Урок з мистецтва (образотворчого). Робота з пластиліном, ліплення гриба

Про матеріал
Конспект розроблений з метою: вчитися порівнювати форму та розміри предметів розрізняти їх складові частини; розвивати вміння передавати особливості об’ємної та силуетної форми предметів, зорову пам’ять, фантазію, окомір, моторику рук, образне мислення, відчуття пластики та форми; виховувати інтерес до ліплення, охайність під час роботи, вміння планувати свою діяльність і доводити її до кінця; формувати естетичний смак, стимулювати творчу активність учнів та виховувати дбайливе ставлення до природи.
Перегляд файлу

Урок образотворчого мистецтва

Тема. Передавання основного характеру об’ємної форми. Порівняльний характер форм та розмірів, їх складових частин. Ліплення на тему «Гриби» (пластилін)

Мета: продовжувати вчити порівнювати форму та розміри предметів розрізняти їх складові частини; розвивати вміння передавати особливості об’ємної та силуетної форми предметів, зорову пам’ять, фантазію, окомір, моторику рук, образне мислення, відчуття пластики та форми; виховувати інтерес до ліплення, охайність під час роботи, вміння планувати свою діяльність і доводити її до кінця; формувати естетичний смак, стимулювати творчу активність учнів та виховувати дбайливе ставлення до природи.

Обладнання: пластилін, стека, дошка для пластиліну, серветку, таблиця «Прийоми ліплення», технологічна карта виготовлення гриба «Мухомора»

ХІД УРОКУ

  1. Організація класу

Хто почув дзвіночок, стає у рядочок.

Урок розпочинаємо, про щось нове пізнаємо.

  1. Повідомлення теми і мети уроку
  • Сьогодні на уроці ми помандруємо у подорож до лісу, а що ми там знайдемо – ви дізнаєтесь, відгадавши загадку.

Стоїть при доріжці

На товстенькій ніжці.

Хоч шапочку має,

Та нас не вітає.

А виріс він після дощу,

Сховайся під пеньком,

Накрив голівоньку свою

Жовтесеньким листком. (Гриб)

  • Правильно, це гриби. Сьогодні в лісі з вами ми будемо збирати грибочки.
  1. Робота над темою уроку
  1. Бесіда
  • Які гриби ви знаєте?
  • Які бачили або доводилося збирати вам?
  • А чи всі гриби можна збирати? (Ні)
  • Чому? (Тому що деякі з них отруйні.)
  • А які отруйні гриби вам відомі?
  1. Розпізнавання грибів

-Ось нам при доріжці зустрілися гриби.

І великі, і малі

Повдягалися в брилі,

І дощу ці одноніжки

Не бояться анітрішки.

Ліс – улюблений їх край.

А як звуться – відгадай.

  • Які ви серед них впізнали? (Діти називають)
  • Тепер перевіримо.

Білий гриб розкішний,

Поважний і пишний.

Дуже смачний,

Над грибами головний.

 

По-нашому я – печериця,

А по-французьки – шампіньйон.

Хоч куцонога, блідолиця,

Але витримую фасон.

Мене шукайте на світанні

У лісі, полі, у садку…

 

На пеньок повсідались,

У родини поєднались.

Що це за гриби дрібненькі?

Всім відомо: це опеньки.

 

Ніжні, гарненькі,

Як лисичка, руденькі,

Лісові сестрички.

Це гриби - лисички.

 

Я – мухомор, я – мухомор,

Червоний, наче помідор.

Кашкет цяцьковий, розлогий,

А сам – стрункий і довгоногий.

Серед урочища грибного

Не знайдеш красеня такого.

Та я отруйний, пам’ятай!

Мене побачиш – обминай…

  • Давайте перевіримо, які назви грибів ви запам’ятали.
  • Які з них отруйні, а які - їстівні?
  • Добре, але сьогодні ми будемо знайомитись з формою і кольором лише одного з них.

