Урок з основ здоров'я проводився на районному етапі конкурсу "Вчитель року - 2017". З використанням групових форм роботи, роботи в парі та мультимедійних технологій.
Тема . Дружна родина
Мета: розширити уявлення учнів про сім’ю як чинник здоров’я, про те, що сім’ї бувають різними, що члени родини дбають одне про одного у різний спосіб, спонукати дітей допомагати батькам та іншим членам родини, виховувати дбайливе ставлення до здоров’я всіх членів сім’ї, повагу до старших членів родини.
І. Організаційний момент (Слайд 1)
Добрий день! І в добрий час!
Я вітаю щиро вас.
Ви почули всі дзвінок?
Тож сідайте на урок.
IІ. Повторення вивченого матеріалу.
Повторимо зараз про що ви вивчали:
Який клас дружним називали?
Чи можна назвати таким і ваш клас?
ІII. Актуалізація опорних знань, вмінь і навичок.
Жив колись хлопчик Толя. Як і всі діти він ходив до школи. Одного разу Толя пішов до школи не вивчивши домашнє завдання, і боявся, що вчитель викличе його до дошки.
– Ох, якби я міг стати невидимкою, щоб мене ніхто не бачив і не чув, - подумав хлопчик. Вчитель розпочав урок з перевірки відсутніх. Коли черга дійшла до Толі він сказав : «Я тут». Але вчитель зітхнувши сказав: «Дуже шкода, що Толя сьогодні не прийшов до школи. Я як раз хотів викликати до дошки». Ось тут Толя зрозумів, що його бажання збулось і дуже цьому зрадів. Після уроку діти вибігли на вулицю. Вони весело розмовляли один з одним, сміялися, грали в різні ігри. Разом з ними вибіг і Толя. Але діти не бачили його. Даремно Толя намагався звернути на себе увагу. Він хотів по вихвалятися, що він невидимка. Толя підбігав то до одного, то до іншого хлопчика, казав їм щось смішне, навіть цукерки пропонував. Але діти його не помічали. Толі стало нудно і він побіг додому. Там він побачив, що мама чекає його зі школи.
– Мама, ось він я!
Але мама не бачила і не чула його.
– Не хочу бути невидимкою, – заплакав Толя. Хочу, щоб мама мене бачила, хочу розмовляти з друзями, хочу, щоб вчитель викликав мене на уроці. Дуже погано бути самому.
І Толя знову став звичайнісіньким хлопчиком. (Слайд 4)
Дійсно, дуже погано людині, коли їй нема з ким погратися, поговорити, поділитися своїми невдачами та щастям, тобто немає з ким спілкуватися.
|
|
ІV Повідомлення теми та мети уроку (Слайд 6)
V. Вивчення нового матеріалу(Слайд 8)
Вправа на знайомство. Заздалегідь попросіть учнів принести на урок фотографії своєї родини. Нехай діти по черзі представляться, покажуть фото всьому класові і розкажуть, хто зображений на світлині. Потім приклеюють до дерева.
Слово вчителя: «Зазвичай сім’ї живуть разом. Але трапляється, що члени однієї родини живуть окремо. Тоді діти можуть жити з одним із батьків або тимчасово проживати з родичами. Діти, які втратили рідних батьків, живуть у прийомній родині або в інтернаті».
- Розгляньте світлини. Назвіть склад родин зображених на фото.
Запитання для обговорення:
• На якому з малюнків зображено найбільшу родину?
• На якому зображено найменшу?
• Чи можна сказати, що кожна родина щаслива? За якими ознаками можна це зробити?
Підсумуйте: «Є різні родини за складом і всі вони можуть бути щасливими».
Запитання для обговорення:
• Чи справді бабуся неслухняна?
• Як можна її назвати?
• Чому вона прокидається рано?
• За що їй потрібно дякувати?
• Як ще дорослі можуть дбати про дітей?
• Як піклуються про вас у родині?
• Чи тільки батьки повинні дбати про дітей?
• Як діти можуть піклуватися про дорослих?
Хлопчик Каленик - пуста голова – Завжди й у всьому качає права: -Мамо, я хочу прикольні штани! Та-а-ту, іще мені телик ввімкни! Бабцю, прийми після мене тарілку… Слухаєш все це - й стає якось гірко. Законні права свої ти, звісно, знай, Але й про обов’язки не забувай.
Бесіда за змістом.
- Чи можна так поводити себе у сім’ї? - Що ви можете сказати про цього хлопчика?
Запитання для обговорення:
• Що робив хлопчик замість того, щоб допомагати мамі?
• Як, на думку хлопчика, дівчинка має допомагати мамі?
Круги Ейлера-Венна
Розподілити обов’язки на 3 групи, ті які можуть виконувати дівчатка; хлопчики; і хлопчики, і дівчатка.
Немає нічого кращого на землі, як батьківська любов. Батьки «вкладають» у вас душу та серце своє. І ви повинні віддячувати їм за це своєю любов’ю, добротою, старанням і хорошим навчанням.
Дружна родина – велике багатство. Хто з дитинства шанує свою родину, той усе життя буде відчувати родинне тепло і сам буде мати міцну, дружну сім’ю.
VІІ. Закріплення вивченого матеріалу.
3. Опрацювання прислів’я. Робота в парах. (Слайд 19)
1. Н щ кр щ й кл д, к л в с м’ л д.
Нащо кращий клад, коли в сім’ї лад.
2. Ш н й б тьк й н ньк , б д т б скр зь гл д ньк .
Шануй батька й неньку, буде тобі скрізь гладенько.
3. Б з с м’ н м щ ст н з мл
Без сім’ї нема щастя на землі.
4. С м’ - кл ч д щ ст .
Сім’я - ключ до щастя .
5. М т р нськ л ск і к нц н зн .
Материнська ласка і кінця не знає.
6. Пр с н чк т пл , пр м т р д бр . При сонечку тепло, при матері добре.
7. М цн с м’ – м цн д рж в .
Міцна сім'я – міцна держава
Родичі хоч і сваряться, та одне одного не цураються
Як батьки ставлять до своїх батьків, так і діти ставитимуться до них
Добре там живеться, де гуртом сіється і жнеться
«Оцей пальчик – мій дідусь,
Оцей – моя бабуся,
Оцей пальчик – мій татусь,
Оцей – моя матуся,
А цей пальчик – оце я!
А це вся моя рідня!»
Підготувала та провела:
вчитель початкових класів
Розбишівської ЗОШ І-ІІІ ступенів
Кравченко Ольга Вікторівна