж дуже радий, що навчився врешті-решт рахувати гроші. І це все завдяки вам.
  • Як ви вважаєте, що в житті не можна купити за гроші?

VІ. Рефлексія

  •  А чи сподобався вам урок?
  • Оцініть себе за допомогою смайликів.

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 1 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
30 березня 2021
Переглядів
548
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку