Конспект уроку містить багато цікавих видів робіт : бліц-турнір" Доповни речення", практичні завдання,роботу в групах, гру "Так-ні". Використано уривки з відомих мультфільмів:"Як Петрик Пяточкін слоників рахував","Зай і Чик".Урок закінчено інформацією для роздумів".
Тема. Дорожньо-транспортні пригоди (ДТП). Причини і наслідки дорожньо-транспортних пригод
Мета: формувати в учнів знання про причини ДТП та їх наслідки; закріплювати знання про правила поведінки пішоходів на вулицях і дорогах; виховувати бажання дотримуватись культури поведінки на вулицях і дорогах; формувати навички самодисциплінованості.
Хід уроку
І. Організація класу до уроку
- Діти, візьміть один одного за руки. Гарний настрій і тепло своєї душі передайте один одному. Я бажаю вам здоров’я, тепла, мудрості, гарного нстрою, поваги один до одного. Розпочинаємо наш урок.
ІІ. Перевірка домашнього завдання
Переходити нам слід тільки там, де … перехід.
А доріжку пішохідну наче …зебру, добре видно.
Три світла є у … світлофора і кожне з них наказ дає.
Червоне світло каже: – Стій! А жовте – Ще не можна!
Зелене каже: – Їдь мерщій! – і слухається кожний.
Ось велике … перехрестя, ген за ним до … школи вхід.
Памятай: для пішоходів тут … підземний перехід.
(Вивісити всі знаки, які показали діти, на дошці на місцях …) Перечитування вірша дітьми.
ІІІ. Повідомлення теми уроку. Мотивація навчальної діяльності.
– Ми вже вивчили багато правил дорожнього руху, познайомилися з групами дорожніх знаків, побачили, які бувають спеціальні машини тощо. Сьогодні підводимо підсумок вивченому і познайомимося з небезпечним словом – ДТП, дорожньо-транспортна пригода.
ІV. Сприйняття та усвідомлення нового матеріалу.
З кожним роком на вулицях міст і сіл зростає інтенсивність руху. Ми звикли до розмаїття транспорту і часто не звертаємо уваги на це, безтурботно перетинаючи вулицю. І тоді з вірних помічників людини транспортні засоби часто стають їхніми ворогами, чудовиськами на чотирьох колесах. Щорічно на дорогах земної кулі гине понад 300 тисяч чоловік, а 7 мільйонів людей отримують поранення. За рік в Україні в наслідок ДТП гине 5 тисяч людей, а понад 30 тисяч травмуються.
Кількість нещасних випадків на дорогах, на жаль, не зменшується, а зростає. Сумним є те, що найчастіше під колеса автомобілів потрапляють діти. Вам, напевно, не раз доводилося бачити, як спритно вивертаються від машин герої кінофільмів. Вони легко встрибують на капот, перекочуються, роблять неймовірні акробатичні вправи. Але в реальному житті навряд чи вдасться повторити трюки, що роблять каскадери в кіно. Це й не потрібно.
Є інший спосіб уникнути зіткнення з автомобілем. Цей спосіб надійний і доступний кожному — необхідно дотримуватись правил безпечного поводження на вулицях. Через свою неуважність і недисциплінованість діти отримують важкі травми (поранення черепа, таза, хребта, нижніх кінцівок, розриви внутрішніх органів тощо) чи навіть гинуть під колесами автомобілів.
Деякі пішоходи вважають, що забезпечення безпеки дорожнього руху повністю залежить від водія і що тільки він повинен застосовувати усі засоби, які виключають можливість виникнення дорожньо-транспортних пригод. Такі міркування помилкові.
Правила дорожнього руху визначають конкретні обов'язки пішоходів (використання презентації).
V. Робота з підручником (c. 122-124)
VІ. Фізкультхвилинка
(виконання рухів під музику «Тоне є проблема»)
VІІ. Закріплення та осмислення знань.
- Порушення правил дорожнього руху пішоходами, пасажирами, водіями, спричиняє дорожньо-транспортні пригоди. У випадку таких ситуацій потрібно не розгубитися, заспокоїтися, оцінити ситуацію, покликати старших на допомогу
Робота в групах (моделювання руху пішоходів та поведінки водія на ватмані з намальованою дорожньою розміткою та паперових чоловічків, дорожніх знаків і машин. Обговорення в групах можливих випадків ДТП за завданнями і порад щодо їх уникнення.
- Захист проектів. Захищають двоє з кожної групи. Один коментує подію і пояснює причини її виникнення, другий висвітлює ймовірні наслідки цих подій.
ГРУПА 1
ГРУПА 2
ГРУПА 3
4. Гра «Так-ні!»
На слайдах висвітлюються зображення. Учні мають визначити чи порушують на них пішоходи правила дорожнього руху. Якщо так, то які саме (пояснюють).
V. Підсумки уроку
Діти продовжують фразу: «Сьогодні на уроці я зрозумів …»
На уроках здоров’я хотілось би здійснити з вами екскурсію в лікарню. Але справа в тому, що в лікарні немає і не може бути екскурсантів. Приводять сюди дітей не для святковості, а для того щоб лікувати. Дуже багато горя бачили і бачать лікарняні стіни. І не до веселощів, коли людина закована у гіпс.
Навіть коли б ви послухали розповідь дітей, що потрапили до травматології, то зробили б правильний висновок: буйні розваги, нехтування правилами дорожнього руху закінчуються плачевно.
Тільки в лікарні вперше в житті починають розуміти, що:
Здоров’я – ніщо, коли воно є
і здоров’я все – коли його немає.
Це ж щастя, коли нічого не болить, коли можна вибігти на вулицю, покататися на велосипеді. За рік в Україні гине понад 5 тисяч людей, понад 30 тисяч отримують травми. Ці цифри примушують задуматись.
Надіюсь мої слова принесуть користь, заставлять Вас задуматись і оцінити прекрасний дар, який називається здоров’я.