Урок з основ здоров я для учнів 4 класу на тему "Що таке дружба?"

Про матеріал
Тема уроку "Що таке дружба? Розбудова дружніх стосунків". У розробці представллено багато цікавих завдань для учнів 4 класу.
Перегляд файлу

Урок з основ здоров′я 4 клас.

Тема: Що таке дружба? Розбудова дружніх стосунків.

Мета: формувати в учнів уявлення про ознаки дружніх стосунків; розвивати вміння будувати дружні стосунки; виховувати почуття дружби, взаємодопомоги.

Обладнання: підручник, кольорові олівці, мікрофон, картки з початками прислів′їв на аркуші паперу формату А5.

Хід уроку

І. Організаційний момент

Привітання. Вправа «Комплімент».

Діти стоять у колі, потім розділяються на пари, повертаються один до одного обличчям, взявшись за руки. Дивлячись у вічі. Кажуть компліменти.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

Бесіда.

  • Що таке дружба?
  • Чи багато у вас друзів?
  • Навіщо потрібні друзі?
  • З ким ви дружите?
  • Розкажіть про свого друга чи подругу. Як ви познайомилися? Що вас об′єднує? Які у вас стосунки? Чи сваритеся ви?

III. Повідомлення теми та мети уроку.

Інформаційне повідомлення «Що таке дружба?» .

Сьогодні ми поговоримо про дружбу. Адже дружба необхідна людині так, як їжа й повітря. «Справжню дружбу і вогонь не спопелить» - говорить народна мудрість. У більшості випадків друзями стають сусіди, однокласники, ті, хто разом займаються з тобою у спортивних секціях чи гуртках. І від кожного із нас залежить, скільки ми матимемо друзів. Адже від того, як ти ставитимешся до друзів, так і вони тебе цінуватимуть. Дружба – це одна із людських чеснот. Дружба – це велика цінність. А мати друга – це щастя. Ви – школярі, і саме зараз вчитесь жити в колективі, довіряти один одному, відповідати за свої вчинки, довіряти й поважати своїх товаришів. Лише з другом, його підтримкою можна подолати всі труднощі і випробування. У народі кажуть: «Сонце зігріває повітря, а друг - душу». Саме стосунки із друзями є основою твого психічного і соціального благополуччя. Наш клас – ніби маленька сім′я. Тож нехай у ній завжди панують пошана, доброта, взаєморозуміння та довіра.

 

IV. Вивчення нового матеріалу.

               1. Робота з підручником ст.56

              2.Мозковий штурм.

  • Назвіть те, що ви цінуєте в друзях. (турботу, вірність, безкорисливість,…)
  • Назвіть те, що може зашкодити дружбі. (плітки, заздрощі, ревнощі,…)
  • Дайте пораду, як знайти друга.

 

  1. Інтерактивний метод «Незакінчене речення».
  • У своєму другові я найбільше ціную…
  • Мій друг вміє…
  • Для свого друга я готовий…(що зробити?).
  1. Робота над прислів′ями ст. 56.
  • Як ви розумієте прислів′я:  «Як гукнеш, так і відгукнеться», «Дружба – це дорогоцінний камінь, який важко знайти, але дуже легко втратити»?
  • Щоб знайти друзів, намагайтеся самі бути хорошими рузями.
  1. Робота над притчею.
  • Прочитайте притчу «Цвяхи» у підручнику на с. 57
  • Коли хлопчик забивав цвяхи в паркан? (Тоді,коли з кимось посвариться.)
  • Чому першого дня хлопчик забив 37 цвяхів?
  • Що порадив батько хлопчикові після того дня, коли він не забив у паркан жодного цвяха? (Порадив ті цвяхи витягувати з паркана).
  • Які поради дав батько хлопчикові потім?
  • Чи вмів хлопчик спілкуватися?
  • Чи вмієте ви спілкуватися?

Висновок : Щоб знайти друзів, намагайся сам бути хорошим другом.

 

  1. Рольова гра «Будьмо знайомі».
  • Об′єднайтеся у пари. Розкажіть одне одному щось цікаве про себе, а потім представте одне одного «чужій» компанії – класу. При цьому використовуйте фрази: «Дозвольте вам представити, це мій друг…  . Дозвольте познайомити вас з моєю подругою…».
  • Якщо ви знайомите свого друга з кимось, то обов′язково скажіть про нього щось цікаве, наприклад «Мій друг відвідує секцію дзюдо; моя подруга є призером міських змагань з бальних танців».

Учні у ході гри вчаться знайомитись.

  1. Вправа «Дерево дружби».

Роздаю дітям малюнки із зображенням дерева без коріння.

Завдання: розмалюй дерево і намалюй стільки корінців, скільки маєш друзів.

  • Діти, а як почуває себе дерево, яке має мало корінців, або зовсім без коріння?

(Діти висловлюють власну думку).

  • Так само важко і людині без друзів.
  1. Руханка.

На вибір вчителя.

  1. Робота з підручником с.58.
  • У народі кажуть «Сонце зігріває повітря, а друг - душу». Це означає, що теплі, довірливі стосунки з друзями є запорукою  твого здоров′я. Якщо ти  захворів і друг прийшов тебе провідати, тобі зразу ж полегшає. Це відбувається тому, що справжня дружба «лікує» від будь-яких хвороб. Якщо тебе щось непокоїть і тривожить, то після розмови з другом ця тривога зникає. Варто лише довіритися другові, прийняти його поради.
  1.  Практична робота в парах.
  • Об′єднайтеся у пари. Зав′яжіть одному з вас очі хусточкою та пройдіть разом через перешкоди. Потім поміняйтеся ролями і пройдіть цей шлях ще раз.

Висновок: успішно пройшов перешкоди той, хто довірився другові. Довіра – важлива складова дружби.

  1.  Робота з підручником с.59.

 

 

V. Узагальнення і систематизація отриманих знань.

Зберіть частинки прислів′їв. 

 

Друга шукай,

а друг – старий.

Одяг кращий новий,

а знайдеш – тримай.

Нових друзів наживай,

і я скажу, хто ти.

Скажи мені, хто твій друг,

старих – не забувай.

Друзі пізнаються

зате друг – скарб.

Приятелів тьма,

в біді.

Скарб – не друг,

а друга нема.

 

  • Яке прислів′я вам найбільше сподобалося? Як ви його розумієте?

 

VI. Підсумок уроку.

  • Якою має бути справжня дружба?
  • Як має поводитися справжній друг чи справжня подруга?
  • Які ознаки справжніх стосунків?
  • Розкажіть про своїх друзів.

 

docx
До підручника
Основи здоров’я 4 клас (Танько Т. П., Медведєва В. Л.)
Додано
10 березня 2021
Переглядів
1053
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку