Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 29
Кіровоградської міської ради
Кіровоградської області
Розробка уроку
Звичайні дроби
«Під час вивчення математики одним з прийомів виховання творчого характеру є самостійне складання задач та їх розв’язування»
В. О. Сухомлинський
Вчитель математики
Сафошкіна І.А.
Тема: Звичайні дроби
«Насамперед треба навчити дітей охоплювати думкою ряд предметів, явищ, подій, осмислювати зв'язки між ними...»
„Хлібороб, як і будь-який фахівець, починається з школи, саме тут у юній душі формується свідомість, набуття обов'язку, поваги до хліба, до праці»
В.О.Сухомлинський
Мета:
Обладнання: підручник, дидактичні матеріали (задачі в малюнках, картки із завданнями, моделі фігур), креслярські інструменти (циркуль, лінійка, олівець), кольорові олівці, плакат 1, сигнальні картки, презентація «Як зернятко перетворилося на хліб»
Хід уроку
І. Організаційний момент.
ІІ. Перевірка Д/З.
3-є учнів біля дошки, всі інші – взаємоперевірка.
№ 654 – за готовим зразком (піднімають зошити),№ 656,№674 рис.160, №676
ІІІ. Актуалізація опорних знань.
Учні за правильну відповідь ставлять +
Математичний диктант з використанням сигнальних карток
ІV.Мотивація навчальної діяльності:
1. Перегляд презентації
2. Аналіз досліження «Який хліб полюбляють учні нашого класу?».
Дані дослідження, подані в діаграмі. Яку частину складають учні , що полюбляють білий хліб?; а житній?
Діаграма: Який хліб полюбляють учні нашого класу?
Чи варто цінувати хліб? А працю, завдяки якій хліб попадає до нас на стіл?
Восени 1933 р. зібрали хліб нового врожаю; пізніше Сухомлинський писав: “Не забуду того дня, коди мати передала мені першу хлібину, випечену з нового зерна. Привіз передачу дід Матвій, візничий сільського споживчого товариства, який щотижня приїздив до міста за сіллю та керосином. Хлібина була в полотняній торбі - м’яка, духмяна, із хрумкою скориною...”.
V. Формування навчального досвіду
Розв’язування задач за готовими малюнками:
І) Знаходження дробу від числа
пшениці - ? га
ІІ) Знаходження числа за його дробом
жита – 30 га
Творче завдання:
Задача Ахмеса
Єгиптяни всі дроби намагалися записати як суми частин, тобто дробів виду . Наприклад, замість вони писали + . Єдиним винятком був дріб . Іноді це бувало зручно. У папірусі Ахмеса є завдання:
"
Розділити 7 хлібів між 8 людьми".
Запишіть відповідь у вигляді суми частин.
Робота з підручником:
П+С: №661, №663, №664, №668, №670.
Д+В: №677, №79, №687,
V. Д/З. §4, п. 22, с.159-162 – приклади
П+С №662, 667, 671
Д+В №671, 678, 688
Творче завдання придумати задачі в малюнках
Підготувати доповідь про дроби с.169
VІ. Підсумки уроку