Урок "Увага і пам'ять. Корисні і шкідливі звички."

Про матеріал

Формувати в учнів уявлення про вплив здоров'я на навчання. Показати, що увагу й пам'ять можна розвивати за допомогою різних вправ. Продовжувати формувати в учнів уявлення про корисні та шкідливі звички і їх вплив на здоров'я. Звернутися до особистого досвіду дітей: яких шкідливих звичок вони позбулися, яких хочуть позбутися. Розвивати увагу, пам'ять, мислення, мовлення. Виховувати бажання щоденно дотримуватися корисних для здоров'я звичок.

Перегляд файлу

Тема. Увага і пам'ять. Корисні і шкідливі звички

Мета. Формувати в учнів уявлення про вплив здоровя на навчання. Показати, що увагу й пам'ять можна розвивати за допомогою різних вправ. Продовжувати формувати в учнів уявлення про корисні та шкідливі звички і їх вплив на здоровя. Звернутися до особистого досвіду дітей: яких шкідливих звичок вони позбулися, яких хочуть позбутися. Розвивати увагу, пам'ять, мислення, мовлення. Виховувати бажання щоденно дотримуватися корисних для здоровя звичок.

Обладнання. Зошит з курсу «Основи здоровя», малюнки із зображенням дітей, картки для знаходження відмінностей.

  1.                 Вступна частина
  1. Організаційний момент

Ось дзвінок нам дав сигнал –

Працювати час настав.

Встаньте, діти, всі скоріше,

Посміхніться всім миліше.

  1. Актуалізація опорних знань

Обговорення вчинків

Що ти зробиш, коли:

  • при тобі насміхаються із сором'язливої дівчинки;
  • без черги заходять у автобус;
  • твій друг травмував руку;
  • твоя подруга загубила ручку;
  • до тебе в гості прийшов друг;
  • твої однолітки голосно розмовляють в автобусі;
  • твої однокласники бігають по коридору;
  • до тебе у салоні автобуса підійшов контролер;
  • зустрінеш знайомих?

     Змалечку батьки привчають вас бути ввічливими, добрими. Звички робити добро, говорити тільки правду, бути ввічливими обов’язково принесуть користь як собі, так і друзям, рідним, близьким.

  • Яких корисних звичок ви набули за прожиті вами роки?( Вітатися з оточуючими, просити вибачення, говорити правду, усміхатися…)
  1. Гра «Влови корисні звички»

Словник

Звичка – це те, що ти робиш постійно

обманювати

умиватися

чистити зуби

сутулитися

гризти ручки, олівці, нігті

класти речі на місце

відкладати на завтра те, що можна зробити сьогодні

робити зарядку

спізнюватися до школи

говорити правду.

лінуватися

читати лежачи

прибирати за собою іграшки, підручники....

мити за собою посуд

допомагати батькам

битися

дотримувати режим дня

кидати сміття де завгодно

кричати

дратуватися

відповідати образою на образу

ділитися

смикати за волосся

       регулярно вчити уроки

III. Вивчення нового матеріалу.

1. Створення проблемної ситуації.

- Чи завжди вам легко вчитися?

- Чи залежить навчання від здоров'я дитини?

- Чи залежить здоров'я дитини від звичок?

2. Розв'язування проблемної ситуації. (Відповіді дітей,)

Тільки здорова дитина досягає успіхів у навчанні, займає гідне станови­ще у класному колективі, добре розвивається фізично, має врівноважений психічний стан.

3. Читання вірша вчителем.

Люблю я свій розум,

Увагу та пам'ять.

Працює мій мозок,

 І вчусь я старанно.

 Сприймаю все нове

І мислю логічно.

 Вчителя слово

Здійсню практично.

 Про що цей вірш?

4. Розповідь учителя про пам'ять і увагу.

Пам'ять дуже важлива і цікава властивість людини. Завдяки їй люди багато чого досягли. У давні часи зберігали і передавали вогонь, що давав життя людям. Згодом опанували ремесла і передавали це мистецтво дітям й онукам, винайшли письмові знаки, за допомогою яких можна передати зміст речей, явищ, а також розповісти про події, що відбулися дуже давно.

Пам'ять має  три властивості: накопичення, збереження і відтворення фа­ктів, відомостей, правил.

Правила тренування пам'яті.

1. Необхідна умова запам'ятовування розуміння матеріалу.

2. Не можна надовго відкладати повторення. Повторюй періодично, на­магайся виділити головне, зв'язати з тим, що ти вже засвоїв.

3. Одноманітне повторювання шкідливе для запам'ятовування, спрацьо­вує гальмо, людина відключається.

Щоб краще запам'ятати, людина зосереджує свою увагу.

Увага зосередження думки, слуху чи зору на будь-якому об'єкті.

Є люди з надзвичайною пам'яттю. Великий композитор  В.А. Моцарт, коли йому було 14 років, почув у соборі музичний твір. Прийшовши додо­му, він по пам'яті записав його. Коли через багато років перевірили, то виявилося, що запис був зроблений дуже точно.

Розрізняють деякі види пам'яті.

Слухова краще запам'ятовується матеріал, якщо почув його пояснення. Зорова краще запам'ятовується матеріал, якщо прочитаєш його.

Моторна краще запам'ятовується матеріал, якщо записуєш його.

  1.  Бесіда з дітьми про пам'ять.

 Що ви краще запам'ятовуєте: предмети, малюнки, текст чи усну роз­повідь?

 Яка пам'ять у вас розвинена більше?

 Чи є у вас власні правила запам'ятовування? Розкажіть про них дру­зям.

 Чи тільки люди мають пам'ять?

  1. Знаходження відмінностей.
  2. Робота з підручником.
    Опрацювання тексту (с. 49).

Тренування уваги і памяті. Малюнки на с. 49.  Робота в парах

  1. Робота в зошиті (с. 26). Самостійна робота. Перевірка
  2. Фізкультхвилинка.

Всі підняли руки раз,

Став навшпиньки увесь клас.

 Два присіли, руки вниз,

 На сусіда не дивись.

 Будем дружно ми вставати,

Щоб ногам роботу дати.

 Хто старався присідати

Може вже відпочивати.

  1.  Ознайомлення зі шкідливими звичками та їх негативним впливом на розвиток людини, її здоров'я.

 Якщо когось із вас запитати, що для вас найдорожче, ви відповісте: життя і здоров'я.

Від здоров'я залежить і ваш настрій, і успіхи в навчанні. Кожен мріє бути дужим, бадьорим, радісним. Шкідливі звички завдають людині шкоди.

Шкідливі звички — це постійне недотримання правил гігієни, вживання алкоголю, наркотиків, тютюнопаління тощо.

Куріння та пристрасть до спиртного шкодять здоров'ю. Якщо для дорос­лих алкоголь в малих дозах нешкідливий, то для дітей це отрута. Тютюно­паління стало зараз найпоширенішою шкідливою звичкою. Трапляються випадки, коли підлітки чи дорослі навмисне привчають дітей до сигарет, спиртного, наркотиків, щоб потім використовувати їх як злодіїв, жебраків, шахраїв.

Часто діти споживають алкоголь, курять сигарети, щоб виділитися. Це поганий спосіб привернути до себе увагу однокласників. Інтерес до таких дітей швидко згасає.

Пам'ятайте! Шкідливі звички завдають значної шкоди здоров'ю. Якщо

ваші друзі палять, допоможіть їм позбутися цієї поганої звички. Це принесе користь їхньому та й вашому здоров'ю.

Повідомлення учнів: («Правда про алкоголь», «Пасивне паління: учуся  робити здоровий вибір»)

  1. Про що говорять цифри.
  • Повітря, яке ви вдихаєте, перебуваючи поблизу курців, містить стільки шкідливих речовин, як би ви самі викурили 2 цигарки на день.
  • У тих, хто викурює 10 цигарок на день, на 50 відсотків підвищується ризик померти від інфаркту серця і раку легень.    ,
  • Із 3000 дітей, що палять, 1000 помирає від хвороб, пов'язаних із курін­ням.
  1. Це треба знати.
  • Одна крапдя нікотину вбиває коня.
  • Якщо змочити нікотином кінчик скляної палички і доторкнутися нею до дзьоба горобця, він загине.
  • Крапля нікотину викликає загибель усіх рибок в акваріумі.

13. Робота з підручником.

1) Опрацювання тексту (с. 50).

2) Розгляд малюнків, їх аналіз.
Фізкультхвилинка. 

Всі вдихніть на повні груди,

Потягніться догори (вдих).

Хай з вас вийдуть добрі люди.

 Раз, два, три, раз, два, три (видих).


  1. Обговорення з учнями життєвих ситуацій.

 Яких шкідливих звичок ви позбулися або хочете позбутися? Наведіть приклади з життя. Доведіть, що це шкідлива звичка.

Які корисні звички виконуються легко?

Яких корисних звичок хочете набути? Чому?

  1. Робота в групах «Учуся казати «Ні!»»
  •              На шкільному дворі старшокласники палять. Один з них пропонує тобі сигарету: «Запалюй!»
  •              Ти прийшов до друга пограти. Його батьків немає вдома. На кухонному столі ти побачив красиву пляшку. Друг говорить: «Це гарне виноградне вино. Давай спробуємо!»
  1. Хвилинка-цікавинка.

Вчені провели таке дослідження: у трьох годівничках годували дев'ять крільчих. Крільчихи їли з кожної годівнички окремо. У першу годівничку насипали цукор, у другу налили молоко, у третю вино. З першої годів­нички їла одна крільчиха, з другої теж одна, а біля третьої точилася бійка. Крільчихам сподобалося вино, вони хотіли пити з третьої годівнич­ки, при цьому верещали, кусали одна одну. З часом у всіх крільчих народи­лися маленькі кроленята. У тих, які пили вино з третьої годівнички, наро­дилися мертві, спотворені кроленята без вушок і без лапок.

В Індії слонам домішали до їхнього корму спиртне, після чого вони пов­чали ревти, бігати, руйнувати будинки, перекидати автомобілі, навіть вири­вали з корінням дерева.


 

IV. Підсумок уроку

1. Гра «Мікрофон»

-Які три найстрашніші вороги здоров'я вам відомі?

-Якої шкоди завдає організму паління?

 -Чим небезпечна наркоманія?

-Чим небезпечний алкоголізм?

-Чи ви зобов'язані:

перебувати поруч із людьми, які завдають шкоди вашому здоров'ю;

виконувати нерозумні вимоги;

повторювати погані звички дорослих?

Дотримуйтеся власних переконань! Тільки ви - хазяї свого здоров'я!

 2. Вправа «Карусель»

Інструктування, об'єднання в групи, розподіл ролей, Діти розділяються на два кола: внутрішнє - хлопчики, зовнішнє - дівчатка.

Завдання для хлопчиків: запропонувати партнеру спробувати цигарку або покуштувати алкогольний напій.

Завдання для дівчаток: відмовити в чіткій формі.

За командою вчителя кола пересуваються: пари змінюються, думки «шліфуються».

Презентація результатів виконання вправи.

Придумати причину і відмовитися.

Змінити тему розмови.

Навести факти шкідливого впливу того, що пропонують.

Відмовитися, нічого не пояснюючи

Найкоротший спосіб - одразу сказати «ні»

  1. Практична робота

Напишіть на листку погану (шкідливу) звичку. Скажіть про неї вголос. А тепер позбудьтеся її, викиньте геть!

  1. Творче завдання

Дослідницько-пошуковий проект «Шкідливі звички»

Чи впливають шкідливі звички (тютюнопаління, алкоголь, наркотики)  на організм  дитини?

Мета проекту:

  • дослідити вплив тютюнопаління, алкоголю та наркотиків на організм дитини;
  • пропагувати  здоровий спосіб життя

Завдання групам:

«Соціологи»

Провести  опитування серед школярів :

“ Які шкідливі звички поширені  серед однолітків? ”

Результати опитування представити у вигляді  діаграми

«Лікарі»

  • Зібрати інформацію про хвороби, які виникають внаслідок вживання тютюнопаління, алкоголю та наркотичних речовин.
  • Розробити  презентацію  у вигляді усного журналу.

«Журналісти»

  • Вивчити  матеріали  ЗМІ щодо вивчення проблеми вживання тютюну, алкоголю та наркотичних речовин серед дітей.
  • Дібрану інформацію представити у вигляді колажу.
  • Написати замітку до шкільної газети : “ Ні! Шкідливим звичкам!”

«Спортсмени»

  • Зробити добірку фізичних вправ, спортивних та народних ігор у вигляді буклету.
  • Провести з першокласниками  “ веселі перерви ”.
  • Організувати веселі старти між учнями.

Очікувані результати

  • Створити презентацію проведеної роботи для зустрічі з медичним працівником та представником служби сім'ї та молоді.
  • Поглибити знання  учнів про шкідливість тютюну, алкоголю, наркотичних речовин.
  • Пропагувати здоровий спосіб життя

Підсумок проекту

  • Робота над проектом буде тривати тиждень
  •  24  грудня  о 12.00  відбудеться захист ваших робіт
  • На зустрічі будуть присутні лікар та представник служби  у справах сім'ї  та молоді.

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
4.0
Загальна:
4.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Василенко Катерина Сергіївна
    Загальна:
    4.0
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    4.0
docx
Додано
31 липня 2018
Переглядів
2412
Оцінка розробки
4.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку