Впровадження елементів методу «Перевернутий клас» та інших технологій на уроках математики у першому класі нової української школи під час змішаної та дистанційної освіти

Про матеріал
Цифрові технології в наш час є інструментами трансформації освітнього процесу, які відкривають нові можливості для реалізації навчання в будь-який зручний час. У сучасній педагогічній практиці набуває поширення змішаного та дистанційного навчання. Мультимедійні пристрої комп’ютери, відеопроектори, інтерактивні дошки та мережа Інтернет стали необхідними засобами вивчення різних предметів і є важливими атрибутами для вчителя та учнів на уроках математики в 1класі. Надзвичайно продуктивними є уроки, забезпечені мультимедійною підтримкою.
Перегляд файлу

Впровадження елементів методу «Перевернутий клас» та інших технологій на уроках математики у першому класі нової української школи

під час змішаної та дистанційної освіти

Освічений - це той, хто знає,

Де знайти те, що він не знає.

Георг Сіммел

Цифрові технології в наш час є інструментами трансформації освітнього процесу, які відкривають нові можливості для реалізації навчання в будь-який   зручний час. У сучасній педагогічній практиці набуває поширення змішаного та дистанційного навчання.

Переді мною стало питання: як організувати освітній процес для дітей 1 класу на уроках математики у період змішаного та  дистанційного навчання? Найбільш доцільним виявилося застосування інформаційно - комунікаційних технологій, яке дає змогу зацікавити учнів, зробити урок, захоплюючим, хвилюючим, яскравим, емоційно-насиченим та сприяти більш ефективному навчанню школярів слухати, чути, аналізувати, висловлювати свої думки про вивчений матеріал, розвивати практичні навички.

Мультимедійні пристрої комп’ютери, відеопроектори,  інтерактивні дошки та мережа Інтернет стали необхідними засобами вивчення різних предметів і є важливими атрибутами для вчителя та учнів на  уроках математики в 1класі. Надзвичайно продуктивними є уроки, забезпечені мультимедійною підтримкою.

За допомогою комп’ютерних програм швидко й ефективно готую будь-які завдання як індивідуальні, так і загальні для класу. До уроку на тему «Додавання двоцифрових чисел без переходу через десяток» використала презентацію. На початку уроку на слайді діти побачили сонечко, закрите хмарками. Але хмарки ці не звичайні, а із завданнями. Якщо всі завдання розв’язати, то сонечко знову з’явиться. Завдання на хмарках використовую різноманітні: приклади на усний рахунок, логічні задачі, завдання для роботи в групах, парах, закодований текст. Впродовж уроку діти успішно розв’язали всі завдання, і сонечко знову засяяло у класі, ще й зі словом «Молодці»

Інтерактивна дошка - це ефективний інструмент для проведення уроків математики у початковій школі. На кожному уроці використовую її у якості

  • аудиторної дошки з маркером;
  • екрана для відображення інформації;
  • інтерактивного комп’ютерного монітора.

Працюючи з інтерактивною дошкою, завжди знаходжусь у центрі уваги і підтримую постійний контакт з класом. Таким чином, інтерактивна дошка ще дозволяє заощадити дорогоцінний час. 

Використовуючи таку дошку, поєдную перевірені методи і прийоми роботи зі звичайною дошкою з набором інтерактивних і мультимедійних можливостей.

Завдяки мультимедійним пристроям на уроках математики у 1 класі впроваджую сучасні освітні технології:

  • критичне мислення
  • ТРВЗ
  • Метод проектів
  • Ігрові
  • «Перевернутий клас»

 

Технологія ТРВЗ (теорія розв’язання винахідницьких завдань ) включає в себе механізми планомірного перетворення проблеми  в образ майбутнього рішення,  подолання психологічної інерції, яка перешкоджає пошуку рішень,
широкий інформаційний фонд – конкретний досвід рішення проблем.

Використання ТРВЗ на уроках математики в 1 класі сприяє:

  • розвитку розумових здібностей, пам’яті, просторової уяви, уваги, фантазії;
  • підвищує інтерес до навчання;
  • створює гарний настрій.

 Існує декілька методів розвитку творчого мислення та уяви.

  • Круги Луліля
  • Мозковій штурм
  • Метод емпатії
  • «Добре-погано»
  • Символічна синектика
  • Морфологічний аналіз
  • Метод фокальних об’єктів
  • «Думай про інше»

 

Наприклад фрагмент уроку математики за темою «Порівняння чисел. Відношення між числами більше, менше, дорівнює. Поняття дорожче дешевше». Використовую метод ТРВЗ «добре-погано».

З’ясування значення термінів дорожче й дешевше.

  • Що коштує більше – батон чи морозиво? (морозиво)
  • Що коштує менше машинка чи лялька? (машинка)

Висновок: більше – дорожче, менше – дешевше.

Кузя з Лунтіком не можуть вирішити чи корисне морозиво, чи ні. Допоможіть їм. (метод ТРВЗ «Добре-погано»)

        МОРОЗИВО

Добре                      Погано

Смачне    захворіє горло

Прохолодне   багато цукру

Солодке    температура

 

Наведу приклад уроку математики в 1 класі за темою «Написання цифри7. Тиждень». Використовую метод ТРВЗ «Думай про інше» та круги Луліля.

 

Допоможіть Лунтіку та його друзям порахувати дні тижня і розташувати їх правильно.

  • На що схожа наша схема? (квітка, сонечко, планети і т.д.)

(метод ТРВЗ «Думай про інше»)

Складіть істинне ти хибне висловлювання реальне та фантастичне).

  • П’ятниця червоний скляний. Діти купили у п’ятницю мамі червону скляну вазу. На червону скляну планету прилетів Лунтік зі своїм другом П’ятницею. )

(Метод ТРВЗ – Круги Луллія).

 

Наведу приклад уроку математики у 1 класі за темою «Додавання і віднімання на основі десяткового складу числа».

Застосування переставної властивості додавання.

  • Допоможіть Крошу правильно виконати завдання.
  • Що доцільно поміняти, щоб зручніше було додати?

(метод ТРВЗ «Мозковий штурм»)

  • Які геометричні фігури ми використали?  Побудуйте з цих фігур житло для Кроша.

(метод ТРВЗ «Символічна синектика»)

 

«Перевернутий клас» - це компонент сучасної технології змішаного навчання, основною особливістю якого є перегляд учнями вдома відеоматеріалів, інформаційних ресурсів для роботи з новим навчальним матеріалом або закріплення вже вивченого в класі. Під час роботи в класі діти за допомогою та під керівництвом учителя виконують практичні завдання з теми, яку засвоїли вдома.

Існує декілька форм цієї моделі  «Типовий перевернутий клас», «Віртуальний перевернутий клас», «Орієнтований на дискусію», «Груповий перевернутий клас»..

На уроках математики зручно впроваджувати форму «Псевдоперевернутий клас», бо вона дозволяє повторити перегляд відео ще й на уроці, а потім виконати відповідні завдання, які сприяють розвитку  математичного мовлення учнів, умінню логічно міркувати, використовуючи математичні  знання для рoзв’язувaння прaктичниx зaдaч.

Наведу фрагмент уроку за темою «Різницеве порівняння чисел».

Удома учні разом з батьками дивляться відео «Порівняння кількості предметів»

А на уроці вони переглядають інше відео за цією ж темою.

А потім виконують завдання, розв’язують задачі та приклади.

Під час дистанційного навчання використовую форму «Віртуальний
перевернутий клас»: пропоную дітям матеріал для самостійного перегляду,
практичні завдання, розпочинаю вивчення відповідного матеріалу із
самостійного опрацювання теорії, як це відбувається за моделлю «Перевернутий клас». Завдяки синхронному та асинхронному дистанційному навчанню в учнів формуються уміння аналізувати, інтерпретувати та для збагачення власного досвіду критично оцінювати інформацію в медіапросторі.

 

Наведу фрагмент уроку з математики за темою «Число і цифра 5. Склад числа 5». Учні самостійно дивляться відео за темою. А потім виконують завдання:

  1. Порахуйте скільки обєктів кожного виду.

 

Для застосування інноваційно-освітніх технологій необхідно підготувати матеріал до  уроку; продумати  завдання та питання, мотивувати бажання і можливість надання допомоги дітям з боку батьків, а учням необхідно мати доступ до Інтернету, вміти працювати на платформі Skype і Сlassroom.

Оволодіння ІКТ учнями першого класу було б неможливе без допомоги батьків, які стали безпосередніми  учасниками освітнього процесу, завдяки чому зросло порозуміння між батьками та вчителем, між батьками та дітьми.

Результативністю впровадження ІКТ у першому класі стало зростання активності учнів, розвиток їх співробітництва, набуття навичок самостійності, персоналізація навчання, партнерство батьків і вчителів, розуміння батьками всієї складності організації освітнього процесу. Володіння комп’ютерними технологіями пoклaдaє більшу вiдпoвiдальнiсть за навчання на учнів, дає їм стимул для експерименту, дослідження, сприяє всебічному розвитку їх здібностей, компетентностей, формуванню цінностей та готовності до життя в інформаційному суспільстві.

Застосування цифрових технологій у навчанні підтверджує вислів Ричарда   Ріслі «Сучасні технології мають підготувати учнів до професій, які ще не існують, навчити використовувати технології, які ще не винайдені, навчити вирішувати проблеми, які ще не виникли».

 

 

docx
Додано
1 вересня 2021
Переглядів
1335
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку