Урок з основ здоров′я 4 клас.
Тема: Що таке дружба? Розбудова дружніх стосунків.
Мета: формувати в учнів уявлення про ознаки дружніх стосунків; розвивати вміння будувати дружні стосунки; виховувати почуття дружби, взаємодопомоги.
Обладнання: підручник, кольорові олівці, мікрофон, картки з початками прислів′їв на аркуші паперу формату А5.
Хід уроку
І. Організаційний момент
Привітання. Вправа «Комплімент».
Діти стоять у колі, потім розділяються на пари, повертаються один до одного обличчям, взявшись за руки. Дивлячись у вічі. Кажуть компліменти.
ІІ. Актуалізація опорних знань.
Бесіда.
III. Повідомлення теми та мети уроку.
Інформаційне повідомлення «Що таке дружба?» .
Сьогодні ми поговоримо про дружбу. Адже дружба необхідна людині так, як їжа й повітря. «Справжню дружбу і вогонь не спопелить» - говорить народна мудрість. У більшості випадків друзями стають сусіди, однокласники, ті, хто разом займаються з тобою у спортивних секціях чи гуртках. І від кожного із нас залежить, скільки ми матимемо друзів. Адже від того, як ти ставитимешся до друзів, так і вони тебе цінуватимуть. Дружба – це одна із людських чеснот. Дружба – це велика цінність. А мати друга – це щастя. Ви – школярі, і саме зараз вчитесь жити в колективі, довіряти один одному, відповідати за свої вчинки, довіряти й поважати своїх товаришів. Лише з другом, його підтримкою можна подолати всі труднощі і випробування. У народі кажуть: «Сонце зігріває повітря, а друг - душу». Саме стосунки із друзями є основою твого психічного і соціального благополуччя. Наш клас – ніби маленька сім′я. Тож нехай у ній завжди панують пошана, доброта, взаєморозуміння та довіра.
IV. Вивчення нового матеріалу.
1. Робота з підручником ст.56
2.Мозковий штурм.
Висновок : Щоб знайти друзів, намагайся сам бути хорошим другом.
Учні у ході гри вчаться знайомитись.
Роздаю дітям малюнки із зображенням дерева без коріння.
Завдання: розмалюй дерево і намалюй стільки корінців, скільки маєш друзів.
(Діти висловлюють власну думку).
На вибір вчителя.
Висновок: успішно пройшов перешкоди той, хто довірився другові. Довіра – важлива складова дружби.
V. Узагальнення і систематизація отриманих знань.
Зберіть частинки прислів′їв.
Друга шукай, |
а друг – старий. |
Одяг кращий новий, |
а знайдеш – тримай. |
Нових друзів наживай, |
і я скажу, хто ти. |
Скажи мені, хто твій друг, |
старих – не забувай. |
Друзі пізнаються |
зате друг – скарб. |
Приятелів тьма, |
в біді. |
Скарб – не друг, |
а друга нема. |
VI. Підсумок уроку.