Конспект уроку з образотворчого мистецтва для 1 класу (предмет «Мистецтво: образотворче мистецтво», за підручником «Мистецтво. Автор Кондратова Л.Г. (2018)» для 1 класу за програмою НУШ)
Тема. Настрій у творі. Створення прикладів радісного, здивованого та засмученого обличчя. Малюємо лице із емоціями.
Мета уроку. Ознайомити учнів із поняттям "настрій" у мистецтві. Розвивати уяву, асоціативне мислення та вміння передавати емоції через кольори та форми, cтимулювати розвиток допитливості; виховувати естетичне сприйняття навколишнього світу. Формувати позитивне ставлення до процесу творчості.
Обладнання
Набір кольорового паперу, манна крупа, олівці, фломастери. Презентація (зображення картин, що передають різні настрої). "Колесо настроїв" Роберта Плутчика (коло з різними емоціями: радість, сум, страх, здивування тощо).
Структура уроку
1. Емоційний старт (5 хв.)
Привітання. Учитель запитує дітей: "Який у вас сьогодні настрій?" (Діти відповідають, можна показати жестами чи мімікою).
Гра "Зобрази настрій".Учитель показує на "Колесі настроїв" Роберта Плутчика емоцію (наприклад, радість або сум), а діти відображають її мімікою.
(У кожної дитини є манка і кольоровий картон.)
- А зараз рівномірно розподіліть манку на кольоровому картоні та намалюйте пальчиками по манці радісне обличчя, сумне обличчя. Чи сподобалось вам малювати манкою? Це дає можливість заспокоїтися.
2. Вступ до теми (5 хв.)
Учитель пояснює: "Настрій можна не лише відчути, але й побачити в мистецтві!"
Показ картин, що передають різні настрої ( картина Роберта Дункана «Канікули в селі», картина Івана Айвазовського «Буря на морі вночі»)
Обговорення: "Який настрій ви бачите на цих картинах? Які кольори допомагають це зрозуміти?" Яскраві, теплі кольори для радості; темні, холодні для смутку.
Картини передають різний настрій.
3. Практична частина (20 хв.)
Завдання: Намалювати картину, яка передає ваш сьогоднішній настрій.
-Обирайте кольори, що відповідають вашому настрою. Можете додати образ людини чи природи (наприклад, сонце для радості, дощ для смутку).
Індивідуальна підтримка учителя: допомагає дітям вибрати кольори, підтримує їхній творчий процес, емоційно підтримує.
4. Рефлексія (7 хв.)
Міні-виставка: Діти демонструють свої роботи біля дошки.
Кожен учень розповідає про свою роботу: "Я намалював/ла це, бо сьогодні я відчуваю..."
Учитель підбиває підсумки: "Як кольори та форми допомагають нам передати наш настрій?"
5. Завершення уроку (3 хв.)
Учитель дякує дітям за участь.
Гра "Передай настрій": Учитель просить дітей подумати, що їм приносило радість під час уроку, озвучити це та в повітрі намалювати усмішку для смайлика.
Дружнє прощання. - Ну що ж, ми з вами сьогодні плідно попрацювали. З’ясували, що людині властиві безліч емоцій, що всі ці емоції природні і їх нема чого соромитися, що свій настрій завжди можна пояснити чи намалювати, розповісти про нього оточуючим і у разі потреби отримати підтримку. Хай настрій ваш завжди залишається добрим.