Розробка уроку допоможе вчителю формувати у дітей вміння здійснювати зіставлення звукових і складових схем слів із відповідними словами-назвами предметів, активізувати словниковий запас учнів.
Тема уроку Письмо елементів букви а під лічбу. Письмо рядкової букви а.Зіставлення звукових схем із словами – назвами намальованих предметів.
Мета: навчити писати рядкову букву а; здійснювати зіставлення звукових і складових схем слів із відповідними словами – назвами намальованих предметів, активізацію словникового запасу дітей словами аґрус, абрикоси.
Обладнання: ноутбук, конструктор LEGO, танграм, геоборд, відеозаписи, парасолька, «чарівний» мішечок, ілюстративний матеріал.
Освітні галузі: мовно – літературна, природнича, технологічна.
Форма проведення: урок –казка.
Хід уроку
!!!Організаційний момент.
Встало сонечко давно,
Зазирнуло у вікно.
На урок час поспішати.
Рідну мову нам вивчати
Всі готові працювати?
Вчасно руку піднімати?
Вміло в групах працювати?
Вправа очікування.
Що ви, діти, очікуєте від уроку?(Веселих ігор, нових знань,гарного настрою).
Вчитель. –А від кого це залежить?( Ми всі маємо бути старанними, активними, уважними, творчими).
Казкотерапія.
-Чи любите ви казки?
-Які казки ваші улюблені?
-Чого вони нас вчать ?
Гра « Чарівний мішечок»
-Діти, у мене в руках «чарівний» мішечок. В ньому лежать предмети, які загубили казкові герої. Щоб ці предмети повернулись у казку, нам потрібно вгадати який герой їх загубив.(Рукавичка, колосок, човник,парасолька.)( На дошці малюнки Івасика - Телесика, півника, дідуся).
-Який предмет не забрав жоден казковий герой?(Парасольку).
(Вчитель стоїть під розкритою парасолькою). Ця парасолька, діти, чарівна, вона допоможе нам сховатися від дощику, який часто іде восени, захистить від вітру,що дарує нам салют з осінніх листочків, а ще вона подарує цікаві завдання.
Давайте в казку вирушимо разом,
Перешкоди всі пройдем,
Ніхто не буде сумувати,
Радість із собою ми візьмем.
Вчитель. Парасолько, парасолько покрутись,
Подаруй завдання й посміхнись.
!!! Повторення вивченого матеріалу.
Завдання на парасольці (зарядка для ротика).
1.Робота з чистомовкою.
Інь – інь –інь –вже (осінь).
Іє – іє – іє – сонечко( не гріє).
Щі – щі- щі – йдуть(дощі).
Олька- олька –олька всім потрібна ( парасолька).
2. Робота в зошиті (с. 16). Виконання вправи 1.
3.Звуковий аналіз слова аґрус.
4.Виконання вправи 2, 4 на с. 16 зошита.
Нове завдання від парасольки –вірш про дощик.
5.Читання вірша « Дощик». Надія Кир ян.
Дощик чисто,
Дощик чисто
Умиває наше місто.
Умиває він топольки,
І травичку, і квітки.
І розкриті парасольки,
І барвисті парасольки.
Під дощем
Немов грибки.
Обговорення прочитаного.
-Що робив дощик?
На що схожі парасольки?
-
6.Відеофізкультхвилинка.
«Дощик капає зі стріхи»(https:// youtu./ be/RVKCWa3урс)
!!!Вивчення нового матеріалу.
-Діти, до вас звертається буква а :
З мене, певно, почнемо,
В алфавіті перша я;
Звуся «А» - і немовля,
Знає мене й промовля: «А – А – А!»
-Сьогодні ви будете вчитися писати рядкову букву а.
-Чому вона називається рядковою?( Тому, що ми пишемо її в робочому рядку. Порівняння рукописної букви а з друкованою. Повторення назв рядків і ліній.)
Рядкова буква а складається з двох елементів: малого лівого овала та малої прямої лінії із заокругленням управо. (Пояснення написання рядкової букви а.)
Аналіз структури букви, письмо букви у повітрі, обведення зразка букви іншим кінцем олівця, написання перших трьох букв,зіставлення написаного із зразком, аналіз помилок, написання букви в рядку.
2.Парасолька- краса нам завдання принесла.
Вчитель. Пропоную об’єднатися за улюбленими кольорами у групи для наступного завдання. Діти працюють з танграмом, геобордом, LEGO- викладають букву а.
3.Практична робота учнів. Виготовлення кольорових парасольок з паперу.
-Скільки всього голосних звуків має слово парасолька?
-Скільки голосних звуків а у слові?
4.Написання першого та другого елементів букви а. Аналіз помилок, надання індивідуальної допомоги учням. Аналіз з’єднань( нижнє, середнє, верхнє).
5. Фізкультхвилинка.
Виконання вправ для пальчиків.
Повіяв осінній, прохолодний вітерець…(подути на пальці рук).
Закружляло листя і полетіло з дерев на землю…( поворушити пальчиками, опустити ручки на парту).
По листочках застукав дощик: крап – крап –крап…(постукати кулачками по парті).
Опалі листочки, як килим накрили все навкруги…( притиснути руки до парт долонями вниз).
6.Написання букви а (3 рядок, с.17).
Вітерець парасольку закружляв, нові завдання нам задав.
7.Гра «Полювання». Діти слухають слова, а коли чують слово зі звуком а, «ловлять» його цеглинкою LEGO.»(Лелека, книжка, школа,айстра, хмаринка,веселка).
Парасольці цікаво як ми працюємо у парах.
7. Гра «Обід» (робота в парах ).
Назвати улюблені страви на букву а.
!!!.Заключна частина. Рефлексія.
Вчитель. Кожен з вас може висловити свою думку про враження від уроку, вказати на свої успіхи і невдачі.
Вправа 5 речень.
1.Я навчився на уроці писати…
2.Я повторив…
3.Найбільш легким для мене було…
4.Мені ще слід попрацювати над…
5.Найбільше на уроці запам’яталося…
- Дорогі діти, Осінь на уроці читання залишила нам «Скриньку вражень». У кожного на парті лежить сонечко , позначте на ньому свій настрій і покладіть у скриньку.
Бажаю щоб у вас завжди був такий гарний настрій як сьогодні. А ця чарівна парасолька, яку ви зробили самі, захищала вас від дощику і проблем.