Що це за гриб? (Мухомор)

  • Який він – отруйний чи їстівний? (Отруйний)
  • Правильно. Хоч він і отруйний, але дуже гарний! Червоний колір шапочки попереджає вас про небезпеку. Вслухайтесь у назву – мухомор (від морити мух)
  1. Предмет і матеріал ліплення
  • А з чим ми будемо працювати сьогодні і як робитимемо гриб, ви дізнаєтесь, відгадавши загадку.

Спочатку твердий, а в руках еластичний,

З нього утвориш щось симпатичне.

Схожий на глину, але кольоровий.

З чого вийде грибок пречудовий? (З пластиліну)

- Щоб працювати з пластиліном, нам треба пригадати прийоми ліплення.

4. Таблиця «Прийоми ліплення»

  • Діти, продемонструйте рухи ручками. (Учитель перечитує, а діти демонструють)
  1. Скачування кульки.
  2. Розкачування заготовки.
  3. Сплющування.
  4. Вдавлення та заглиблення.
  5. Прищипування.
  6. Витягування.
  7. З’єднування.
  1. Техніка безпеки
  • Діти перш ніж приступити до роботи, ми повторимо правила поведінки і техніку безпеки під час роботи з пластиліном.
  • Роботу розпочинай лише з дозволу вчителя.
  • Використовуй інструменти лише за призначенням.
  • Користуйся інструментами, як показує вчитель.
  • Інструменти зберігаються лише в призначеному місці.
  • У процесі роботи не відволікайся.
  • Під час роботи тримай робоче місце у належному порядку, а в кінці – прибери.
  • Пам’ятай! Необережне користування інструментами призводить до травм.
  • Під час роботи з пластиліном не нюхай і не смакуй його.

   Фізкультхвилинка

  • Трішки відпочинемо.

Я – мухомор, я – мухомор,

Червоний, наче помідор.

Кашкет цяцьковий, розлогий,

А сам – стрункий і довгоногий.

Серед урочища грибного

Не знайдеш красеня такого.

Та я отруйний, пам’ятай!

Мене побачиш – обминай…

6. Демонстрація мухомора

Учитель демонструє зразок виробу – мухомор.

7. Технологія виготовлення

  • А в якому порядку ми будемо працювати? Нам допоможе технологічна карта. (Перегляд карти.)
  1. Підготуй шматки пластиліну різних кольорів.
  2. Розігрій пластилін у долонях.
  3. Ніжку гриба розкачай у вигляді стовпчика і надай йому потрібної форми.
  4. Зроби «спідничку» для ніжки гриба та прикріпи її.
  5. Для шапочки гриба розкачай червону кульку і сплющ її, прикріпи маленькі білі цяточки.
  6. Розкачай білу кульку, сплющ її, з’єднай із червоним кругом.
  7. На великому пальчику легенько заокругли шапочку гриба.
  8. Міцно з’єднай шапочку із ніжкою гриба.

8. Практична робота

  • Тепер ми можемо приступити до виконання роботи. (Учитель демонструє за картою порядок виконання.)

9. Виставка

  • Ви сьогодні усі – молодці! Дівчатка продемонструйте свої роботи.
  • А тепер – хлопчики.
  • Ваші роботи потраплять на виставку.

10. Перевірка робочих місць.

  1. Підсумок уроку. Рефлексія
  • Сьогодні ви сумлінно, охайно працювали. Я дякую вам за роботу. Ми вже знаємо, що мухомор  - отруйний. Але в природі все пов’язано між собою, і цей гриб для чогось теж потрібний, тож його не потрібно збивати ніжками або топтати. З нього роблять настоянки, які знищують паразитів. А деякі тварини вживають цей гриб, щоб одужати під час хвороби. А ось які гриби ми можемо побачити у продажу. (Учитель показує шампіньйони та вішанки.)
  • Покажіть цеглинку: якщо вам було важко – червоний

    якщо вам було легко – зелений

    якщо мали труднощі - синій

docx
Пов’язані теми
Мистецтво, 2 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
11 березня 2023
Переглядів
675
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку