Урок. "Наодинці вдома"

Про матеріал
Продовжити формування правил безпечної поведінки дітей удома за відсутності батьків; розширити уявлення учнів про причини виникнення пожежі в побуті та її наслідки; навчати відтворювати порядок дій при опосередкованій небезпеці, викликати рятувальні служби; виховувати обережність, уважність.
Перегляд файлу

Тема. НАОДИНЦІ ВДОМА

 

Мета: продовжувати формувати правила безпечної поведінки дітей вдома за  відсутності батьків; формувати вміння та навички, які допоможуть уникнути небезпечних ситуацій; вчити учнів дотримуватися порад щодо  убезпечення своєї домівки від зловмисників; виховувати відповідаль­ність,  обачливість.

ХІД УРОКУ

1. Проблемне запитання

Учитель. Чи часто трапляється так, що ви залишаєтесь удома і оагі або з братом чи сестрою? Про що вам говорять батьки, коли ви ; вгашаєтесь удома наодинці? Як ви поводитесь?

2. Робота  за підручником (С. 79—82) Читання тексту.

  • Де може виникнути небезпека?
  • Що таке небезпека?
  • Розгляньте малюнок на с. 79. Яку казку проілюстровано? Складіть за малюнком речення.
  • Якої помилки припустилася бабуся?
  • Як можна було її уникнути? Дайте пораду.
  • Чому власна оселя може бути небезпечною для життя і здоров'я? Через що це може статися? (Через пустощі з вогнем, не­безпечне поводження з електричними приладами, інструментами)
  • Розгляньте малюнки на с. 80. Чи правильно чинять дівчатка, зображені на малюнках?
  • Чому ви так вважаєте?
  • Як би ви вчинили? Дайте пораду.
  • Як оберігати свою оселю від зловмисників?
  • Про що повинні потурбуватися батьки?
  • Чому жодні двері, засуви чи замки не допоможуть, якщо ви бутете легковажними, коли залишилися вдома наодинці?
  • Які поради ви запам'ятали?
  • Як треба чинити, щоб уникнути небезпечних ситуацій і зберегти своє здоров'я та життя?
  • Чому ніколи не треба соромитися запитати, хто дзвонить, та обов'язково подивитися у вічко?
  • Чому, коли вдома сам, не можна відчиняти двері незнайомій  людині, ким би вона не назвалась?
  • Чому не можна піддаватися на вмовляння?
  • Що можете запропонувати?
  • Чому не треба поспішати відчиняти двері й тоді, коли у вічко побачите незнайомого хлопчика чи незнайому дівчинку?
  • Що треба зробити?
  • Чому необхідно порадитися з батьками, перш ніж відчиняти двері ?
  • Розгляньте малюнок на с. 87. Якими мають бути дії хлопчика?
  • Чому ви так вважаєте?
  • А якими мають бути ваші дії, якщо незнайомець намагається відчинити  двері?
  • Чому не треба панікувати?
  • Кому треба подзвонити?
  • Чому при цьому треба говорити голосно, щоб було чути за две­рима?
  • Що треба робити, якщо вдома немає телефону?
  • Чому не можна відчиняти двері й тоді, коли намагання по­трапити до оселі припинилися?
  • Як бути, якщо ви повернулися зі школи, з прогулянки; від друга, а двері вашого помешкання відчинені?
  • Чому ніколи не можна заходити до нього?
  • Що треба негайно зробити?
  • Розгляньте малюнки на с. 82. Хто з хлопчиків, зображених на малюнках, чинить правильно? Хто — ні?
  • Чому ви так вважаєте?
  • Чи траплялося щось подібне у вашому житті?
  • Якими були ваші дії?

Розбір ситуацій

  • Що ви будете робити?

Ти вдома сам. У двері дзвонять і говорять: «Ми зі служби газу. Нам терміново треба зателефонувати».

Поміркуйте, чому небезпечно у присутності сторонніх згадува­ти про доходи сім'ї, про від'їзд батьків, хизуватися цінностями і дорогою апаратурою, які є вдома.

Поміркуйте, чому небезпечно у розмовах по телефону з незнайо­мими дітьми повідомляти їм номер телефону, відомості про бать­ків тощо.

  •   Фізкультхвилинка
  •    Робота в зошиті (С. 21,23)

1) № 1. Вікторина «Дбай про особисту безпеку». Чи підеш ти куди-небудь з незнайомою людиною, якщо вона по­дзвонить і скаже, що батьки дістали квитки у цирк чи до театру й просили, щоб тебе туди відвели?

