Урок з навчання грамоти
Тема: Звук [В], буква “ве”
1 – Б клас
Вчитель: Малютіна С. С.
Тема: Звук [В], буква “ве”
Мета. Вчити правильно артикулювати звук [в]. Формувати навички літературної вимови. Розвивати в учнів артикуляційно-слухові відчуття, фонематичний слух. Поповнювати словниковий запас учнів. Вчити складати поширені відповіді на запитання. Розвивати кругозір в дітей.
Хід уроку:
I. Організаційний момент
Стали, дітки, підтягнулись.
Одне одному всміхнулись.
Сіли всі рівненько,
Попрацюємо гарненько.
Учитель перевіряє наявність на партах у дітей необхідного приладдя, готовність учнів до уроку.
II. Повторення та закріплення матеріалу
1: «Бліц-опитування»
Учитель показує букву, учні називають її, а також звуки, що вона позначає на письмі.
2. Гра «День – ніч» (за звуками скласти слова)
Масло, сосна, мило, Інна, Наум, ананас, слон, насос, сало, лимон.
3. Фонетична зарядка
4. Скоромовка
Сів шпак на шпаківню
Заспівав шпак півню
Так я ти не вмію я,
Ти не вмієш так, як я
III. Мотивація навчальної діяльності
Відгадування загадок
І мала, і кучерява,
і тихенька, і ласкава.
Песик її стереже,
має брата баранця,
називається … (вівця)
По траві повзла змія.
Налякався добре я.
Від гадюки біг чимдуж,
а то виявився … (вуж)
— Отже, з яким звуком ви ознайомитесь на уроці?
IV. Повідомлення теми і завдань уроку
— Сьогодні ви ознайомитесь з новим звуком і буквою, яка його позначає на письмі, будете вчитися читати нові склади, слова.
V. Вивчення нового матеріалу. Ознайомлення з новим звуком
Назвіть слова зі звуками [в], [в′] (назви дерев, назви посуду, назви квітів). Визначте їх позицію в названих словах.
Фішка, вісім, вовна, носив, вовк, вінок, Іван, сукня, свято, фонтан, хвалько.
Фізкультхвилинка
Читання вчителем;
Читання “як бджілки”;
Читання “ланцюжком”;
Читання окремими учнями.
Повторення правил сидіння за партою, користування ручкою та зошитом.
VIII. Підсумок уроку.
З якою буквою ми познайомились на уроці?
Який звук вона позначає?
Гра «Магазин іграшок»
Що вам сподобалось найбільше?
Молодці, я дякую вам за урок.