Мета: продовжувати формувати правила безпечної поведінки дітей вдома за відсутності батьків; формувати вміння та навички, які допоможуть уникнути небезпечних ситуацій; вчити учнів дотримуватися порад щодо убезпечення своєї домівки від зловмисників; виховувати відповідальність, обачливість.
ХІД УРОКУ
Учитель. Чи часто трапляється так, що ви залишаєтесь удома і оагі або з братом чи сестрою? Про що вам говорять батьки, коли ви ; вгашаєтесь удома наодинці? Як ви поводитесь?
2. Робота за підручником (С. 79—82) Читання тексту.
Розбір ситуацій
Ти вдома сам. У двері дзвонять і говорять: «Ми зі служби газу. Нам терміново треба зателефонувати».
Поміркуйте, чому небезпечно у присутності сторонніх згадувати про доходи сім'ї, про від'їзд батьків, хизуватися цінностями і дорогою апаратурою, які є вдома.
Поміркуйте, чому небезпечно у розмовах по телефону з незнайомими дітьми повідомляти їм номер телефону, відомості про батьків тощо.
1) № 1. Вікторина «Дбай про особисту безпеку». Чи підеш ти куди-небудь з незнайомою людиною, якщо вона подзвонить і скаже, що батьки дістали квитки у цирк чи до театру й просили, щоб тебе туди відвели?
Якої помилки припустилася бабуся Червоної Шапочки?
Як ти гадаєш, чи з'їв би вовк сімох козенят, якби у дверях їхньої
хатинки було вічко?
До тебе додому прийшов друг чи подруга, і ви разом дивитеся телевізор. Крім вас, удома нікого немає. Раптом подзвонили у двері. Що ти будеш робити?
Ти граєшся на вулиці. До тебе підійшов добре одягнений чоловік і запропонував покататися на його машині. Що ти йому відповіси?
2) № 2. Тест «Якщо хтось дзвонить у твої двері».
а) відчинити двері;
б) попросити прийти пізніше, коли прийдуть батьки;
в) нічого не відповідати;
г) відкрити на ланцюжку.
а) Сказати, щоб віднесли на пошту, а мама потім забере;
б) попросити почекати;
в) відчинити двері;
г) сказати, що нікого немає вдома.
а) зателефонуєш до міліції;
б) голосно покличеш з балкона чи вікна;
в) відкриєш двері, щоб побачити їх;
г) зателефонуєш іншим сусідам.
а) сказати, що зробиш це сам;
б) сказати, що нема телефону;
в) відчинити двері і запросити до телефону;
г) сказати, що нікого немає вдома.
а) Пустити в квартиру;
б) сказати, що ти її не знаєш;
в) зателефонувати мамі;
г) зателефонувати сусідам чи до міліції.
а) зателефонуєш за номером 104 або 102;
б) відкриєш двері;
в) скажеш, щоби прийшов із сусідами;
г) скажеш, щоби прийшов пізніше, коли мама звільниться.
3) № 3. Розгляньте ситуацію за малюнками на с. 23. Опишіть її і поясніть, як треба поводитись.
4) № 4. Практична робота «Залишившись удома наодинці, я поводитимусь гарно, щоб не засмучувати своїх батьків» і Складіть розповідь: « Якщо я залишився удома один...» Завдання-тест
Ти дивився кінострічку «Один вдома»? Хлопчик Кевін, який залишився без батьків, у магазині на питання продавця, де він живе, відповів:
а) мені не подобається ваша посмішка;
б) просто так;
в) тому що ви — незнайома людина.
Порада: як і Кевін, запам'ятай, що не можна розповідати незнайомим про свою адресу.
Підсумок уроку
3