Урок з основ здоров'я "Дружна родина" 3 клас

Про матеріал

Урок з основ здоров'я проводився на районному етапі конкурсу "Вчитель року - 2017". З використанням групових форм роботи, роботи в парі та мультимедійних технологій.

Перегляд файлу

Тема .   Дружна  родина

Мета:   розширити  уявлення  учнів  про  сім’ю  як  чинник  здоров’я,  про  те,  що  сім’ї  бувають  різними,  що  члени  родини  дбають  одне  про  одного  у  різний  спосіб,  спонукати   дітей  допомагати  батькам  та  іншим  членам  родини,  виховувати  дбайливе  ставлення  до  здоров’я  всіх  членів  сім’ї,  повагу  до  старших  членів  родини.

І. Організаційний момент (Слайд 1)

Добрий день! І в добрий час!

Я вітаю щиро вас.

Ви почули всі дзвінок?

Тож сідайте на урок.

IІ. Повторення вивченого матеріалу.

Повторимо зараз про що ви вивчали:

Який клас дружним називали?

Чи можна назвати таким і ваш клас?

ІII. Актуалізація опорних знань, вмінь і навичок.

  1. Слухання оповідання  Слайд 2 (з’являється домовичок, після слів слайд №  3)

Жив колись хлопчик Толя. Як і всі діти він ходив до школи. Одного разу Толя пішов до школи не вивчивши домашнє завдання, і боявся, що вчитель викличе його до дошки.

Ох, якби я міг стати невидимкою, щоб мене ніхто не бачив і не чув, - подумав хлопчик. Вчитель розпочав урок з перевірки відсутніх. Коли черга дійшла до Толі він сказав : «Я тут». Але вчитель зітхнувши сказав: «Дуже шкода, що Толя сьогодні не прийшов до школи. Я як раз хотів викликати до дошки». Ось тут Толя зрозумів, що його бажання збулось і дуже цьому зрадів. Після уроку діти вибігли на вулицю. Вони весело розмовляли один з одним, сміялися, грали в різні ігри. Разом з ними вибіг і Толя. Але діти не бачили його. Даремно Толя намагався звернути на себе увагу. Він хотів по вихвалятися, що він невидимка. Толя підбігав то до одного, то до іншого хлопчика, казав їм щось смішне, навіть цукерки пропонував. Але діти його не помічали. Толі стало нудно і він побіг додому. Там він побачив, що мама чекає його зі школи.

– Мама, ось він я!

Але мама не бачила і не чула його.

– Не хочу бути невидимкою, – заплакав Толя. Хочу, щоб мама мене бачила, хочу розмовляти з друзями, хочу, щоб вчитель викликав мене на уроці. Дуже погано бути самому.

І Толя знову став звичайнісіньким хлопчиком. (Слайд 4)

  • Зацікавила вас ця історія? Що цікавого запам’яталося?
  • Діти, а що загадав Толя?
  • Чи сбулось його бажання?
  • Які почуття відчував Толя на початку? Як змінилися його почуття в кінці?
  • Чи сподобалось Толі бути невидимкою?Чому?
  • Який висновок ми можемо зробити з цієї історії? (людина не може жити на цьому світі без спілкування з іншими людьми)
  1. Висновок

Дійсно, дуже погано людині, коли їй нема з ким погратися, поговорити, поділитися своїми невдачами та щастям, тобто немає з ким спілкуватися.

  1. Відгадування ребусів. (Слайд 5)
  • А зараз давайте відгадаємо ребуси.

 

 

 

 

 

 

 

 

https://encrypted-tbn3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSZZQXpNRN8GNYlPY7aARQTWtugWnri-xFWgHlm3qRTzIMlUcNK 

ІV Повідомлення теми та мети уроку (Слайд 6)

  • Так, правильно відгадали. В своєму житті ви спілкуєтесь з різними людьми, але найбільше з найріднішими – зі своєю родиною. І тема сьогоднішнього уроку «Дружна родина»
  • Діти, а хто знає, що таке сім'я? Давайте запитаємо у Тітоньки Сови. (Слайд 7)

V. Вивчення нового матеріалу(Слайд 8)

  • У  кожного  з  вас є   сім’я.  І  дуже  важливо,  щоб  вона  була щасливою. Це багато в чому залежить і від вас. Сім’ї (родини) бувають різними: великими і маленькими. Вони не завжди складаються з обох батьків та дітей. В одній сім’ї можуть жити декілька поколінь: діти з батьками, бабусі з дідусями і навіть прабабусі та прадідусі.
  • Отже, давайте знайомитися. (Слайд 9)

Вправа на знайомство. Заздалегідь попросіть учнів принести  на  урок фотографії своєї  родини. Нехай діти по черзі представляться, покажуть фото всьому класові і розкажуть, хто  зображений на світлині. Потім приклеюють до дерева.

  1. Вправа «Склад родини» (сформувати уявлення, що родини бувають різні) (Слайд 10)

Слово  вчителя:  «Зазвичай  сім’ї  живуть разом. Але трапляється, що члени однієї родини живуть окремо. Тоді діти можуть  жити  з  одним  із  батьків  або  тимчасово  проживати  з  родичами.  Діти, які  втратили  рідних  батьків,  живуть  у прийомній родині або в інтернаті».

  1. Робота з підручником с. 56

- Розгляньте світлини. Назвіть склад родин зображених на фото.

Запитання для обговорення:

  На  якому  з  малюнків  зображено  найбільшу родину?

  На  якому зображено найменшу?

  Чи  можна  сказати,  що  кожна  родина щаслива?  За  якими  ознаками  можна це зробити?

Підсумуйте:  «Є  різні  родини  за  складом  і всі вони можуть бути щасливими».

  1. Робота в зошиті с.20 завдання 1 (записати свій родовід) (Слайд 11)
  2. Вправа «Піклування  і взаємодопомога  у родині»  (з’ясувати, чому важливо допомагати і піклуватися одне про одного)
  • Прочитайте вірш  с.57 (Слайд 12)

Запитання для обговорення:

   Чи справді бабуся неслухняна?

   Як можна її назвати?

  Чому вона прокидається рано?

  За що їй потрібно дякувати?

  Як  ще  дорослі  можуть  дбати  про  дітей?

  Як піклуються про вас у родині?

  Чи  тільки  батьки  повинні  дбати  про дітей?

  Як  діти  можуть  піклуватися  про  дорослих?

  1. Фізкультхвилинка (Слайд 13)
  2. Слухання вірша  про  права  і  обов’язки  А. Григорука (Слайд 14)

Хлопчик  Каленик  -  пуста  голова –                                                                                 Завжди  й  у  всьому   качає  права:                                                                                     -Мамо,  я  хочу  прикольні  штани!                                                                                         Та-а-ту,  іще мені  телик  ввімкни!                                                                                        Бабцю,  прийми  після  мене  тарілку…                                                                              Слухаєш  все  це  -  й  стає  якось  гірко.                                                                          Законні  права  свої  ти,  звісно,  знай,                                                                                      Але  й  про  обовязки  не  забувай. 

Бесіда  за  змістом.

- Чи  можна  так  поводити  себе  у  сімї?                                                                               - Що   ви  можете  сказати  про  цього  хлопчика?                                                                                                     

  1. Вправа «Обов’язки  хлопчиків і дівчаток»  (сприяти   формуванню гендерної рівності, запобігати виникненню   гендерних   стереотипів)
  • А зараз давайте дізнаємося думку іншого хлопчика. Прочитаємо  вірш  на с. 58 (Слайд 15)

Запитання для обговорення:

  Що  робив  хлопчик  замість  того,  щоб допомагати мамі?

  Як,  на  думку  хлопчика,  дівчинка  має допомагати мамі?

  1. Робота в групах (Слайд 16)

Круги Ейлера-Венна

Розподілити обов’язки  на 3 групи, ті які можуть виконувати дівчатка; хлопчики; і хлопчики, і дівчатка.


  • Поливати кімнатні квіти;
  • підмітати і мити підлогу;
  • витирати пил;
  • мити посуд;
  • перебирати овочі/фрукти;
  • грати з молодшим братом або сестрою;
  • годувати свійських тварин;
  • гуляти зі свійськими тваринами;
  • ходити за покупками разом з батьками;
  • виносити сміття
  • чистити овочі;
  • складати іграшки;
  • складати речі;
  • мити машину (разом з татом або мамою);
  • допомагати в саду або на городі;
  • збирати дрова
  • розпалювати багаття
  • прибирати за тваринами

  • Запам’ятайте! Хлопчики і дівчатка можуть мати спільні домашні обов’язки.

Немає нічого кращого на землі, як батьківська любов. Батьки «вкладають» у вас душу та серце своє. І ви повинні віддячувати їм за це своєю любов’ю, добротою, старанням і хорошим навчанням.

Дружна родина – велике багатство. Хто з дитинства шанує свою родину, той усе життя буде відчувати родинне тепло і сам буде мати міцну, дружну сім’ю.

  1. Фізкультхвилинка (Слайд 17)

 

VІІ. Закріплення вивченого матеріалу.

  1. Робота в зошиті. Завдання 2 (Слайд 18)
  • Запишіть обов’язки кожного члена вашої родини.

3. Опрацювання  прислів’я. Робота  в  парах. (Слайд 19)

1. Н    щ      кр    щ    й   кл    д,   к    л     в   с    м’       л    д.   

                                                                                                                Нащо кращий клад, коли в сім’ї лад.

                                                                                                                      2. Ш   н    й  б    тьк     й  н    ньк   ,  б    д        т    б                                  скр      зь     гл    д   ньк    .                              

                                                                                                                 Шануй  батька  й  неньку,  буде  тобі  скрізь  гладенько.  

                                                                                                                        3. Б     з   с    м          н     м           щ     ст            н        з    мл         

                                                                                                                                 Без  сім’ї  нема  щастя  на  землі.

                                                                                                                4. С    м’     -  кл    ч    д         щ     ст     .  

                                                                                                                                    Сім’я  -  ключ  до  щастя .   

                                                                                                                          5. М    т   р    нськ         л   ск        і   к     нц       н        зн        .        

                                                                                            Материнська  ласка  і   кінця  не  знає. 

                                                                                                                   6. Пр       с    н    чк       т    пл    ,  пр          м     т    р                              д     бр    .                                                                                                                            При  сонечку  тепло,  при  матері  добре.

7. М   цн    с   м’      м   цн      д   рж   в   .

Міцна сім'я – міцна держава

  1. Р   д   ч    хоч і св   рятьс  , та о   не одн  го н   цура   ться

Родичі хоч і сваряться, та одне одного не цураються

  1. Як б   тьк    ст   вл  ться д    сво  х бат   ків, так і д   ти ставит   м   ться д     н   х

Як батьки ставлять до своїх батьків, так і діти ставитимуться до них

  1.                  Д   бр    т   м   ж   в   ться, де г   ртом с   ється і жнеть   я

Добре там живеться, де гуртом сіється і жнеться

  • Розшифровані вами прислів’я ще раз доказують, що хороша сім’я – це найбільше щастя на землі. І в тій сім’ї лад, де всі люблять один одного, поважають один одного, турбуються про всіх членів родини.
  • А ще в народі є одна гра, в яку можливо з вами грали ваші бабуся або дідусь в дитинстві:

«Оцей пальчик – мій дідусь,

Оцей – моя бабуся,

Оцей пальчик – мій татусь,

Оцей – моя матуся,

А цей пальчик – оце я!

А це вся моя рідня!»

  1. Правила дружньої родини(Слайд 20)
  • У кожного з вас на парті лежить вітрильник, а на його вітрилах є зашифровані слова. Вам потрібно вставити пропущені букви, і скласти правила дружньої родини. (Слайд 21)
  1. Завершальна вправа. (Слайд 22)Попросіть учнів стати в коло і взятися за руки. Після цього тричі повторіть фразу «Ми дружний клас, ми дружна родина». Завершіть заняття аплодисментами.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Підготувала та провела:

вчитель початкових класів

Розбишівської ЗОШ І-ІІІ ступенів

Кравченко Ольга Вікторівна

docx
До підручника
Основи здоров’я 3 клас (Бех І. Д., Воронцова Т. В., Пономаренко В.С., Страшко С. В.)
Додано
25 липня 2018
Переглядів
3086
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку