Формувати в учнів уявлення про вплив здоров'я на навчання. Показати, що увагу й пам'ять можна розвивати за допомогою різних вправ. Продовжувати формувати в учнів уявлення про корисні та шкідливі звички і їх вплив на здоров'я. Звернутися до особистого досвіду дітей: яких шкідливих звичок вони позбулися, яких хочуть позбутися. Розвивати увагу, пам'ять, мислення, мовлення. Виховувати бажання щоденно дотримуватися корисних для здоров'я звичок.
Тема. Увага і пам'ять. Корисні і шкідливі звички
Мета. Формувати в учнів уявлення про вплив здоров’я на навчання. Показати, що увагу й пам'ять можна розвивати за допомогою різних вправ. Продовжувати формувати в учнів уявлення про корисні та шкідливі звички і їх вплив на здоров’я. Звернутися до особистого досвіду дітей: яких шкідливих звичок вони позбулися, яких хочуть позбутися. Розвивати увагу, пам'ять, мислення, мовлення. Виховувати бажання щоденно дотримуватися корисних для здоров’я звичок.
Обладнання. Зошит з курсу «Основи здоров’я», малюнки із зображенням дітей, картки для знаходження відмінностей.
Ось дзвінок нам дав сигнал –
Працювати час настав.
Встаньте, діти, всі скоріше,
Посміхніться всім миліше.
Обговорення вчинків
— Що ти зробиш, коли:
Змалечку батьки привчають вас бути ввічливими, добрими. Звички робити добро, говорити тільки правду, бути ввічливими обов’язково принесуть користь як собі, так і друзям, рідним, близьким.
Словник
Звичка – це те, що ти робиш постійно
обманювати
умиватися
чистити зуби
сутулитися
гризти ручки, олівці, нігті
класти речі на місце
відкладати на завтра те, що можна зробити сьогодні
робити зарядку
спізнюватися до школи
говорити правду.
лінуватися
читати лежачи
прибирати за собою іграшки, підручники....
мити за собою посуд
допомагати батькам
битися
дотримувати режим дня
кидати сміття де завгодно
кричати
дратуватися
відповідати образою на образу
ділитися
смикати за волосся
регулярно вчити уроки
III. Вивчення нового матеріалу.
1. Створення проблемної ситуації.
- Чи завжди вам легко вчитися?
- Чи залежить навчання від здоров'я дитини?
- Чи залежить здоров'я дитини від звичок?
2. Розв'язування проблемної ситуації. (Відповіді дітей,)
Тільки здорова дитина досягає успіхів у навчанні, займає гідне становище у класному колективі, добре розвивається фізично, має врівноважений психічний стан.
3. Читання вірша вчителем.
Люблю я свій розум,
Увагу та пам'ять.
Працює мій мозок,
І вчусь я старанно.
Сприймаю все нове
І мислю логічно.
Вчителя слово
Здійсню практично.
— Про що цей вірш?
4. Розповідь учителя про пам'ять і увагу.
Пам'ять — дуже важлива і цікава властивість людини. Завдяки їй люди багато чого досягли. У давні часи зберігали і передавали вогонь, що давав життя людям. Згодом опанували ремесла і передавали це мистецтво дітям й онукам, винайшли письмові знаки, за допомогою яких можна передати зміст речей, явищ, а також розповісти про події, що відбулися дуже давно.
Пам'ять має три властивості: накопичення, збереження і відтворення фактів, відомостей, правил.
Правила тренування пам'яті.
1. Необхідна умова запам'ятовування — розуміння матеріалу.
2. Не можна надовго відкладати повторення. Повторюй періодично, намагайся виділити головне, зв'язати з тим, що ти вже засвоїв.
3. Одноманітне повторювання шкідливе для запам'ятовування, спрацьовує гальмо, людина відключається.
Щоб краще запам'ятати, людина зосереджує свою увагу.
Увага — зосередження думки, слуху чи зору на будь-якому об'єкті.
Є люди з надзвичайною пам'яттю. Великий композитор В.А. Моцарт, коли йому було 14 років, почув у соборі музичний твір. Прийшовши додому, він по пам'яті записав його. Коли через багато років перевірили, то виявилося, що запис був зроблений дуже точно.
Розрізняють деякі види пам'яті.
Слухова — краще запам'ятовується матеріал, якщо почув його пояснення. Зорова — краще запам'ятовується матеріал, якщо прочитаєш його.
Моторна — краще запам'ятовується матеріал, якщо записуєш його.
— Що ви краще запам'ятовуєте: предмети, малюнки, текст чи усну розповідь?
— Яка пам'ять у вас розвинена більше?
— Чи є у вас власні правила запам'ятовування? Розкажіть про них друзям.
— Чи тільки люди мають пам'ять?
Тренування уваги і пам’яті. Малюнки на с. 49. Робота в парах
Всі підняли руки — раз,
Став навшпиньки увесь клас.
Два — присіли, руки вниз,
На сусіда не дивись.
Будем дружно ми вставати,
Щоб ногам роботу дати.
Хто старався присідати —
Може вже відпочивати.
— Якщо когось із вас запитати, що для вас найдорожче, ви відповісте: життя і здоров'я.
Від здоров'я залежить і ваш настрій, і успіхи в навчанні. Кожен мріє бути дужим, бадьорим, радісним. Шкідливі звички завдають людині шкоди.
Шкідливі звички — це постійне недотримання правил гігієни, вживання алкоголю, наркотиків, тютюнопаління тощо.
Куріння та пристрасть до спиртного шкодять здоров'ю. Якщо для дорослих алкоголь в малих дозах нешкідливий, то для дітей це отрута. Тютюнопаління стало зараз найпоширенішою шкідливою звичкою. Трапляються випадки, коли підлітки чи дорослі навмисне привчають дітей до сигарет, спиртного, наркотиків, щоб потім використовувати їх як злодіїв, жебраків, шахраїв.
Часто діти споживають алкоголь, курять сигарети, щоб виділитися. Це поганий спосіб привернути до себе увагу однокласників. Інтерес до таких дітей швидко згасає.
Пам'ятайте! Шкідливі звички завдають значної шкоди здоров'ю. Якщо
ваші друзі палять, допоможіть їм позбутися цієї поганої звички. Це принесе користь їхньому та й вашому здоров'ю.
Повідомлення учнів: («Правда про алкоголь», «Пасивне паління: учуся робити здоровий вибір»)
13. Робота з підручником.
1) Опрацювання тексту (с. 50).
2) Розгляд малюнків, їх аналіз.
Фізкультхвилинка.
Всі вдихніть на повні груди,
Потягніться догори (вдих).
Хай з вас вийдуть добрі люди.
Раз, два, три, раз, два, три (видих).
— Яких шкідливих звичок ви позбулися або хочете позбутися? Наведіть приклади з життя. Доведіть, що це шкідлива звичка.
Які корисні звички виконуються легко?
Яких корисних звичок хочете набути? Чому?
Вчені провели таке дослідження: у трьох годівничках годували дев'ять крільчих. Крільчихи їли з кожної годівнички окремо. У першу годівничку насипали цукор, у другу — налили молоко, у третю — вино. З першої годівнички їла одна крільчиха, з другої — теж одна, а біля третьої точилася бійка. Крільчихам сподобалося вино, вони хотіли пити з третьої годівнички, при цьому верещали, кусали одна одну. З часом у всіх крільчих народилися маленькі кроленята. У тих, які пили вино з третьої годівнички, народилися мертві, спотворені кроленята без вушок і без лапок.
В Індії слонам домішали до їхнього корму спиртне, після чого вони повчали ревти, бігати, руйнувати будинки, перекидати автомобілі, навіть виривали з корінням дерева.
IV. Підсумок уроку
1. Гра «Мікрофон»
-Які три найстрашніші вороги здоров'я вам відомі?
-Якої шкоди завдає організму паління?
-Чим небезпечна наркоманія?
-Чим небезпечний алкоголізм?
-Чи ви зобов'язані:
перебувати поруч із людьми, які завдають шкоди вашому здоров'ю;
виконувати нерозумні вимоги;
повторювати погані звички дорослих?
Дотримуйтеся власних переконань! Тільки ви - хазяї свого здоров'я!
2. Вправа «Карусель»
Інструктування, об'єднання в групи, розподіл ролей, Діти розділяються на два кола: внутрішнє - хлопчики, зовнішнє - дівчатка.
Завдання для хлопчиків: запропонувати партнеру спробувати цигарку або покуштувати алкогольний напій.
Завдання для дівчаток: відмовити в чіткій формі.
За командою вчителя кола пересуваються: пари змінюються, думки «шліфуються».
Презентація результатів виконання вправи.
Придумати причину і відмовитися.
Змінити тему розмови.
Навести факти шкідливого впливу того, що пропонують.
Відмовитися, нічого не пояснюючи
Найкоротший спосіб - одразу сказати «ні»
Напишіть на листку погану (шкідливу) звичку. Скажіть про неї вголос. А тепер позбудьтеся її, викиньте геть!
Дослідницько-пошуковий проект «Шкідливі звички»
Чи впливають шкідливі звички (тютюнопаління, алкоголь, наркотики) на організм дитини?
Мета проекту:
Завдання групам:
«Соціологи»
Провести опитування серед школярів :
“ Які шкідливі звички поширені серед однолітків? ”
Результати опитування представити у вигляді діаграми
«Лікарі»
«Журналісти»
«Спортсмени»
Очікувані результати
Підсумок проекту