Урок. "ВИДИ ПЕРЕХРЕСТЬ. РУХ МАЙДАНАМИ. ПЕРЕХІД ПРОЇЖДЖОЇ ЧАСТИНИ ДОРОГИ ЗА РІЗНИХ УМОВ, З ДОМАШНІМИ ТВАРИНАМИ"

Про матеріал
ВИДИ ПЕРЕХРЕСТЬ. РУХ МАЙДАНАМИ. ПЕРЕХІД ПРОЇЖДЖОЇ ЧАСТИНИ ДОРОГИ ЗА РІЗНИХ УМОВ, З ДОМАШНІМИ ТВАРИНАМИ
Перегляд файлу

 

Тема.  ВИДИ ПЕРЕХРЕСТЬ. РУХ МАЙДАНАМИ.

ПЕРЕХІД ПРОЇЖДЖОЇ ЧАСТИНИ ДОРОГИ  ЗА РІЗНИХ УМОВ, З ДОМАШНІМИ ТВАРИНАМИ

Мета: вчити учнів розпізнавати види перехресть, виконувати правила юду перехресть, майданів з урахуванням місцевих умов, виконувати правила переходу дороги з речами, домашніми тваринами; розвивати   стережливість, уміння орієнтуватися на вулицях міста; виховувати  уважність.

ХІД УРОКУ

  • Вступне слово вчителя
  • Вам вже відомо, що найскладніше переходити доро­га перехресті. Саме про це ми й поговоримо сьогодні на уроці.
  • Робота за підручником (С. 101-106)

Що називають перехрестям?

Яке перехрестя називають регульованим, а яке — нерегульовим?

У яких місцях можна переходити нерегульовані перехрестя?

Хто має перевагу, якщо на нерегульованому перехресті пішохідний    перехід позначено розміткою?

Коли можна розпочинати перехід?

Що робити, коли перехід на перехресті не позначено розміткою?

Розгляньте верхній малюнок на с. 102.

Про що треба пам'ятати, коли розпочинаєш переходити переходити  перехрестя?

висновок: якщо на нерегульованому перехресті перехід не по­значено розміткою, то переваги має транспорт, що рухається.

Розгляньте нижній малюнок на с. 102.

Що повинні у цьому випадку зробити пішоходи?

Як роз'їжджається транспорт на нерегульованому перехресті?

Чому на перехресті рівнозначних доріг транспорт роз'їжджати  [ за правилами правостороннього руху?

Що це означає?

Розгляньте малюнок на с. 103.

Чому в такому напрямі повинні проїхати учасники дорожньо­му?

Хто з пішоходів, зображених на малюнку, наражається на небезпеку? Обґрунтуйте свою думку.

• Які бувають перехрестя? Якими найчастіше бувають перехрестя? Розгляньте схеми перехресть на с. 104. Яке перехрестя є там, де ви живете?

Поміркуйте, чому під час переходу складного перехрестя треба  особливо обережним.   Як потрібно переходити такі перехрестя?    Що потрібно спочатку визначити? Що — потім?     Що таке майдан?

Розгляньте малюнок майдану на с. 105.

Розкажіть, як правильно переходити майдан.

Розбір ситуації (С. 106).  — Що розповів Василько?

Чи правий Василько?

Фізкультхвилинка

  • Робота в зошиті (С. 38)

1) № 1. Практична робота «Перехід перехресть». Розгляньте малюнки. Підпишіть назви перехресть і олівцем будь-якого кольору, як їх перейти.

Прості перехрестя:

Складні перехрестя (прилягання або розгалуження багатьох доріг на одному рівні):

Запам'ятай!

Перехід складних перехресть вимагає від пішохода підвищеної зібраності й уваги.

Довідничок: Х-подібне, Т-подібне, У-подібне, чотиристороннє прямокутне, багатосторонні, перехрещення, прилягання, розгалуження.

2) № 2. Виберіть правильні відповіді. Як рухатись по майдану?

а) Під прямим кутом;

б) по діагоналі;

в) спочатку пройти одну проїжджу частину, потім — іншу;

г) тільки по пішохідних переходах.

Робота за підручником (С. 106—108) , Учит е л ь. Щоб не створювати перешкод для інших під час пе- коду дороги, слід дотримуватись певних нескладних та очевидних правил. Пішоходам, які переносять громіздкі і важкі предмети, а ще утриматись від переходу і здійснити його пізніше,, ніж своїм перебуванням на проїжджій частині створювати незручності, а неіколи й небезпеку для інших учасників дорожнього руху.

Розгляньте малюнок на с. 106. Чому сталася така пригода з дічинкою?

Що могло б трапитися, аби дівчинка, впустивши альбом та фарби, вирішила їх підняти?

Що треба зробити, щоб нічого подібного з тобою не сталося?

Що робити, якщо щось впустиш на дорогу? .

Що робити, якщо машини близько?

Висновок: здоров'я і життя — понад усе!

Разом з однокласниками складіть розповідь * Одного разу...».

Розгляньте малюнки на с. 107-108. Хто з дітей, зображених них, не знає правила переходу дороги із собакою?

Разом з учнями класу складіть правила переходу дороги із собакою.

Переходячи дорогу із собакою, візьми його на поводок й обов'яз­ково дай команду «Поруч!»

Собаку тримай якомога ближче до правого краю переходу, щоб не створювати небезпеки та перешкод іншим пішоходам. Не залишай собаку біля дороги без нагляду.

Фізкультхвилинка

Ходила синиця у синій спідниці, Збирала у кошик достиглі суниці, А синичатко, жовтенький животик, Збирало суниці не в кошик, а в ротик

бота в зошиті (С. 39)

№ 1. Виберіть правильні відповіді.

Переходити вулицю під час ожеледиці або туману не можна:

а) там, де дорога не освітлена;

б) у встановленому місці;

в) у місцях, де є круті повороти або зиґзаґи;

г) не переконавшись, що проїжджа частина вільна, а транспорт достатньо віддалений від тебе.

Світловідбивні елементи на одязі і взутті пішоходів у темну пору доби:

а) це гарна прикраса;

б) заважають водіям;?

в) допомагають водіям помітити пішохода здалеку.

№ 2. Тест «Так чи ні?»

Людина, яка виступає в ролі погонича тварин, повинна:

  • череду тварин направляти якомога ближче до правого краю доро­ги і не створювати небезпеки та перешкод іншим учасникам до­рожнього руху;
  • для перегону тварин вибирати дорогу з удосконаленим покрит­тям;
  • не залишати на смузі відведення дороги тварин без нагляду;
  • переводити поодиноких тварин через залізничні переїзди;
  •  не переганяти тварин по дорогах у темну пору доби та в умовах ю достатньої видимості.

Підсумок уроку

Чи є біля нашої школи складне перехрестя?

(Учитель під час екскурсії може навправлятись разом з учнямі його переходити.)

Чи є біля вашого будинку складне перехрестя?

Повправляйтесь його переходити разом з батьками або стар­шими членами родини.

Чому майдан треба переходити не навпростець, а пішохідни­ми переходами?

Повправляйтесь переходити майдан разом з дорослими.

Які непередбачені випадки можуть статися на дорозі?

 

Види перехресть. Рух майданами               презентація - презентація з основ безпеки життєдіяльності (ОБЖ)

 

 

Види перехресть. Рух майданами                  Азбука безпеки на дорозі тітоньки Сови - Світлофори і перехрестя (Уроки  тетушки Совы) серия 6 - YouTube

doc
До підручника
Основи здоров’я 4 клас (Танько Т. П., Медведєва В. Л.)
Додано
15 березня 2021
Переглядів
1288
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку