Клас : 5
Тема: Додавання і віднімання дробів з однаковими знаменниками.
Мета:
Клас : 5
Тема: Додавання і віднімання дробів з однаковими знаменниками.
Мета:
Тип уроку: урок засвоєння нових знань.
Хід уроку
І Організаційний момент
Так, шановний 5-й клас
Чи на партах все гаразд?
Щоб уникнути турботи
Приготуйтесь до роботи.
Продзвенів уже дзвінок!
Починається урок.
На уроці працюй на відмінно
І на успіх чекай неодмінно
ІІ Перевірка домашнього завдання та актуалізація опорних знань
Вступне слово: Наш урок буде присвячений перемогам українців на головних спортивних змаганнях планети – Олімпійських іграх. Сьогодні ми будемо аналізувати лише зимові, або як їх ще називають білі Олімпіади
(слайд 1): За час незалежності наша країна брала участь у 6 зимових Олімпіадах. На рахунку наших спортсменів – 7нагород.
З них: 2- золоті, 1- срібна,4- бронзових.
Ці дані можна подати у вигляді кругової діаграми.
Фронтальне опитування:
ІІІ Мотивація та оголошення теми і мети уроку
Запишіть тему уроку (слайд 2).
На цьому уроці ми познайомимося з правилами додавання і віднімання дробів з однаковими знаменниками та будемо використовувати ці правила для розв’язання різних завдань.
ІV Формування нових знань
План вивчення нового матеріалу:
Отже, щоб знайти яку частину складають золоті і срібні медалі разом
необхідно знайти суму : 2/7+1/7
Скористаємось діаграмою:
Отже, 2/7+1/7=3/7
(учні самостійно формулюють правило додавання дробів)
Це правило у буквеному вигляді записується так:
(формула залишається на дошці протягом усього уроку)
(віднімання ).
Отже, необхідно знайти різницю: 4/7-1/7
Розглянемо діаграму. Отже, 4/7-1/7=3/7
(Учні самостійно знаходять чому дорівнює дана різниця і роблять висновки про те, як знайти різницю двох дробів.)
Це правило у буквеному вигляді записується так:
(формула залишається записана на дошці протягом усього уроку)
Повторюємо правила додавання і віднімання дробів з однаковими знаменниками.
V Формування вмінь
Виконання усних вправ: (слайд 3)
Ця перемога української фігуристки стала великою несподіванкою для всіх, в тому числі і для організаторів Олімпіади, у яких не знайшлося запису гімну України. Запропонували на вибір виконати гімн СССР, Росії або олімпійський. Ось такий вийшов казус.
Церемонію нагородження довелося затримати майже на годину, поки один із тренерів привіз запис «ще не вмерла Україна» з олімпійського села.
На честь 16-річної фігуристки вперше лунав гімн України і був піднятий
національний прапор (хоч і «догори ногами»)
Виконання письмових вправ:
Через 4 роки олімпійське свято відправилося на Далекий Схід . В японському місті Нагано Україна здобула єдину нагороду. Звісно, це може декому здатися провалом, однак у світі величезних проблем та занепаду зимових видів спорту в середині 90-х, коли спортсмени часто їздили на змагання за свій власний кошт, кожна нагорода була справжнім подвигом.
Цю єдину нагороду виборола біатлоністка Олена Петрова. Розв’язавши дані рівняння ми дізнаємось якого ґатунку була ця медаль.
На екрані фото головного дуету країни.
Українська пара фігуристів Олена Грушина-Руслан Гончаров у середині 2000-х вважалася однією з найкращих світу.
На олімпіаді в італійському Турині в 2006 році українці вибороли бронзові нагороди. Навіть, на сьогодні це єдина пара фігуристів, які піднялися на п’єдестал пошани.
За такий успіх Грушина та Гончаров того року були визнанні кращими спортсменами україни.
Взагалі майбутнє українського фігурного катання має досить туманний вигляд. Вже 10 років в Україні нема фігуристів, які б могли поборотися за п’єдестал пошани на найпрестижніших міжнародних змагань.
Наше завдання обчислити вирази і прочитати «шифровку».
Отримане слово «успіхів». Успіхів я бажаю як нашим спортсменам у змаганнях так і вам,діти,бажаю успіхів у навчанні! (слайд 6)
Фізкультхвилинка .
Працювати перестали
І тепер всі дружно встали.
Будемо відпочивати,
Нумо, вправу починати!
Руки вгору, руки вниз
І легесенько пригнись.
Покрутились, повертілись,
На хвилинку зупинились.
Пострибали, пострибали,
Раз — присіли, другий — встали.
Всі за парти посідали.
№ 1074; 1978
VІІ Домашнє завдання (слайд7) :
Опрацювати: параграф 32.
Виконати: №№1063;1069;1071.
VІІІ Підсумок уроку:
А |
Б |
В |
|
|
|
А |
Б |
В |
|
|
|
А |
Б |
В |
|
|
|
А |
Б |
В |
|
|
|
А |
Б |
В |
|
|
|
А |
Б |
В |
|
|
|
Запитання до класу:
Гра «Назви дріб» (слайд 8-9)
Підсумки «Здобутки України на зимових Олімпіадах» (слайд 10)
Українські спортсмени взяли участь в 11Олімпійських іграх, в яких, в цілому, завоювали 122 медалі. На літні Олімпіади припадає 115, на Зимові -7 нагород. Більш того,якщо на літніх Іграх українці завойовували не менше 20 нагород, то на Білих олімпіадах не було більше 2.
Остання Біла олімпіада відбулася в 2014році в Сочі.
Україну представляли 45 спортсменів в 9 видах спорту з 15-ти.