Урок з навчання грамоти "Звук [ч]. Позначення його буквами Ч,ч («че»). Письмо рядкової букви ч, слів із нею. Складання слів."

Про матеріал
Матеріал допоможе вчителю познайомити дітей з вимовою звука[ч], формувати навички швидкого читання; збагачувати словниковий запас; вчити писати рядкову букву ч, поєднувати її з іншими буквами у словах; розвивати навички читання, зв’язне мовлення; виховувати любов до природи.
Перегляд файлу

Навчання грамоти                                          Урок № 98                                     18.02.

Тема. Звук [ч]. Позначення його буквами Ч,ч («че»). Письмо рядкової букви ч, слів із нею.  Складання слів.

Мета: познайомити з вимовою звука[ч], формувати навички швидкого читання; збагачувати словниковий запас; вчити писати рядкову букву ч, поєднувати її з іншими буквами у словах; розвивати навички читання, зв’язне мовлення; виховувати любов до природи.

ХІД УРОКУ

І. Організація класу.

1. Привітання.

Дзвоник нас покликав в клас.

До роботи всім вже час.

Те, що вчили – пригадаєм,

Поміркуєм, прочитаєм.

II.  Актуалізація опорних знань учнів. Підготовка до ознайомлення з новою буквою.

1.Мовна розминка. Робота над чистомовкою. Гра “Добавлянка”

Ча-ча-ча – народилося кур...(ЧА)
Чу-чу-чу – на уроці я мов (чу)
Чи-чи-чи – уважно слухай і мов (чи)
Чі-чі-чі – зорі світять уно(чі)

2. Робота над загадками

  • У шпаринку влазить, в дім,   

             Двері відчиня хвостом своїм. (Ключ)

— Назвіть звуки в слові ключ.

— Який  останній  звук у цьому  слові?  

- Як  утворюється  цей  звук?  (Губи трохи витягнуті вперед, кінчик язика міцно притиснутий до піднебіння над верхніми  губами,  різким  коротким  подихом  повітря  виштовхуємо  звук  [ч] без голосу. Звук [ч] в українській мові завжди твердий.)

  • Тварина ця усім відома,   

             Не розлучається із домом,

             Гуляє, їсть і спить в хатині,

             Бо ця хатиночка — на спині. (Черепаха)

— Виконайте звуковий аналіз слова черепаха.  (с. 22, зошит)
3. Граматична математика.

C:\Documents and Settings\User\Рабочий стол\84139.001 (1).jpg

  • Який звук стоїть на початку кожного слова?
  • Що ви можете про нього сказати? (приголосний, твердий)

4. Графічні вправи (зошит)

5. Гра «Знайди місце звука [ч]»

Чоловік, синичка, сонечко, часник, бочка, задача, чубчик, дівчинка, м’яч, качка, чайник.

III. Повідомлення теми і завдань уроку.

ІV. Робота над матеріалом уроку.

1. Ознайомлення з буквою Чч

— Звук [ч] на письмі позначається буквою «че».

Аналіз будови. Порівняння малої і великої букв. Визначення місця букви в кишеньковій азбуці.

— На що схожа буква «че»?

  • Буква «Ч» —

             Немов стілець,

            Догори лиш ніжки.

          Навіть з цифрою чотири

          Буква схожа трішки.

  • Фізкультхвилинка

2. Робота з букварем (с.29)

  • Звуковий аналіз слів чашка, чайник.
  • Вірш –загадка
    Живе спокійно, не спішить,
    Вона  ніколи не біжить,
    Під панцирем без страху
    Гуляє ...(черепаха).
  • Читання прямих і обернених складів (с.28, буквар)

3. Читання слів з дошки         

Чоботи                       Човник

Жучок                             Ніч

Черевики                   Часник

Рачок                              Піч

Синичка                     Кабачок

Павучок                         Річ

- Прочитайте слова, які починаються з букви ч.

- Прочитайте слова, в яких  буква ч в середині.

- Прочитайте слова, які закінчуються буквою ч.

- В якому слові найбільша кількість букв ? (черевики)

4.Робота з букварем (с.29)

  • Утворення «лагідних» слів.

5. Письмо букви ч (с.23, зошит)

6. Письмо слів.

7. Читання з ЛЕГО.  (Утворення слів із цеглин, складання башти)

8. Складання слів (зошит)

9. Письмо речення.

10. Робота над віршиками. (буквар)

V. Підсумок уроку.

- З якою буквою познайомились?

- Що дізнались про букву ч? Звук  [ч]?

- Які слова запамятали на букву ч?

docx
Додано
17 лютого 2019
Переглядів
13464
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку