Урок з математики у 5 класі на тему: «Мандрівка містом Дробових Чисел. Десятковий дріб. Запис десяткових дробів»

Про матеріал
Даний урок формування компетентностей проведений у формі казкової подорожі у місто Дробових Чисел. Конспект уроку розроблений відповідно до Модельної навчальної програми адаптаційного циклу для закладів загальної середньої освіти (автор Істер О.С.), підручника: Олександр Істер МАТЕМАТИКА для 5 класу закладів загальної середньої освіти (Київ. "Генеза" 2022)
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

Урок з математики у 5 класі на тему:

«Мандрівка містом Дробових Чисел.

Десятковий дріб. Запис десяткових дробів»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                   

 

 

                                                                                        

                                                                                         Підготувала:

                                                                                   Щербина Лідія Вікторівна,

                                                                    учитель математики

                                                                        Варварівського ліцею

                                                                                  

 

ТЕМА УРОКУ: «МАНДРІВКА МІСТОМ ДРОБОВИХ ЧИСЕЛ. ДЕСЯТКОВИЙ ДРІБ. ЗАПИС ДЕСЯТКОВИХ ДРОБІВ»

МЕТА УРОКУ: Формування ключових компетентностей учнів, зокрема:

- математичної ключової і предметної, що передбачає засвоєння поняття десяткого дробу, формування умінь розрізняти, читати, записувати і наводити приклади десяткових дробів;

- здатність спілкуватися державною мовою шляхом поповнення свого словникового запасу, правильного використання математичної термінології;

- навчання впродовж життя, що виявляється в умінні організовувати та планувати свою навчальну діяльність, моделювати власну освітню траєкторію;

- інформаційно-комунікаційної шляхом критичного осмислення інформації, одержаної з різних джерел;

- соціальної, що забезпечується колективною навчальною діяльністю, змістом навчальних завдань.

ОБЛАДНАННЯ: підручник з математики для 5 класу (автор О.Істер), ілюстративні, відео та дидактичні роздаткові матеріали, сучасні електронні засоби навчання.

ТИП УРОКУ: урок формування компетентностей.

ПЛАН УРОКУ

І. Організація класу до уроку

1. Психологічне налаштування

Учитель: Добрий день! Нашу зустріч розпочнем!

Продзвенів уже дзвінок,

Починаємо урок.

Будем добре працювати –

Високі результати зможемо мати.

Не просто слухати, а чути,

Не просто дивитися, а бачити,

Не просто відповідати, а міркувати,

Дружно і плідно працювати..

2. Бесіда-організація учнів на колективну пізнавальну діяльність на уроці Учитель. У країні Математика є затишне місто із назвою Місто Дробових Чисел. Мешканці цього міста добрі і товариські, готові завжди прийти на допомогу один одному.

Крім нуля і натуральних

Є ще числа "незвичайні":

Половина і третина,

Чверть години, півхлібини -

Все, що ділимо щоднини

На рівнесенькі частини

Записати маєм спробу,

Тут нам допоможуть …(дроби).

Сьогодні ми здійснимо мандрівку  містом Дробових Чисел.

ІІ. Актуалізація опорних знань

Учитель. На одній із вулиць  живуть звичайні дроби:

Вони мають риску дробу –

Дії ділення подобу.

Угорі стоїть чисельник,

Унизу сховавсь знаменник.

Він покаже нам, на скільки

Поділили ми пиріг,

А чисельник – скільки з`їсти

Цих шматочків кожен зміг.

Усні завдання:

Вправа «Пригадай! Швидко відповідь давай!»

- Наведіть приклади звичайних дробів;

- У дробі назвіть чисельник і знаменник дробу;

- Утворіть дріб:

 а) із чисельником  8, знаменником 10;

б) із чисельником  11, знаменником 100;

в)  із чисельником  27, знаменником 1000

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

Учитель. В утворених дробах    знаменниками є числа 10, 100, 1000. Для таких дробів у математиці використовують більш зручну форму запису – без знаменника, відділяючи цілу частину від дробової комою: 0,8; 0,11; 0,027. А називають такі дроби десятковими.

 Якщо маєм числа: десять,

Сто чи тисяча, мільйон

І усі вони в знаменник

Рвуться, наче батальйон-

Пам`ятай: ці числа нові

Називають десяткові.

А нулі щоб не писать,

Їх же може бути й п`ять,

Дріб запишем через кому.

Буде легко рахувать.

ІV. Повідомлення теми уроку

Учитель.А живуть десяткові дроби на затишній вулиці з однойменною назвою – вулиця Десяткових Дробів. Туди ми з вами зараз і прямуємо. Знайомство з ними допоможе нам навчитися утворювати, правильно записувати та читати десяткові дроби. Отже, тема нашого уроку: «Десятковий дріб. Запис десяткових дробів»

V. Засвоєння нових знань та способів дії

1.Пояснення вчителем утворення, запис та читання десяткових дробів

Учитель.Числа 7,3 і 8,17 – десяткові дроби. У вигляді десяткового дробу можна записати будь-яке число, знаменник дробової частини якого є одиницею з одним або кількома нулями. Цифри дробової частини ще називають десятковими знаками. У числа 8,17 два десяткових знаки:1і 7.

Якщо дріб правильний, то перед комою пишуть цифру 0, оскільки такий дріб не має цілої частини, а отже, вона дорівнює нулю. Наприклад,  29 см = м = 0,29 (читають: «нуль цілих двадцять дев’ять сотих метра»).

Отже, для того щоб записати звичайний дріб, знаменник дробової частини якого – розрядна одиниця 10, 100, 1000 … у вигляді десяткового дробу,потрібно:

1) записати цілу частину числа (вона може дорівнювати 0) і поставити кому;

2) справа від коми записати чисельник дробової частини, але він має містити стільки знаків, скільки нулів у знаменнику. Якщо в чисельнику менше знаків, ніж нулів у знаменнику, то після коми перед цифрами чисельника треба дописати таку кількість нулів, якої не вистачає.

Наприклад:

5 = 5,078;        9 = 9,0005

2. Робота з підручником 

Аналіз умовної схеми: «Будова десяткового дробу. Назви розрядних одиниць дробової частини десяткового дробу» на с. 215.

Учитель. Десяткові дроби записуються за таким самим принципом, що й натуральні числа в десятковій системі: кожна наступна одиниця, що стоїть праворуч, у 10 разів менша від попередньої. На першому місці після коми стоїть розряд десятих, на другому – розряд сотих, на третьому – розряд тисячних і т. д.

Десятковий дріб. Запис десяткових дробів

3. Осмислення і запам’ятовування навчального матеріалу

 Самостійна робота учнів з наступною взаємоперевіркою у «навчальних парах»: с.215 - вивчення алгоритму запису звичайного дробу у вигляді десяткового.

https://fs01.vseosvita.ua/010046y4-9faf/002.jpg

VІ. Руханка «Раз, два, три» https://www.youtube.com/watch?v=CqOr8xqBiK4

 VІІ. Закріплення вивчених способів дії

Учитель. Зараз ми прямуємо на площу Дружби Дробів, де на нас вже чекають звичайні і десяткові дроби.

1. Фронтальне розв’язування усних вправ №№ 1280, 1281 ( с. 216).

2. «Математична естафета» -  колективне розв’язування письмової вправи №1282

3. Робота в парах

Вправа «Знайди друга»

Учитель. Допоможи звичайним дробам та мішаним числам  знайти собі друга серед десяткових дробів, встановивши відповідність за допомогою   ліній.

1

5

А

0,43

2

Б

0,07

3

2

В

5,03

4

Г

2,054

 

4. Робота в групах

Вправа за підручником - №1284

5.Гра  «Так – ні»

Учитель. Я буду говорити твердження. Якщо воно правильне –  показуєте зелену сигнальну картку, хибне – червону:

-«Звичайний дріб можна подати у вигляді десяткового»;

-«Десятковий дріб завжди має цілу частину»;

 -«Дріб 0,48 не має цілої частини»;

-«У дробу 5,392  чотири десяткові знаки»;

«Цілу і дробову частину розділяє кома».

VІІІ. Підсумок уроку

1.Інтерактивна вправа «Мікрофон»

1. Як записати звичайний дріб у вигляді десяткового?

2.Чи кожний звичайний дріб можна записати у вигляді десяткового?

3. Як називають розряди дробової частини десяткового дробу?

2. Оцінювання навчальних досягнень учнів

1.Самооцінювання

Учитель. Діти у картках самооцінювання оцініть свою діяльність на уроці:

C:\Users\директор\Desktop\Картинки\327923 1.png

 

Учитель. Мешканці міста Дробових Чисел приємно вражені вашими знаннями та вміннями. Бажають вам, діти, ще глибшого засвоєння  знань з теми «Десяткові дроби» та успішного застосування набутих знань у розв’язанні життєвих ситуацій.

ІХ. Домашнє завдання

Опрацювати теоретичний матеріал параграфа 40(с.214 – 215);

Виконати письмово: №1283, №1285.

 

 

 

 

docx
Додано
13 лютого
Переглядів
137
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку