"Конспект уроку з основ здоровя для 4-го класу на тему "Причини і наслідки дорожньо-транспортних пригод""

Про матеріал

Конспект уроку містить багато цікавих видів робіт : бліц-турнір" Доповни речення", практичні завдання,роботу в групах, гру "Так-ні". Використано уривки з відомих мультфільмів:"Як Петрик Пяточкін слоників рахував","Зай і Чик".Урок закінчено інформацією для роздумів".

Перегляд файлу

Тема. Дорожньо-транспортні пригоди (ДТП). Причини і наслідки дорожньо-транспортних пригод

Мета: формувати в учнів знання про причини ДТП та їх наслідки; закріплювати знання про правила поведінки пішоходів на вулицях і дорогах; виховувати бажання дотримуватись культури поведінки на вулицях і дорогах; формувати навички самодисциплінованості.

Хід уроку

І. Організація класу до уроку

- Діти, візьміть один одного за руки. Гарний настрій і тепло своєї душі передайте один одному. Я бажаю вам здоров’я, тепла, мудрості, гарного нстрою, поваги один до одного. Розпочинаємо наш урок.

ІІ. Перевірка домашнього завдання

  1. http://maminsite.ru/school.files/school18/perehod.jpgПовторимо, що вивчили на попередніх уроках. На столах у вас є дорожні знаки (по два), покажіть їх, коли треба, при читанні вірша (вірш записаний на дошці).

Переходити нам слід тільки там, де … перехід.

А доріжку пішохідну наче …http://www.mg3.ru/wp-content/uploads/2012/02/698607.jpgзебру, добре видно.

Три світла є у …http://us-sk.ru/news/4462/svetofor_01_600x.jpg світлофора і кожне з них наказ дає.

Червоне світло каже: –  Стій! А жовте – Ще не можна!

Зелене каже: – Їдь мерщій! – і слухається кожний.

Ось велике … http://nevaznak.com/media/images/001d0e4251d5b820efaf5c35b8a83d1e.jpegперехрестя, ген за ним до …http://s_1.chi.edu54.ru/images/shkola1.png школи вхід.

Памятай: для пішоходів тут …http://maminsite.ru/school.files/school18/podzem-perehod.jpg підземний перехід.

(Вивісити всі знаки, які показали діти, на дошці на місцях …) Перечитування вірша дітьми.

  1. А зараз переглянемо уривки з відомих мультфільмів. Завдання : сказати, де і хто порушив правила дорожнього руху(«Як Петрик П’яточкін слоників рахував», «Зай і Чик»).

ІІІ. Повідомлення теми уроку. Мотивація навчальної діяльності.

 – Ми вже вивчили багато правил дорожнього руху, познайомилися з групами дорожніх знаків,  побачили, які бувають спеціальні машини тощо. Сьогодні підводимо підсумок вивченому і познайомимося з небезпечним словом – ДТП,  дорожньо-транспортна пригода.

ІV. Сприйняття та усвідомлення нового матеріалу.

  1. Інформаційне повідомлення учителя.

З кожним роком на вулицях міст і сіл зростає інтенсивність руху. Ми звикли до розмаїття транспорту і часто не звертаємо уваги на це, безтурботно перетинаючи вулицю. І тоді з вірних помічників людини транспортні засоби часто стають їхніми ворогами, чудовиськами на чотирьох колесах. Щорічно на дорогах земної кулі гине понад 300 тисяч чоловік, а 7 мільйонів людей отримують поранення. За рік в Україні в наслідок ДТП гине 5 тисяч людей, а понад 30 тисяч травмуються.

 Кількість нещасних випадків на дорогах, на жаль, не зменшується, а зростає. Сумним є те, що найчастіше під колеса автомобілів потрапляють діти.  Вам, напевно, не раз доводилося бачити, як спритно вивертаються від машин герої кінофільмів. Вони легко встрибують на капот, перекочуються, роблять неймовірні акробатичні вправи. Але в реальному житті навряд чи вдасться повторити трюки, що роблять каскадери в кіно. Це й не потрібно.

Є інший спосіб уникнути зіткнення з автомобілем. Цей спосіб надійний і доступний кожному — необхідно дотримуватись правил безпечного поводження на вулицях.  Через свою неуважність і недисциплінованість діти отримують важкі травми (поранення черепа, таза, хребта, нижніх кінцівок, розриви внутрішніх органів тощо) чи навіть гинуть під колесами автомобілів.

Деякі пішоходи вважають, що забезпечення безпеки дорожнього руху повністю залежить від водія і що тільки він повинен застосовувати усі засоби, які виключають можливість виникнення дорожньо-транспортних пригод. Такі міркування помилкові.

Правила дорожнього руху визначають конкретні обов'язки пішоходів (використання презентації).

V. Робота з підручником (c. 122-124)

  1. - Що таке ДТП?

 

  • Хто травмується під час ДТП?

 

  1. Уважно розгляньте малюнки на с. 122-123. Подумайте і скажіть, що може статися у зображених на них випадках.

 

  1. Розгляньте малюнок на с. 124. Уявіть себе автоінспектором. Які правила дорожнього руху порушують діти на майданчику?

 

  • Про які правила дорожнього руху ви нагадаєте пішоходам?

 

  • З яких причин найчастіше трапляються нещасні випадки на дорогах?

 

 

VІ. Фізкультхвилинка

(виконання рухів під музику «Тоне є проблема»)

VІІ. Закріплення та осмислення знань.

  1. Робота в зошиті (с. 38)
  2. Бліц-турнір «Доповни речення»
  • Щоб на дорозі не сталося аварії з твоєї вини, слід виконувати…
  • Проїзну частину слід переходити лише на пішохідному…
  • Якщо перехід регулюється світлофором, іти слід лише…
  • Якщо не встиг перейти вулицю, потрібно зачекати на…
  • Перш ніж перейти вулицю, потрібно подивитись…
  • Прийшовши до середини вулиці, слід…
  • Якщо наближається автомобіль з увімкненою сиреною, потрібно…
  1. Практична робота

-  Порушення правил дорожнього руху пішоходами, пасажирами, водіями, спричиняє дорожньо-транспортні пригоди. У випадку таких ситуацій потрібно не розгубитися, заспокоїтися, оцінити ситуацію, покликати старших на допомогу

Робота в групах (моделювання руху пішоходів та поведінки водія на ватмані з намальованою дорожньою розміткою та паперових чоловічків, дорожніх знаків і машин. Обговорення в групах можливих випадків ДТП за завданнями і порад щодо їх уникнення.

- Захист проектів. Захищають двоє з кожної групи. Один коментує подію і пояснює причини її виникнення, другий висвітлює ймовірні наслідки цих подій.

ГРУПА 1

  1. Пішоходи несподівано виходять з-за машини, що стоїть біля тротуару.
  2. Діти вийшли зі школи, переходять проїжджу частину вулиці, по якій рухається транспорт.

ГРУПА 2

  1. Пішоходам треба перейти нерегульовану проїжджу частину вулиці з великою завантаженістю.
  2. Пішоходи переходять дорогу з природною обмеженою оглядовістю

ГРУПА 3

  1. Пішоходи переходять дорогу в недозволених місцх.
  2. Пасажири, які вийшли з автобусу, переходять на інший бік вулиці.

4. Гра «Так-ні!»

На слайдах висвітлюються зображення. Учні мають визначити чи порушують на них пішоходи правила дорожнього руху. Якщо так, то які саме (пояснюють).

V. Підсумки уроку

 Діти продовжують фразу: «Сьогодні на уроці я зрозумів …»

  1. Мозковий штурм
  • Що таке проїзна частина?
  • Що таке тротуар?
  • Що таке перехрестя?
  • Що таке пішохідний перехід?
  • Чому так багато нещасних випадків трапляється на дорогах?
  • Які причини виникнення ДТП? 

 

  1. Інформація для роздумів

На уроках здоров’я хотілось би здійснити з вами екскурсію в лікарню. Але справа в тому, що в лікарні немає і не може бути екскурсантів. Приводять сюди дітей не для святковості, а для того щоб лікувати. Дуже багато горя бачили і бачать лікарняні стіни. І не до веселощів, коли людина закована у гіпс.

Навіть коли б ви послухали розповідь дітей, що потрапили до травматології, то зробили б правильний висновок: буйні розваги, нехтування правилами дорожнього руху закінчуються плачевно.

Тільки в лікарні вперше в житті починають розуміти, що:

Здоров’я – ніщо, коли воно є

і здоров’я все – коли його немає.

Це ж щастя, коли нічого не болить, коли можна вибігти на вулицю, покататися на велосипеді. За рік в Україні гине понад 5 тисяч людей, понад 30 тисяч отримують травми. Ці цифри примушують задуматись.

Надіюсь мої слова принесуть користь, заставлять Вас задуматись і оцінити прекрасний дар, який називається здоров’я.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
До підручника
Основи здоров’я 4 клас (Танько Т. П., Медведєва В. Л.)
Додано
11 лютого 2018
Переглядів
3305
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку