Тема:Охорона здоров'я дітей. Гуманне ставлення до людей з особливими потребами.
Практична робота. Моделювання ситуацій допомоги людям з особливими потребами
Мета:
Тема: Охорона здоров’я дітей. Гуманне ставлення до людей з особливими потребами.
Практична робота. Моделювання ситуацій допомоги людям з особливими потребами
Мета:
інформаційно:розвивати здатність учнів орієнтуватися в інформаційному просторі;
здоров’язбережувальної: учити учнів усвідомлювати взаємозв’язок організму людини з природним і соціальним середовищем;
соціальної: формувати в учнів потреби і звички діяти в різних життєвих ситуаціях згідно із нормами права, громадянської активності.
Хід уроку
І.Вступна частина.
1.«Ребус» . Слайд 2
(охорона здоров’я)
2. Метод «Кошик ідей». Слайд 3
Вчитель малює на дошці кошик і пропонує скласти в кошик те, що вони знають про «охорону здоров’я дітей».
3. Метод «Мозковий штурм».
- Чи всі діти мають однакові можливості?
4. Повідомлення теми та мети уроку.
- Наша держава і суспільство вживають різноманітних заходів, що забезпечують профілактику захворювань і сприяють нормальному розвитку дітей. В Україні діють дитячі поліклініки, лікарні, санаторії, диспансери, табори відпочинку. У цих закладах діти проходять медичні обстеження, лікуються і відпочивають. Сьогодні ми поговоримо про охорону здоров’я дітей та гуманне ставлення до людей з особливими потребами.
5. Метод «Очікування». (із записом вчителя на дошці) Слайд 4
- Що ви очікуєте від сьогоднішнього уроку?(Створення дерева очікувань. Діти записують очікування на листочкаї.)
ІІ. Основна частина.
Шрифт Брайля, пандус, гуманізм.
Діти об’єднуються у чотири групи. Кожна група має свої картки з інформацією, яку вивчають протягом 5-ти хвилин. По команді вчителя 1 номери пересаджуються за наступний стіл проти годинникової стрілки, приносячи іншій групі нову інформацію. Потім 2 номери, а треті рухаються за годинниковою стрілкою. Коли всі групи ознайомляться з чотирма повідомленнями, групи ставлять запитання одна одній.
А) Декларація прав дитини, ухвалена Організацією Об’єднаних Націй 1959 року, затверджує невід’ємне право кожної дитини на гармонійний розвиток особистості, що виражається певними принципами: «Законом та іншими засобами дитині має бути забезпечений соціальний захист, а також надані можливості та сприятливі умови, що дали б їй змогу в умовах свободи і гідності розвиватися фізично, розумово, морально, духовно та соціально здоровою».
Б) У Декларації зазначено, що «Дитина через її фізичну і розумову незрілість має потребу в спеціальній охороні й турботі».
В) У статті 24 сказано: «Держави- сторони визначають право дитини на користування найбільш досконалими послугами системи охорони здоров’я та засобами лікування хвороб і відновлення здоров’я».
Г) Кожна дитина має право на:
Слайди 12-22
Висновок: діти, які мають фізичні та інші недоліки, мають право на особливу увагу й піклування дорослих і держави. Про це записано у Конвенції про права дитини.(ст.23).
1-ша група. У клас має прийти новий учень з обмеженими можливостями пересування. Як ви його зустрінете? Як спілкуватиметесь на перервах?
2-га група. Одноліток з вадами слуху пропонує товаришувати. Яку відповідь він може почути? Що ви можете зробити для полегшення спілкування з ним?
3-тя група. Учні класу готуються до конкурсу інсценізації байок Леоніда Глібова. У вашій групі бере участь дівчинка з порушенням мовлення. Якими є ваші пропозиції щодо її ролі в конкурсі?
4-та група. Ви грали у сніжки і побачили, що з під’їзду виїхала людина на візку і застрягла в снігу. Які ваші дії?
ІІІ. Заключна частина.
А) У всіх дітей з особливими потребами є власні інтереси, здібності й таланти, якими вони можуть поділитися з іншими.
Б) Співчувай, будь толерантним до них, але не виявляй надмірної жалісливості.
В) Уважно стеж за поведінкою та сигналами дітей з особливими потребами. Допомога має бути доречною. Надмірне піклування може призвести до нездорової залежності та нерівності у ваших стосунках.
Г) Роби так, щоб такі учні почувалися повноправними членами класного колективу. Створюй відповідні можливості, заохочуй до спільних справ.
Д) Стався до всіх з повагою, учися жити в злагоді. Твоя дружба має давати відчуття потрібності, посилювати почуття гідності та самоповаги.
2. Перевірка «очікувань». (Діти, чиї очікування справдилися, кріплять листочки до дерева).
3. Метод « Незакінчене речення». Слайд 31