Конспект уроку математики у 1 класі
Тема уроку. Число і цифра 5. Склад числа 5.
Мета: формувати поняття про число і цифру 5; учити співвідносити кількість предметів і цифру, цифру і число; учити писати цифру 5;
розширювати уявлення про співвідношення нерівності і рівності; учити позначати їх відповідними знаками; формувати в учнів навички лічби;
розвивати кмітливість, пам'ять, логічне мислення;
виховувати вміння милуватися красою довкілля і зберігати його.
Обладнання: презентація, конверти для груп з завданнями, , конструктор LEGO.
Тип уроку: комбінований.
Освітні галузі: математична освітня галузь, природнича освітня галузь, мистецька освітня галузь, соціальна і здоров’язбережна освітня галузь.
Форми організації освітньої діяльності: індивідуальні, парні, групові.
Очікувані результати:
-
зацікавленість науковими знаннями про рівності, число і цифру 5;
-
розширення уявлення про роль математики в житті людини;
-
застосування набутих в школі знань і умінь в житті;
-
розширення поля для самостійної пізнавальної діяльності;
-
створення умов для реалізації кожної особистості.
Хід уроку
І Організаційний момент
1. Організація класу
- Діти, в строк дзвенить дзвінок –
Починаємо урок.
- Доброго дня, діти! Ми розпочинаємо урок математики.
2 Iнтерактивна вправа «Мікрофон»
-
Поміркуйте і скажіть, яким має бути наш урок. (Цікавим, насиченим, трохи казковим, продуктивним, веселим, світлим, загадковим)
-
А ви на уроці якими повинні бути? (Дисциплінованими, уважними, зібраними, активними, вправними, наполегливими)
IІ Актуалізація опорних знаньзнань
-
Усні вправи Лічба предметів
-
Діти, подивіться відео та скажіть кого рахував Петрик?(слоненят)
Перегляд фрагмента мультфільма “Петрик П’яточкин” мультик
-
Давайте порахуємо слоненят разом із Петриком (рахунок 1 - 10, 10 -1)
-
Сьогодні слоненята та їх друзі будуть нашими помічниками
2. Вправа «Назвіть сусідів»(числа 4,2,7)
3. Приклади на порівняння(робота в парах)
3 < 6 8 > 2 4 > 3
Висновок – чим далі число стоїть від одиниці у числовому ряді, тим воно більше.
Друг слоненят Бегемотик пропонує вам гру “Паровозик”
4.Гра Паровозик(нумерація вагонів з голови потяга, хвоста потяга діти шикуються 1 - 10,10 – 1)
III Повідомлення теми і мети уроку
-
Давайте згадаємо, яке відео ви дивилися вчора вдома разом за батьками?мультик
(впроваждення елементів методу “Перевернутий клас” форма - “ Псевдоперевернутий клас”)
-
Про що вам розповіла тітонька Сова? (Про число і цифру п’ять)
-
Сьогодні ми познайомимося з цією цифрою, яка допоможе позначити кількість пальців на руці.
-
А допоможе нам в цьому друг Бегемотика - Жираф
IV Вивчення нового матеріалу
-
Знайомство з числом п’ять
-
Знайдіть на малюнку і розфарбуйте цифру п’ять.
-
Бесіда з опорою на життєвий досвід дітей
Технологія «Асоціативний кущ»
- Назвіть, яких предметів у класі по п’ять.
- А чого у вас вдома по п’ять?
- Число п’ять позначається цифрою 5.
-
Розгляд друкованої і рукописної цифри 5
-
Розгляньте цифру 5.
-
А що нагадує ця цифра?
-
А тепер завдання від друга Жирафа - Леопарда
-
Гра «Сконструюй з LEGO» (Робота в парах)
-
Діти, візьміть цеглинки LEGO.
-
Покажіть мені зелену цеглинку. А тепер – червону і синю.
-
Об’єднайте ваші цеглинки LEGO і разом створіть гарну цифру п’ять.
-
Фізкультхвилинка
-
А зараз друг Леопарда – Лев, допоможе написати вам цифру п’ять.
-
Написання цифри 5
а) Аналіз цифри
-
Зі скількох елементів складається цифра 5?
-
Які це елементи?
-
Цифра 5 складається з маленької прямої палички, правого півовала і горизонтальної хвилястої лінії. Спочатку пишеться маленька пряма паличка. Починають її писати трохи правіше за середину верхньої сторони клітини (як і цифру 4) і ведуть похило до центра клітини. З цієї точки пишуть малий правий півовал — такий самий, як другий елемент у цифри 3. Потім угорі зліва направо пишуться останній елемент (злегка вигнута вниз паличка). Початок його співпадає з початком першого елементу цифри, а закінчується елемент у верхньому правому кутку клітини.
б) Робота в зошиті
а) Пропишемо цифру 5 в повітрі разом зі мною.
б) Напишемо її спеціальною палочкою на нашій інтерактивній дошці.
в) Олівцями старанно пропишемо рядок цієї цифри у Ваших зошитах.
-
Вправляння в утворенні числа (Робота з інтерактивною дошкою)
-
А зараз будьте уважні, завдання від друга Лева – Крокодила.
-
У мене 4 яблука, поряд я поставлю ще одне. Скільки їх буде разом?
-
У Петрика 3 зошити, він поклав поряд ще два. Скільки у нього книг на столі?
-
У Оленки 2 грибочки. Вона зібрала ще три. Скільки їх стало?
-
У Катрусі шість цукерок. Одну вона з’їла на перерві. Скільки цукерок у неї залишилося?
-
Склад числа 5.
-
Тітонька Сова разом із слоненятами запропонувала подивитися ще одне відео, яким ще чином можна отримати число п’ять? мультик
-
Фізкультхвилинка (зарядку для очей)
-
Робота з презентацією
-
Ознайомившись зі складом числа, Мавпочка запропонувала вам виконати завдання на порівняння чисел
IV Закріплення і узагальнення отриманих знань
-
Знайдіть та розфарбуйте п’ять вишень червоним кольором, а решту зеленим
-
Пропишіть рядочок цифри п’ять.
-
Робота з підручником, розв’язування задачі. (стр. 33, задача №2)
-
Робота в групах (Задачі на склад числа п’ять)
І група ІІІ група
1 + 4 = 5 (яблука) 3 + 2 = 5 (ананасів)
ІІ група ІV група
4 + 1 = 5 (квіточок) 2 + 3 = 5 (грибочків)
-
Робота з карткам. (Робота в парах)
-
Спробуйте, діти, серед поданих фігур п’ятикутник та зафарбувати його жовтим кольором.
-
-
Розв’язування віршованих задач із логічним навантаженням
Он на ганку біля хати
Грають милі цуценята.
Троє білих, мов той сніг.
Двоє в плямках. Скільки всіх? (3+2=5)
-
Логічне завдання
V Рефлексія
-
Чи Вам, діти, сподобалося працювати на уроці?
-
У кожного з Вас на парті є розмальовка цифри п’ять. Якщо Вам сподобалося працювати на уроці, розфарбуйте її в зелений колір. Якщо – ні, то в синій.
VІ Підсумок
-
З якою цифрою ми сьогодні познайомилися?
-
Яке число вона позначає?
-
Чого Ви сьогодні на уроці навчилися?
-
Назвіть тваринок, які нам сьогодні допомагали на уроці.
-
Де ми можемо з ними зустрітися? (У зоопарку)
-
Пропоную вам відправитися до зоопарку та подивитися, як живуть наші знайомі. (Відео “У зоопарку”)мультик