Якої помилки припустилася бабуся Червоної Шапочки?

Як ти гадаєш, чи з'їв би вовк сімох козенят, якби у дверях їхньої

хатинки було вічко?

До тебе додому прийшов друг чи подруга, і ви разом дивитеся те­левізор. Крім вас, удома нікого немає. Раптом подзвонили у две­рі. Що ти будеш робити?

Ти граєшся на вулиці. До тебе підійшов добре одягнений чоло­вік і запропонував покататися на його машині. Що ти йому відпо­віси?

 

 

2) № 2. Тест «Якщо хтось дзвонить у твої двері».

  • Якщо міліціонер подзвонив у квартиру, потрібно:

а) відчинити двері;

б) попросити прийти пізніше, коли прийдуть батьки;

в) нічого не відповідати;

г) відкрити на ланцюжку.

  • Чого не можна робити, якщо незнайома людина принесла теле­граму?

а) Сказати, щоб віднесли на пошту, а мама потім забере;

б) попросити почекати;

в) відчинити двері;

г) сказати, що нікого немає вдома.

  • Якщо сусідську квартиру відчиняють незнайомі люди, ти:

а) зателефонуєш до міліції;

б) голосно покличеш з балкона чи вікна;

в) відкриєш двері, щоб побачити їх;

г) зателефонуєш іншим сусідам.

  • Якщо незнайомець каже, що треба негайно викликати «швидку допомогу», потрібно:

а) сказати, що зробиш це сам;

б) сказати, що нема телефону;

в) відчинити двері і запросити до телефону;

г) сказати, що нікого немає вдома.

  • Що робити, якщо незнайома людина сказала, що вона працює разом з твоєю мамою, яка доручила провідати тебе?

а) Пустити в квартиру;

б) сказати, що ти її не знаєш;

в) зателефонувати мамі;

г) зателефонувати сусідам чи до міліції.

  • Якщо незнайомий голос сказав, що це прийшов працівник служ­би газу, ти вчиниш так:

а) зателефонуєш за номером 104 або 102;

б) відкриєш двері;

в) скажеш, щоби прийшов із сусідами;

г) скажеш, щоби прийшов пізніше, коли мама звільниться.

3) № 3. Розгляньте ситуацію за малюнками на с. 23. Опишіть її і поясніть, як треба поводитись.


 

 

4) № 4. Практична робота «Залишившись удома наодинці, я по­водитимусь гарно, щоб не засмучувати своїх батьків»  і Складіть розповідь: « Якщо я залишився удома один...» Завдання-тест

Ти дивився кінострічку «Один вдома»? Хлопчик Кевін, який за­лишився без батьків, у магазині на питання продавця, де він живе, відповів:

  • Я вам не скажу, бо:

а) мені не подобається ваша посмішка;

б) просто так;

в) тому що ви — незнайома людина.

Порада: як і Кевін, запам'ятай, що не можна розповідати незна­йомим про свою адресу.

Підсумок уроку

  • Які люди можуть бути небезпечними для вас, якщо ви зали­шаєтесь вдома наодинці?
  • Яку небезпеку для здоров'я і життя можуть становити злодії, шахраї, злочинці?
  • Чи достатньо захищена ваша домівка від зловмисників?
  • Кому ви можете відчиняти двері, коли залишаєтесь вдома на­одинці?
  • Чи відомі вам імена родичів, сусідів, друзів, яких ви можете впускати до помешкання?
  • Кому й куди ви зателефонуєте, якщо виникне така потреба?
  • Чи є у вас перелік необхідних телефонів?
  • Який із них ви вважаєте найважливішим?
  • Пригадайте фільм «Сам удома». Розкажіть, як Кевін, герой фільму, захищав власну домівку від злодіїв.

 

 

наодинці вдома 4 клас                                      Наодинці вдома - СОЦІАЛЬНА СКЛАДОВА ЗДОРОВ'Я - ОСНОВИ ЗДОРОВ'Я 4 КЛАС -  О.М. Кікінежді - Богдан 2015 рік - підручник

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                                                                                         3

 

 

 

 

 

 

 

 


 

doc
До підручника
Основи здоров’я 4 клас (Танько Т. П., Медведєва В. Л.)
Додано
15 березня 2021
Переглядів
1344
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку