Урок з образотворчого мистецтва

Про матеріал
Конспект уроку образотворчого мистецтва з виготовлення декоративних виробів з берести
Перегляд файлу

Конспект уроку з образотворчого мистецтва

Тема: Декоративні вироби з берести

Навчальна мета: Сформувати асоціативно – образне бачення учнів відносно виробів ДПМ. Вчити художньо-технічним засобам і прийомам обробки берести. Інтерпритувати, передавати свої враження в об’ємній роботі.

Розвиваюча мета: Розвивати асоціативно-образне мислення, відчуття гармонії, художньо-естетичний смак, розуміння учнями зв’язків образотворчого мистецтва з іншими видами мистецтва, з природним і  культурним середовищем життєдіяльності людини.

Виховна мета: Виховувати духовні моральні цінності у сфері ДПМ; виховання в учнів інтересів, смаків, потреб у творчості, національно-патріотичної свідомості та активної життєвої позиції.

Тип уроку: практичний.

Навчальні завдання уроку:

  1. Ознайомити учнів з технікою і прийомами обробки берести;
  2. Вчити учнів знаходити оптимальне композиційне вирішення творчої роботи;
  3. Показати виражальні можливості фактури берести;
  4. Відтворити дитячу уяву і фантазію.

Міжпредметні зв’язки: Музика, біологія, трудове навчання.

Обладнання:

1.Наочні посібники (вироби ДПМ з берести)

2. Технічні засоби (випалювач, шило, ножиці, ноутбук)

3. Художні матеріали (береста, щебінь, камінь бісер, фарби, пензель, клей).

Хід уроку

І Організація початку уроку (1-2 хв)

Ласкаво просимо  наш дім!

Він, знаю, до вподоби всім.

Незвичний дім, лиш уяви:

У ньому дах – легкі хмарки,

А стіни із живих ялин,

Що дістають до цих хмарин.

Готуй же берест в рюкзачок

Й заходь до нас в «березнячок».

ІІ Вступна бесіда:

(Хтось стукає в двері)

Вчитель: Здається, хтось запізнився на наше заняття!

Дивно, нікого немає. Це ви бешкетуєте?

Ах, ось ти де! Доброго дня, Буратіно! Так би і сказав, що хочеш о нас на урок! Сідай, будь ласка, на вільне місце!

О, в тебе нова сорочка. Цікаво, з якого вона матеріалу. Не знаєш?

Актуалізація опорних знань учнів

Вчитель: Можливо, вам , діти, відомо, що це за матеріал? На тканину ніби не схоже! (відповідають – це з берести!)

Вчитель: А що можна ще виготовити  берести?

Діти і вчитель: картини, ювелірні вироби, панно, кашпо, рамки, декоративні підставки, берестяні грамоти з історичними відомостями.

ІІІ Повідомлення теми уроку

Мотивація навчальної діяльності учнів

Березова кора (берест) має білий із чорними прожилками колір, вона тонша за соснову, щільніша, гнучкіша і міцніша. Її можна розшаровувати на найтонші шари, обробляти за допомогою ножиць, склеювати.

Вироби з берести не бояться вологи, його напівпрозорі біло-рожеві плівочки чудово поєднуються у виробах з іншим матеріалами.

Робота з берестом займала чільне місце в народній творчості Київської Русі. Збереглися вироби, які були в Х-ХVІІ століттях. Широко використовувався берест у північних зонах Росії: Сибіру, Якутії, Приамур’ї. З нього робили човни – берестянки, будівлі ( щоб ізолювати помешкання від води), колиски. Віяла, трафарети для рукоділля, корзини і посуд. Навіть каструлі для приготування їжі. (Така берестяна каструля, заповнена водою і поставлена над вуглинами не горить).

Слугував берест і декоративним матеріалом для обклеювання різноманітних виробів з дерева. Він піддавався тисненню, на ньому випалювались різноманітні візерунки й орнаменти, робились об’ємні накладки для оздоблення меблів.

У Китаї і Кореї й донині створюють величезні панно, використовуючи різні шари бересту, пір’я птахів, засушені трави, мохи і лишайники.

ЗАГОТОВЛЯТИ берест найкраще весною, використовуючи для цього звичайний ніж.

ІV Вивчення нового матеріалу

Берест видобувають таким чином:

А) гострим ножем надрізаємо верхній шар кори;

Б) розпарюємо його над паром, щоб знищити хвороботворні бактерії та комахи;

В) прасуємо цей шматок берести;

Г) кладемо під прес, якщо відразу не використовуємо.

Вчитель: Погляньте, будь ласка на берестяні вироби народних майстрів. Чи складними здаються роботи?

Якщо ви проявите свою уяву, фантазію і терпіння, то ваші витвори займуть достойне місце поруч з цими роботами.

V Практична робота .

Нагадуання правил техніки безпеки.

VI Заключний етап уроку

Повідомлення домашнього завдання.

 

 

 

docx
Додано
6 квітня 2021
Переглядів
869
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку