Конспект уроку основ здоров'я для 4 класу "Охорона здоров'я дітей. Гуманне ставлення до людей з особливими потребами."

Про матеріал

Тема:Охорона здоров'я дітей. Гуманне ставлення до людей з особливими потребами.

Практична робота. Моделювання ситуацій допомоги людям з особливими потребами

Мета:

  • Формування предметних компетентностей: розширювати знання учнів про охорону здоров'я; ознайомити зі шляхами допомоги людям з особливими потребами; розвивати почуття взаємодопомоги; виховувати гуманне ставлення до людей з особливими потребами;
  • Формування ключових компетентностей:уміння вчитися: навчати учнів організовувати свою навчальну діяльність, самостійно виконувати завдання, продумуючи послідовність їхнього виконання;
  • інформаційно:розвивати здатність учнів орієнтуватися в інформаційному просторі;
  • здоров'язбережувальної: учити учнів усвідомлювати взаємозв'язок організму людини з природним і соціальним середовищем;
  • соціальної: формувати в учнів потреби і звички діяти в різних життєвих ситуаціях згідно із нормами права, громадянської активності.
Зміст архіву
Зміст слайдів
Номер слайду 1

4 клас Тема. Охорона здоров’я дітей. Гуманне ставлення до людей з особливими потребами. Практична робота. Моделювання ситуацій допомоги людям з особливими потребами

Номер слайду 2

Номер слайду 3

Кошик ідей

Номер слайду 4

Очікування

Номер слайду 5

Наші очікування назвати медичні установи свого населеного пункту/мікрорайону; пояснити необхідність гуманного ставлення до людей з особливими потребами; назвати способи допомоги людям з особливими потребами; вчитися надавати допомогу і моральну підтримку тим, хто цього потребує. С.С. Савонік, вчитель початкових класів Черкаської ЗОШ І-ІІІ ст. №12

Номер слайду 6

Словникова скарбничка

Номер слайду 7

Шрифт Бра́йля — рельєфно-крапковий шрифт для написання і читання сліпими, розроблений французом Луїсом Брайлем.

Номер слайду 8

Пандус  також рампа — прямокутна або криволінійна в плані полога похила доріжка, яка з'єднує дві різновисоких горизонтальних поверхні, зазвичай для забезпечення переміщення колісних транспортних засобів з однієї на іншу.

Номер слайду 9

Повага до гідності та розуму людини. Гуманізм

Номер слайду 10

Гі́дність — це поняття моральної свідомості, яке виражає уявлення про цінність всякої людини, як моральної особистості, а також категорія етики.

Номер слайду 11

Народна мудрість Здоров’я не купиш. Без здоров’я немає щастя.

Номер слайду 12

Санаторій, курорт Лікарня Служба швидкої медичної допомоги Поліклініка Медичний кабінет Медична служба

Номер слайду 13

Медичний кабінет У школі учням може допомогти лікар-педіатр чи медична сестра, шкільний психолог. Тут учням роблять щеплення, надають медичну допомогу при порізах, подряпинах, носових кровотечах та підвищенні температури.

Номер слайду 14

Поліклініка Це лікувально-профілактичний заклад, в якому надається медична допомога, безпосередньо на місці чи вдома. В поліклініках працюють лікарі різних спеціальностей.

Номер слайду 15

Як називається фахівець що лікує зуби? що лікує горло, вухо,ніс? що робить операцію? що лікує зір? що лікує простудні захворювання? що вправляє кістки після перелому? що виправляє мовні вади дітей?

Номер слайду 16

Служба швидкої медичної допомоги Існує для випадків, коли відчув раптове погіршення самопочуття і немає часу чекати на дільничного лікаря. Згадай, за яким номером телефону викликають швидку допомогу.

Номер слайду 17

Пам’ятай! Не пустуй з номером телефону “103”! Може, саме тоді важко хвора людина з нетерпінням чекає на медичну допомогу.

Номер слайду 18

Лікарня Це медичний заклад для стаціонарного лікування хворих. Якщо лікування вдома не допомагає, хворого везуть до лікарні, де його обстежують лікарі та призначають лікування за допомогою спеціальної апаратури. Іноді доводиться робити операцію.

Номер слайду 19

Санаторій Це лікувально-профілактичний заклад для лікування хворих переважно природними та фізіотерапевтичними засобами, дієтним харчуванням. У санаторіях доліковують після важких захворювань.

Номер слайду 20

Курорт На курортах люди відпочивають і зміцнюють здоров’я. Санаторії та курорти розташовані в мальовничих місцях. Там лікує сама природа: гори, море, сонце, ліс, повітря.

Номер слайду 21

Правила особистої гігієни Кожного ранку і вечора треба чистити зуби. Влітку потрібно щодня митися милом. Необхідно систематично обрізати нігті на руках і ногах. Перед вживанням їжі і після туалету обов’язково мити руки з милом. Необхідно щодня міняти нижню білизну.

Номер слайду 22

Якщо хочеш здоровим бути, Правило запам’ятай: Сам про своє здоров’я дбай, На лікарів цю турботу не перекладай. Лікарі лікують хворих, Здоров’я вони не творять. Людина повинна сама Дисциплінована бути й вольова. Ніхто краще за тебе не може піклуватися про твоє здоров’я!

Номер слайду 23

На жаль, деякі хвороби вилікувати поки що неможливо. Буває так, що деякі люди від народження чи через важку хворобу не мають усіх складових здоров’я. Проте вони мають безмежну духовну силу. С.С. Савонік, вчитель початкових класів Черкаської ЗОШ І-ІІІ ст. №12

Номер слайду 24

Діти з фізичними вадами — це люди з обмеженими можливостями С.С. Савонік, вчитель початкових класів Черкаської ЗОШ І-ІІІ ст. №12 Слід допомагати їм долати труднощі. Адже вони так само хочуть вчитися, відчувати радість від спілкування з друзями, милуватися природою.

Номер слайду 25

Діти, які мають фізичні та інші недоліки, мають право на особливу увагу й піклування дорослих і держави. Про це записано у Конвенції про права дитини (ст. 23). Існують спеціальні школи для дітей з фізичними недоліками — слабким зором, слухом, хворою спиною тощо. Держава робить так, щоб ці люди не відчували себе самотніми, відрізаними від життя: дає їм роботу, яку вони можуть виконувати, сплачує їм пенсії. С.С. Савонік, вчитель початкових класів Черкаської ЗОШ І-ІІІ ст. №12

Номер слайду 26

Номер слайду 27

Дуже часто люди з фізичними недоліками стають відомими вченими, поетами, композиторами, беруть участь у спортивних змаганнях. С.С. Савонік, вчитель початкових класів Черкаської ЗОШ І-ІІІ ст. №12

Номер слайду 28

Але багато залежить від нашого ставлення до людей з обмеженими можливостями. С.С. Савонік, вчитель початкових класів Черкаської ЗОШ І-ІІІ ст. №12

Номер слайду 29

Номер слайду 30

Номер слайду 31

Будьмо гуманними до людей з особливими потребами!

Номер слайду 32

Закінчи речення Для мене сьогодні важливим було…. Сьогодні я навчився(навчилася)…..

Перегляд файлу

Тема: Охорона здоров’я дітей. Гуманне ставлення до людей з особливими потребами.

Практична робота. Моделювання ситуацій допомоги людям з особливими потребами

Мета:

  • Формування предметних компетентностей: розширювати знання учнів про охорону здоров’я; ознайомити зі шляхами допомоги людям з особливими потребами; розвивати почуття взаємодопомоги; виховувати гуманне ставлення до людей з особливими потребами;
  • Формування ключових компетентностей: уміння вчитися: навчати учнів організовувати свою навчальну діяльність, самостійно виконувати завдання, продумуючи послідовність їхнього виконання;

інформаційно:розвивати здатність учнів орієнтуватися в інформаційному просторі;

здоров’язбережувальної: учити учнів усвідомлювати взаємозв’язок організму людини з природним і соціальним середовищем;

соціальної: формувати в учнів потреби і звички діяти в різних життєвих ситуаціях згідно із нормами права, громадянської активності.

                                                                 Хід уроку

І.Вступна частина.   

1.«Ребус» .      Слайд 2                                             

                                                                                                                                               ребуси

ребусиребусиребусиребусиребусиребусиребусиребусиребусиребуси

 

 (охорона здоров’я)

2. Метод «Кошик ідей». Слайд 3

Вчитель малює на дошці кошик і пропонує скласти в кошик те, що вони знають про «охорону здоров’я дітей».

3. Метод «Мозковий штурм».

- Чи всі діти мають однакові можливості?

4. Повідомлення теми та мети уроку.

- Наша держава і суспільство вживають різноманітних заходів, що забезпечують профілактику захворювань і сприяють нормальному розвитку дітей. В Україні діють дитячі поліклініки, лікарні, санаторії, диспансери, табори відпочинку. У цих закладах діти проходять медичні обстеження, лікуються і відпочивають. Сьогодні ми поговоримо про охорону здоров’я дітей та гуманне ставлення до людей з особливими потребами.

5. Метод «Очікування». (із записом вчителя на дошці) Слайд 4

- Що ви очікуєте від сьогоднішнього уроку?(Створення дерева очікувань. Діти записують очікування  на листочкаї.)

 

 

ІІ. Основна частина.

  1. Словникова скарбничка (с.94). Слайди 6-10

Шрифт Брайля, пандус, гуманізм.

  1. Робота за підручником (с.90 – 91). Читання тексту за логічними частинами та постановка «товстих і тонких запитань».
  2. Довідкове бюро. Метод «Навчаючи – учусь».

Діти об’єднуються у чотири групи. Кожна група має свої картки з інформацією, яку вивчають протягом 5-ти хвилин. По команді вчителя 1 номери пересаджуються за наступний стіл проти годинникової стрілки, приносячи іншій групі нову інформацію. Потім 2 номери, а треті рухаються за годинниковою стрілкою. Коли всі групи ознайомляться з чотирма повідомленнями, групи ставлять запитання одна одній.

А) Декларація прав дитини, ухвалена Організацією Об’єднаних Націй 1959 року, затверджує невід’ємне право кожної дитини на гармонійний розвиток особистості, що виражається певними принципами: «Законом та іншими засобами дитині має бути забезпечений соціальний захист, а також надані можливості та сприятливі умови, що дали б їй змогу в умовах свободи і гідності розвиватися фізично, розумово, морально, духовно та соціально здоровою».

Б) У Декларації зазначено, що «Дитина через її фізичну і розумову незрілість має потребу в спеціальній охороні й турботі».

В) У статті 24 сказано: «Держави- сторони визначають право дитини на користування найбільш досконалими послугами системи охорони здоров’я та засобами лікування хвороб і відновлення здоров’я».

Г) Кожна дитина має право на:

  •    медичну допомогу;
  •    профілактику захворювань;
  •    санітарну освіту;
  •    медичне страхування.

      Слайди 12-22

  1. Продовження роботи з підручником (с.91-92). «Ланцюжком». Слайди 23-25
  2. Руханка «Арам зам зам». Слайд 26
  3. Читання оповідання В. Сухомлинського «Як Сергійко навчився жаліти».
  4. Перевірка сприймання.
  • Назвіть головного героя оповідання?
  • Кого зустрів Сергійко біля ставка?
  • Що здивувало хлопчика?
  • Який нечемний вчинок зробив Сергій?
  • Чому автор назвав своє оповідання «Як Сергійко навчився жаліти»?
  1. Робота в парах. Метод «Акваріум».
  • Уявіть, що на деякий час до нас потрапила чарівна квітка - семицвітка. У нас є можливість подумати й згадати по одному бажанню: як би ви допомогли дітям, які мають якісь фізичні недоліки, хворим.

Висновок: діти, які мають фізичні та інші недоліки, мають право на особливу увагу й піклування дорослих і держави. Про це записано у Конвенції про права дитини.(ст.23).

  1. Хвилинка – цікавинка. Читання інформації в підручнику про відомих людей з особливими потребами.(с.92-93) Слайд 27-28
  2. Перегляд мультфільму «Гідке каченя», « Нільс». Проведення дискусії за мультфільмом.  Слайди  29-30
  3. Робота в групах.

1-ша група. У клас має прийти новий учень з обмеженими можливостями пересування. Як ви його зустрінете? Як спілкуватиметесь на перервах?

2-га група. Одноліток  з вадами слуху пропонує товаришувати. Яку відповідь він може почути? Що ви можете зробити для полегшення спілкування з ним?

3-тя група. Учні класу готуються  до конкурсу інсценізації байок Леоніда Глібова. У вашій групі бере участь дівчинка з порушенням мовлення. Якими є ваші пропозиції щодо її ролі в конкурсі?

4-та група. Ви грали у сніжки і побачили, що з під’їзду виїхала людина на візку і застрягла в снігу. Які ваші дії?

ІІІ. Заключна частина.

  1. Вправ «Метод оцінювання аргументів»
  • Прочитайте пам’ятку. Чи погоджуєтеся ви із поданими аргументами?

А) У всіх дітей з особливими потребами є власні інтереси, здібності й таланти, якими вони можуть поділитися з іншими.

Б) Співчувай, будь толерантним до них, але не виявляй надмірної жалісливості.

В) Уважно стеж за поведінкою та сигналами дітей з особливими потребами. Допомога має бути доречною. Надмірне піклування може призвести до нездорової залежності та нерівності у ваших стосунках.

Г) Роби так, щоб такі учні почувалися повноправними членами класного колективу. Створюй відповідні можливості, заохочуй до спільних справ.

Д) Стався до всіх з повагою, учися жити в злагоді. Твоя дружба має давати відчуття потрібності, посилювати почуття гідності та самоповаги.

2. Перевірка «очікувань». (Діти, чиї очікування справдилися, кріплять листочки до дерева).

3. Метод « Незакінчене речення». Слайд 31

  •    Для мене сьогодні важливим було….
  •    Сьогодні я навчився….

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Сокольник Валентина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
zip
Додано
16 лютого 2018
Переглядів
10969
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку