Урок з образотворчого мистецтва "Осінь. Зображення осіннього дерева".

Про матеріал

Учням запропановано стати художниками і намалювати осіннє дерево технікою “друкування опалим листям".

Урок допоможе здобувачам освіти закріпити знання про чудову та красиву пору року осінь. У цікавій формі учням пояснюється, як просто намалювати дерево, порівнюючи його з людиною. Діти вчаться міркувати, фантазувати. Урок сприяє виховуванню в учнів любові до рідної природи і дбайливому ставленню до неї, розвитку акуратності, уваги, естетичного смаку.

Перегляд файлу

Балабанова Ірина Олександрівна, вчитель початкових класів, спеціаліст вищої категоріі, вчитель-методист КЗО «НВК №41«СЗШВР-ДНЗ» ДМР

 

Урок образотворчого мистецтва у 1 класі Тема: Осінь. Зображення осіннього дерева.

Мета: аналізувати знання учнів про зміни в природі восени; формувати  уміння розрізняти кольори й відтінки осіннього листя; розвивати уміння малювати фарбами, використовуючи різні техніки, передавати в малюнку своє враження від музичних композицій щодо теми уроку, навчати міркувати, фантазувати; виховувати в учнів любов до рідної природи і дбайливе ставлення до неї, акуратність, увагу, естетичний смак.

Тип уроку: комбінований.

Обладнання: ілюстрації із зображенням дерев різних порід, осінніх пейзажів, музична добірка (А.Вівальді «Пори року. Жовтень», Ф.Шопен «Осінь»,

П.Чайковський «Осінь»), таблиця теплих та холодних кольорів, планшети, аркуші паперу формату А-3, гуаш, пензлі, ємкість для води, тарілочки із сухим подрібленим листям, клей, серветки для витирання рук і пензлів, палітра.

Хронометраж уроку:

1.     Оранізаційний момент (1хв.)

2.     Перевірка готовності робочих місць (1хв.)

3.     Мотивація навчальної діяльності (3хв.)

4.     Викладання нового матеріалу (6 хв.)

-         проблемне питання (2хв.)

-         робота з таблицею теплих і холодних кольорів (2хв.)

-         повідомлення теми і мети уроку (2хв.)

5.     Фізична хвилинка (2хв.)

6.     Практична робота (20хв.)

7.     Підсумок уроку (2хв.)

Хід уроку

I.                  Організаційний момент

Ось знову лунає дзвінок,  Запрошує всіх на урок.

Будем дружно працювати,

Створювати та фантазувати.

Фарби, звуки нас чекають,

Нам вже двері відчиняють.

II.               Перевірка готовності робочих місць

      Людина будь-якої професії починає свою роботу з того, що готує своє робоче місце; добирає потрібний матеріал та інструменти. Ми теж перевіримо готовність до уроку.

        Гра «Будь уважний»

       Я називатиму назву предметів, а ви, якщо вони є у вас на парті, плескаєте в долоні.

      Сьогодні на уроці потрібно мати:  планшет, гуаш, пензлі, сухе подріблене листячко, склянку з водою, клей, серветку.

Всі готові до уроку? Молодці!

III.           Мотивація навчальної діяльності

       Діти, яка зараз пора року? (Осінь)

       Які прикмети осені ви спостерігаєте, коли йдете до школи, чи під час прогулянки? (Відповіді дітей).

                Психогімнастика

        Станьте рівненько, заплющіть очі. Відчуйте свої ноги, як міцно вони стоять на землі. Слухаючи чарівну музику, уявіть, що ви – дерева, і ваше коріння глибоко вросло в землю. Уявіть, що на корінні міцно тримається ваш стовбур і ви стоєте на землі впевнено. Тепер підніміть ваші рученята і уявіть, що це гілочки розкинулися в різні боки. На гілочках росте листя. Гілочки похитує легенький вітерець. Ось вітерець стає сильнішим і вже сильно нахиляє гілочки до землі. Але вітерець поступово стихає, знову починає світити сонечко, і його промінці граються з листочками.

        IV.    Викладання нового матеріалу

       Осінь... Ця чарівна пора року надихала багатьох композиторів на створення прекрасних творів. Музика - це дивовижне мистецтво, яке живе в звуках. У них ховається гамма (різноманітність) образів і настроїв.

       Що ж таке гамма? Це послідовність нот, які створюють бажане забарвлення для звуку. Іншими словами гамма для музиканта це те ж саме, що для художника фарби. Художник вибирає потрібні йому кольори і відтінки для написання картини, а музикант вибирає ноти з гами для створення твору.

       Коли ми говоримо про осінь, слухаємо музичні твори, ми уявляємо різну картину. Рання осінь – це перші жовті листочки. Пізня осінь настає, коли листя опадає, природа завмирає і готується до холодної зими. Але я впевнена, що найбільше всім нам подобається золота осінь, коли дерева одягнені у різнокольорове вбрання.

1.   Проблемне питання:

    Подивіться на два осінніх пейзажі та порівняйте їх. 

          image 

    Чим вони відрізняються? Так, гамою кольорів. Гама в живопису буває тепла і холодна, темна і світла. Це поєднання кольорів і відтінків.

2.   Робота з таблицею теплих та холодних кольорів.

 

                      image 

3.   Повідомлення теми і мети уроку.

       Протягом усього року ми спостерігаємо як змінюється природа: змінюються фарби, змінюються звуки. І неможливо спокійно, байдуже пройти повз таку красу. Художники, композитори, поети – творчі люди, вони тонко відчувають, помічають, переживають ці зміни в природі, а результат їх вражень від природи - чудові картини, прекрасна музика, чарівні вірші.

       Сьогодні на уроці ми відчуємо себе справжніми творцями, будемо працювати з теплими кольорами та створимо чарівне осіннє дерево.

       Ви згодні зі мною, що дерево схоже на людину? (Відповіді дітей)

       Стовбур – тулуб, коріння – ноги, віти – руки, верхівка – голова, листочки та кора – одяг.

       Дерева, як люди: у кожного свій вигляд, характер, настрій. Вони можуть бути ніжними, сором’язливими, задумливими. Дерева бувають здоровими і щасливими або, навпаки, хворими і нещасними. Вони маю свою постать, статуру.

       VI. Фізична хвилинка (руханка з музичним супровідом)

   Кружляють листочки в веселім таночку    Тихенько сідають спочити в траву.

   А ми їх збираєм, в віночки сплітаєм    І слухаєм осені мови живу.

   А вітер колише цю в золоті тишу.

   Мелодію слухаєм ми лісову.

   А листя кружляє, на плечі сідає,

   Все в лісі запрошує осінь до сну.

V. Практична робота з музичним супровідом      Правила роботи і техніка безпеки.

-         малювати треба чистими фарбами і ретельно вимивати пензлик, коли відбувається перехід від одного кольру до іншого;

-         під час роботи не можна розмахувати пензлями;

-         слід обережно поводитися з водою, фарбами, клеєм.

          Крок 1. 

          Фон. Робимо фон на вертикально розташованому аркуші паперу.

          Крок 2.

          Стовбур. Це дуже просто! Проведіть дві паралельні лінії на досить значній відстані (якщо тільи ви не збираєтесь зображати березу). Штрихами позначте кореневище дерева. Далі стовбур повинен перейти в широкі гілки, які схожі на змій.  

          Крок 3. 

          Деталізуємо гілки. Додайте невеликі, тонкі відростки, щоб зробити дерево більш природнім, не схожим на малюнок малюка. Запам’ятайте правило: гілки не повинні дублюватися, потрібно включити фантазію і не малювати дзеркально точних копій.

           Крок 4.

           Листя. Щоб зробити листя, нам сьогодні знадобиться клей та подіблене листячко, яке ви зібрали та вишушили раніше. Ретельно промастіть гілочки та земельку під деревцем клеєм і притрусіть листячком. Зайве листячко струсіть. 

   image 

VI. Підсумок уроку

Вернісаж дитячих робіт та їх обговорення.

               image 

 

pdf
Додано
7 січня 2023
Переглядів
841
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку