Урок з математки у 5 класі "Додавання і віднімання дробів з однаковими знаменниками"

Про матеріал

Клас : 5

Тема: Додавання і віднімання дробів з однаковими знаменниками.

Мета:

  • ввести правила додавання та віднімання дробів з однаковими знаменниками, навчити учнів використовувати їх під час розв'язання вправ;
  • розвивати культуру математичної мови і записів, увагу, логічне мислення;
  • виховувати активність, самостійність, інтерес до спорту та здорового способу життя, гордість за перемоги українців на зимових олімпіадах.
  • Тип уроку: урок засвоєння нових знань.
Перегляд файлу

Клас :  5

Тема: Додавання і віднімання  дробів з однаковими знаменниками.

Мета:

  • ввести правила додавання та віднімання дробів з однаковими знаменниками, навчити учнів використовувати їх під час розвязання вправ;
  • розвивати культуру математичної мови і записів, увагу, логічне мислення;
  • виховувати активність, самостійність, інтерес до спорту та здорового способу життя, гордість за перемоги українців на зимових олімпіадах.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

Хід уроку

 

І    Організаційний момент 

Так, шановний 5-й клас

Чи на партах все гаразд?

Щоб уникнути турботи

Приготуйтесь до роботи.

Продзвенів уже дзвінок!

Починається урок.

На уроці працюй на відмінно

І на успіх чекай неодмінно

 

ІІ   Перевірка домашнього завдання та актуалізація опорних знань       

       

 Вступне слово: Наш урок буде присвячений перемогам українців на головних спортивних змаганнях планети – Олімпійських іграх. Сьогодні ми будемо аналізувати лише зимові, або як їх ще називають білі Олімпіади

   (слайд 1): За час незалежності наша країна брала участь у 6 зимових Олімпіадах.  На рахунку наших спортсменів – 7нагород.

З них:   2- золоті, 1- срібна,4- бронзових.

Ці дані можна подати у вигляді кругової діаграми.

 

Фронтальне опитування:

  •                    Яку частину становлять золоті медалі? (записати на дошці)
  •                    Яку частину становлять срібні  медалі? (записати на дошці)
  •                    Як називаються такі числа?  (дробові)
  •                    З чого складається дріб?  (з чисельника, знаменника, дробової риски)
  •                    Прочитайте дроби записані на дошці. Назвіть їх  чисельники і знаменники.
  •                    Що показує знаменник дробу?  ( на скільки частин поділено ціле)
  •                    Що показує чисельник  дробу?  (скільки частин взяли)
  •                    Якщо чисельник дробу більший за знаменник, як називається такий дріб?
  •                    Якими є дроби записані на дошці? (правильні)
  •                    Порівняйте дроби. Відповідь поясніть.
  •                    Чому дорівнює дріб чисельник і знаменник якого рівні?  (одиниці)
  •                    Що спільного мають дроби записані на дошці . (однаковий знаменник)

 

 

 

ІІІ   Мотивація та оголошення теми і мети уроку

 

  • За допомогою якої дії можна знайти, яку частину складають золоті і срібні медалі разом? (додавання)

 

Запишіть тему уроку (слайд 2).

На цьому уроці ми познайомимося з правилами додавання і віднімання дробів з однаковими знаменниками та будемо використовувати ці правила для розвязання різних завдань.

 

ІV   Формування нових знань

План вивчення нового матеріалу:

 

  1.                    Правило додавання дробів з однаковими знаменниками;
  2.                    Правило віднімання дробів з однаковими знаменниками.

 

  1.     Правило додавання дробів з однаковими знаменниками

Отже, щоб знайти  яку частину складають золоті і срібні медалі разом

необхідно знайти суму :   2/7+1/7

 

Скористаємось діаграмою:

  •   Яка частина круга відповідає золотим і срібним медалям разом?

Отже, 2/7+1/7=3/7

 

  • Який висновок можна зробити: як додати два дроби з однаковими знаменниками?

(учні самостійно формулюють правило додавання дробів)

 

 

Це правило у буквеному вигляді записується так: 

 

 (формула залишається  на дошці протягом усього уроку)

  1. Правило віднімання дробів з однаковими знаменниками.

 

  • За допомогою якої дії можна знайти, на скільки частина бронзових медалей більша за частину  золотих?

 (віднімання ).

Отже, необхідно знайти різницю: 4/7-1/7

 

Розглянемо діаграму. Отже, 4/7-1/7=3/7

(Учні самостійно  знаходять чому дорівнює дана різниця і роблять висновки про те, як знайти різницю двох дробів.)

 

Це правило у буквеному вигляді записується так:

 

 

 

(формула залишається записана на дошці протягом усього уроку)

Повторюємо правила додавання і віднімання дробів з однаковими знаменниками.

 

V Формування вмінь

Виконання усних вправ: (слайд 3)

  1.     В 1994 році Україна вперше прийняла участь у Світових Олімпійських змаганнях, як незалежна країна. На екрані ви бачите фото фігуристки Оксани Баюл, яка виборола для України медаль. Щоб дізнатися якого ґатунку нам потрібно обчислити даний ланцюжок .

     Ця перемога української фігуристки стала великою несподіванкою для всіх, в тому числі і для організаторів Олімпіади, у яких не знайшлося запису гімну України. Запропонували на вибір виконати гімн СССР, Росії або олімпійський. Ось такий вийшов казус.

    Церемонію нагородження довелося затримати майже на годину, поки один із тренерів  привіз запис «ще не вмерла Україна» з олімпійського села.

     На честь 16-річної  фігуристки вперше лунав   гімн України і був піднятий

національний прапор (хоч і «догори ногами»)

 

Виконання письмових вправ:

  1. (слайд 4)

Через 4 роки олімпійське свято відправилося на Далекий Схід . В японському місті Нагано Україна здобула єдину нагороду. Звісно, це може декому здатися провалом, однак у світі величезних проблем та занепаду зимових видів спорту в середині 90-х, коли спортсмени часто їздили на змагання за свій власний кошт, кожна нагорода була справжнім подвигом.

   Цю єдину нагороду виборола біатлоністка Олена Петрова. Розв’язавши дані рівняння ми дізнаємось якого ґатунку була ця медаль.

 

 

  1. (слайд 5)

На екрані фото головного дуету країни.

    Українська пара фігуристів  Олена Грушина-Руслан Гончаров у середині 2000-х вважалася однією з найкращих світу.

На олімпіаді в італійському Турині в 2006 році українці вибороли бронзові нагороди. Навіть, на сьогодні це єдина пара фігуристів, які піднялися на п’єдестал пошани.

    За такий успіх Грушина та Гончаров того року були визнанні кращими спортсменами україни.

    Взагалі майбутнє українського фігурного катання має досить туманний вигляд. Вже 10 років в Україні нема фігуристів, які б могли поборотися за пєдестал пошани на найпрестижніших міжнародних змагань.

    Наше завдання обчислити вирази і прочитати «шифровку».

 

Отримане слово «успіхів». Успіхів я бажаю як нашим спортсменам у змаганнях так і вам,діти,бажаю успіхів у навчанні! (слайд 6)

 

Фізкультхвилинка .

Працювати перестали

І тепер всі дружно встали.

Будемо відпочивати,

Нумо, вправу починати!

Руки вгору, руки вниз

І легесенько пригнись.

Покрутились, повертілись,

На хвилинку зупинились.

Пострибали, пострибали,

Раз — присіли, другий — встали.

Всі за парти посідали.

 

  1. Робота з підручником:

  1074; 1978

 

 VІІ   Домашнє завдання (слайд7) :

     Опрацювати: параграф 32.

     Виконати: №№1063;1069;1071.

 

VІІІ   Підсумок уроку:

  1. Тестові завдання з теми :«Додавання і віднімання звичайних дробів з                      однаковими знаменниками»
  1. Сума чисел   і дорівнює числу…

А

Б

В

 

  1. Різниця чисел   і   дорівнює числу…

А

Б

В

  1.      Коренем  рівняння    є число…

А

Б

В

 

  1.      Дріб   є сумою числа  і числа….

А

Б

В

 

  1.      Дріб   є різницею числа  і числа….

А

Б

В

 

  1.      Значення виразу   + - дорівнює числу…

А

Б

В

 

Запитання до класу:

  •                      Які дії із звичайними дробами ми вміємо виконувати ?
  •                      Як додати  дроби з однаковими знаменниками?
  •                      Як відняти дроби з однаковими знаменниками?

    Гра «Назви дріб» (слайд 8-9)

 

  •                  Назвіть дріб,який необхідно додати до дробу, щоб отримати дріб
  •                  Назвіть дріб, додавши до якого , отримаємо дріб .
  • Яке число необхідно відняти від числа  , щоб отримати число

Підсумки «Здобутки України на зимових Олімпіадах» (слайд 10)

    Українські спортсмени взяли участь в 1лімпійських іграх, в яких, в цілому, завоювали 122 медалі. На літні Олімпіади припадає 115, на Зимові -7 нагород.            Більш того,якщо на літніх Іграх українці завойовували не менше 20 нагород, то на Білих олімпіадах не було більше 2.

    Остання Біла олімпіада відбулася в 2014році в Сочі.

Україну представляли 45 спортсменів в 9 видах спорту з 15-ти.

 

 

 

doc
Додав(-ла)
Шкроб Наталія
Додано
27 квітня 2018
Переглядів
837
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку