Тема: Натюрморт у декоративному виконанні «Святковий день»
Навчальна мета: формувати асоціативно-образне бачення учнів відносно виробів ДПМ. Інтерпритувати, передавати свої враження в об’ємній роботі.
Розвиваюча мета: Розвивати асоціативно-образне мислення, відчуття гармонії, художньо-естетичний смак, розуміння учнями зв’язків образотворчого мистецтва з іншими видами мистецтва, з природним і культурним середовищем життєдіяльності людини.
Виховна мета: Виховувати духовні моральні цінності у сфері ДПМ; виховання в учнів інтересів, смаків, потреб у творчості, національно-патріотичної свідомості та активної життєвої позиції.
Тип уроку: вироблення практичних умінь і навичок.
Навчальні завдання уроку:
Міжпредметні зв’язки: Музика, трудове навчання, народознавство
Обладнання:
1.Наочні посібники (зразки колажу)
2. Технічні засоби (ноутбук)
3. Художні матеріали (камінь бісер, фарби, пензель, клей, солоне тісто, кольоровий картон).
Хід уроку
І Організація початку уроку
Психологічна хвилинка.
ІІ Актуалізація опорних знань.
Розповідь з елементами бесіди.
Зайдіть на кухню. Чого там тільки немає! Різні продукт, посуд, пляшки.
А що робиться на вашому столі! Книги, фарби, олівці, різні дуже потрібні. Дорогі вам речі.
По речах, по тому як вони розміщені, можна дізнатися не лише про їх власника, а навіть і про час, коли він жив.
Роздивіться натюрморти, які малювали видатні художники (демонстрація репродукцій картин).
Кузьма Петров-Водкін жив у роки революції та громадянської війни, тому не випадково «героями « картини «Натюрморт з оселедцем» стали картопля, оселедець і чорний хліб тому, що ці продукти вважалися просто розкішшю.
Інші сюжети вибирав для своїх картин французький художник Жан Батіст Шарден, який з любов’ю малював простих людей, на його натюрмортах зображені миски, сковорідки, ложки, лопати.
Ілля Машков намалював хлібини різних видів. Він радіє багатству врожаю, майстерності хліборобів. Скільки краси він побачив у звичайному хлібі, який ви кожен день тримаєте в руках!
Скажіть, будь ласка, в яку пору року художник Перепелиця створив свій натюрморт? (відповіді дітей)
У всі часи художники любили малювати натюрморти із квітів. Ось видатна художниця Катерина Білокур в картині «Натюрморт з колосками та глечиком» показала гармонійне поєднання квітів і предметів побуту.
Марія Камінська, художник-графіст, за допомогою графічного матеріалу створила натюрморт в графічній техніці. (равлик)
V Мотивація навчальної діяльності
Бесіда:
Сьогодні перший день зими. За вікном сніг, який підтверджує те, що дійсно прийшла до нас зима. З настанням зими, ми спостерігаємо, що у природі все ніби перетворилось в країну сну. Дерева стоять похмурі, небо нависло сірими хмарами, віє холодний, пронизливий вітер, дороги замітає сніг.
Але разом з тим зима багата на різдвяні свята, які так весело святкує наш український народ. Багато звичаїв, традицій та повір’їв пов’язано із зимовими святами. Перше свято, яке принесла нам зима це День Катерини – 7 грудня За народним повір’ям дівчата ставили гілочку вишні у воду і якщо до Різдва вона зацвіте, то дівчина цього року вийде заміж.
13 грудня – свято Андрія Первозванного. Цього для молодь збиралась на Андріївські вечорниці. Дівчата ворожили, хотіли передбачити свою долю.
На 19 грудня припадає День Святого Миколая.
Уявіть собі на хвилинку, що ви є помічниками Святого Миколая. Разом із ним ви маєте змогу зустрітися із мріями багатьох дітей, які здійсняться в цей день. І ось ви пролітаєте разом із Миколаєм по небі. Ви бачите світло у вікні. Придивившись уважно ви побачили картини з різними сюжетами, це була дитяча галерея картин. Звичайно, кожна дитина е просто малювала предмети, а намагалася у натюрмортах передати свій настрій, своє ставлення до цих предметів, до часу в якому вона живе.
Цими витворами можна милуватися довго, але ваша почесна місія зібрати мрії дітей. Повернувшись ви зрозуміли, що знаходитесь також в галереї «дитячих мрій». Навкруги різні подарунки на які чекали діти. Вам захотілось створити «віз щастя та мрій», який переповнений від подарунків. У цьому вам почали допомагати янголята.
Якщо ви проявите свою уяву, фантазію і терпіння, то ваші витвори зайсуть достойне місце поруч з цими роботами.
А для цього ви можете використати елементи солоного тіста під час практичного завдання.
Поєднавши всі деталі разом, ми отримаємо ще одну складову нашого натюрморту.
Для полегшення роботи над поставленим завданням ви можете використати зразок поетапного виконання одного з елементів даного натюрморту. За таким зразком можна виконувати й інші деталі для нашої композиції.
VI Робота над матеріалом уроку.
VII Практична робота. Створення колажу.
Діти працюють під звучання інструментальної музики.
Вчитель: А зараз, компонуючи ваші роботи, створимо свою галерею.
VIII Підсумок уроку. Аналіз і оцінювання робіт учнів.
Отож, я сподіваюся, що ваші зусилля, які ви продемонстрували на сьогоднішньому уроці, створивши натюрморт у декоративному виконанні «Віз щастя та мрій» допоможуть здійсненню багатьох дитячих бажань. А я в свою чергу бажаю вам, щоб у цей святковий день ваші мрії та бажання теж здійснилися.