Урок з основ правознавства. Тема "Сім’я. Шлюб".

Про матеріал
Ознайомити учнів із основами сімейного права, зі змістом Сімейного кодексу України, умовами укладання шлюбу; розвивати критичне мислення; виховувати повагу до батьків, нести відповідальність за створену сім’ю.
Перегляд файлу

Крайнік Лариса Олександрівна

Тема. Сім’я. Шлюб.

Мета: ознайомити учнів із основами сімейного права, зі змістом Сімейного кодексу України, умовами укладання шлюбу; розвивати критичне мислення; виховувати повагу до батьків, нести відповідальність за  створену сім’ю.

Обладнання: Основи правознавства: підр. для 9 кл. загальноосвіт. нав. закл. / О.Д. Наровлянський.- К.: Грамота, 2017, витяги  з Сімейного Кодексу України, інтерактивна дошка.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу

Хід уроку

1. Організаційний момент

Привітання. Організація робочих місць учнів, перевірка готовності класу до уроку.

2. Актуалізація опорних знань

Роздивившись  фото потрібно сказати, де у нас буде сім’я, а де ні.

       1. E:\9\images.jpg2 E:\9\завантаження.jpg.  

3.  E:\9\9 право\завантаження (1).jpg 4 E:\9\9 право\завантаження.jpg

      

( Фото1,2 – сім’я, фото 3,4 ні –це учні одного класу)

3. Мотивація навчальної діяльності учнів

Один філософ стверджував: «Сім’я – це місце, де народжується життя. І ніколи не згасає любов». Ця думка зараз надзвичайно актуальна.

Отже тема нашого уроку  « Сім’я. Шлюб».

4. Вивчення нового матеріалу

Епіграф уроку « Одружитися – це значить на половину зменшити свої права й удвічі збільшити обов’язки»  Ф. Шопенгауер

Поясніть, як ви розумієте цей вислів?

Звучить аудіо запис мелодії Мендельсона

Бесіда

1.Де ви чули цю мелодію?

2. Які асоціації викликає у вас слово «шлюб»?

Що таке сім’я?

Учні розглядають схему і аналізують її.

E:\9\9 право\21192.001.png

Поняття та підстави створення сім’ї.

  •                   Відносини, що виникають між членами сім’ї, називаються сімейними. Такі відносини регулюються нормами сімейного права.

Джерелами сімейного права є:

  •                 Сімейний кодекс України
  •                 Конституція України  (записують в зошит)

Учні разом з вчителем знайомляться з витягом із Сімейного кодексу України ст. 127 підручника та відповідають на питання :

 Що таке сім’я?

Як вона утворюється?

Робота зі схемою 30 за підручником ст.128

Отже, сім’я створюється на підставі: шлюбу, кровного споріднення (народження) та усиновлення

Аналіз ситуацій

Потрібно визначити чи в даних ситуаціях йде мова про  сім’ю. Свою відповідь довести.

  1.               Чоловік після розлучення проживає з дитиною. (Так, на підставі кровної спорідненості)
  2.               Жінка з чоловіком усиновили хлопчика з дитячого будинку. (Так, на підставі усиновлення).
  3.               Артем та Аліна одружилися. (Так, на підставі шлюбу)
  4.               Софія проживає одна в квартирі. (Так, одинока людина, яка живе сама)

Шлюб

-  Однією з основних підстав створення сім’ї є шлюб, тому в  наступному питанні нашого уроку ми розглянемо поняття шлюбу та умови його укладання. Шлюб у перекладі зі старослов’янської мови означає «Обіцянка», а за  статтею 21 Сімейного кодексу - Шлюбом є сімейний союз жінки та чоловіка, зареєстрований у державному органі реєстрації актів цивільного стану.

Я не помилюсь, якщо скажу, що кожна людина мріє про те, щоб урочиста мелодія маршу Мендельсона звучали для неї та її обранця в ОРАЦСі.

Розгляд схеми 31 ст. 128 «Умови укладання шлюбу»

Схема 32 ст.129 «Обставини, за наявності яких шлю не може бути зареєстрований».

Робота з ст.26 з Сімейного кодексу України. ( в підручнику ст. 129)

Учні відповідають на питання. Які саме родичі обмежені в праві укладати шлюб?

Права й обов’язки подружжя

Розповідь вчителя

Робота з підручником ст. 131 цікавинки з різних країн світу

Використовуючи норми законодавства, учні знаходять вихід у запропонованих ситуаціях на ст. 132 підручника.

  1. Узагальнення вивченого матеріалу

Бесіда

1.Назвіть основні етапи укладення шлюбу

2 Який шлюбний вік в Україні для чоловіків і жінок?

3.У якій формі укладається шлюбний контракт?

4.На вашу думку, чи зміцнить шлюб, шлюбний контракт?

6.  Підсумки уроку

 Сьогодні багато молодих людей не хоче створювати власні сім’ї, аби не обтяжувати себе зайвими проблемами. Але наполеглива праця із дитиною принесе лише солодкі результати: взаємоповагу, відданість, відповідальність. Більшість дітей, які виросли без батьківського піклування, мріють створити свої родини, які були б дружними і міцними.

Домашнє завдання.

1.Опрацювати §17.

2. Визначити, які із запропонованих тверджень закріплені законодавчо.

А) Жінки мають займатися домашнім господарством і виховувати дітей. А забезпечувати сім’ю повинні чоловіки

Б) чоловік і дружина мають рівні права на власність сім’ї

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
28 листопада 2021
Переглядів
467
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку